گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی نکات مربوط به زیبایی‌شناسی در دکوراسیون داخلی ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-02-02
زیبایی شناسی در دکوراسیون داخلی ویلا

طبق گفته آبراهام مزلو روانشناس آمریکایی، زیبایی برخی بیماری‌های روانی را درمان می‌کند. زیرا برخی از مردم هنگامی که زشتی را می‌بینند، بیمار می‌شوند و با حضور در یک محیط زیبا، از جمله مناطقی که زیبایی را در بر می‌گیرد، درمان می‌شوند. زیبایی یکی از نیازهای عالی انسان‌ها است و به‌ عنوان محرکی برای رفاه آن‌ها عمل می‌کند.

زیبایی همچنین بر سلامت، طول عمر و کارآیی کلی زیستی تأثیر می‌گذارد. مدل‌های زیستی توسعه‌یافته در سال‌های اخیر نشان‌دهنده اهمیت این مفهوم در جریان تکاملی مغز هستند. زیبایی‌شناسی در دکوراسیون داخلی ویلا نیز بر اساس یافته‌ها و نظریات مختلفی رشد و توسعه پیدا کرده است که قصد داریم در مورد آن نکاتی را خدمت‌تان عرض کنیم .

در این مقاله، یک مقوله کلی از نظریه‌های زیبایی‌شناسی مورد بررسی قرار گرفته‌ است که شامل زیبایی‌شناسی فرمی (شکل)، زیبایی‌شناسی حسی، زیبایی‌شناسی نمادی است.

زیبایی‌شناسی فرمی (شکل)

زیبایی‌شناسی رسمی بیشتر مربوط به اشکال، ریتم، تقارن، تناسب، پیچیدگی و ساختار بصری محیط خارجی است. اگرچه این تجربه، تجربه شنیداری، لمسی و بویایی را در ادراک محیط حذف نمی‌کند، توجه بیشتری به ویژگی‌های هندسی و ترکیبی، و به‌ طور کلی برای جلوه‌های بصری مانند روان‌شناسی گشتالت انجام می‌شود.

روان‌شناسی گشتالت به این نتیجه رسیده‌ است که با وجود تجربیات روانی ناشی از عوامل حسی، آن‌ها متفاوت از خود عناصر هستند. به این معنی که ما دنیا را نه به‌ عنوان یک مجموعه محرک‌های جداگانه بلکه به‌ عنوان یک کل معنادار تجربه می‌کنیم. ما با گوش‌دادن به نت‌های یک ارکست سمفونی، قادر به درک تجربه گوش‌دادن به‌ خود نیستیم.

در حقیقت موسیقی تولیدشده توسط ارکستر کیفیتی را به ما می‌دهد که فراتر از کلیت یادداشت‌های اجراشده توسط نوازندگان مختلف است. گشتالت بر اساس این حقیقت که هر نمونه محرک به گونه‌ای در نظر گرفته می‌شود که ساختار منتج به‌ همان سادگی ممکن در نظر گرفته می‌شود.

مرور کوتاهی از مهم‌ترین این قوانین:

قاعده شکل خوب: در فرم‌های ناقص یا بخش‌هایی از یک شکل، یک میل برای فرم تکمیل‌شدن در یک تصویر زیبا وجود دارد.

قانون نزدیکی: اگر بخواهیم نقاط خطوط را متصل کنیم، نزدیک‌ترین نقاط خطوط، زودتر از نقاط دیگر به‌ هم متصل خواهند شد.

قانون خاتمه: ما یک سطح بسته را به‌ شکل یک شکل زودتر از سطح باز می‌دانیم.

قاعده شباهت: ما به مولفه‌های مشابه با یکدیگر فکر می‌کنیم و شکل مجموعه آن‌ها را به‌ عنوان یک فرم شناسایی می‌کنیم.

قانون تجربه: در شکل‌های تصادفی اغلب فرض می‌کنیم که صورت‌های آشنا را تشخیص می‌دهیم. این گونه است که ما اغلب در تصویر ابرها در آسمان، چهره‌ها یا حیوانات را می‌بینیم.

زیبایی‌شناسی حسی:

زیبایی‌شناسی حسی نتیجه تجربیات و حس‌های لذت‌بخش از پنج حس لامسه، بویایی، شنوایی، چشایی و بینایی است. پلاسما که تجربه معماری تجربه چند حسی است و ویژگی‌های ماده، فضا و مقیاس، نه‌ تنها توسط چشم‌ها، بلکه با گوش‌ها، بینی، پوست، زبان، اسکلت و ماهیچه‌ها اندازه‌گیری می‌شوند. در واقع، ما معماری را از طریق تمام حواس تجربه می‌کنیم

یکی از معمارانی که این مسائل نظری را بیشتر از دیگران ایجاد می‌کند، معمار معاصر سوییسی، پیتر است. او با هماهنگی ساختارها، به تطبیق‌پذیری، افکت و بو و ویژگی‌های صوتی مواد، تا حد آستانه، انتقال و مرزه‌ای، تا آرایش مولفه‌ها و توالی فضا و به نمایش نور سازگار می‌شود.

و سایه مراقب، و اتکا به این عناصر ذاتی و ابزارهای اصلی، فضایی را در ساختمان ایجاد می‌کند که تأثیر عمیقی بر روان انسان می‌گذارد و تجربه حضور او در ساختمان را به یک شادی از بودن در دنیا تبدیل می‌کند. جان لانگ می‌گوید: “اگرچه زیبایی‌شناسی حسی از لحاظ تاریخی موضوع اصلی آزمایش‌های تجربی بوده‌ است، اما برخی از نظریه‌پردازان به آن‌ها توجه نمی‌کنند و به حواس خود از محیط (برانگیختگی سیستم‌های حسی) توجه نمی‌کنند.”

در حقیقت، شما می‌توانید توجه بیشتری به رنگ‌های محیط، احساس وزش باد بر روی پوست بدن و انقباض ماهیچه‌ها که روی سطح حرکت می‌کنند، کنید.

زیبایی‌شناسی نمادی

زیبایی‌شناسی نمادین در واقع از پیوستگی و لذت محیط مشتق شده‌ است. این انجمن به محیط معنا می‌بخشد و برای مردم خوشایند است. “نشانه‌هایی که مردم برای محیط خود انتخاب می‌کنند می‌توانند شخصیت، آرمان‌ها و یا نشانه‌های خود را نشان دهند.

یک محیط همچنین می‌تواند برای افراد نه‌ تنها به‌ خاطر خصوصیات فیزیکی‌اش بلکه به‌ خاطر رویدادهایی که در آن رخ می‌دهد، معنادار باشد. بنابراین، محیط از نظر زیباشناسی خوشایند است اگر تجربه حسی لذت‌بخش و ساختار ادراکی خوشایند داشته باشد و علائم خوشایندی را به‌ همراه داشته باشد.

ویلا باید بزرگ و دلباز به‌ نظر برسد

یکی از نیازهای هر فرد برای طراحی یک ویلا، زندگی در فضای بزرگ و سخاوتمندانه است، که انتظار می‌رود از هر ویلایی باشد تا هر فضا بزرگ‌تر به‌نظر برسد، حتی با مناطق بالا، فرد باید از تکنیک‌های تزیین و معماری داخلی استفاده کند. این تکنیک‌ها استفاده از دیواره‌ای شفاف و شیشه‌ای هستند که هر دو به بزرگ‌ترکردن فضا کمک می‌کنند و طبیعت سبز و دلپذیر بیرون را به داخل خانه دعوت می‌کنند.

ویلا باید لوکس و به روز باشد

انتظار دیگری که از ویلا انتظار می‌رود این است که شیک و جذاب به‌ نظر می‌رسد. برای رسیدن به این هدف مهم، طراحان شما باید دانش کافی از زیبایی‌شناسی مدرن و مواد و مهارت‌های لازم برای اجرای آن‌ها در طراحی و اجرای تزیین داشته‌ باشند. می‌تواند یک فضای لوکس و زیبا ایجاد کند.

متناسب با شخصیت و کارفرما باشید.

شناخت دقیق نیازهای کارفرما، با در نظر گرفتن شغل و وضعیت اجتماعی هر فرد نیازمند طراحی مناسب خودش است. بنابراین یک طراح حرفه‌ای زمانی رخ می‌دهد که نیازها، علایق، فرهنگ کارفرما در طراحی مدنظر قرار می‌گیرند.

نیازهای کارفرما را دیده و تصاویر زیبایی از حضار ایجاد کنید

هر کارفرمایی رویاها و ایده‌های ویلایی دارد که او می‌خواهد در ذهن خود طراحی و ساخته باشد. آگاهی از این ذهنیت می‌تواند منجر به تحقق رویاها و آرزوهای کارفرما شود.

ارتباطات داخلی و خارجی خوبی داشته‌ باشید

ارتباط بین بیرون و داخل این است که طبیعت سبز فضای خارج از خانه را که با دیواره‌ای شیشه‌ای ممکن شده‌ است، به‌ ارمغان آورد. همچنین با طراحی یک طرح معماری، یک باغ یا یک درخت در داخل خانه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، که اثر بسیار مثبتی روی آن دارد، یک روان انسان است و کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد.

از عناصر زیبایی‌شناسی با آن استفاده کنید

زیبایی‌شناسی حسی یکی از بهترین انواع است. زیبایی‌شناسی حسی می‌تواند تجربه زیبایی از زندگی را با درگیرکردن و ارضای پنج حس، که یکی از اهداف مهم معماران و نگرانی‌های نظریه‌پردازان معماری جهان است، ایجاد کند.

تسهیل حضور حیاط و حیاط سبز با زیبایی‌های طبیعی

وجود حیاط و تأثیرات مثبت آن بر هیچ‌کس مخفی نیست. یکی از جملات زیبا در این زمینه می‌گوید که هر خانواده بیش‌ترین سهم را از آسمان به‌ عنوان حیاط دارند. از داده‌ها استفاده کنید.

آرامش و راحتی خود را در ویلا پیدا کنید

یکی از دلایل پناه‌بردن به ویلا به‌ دست آوردن راحتی ازدست‌رفته و آرامش زندگی در یک آپارتمان است. با یک طرح موفق، این هدف را می‌توان به‌ دست آورد.

طراحی برنامه(پلن)

طراحی ویلای بالای از برنامه معماری آغاز شد، پروژه‌ای از ۱۰۰۰ متر در شمال، که قرار بود فضایی گرم و آرام برای کارفرما باشد.ایجاد یک فضای راحت و با شکوه از شلوغی و شلوغی و همزمان یک تخت‌خواب مناسب برای زندگی کوتاه که ساکنان پروژه از آن انتظار دارند.خانواده بالا دو پسر و دختر بزرگ داشت که در هنگام طراحی نقشه معماری، نیاز به اتاق‌های جداگانه برای هرکدام از آن‌ها داشت. ما در جلسات مختلفی که با کارفرما و اعضای خانواده داشتیم طرح معماری را طوری طراحی کردیم که بتواند به‌طور مناسب پاسخ دهد. به نیازهای آن‌ها توجه کنید.

هندسه برنامه(پلن)

یک طرح هندسی مربعی، که هندسه سبک مدرن است، انتخاب شد. این هندسه می‌تواند یک پس‌زمینه مناسب برای ایجاد فضاهای مختلف با بهینه ترین حالت ممکن فراهم‌کند.

جا نمایی برنامه(پلن)

در پیدا کردن فضاها، همیشه تلاش می‌شد تا سلسله‌مراتب فضایی را تا حد امکان مشاهده کند، و بخش‌های خصوصی، مانند رویاها، به‌طور کامل از فضاهای عمومی‌تری جدا شدند و ارتباط دیداری آن‌ها صفر بود.

فضای پذیرایی

از آنجا که پذیرایی در هر خانه یکی از مکان‌های عمومی آن خانه محسوب می‌شود، راه جداگانه‌ای برای ورود مهمان به آن، بدون عبور از فضاهای دیگر، وارد می‌شود.اگر تفکیک مکانی در برنامه مطابق با نیازهای پروژه مشاهده‌شود، ما یک بس‌تر خواهیم داشت که در مراحل بعدی و در مراحل طراحی و دکوراسیون داخلی، بهترین امکانات برای هر طراحی را فراهم می‌کند.

فضای غذاخوری

در این پروژه، یک فضای غذاخوری بین محل پذیرش و اتاق نشیمن خصوصی نصب شد، که از یک طرف به آشپزخانه نزدیک است و از طرف دیگر می‌تواند در هر دو بخش پذیرش و اتاق نشیمن خصوصی عمل کند. یکی از چیزهای خوب در مورد این برنامه پنجره‌های بلند ۵۰ سانتیمتر کنار اتاق ناهارخوری بود، که آهنگی از چارچوب سبز را به آن وارد می‌کرد.

اقامتگاه خصوصی

مکان اتاق نشیمن خصوصی کنار آشپزخانه می‌تواند یک ارتباط بصری خوب بین این دو فضا فراهم‌ کند و یک پلتفرم مناسب برای مکالمات خانوادگی در طول فعالیت‌های مختلف ایجاد کند.

دیوار تلویزیون به گونه‌ای طراحی شده‌ است که نمای خوبی از فضای آشپزخانه داشته باشد تا کسی که در آشپرخانه مشغول کار است، بتواند فیلم‌های دیگر اعضای خانه را هنگام کار در آشپزخانه تماشا کند.

آشپزخانه

نزدیکی آشپزخانه به ورودی حق انتخاب مناسب برای راحت‌تر کردن دسترسی به‌هنگام ورود بود.از سوی دیگر، مجاورت مستقیم آن به مهتابی وسیع پروژه، که برای اجتماعات دوستانه طراحی شده‌ بود، بهتر آن بود که به مهتابی خدمت کند.

اتاق‌خواب

اتاق‌خواب‌ها در فضایی کاملاً جداگانه قرار گرفته‌اند که فضای راحتی برای استراحت و حتی مطالعه تا حد ممکن است.

نتیجه‌گیری

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است. مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ میباشد. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×