گیلان، زیباکنار
0133416

زیبایی شگفت‌انگیز سرولات گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
سرولات گیلان

اگر نام سرولات گیلان را نشنیده باشید جای تعجب دارد چرا که این دهکده یکی از زیباترین دهکده‌هایی ست که در مرز گیلان و مازندارن واقع‌شده و به‌واقع نمونه‌ای از شاهکارهای طبیعت است. جاده سرولات جاده‌ای پر پیچ و خم است که در انتهای آن یک دهکده رویایی انتظار شما را می‌کشد.

سرولات گیلان در حوالی چابکسر واقع‌شده است. در ادامه قصد داریم جاذبه‌های سرولات را با هم بررسی کنیم بنابراین در ادامه ما را همراهی کنید.

برای خرید ویلا در سیسنگان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

زیبایی شگفت‌انگیز سرولات گیلان

این شهر خود از توابع رودسر است که در استان گیلان قرار دارد. نزدیک‌ترین شهر معروف به سرولات گیلان رامسر است. جذاب‌ترین نکته‌ای که بی‌شک شما را عاشق سرولات گیلان خواهد کرد بهره‌مندی از دو نعمت دریا و جنگل در یک قاب زیبا است. کافی ست در ارتفاعات کوهستان‌های جنگلی چشم بچرخانید تا وسعت دریای بی‌کران آبی رنگ را در سمت دیگر خود ببینید. این چشم‌انداز در نوع خود کم نظیر و حتی بی‌نظیر است.

دهکده سرولات گیلان کجاست؟

در سمت غرب رشته‌کوه‌های البرز شهری زیبا جای خوش کرده است که نامش چابکسر است. در حوالی این شهر زیبا دهکده به‌نام سرولات وجود دارد که قدمت آن به سال 979 هجری شمسی باز می‌گردد بنابراین تاریخی کهن در پس آن خوابیده.

این تاریخ کهن را می‌توانید با قدم‌زدن در کوچه باغ‌های سرولات گیلان به‌خوبی ببینید و حس کنید. این روستای زیبا در 22 کیلومتری رامسر و 3 کیلومتری چابکسر و بین دو تپه زیبا واقع‌شده است و دارای آب‌وهوایی بی‌نظیر است. روزهای گرم تابستان روزهایی ست که باید بار و بندیل را به مقصد این روستای رویایی بست و راهی شد.

رودخانه‌های آچی رود و کوروئه

 سرولات گیلان بین دو رودخانه پر آب و خروشان واقع‌شده است که یکی از آن‌ها رودخانه آچی رود و دیگری کوروئه است. این دو رودخانه در دامنه‌های شمالی البرز و کوه سماموس واقع‌شده‌اند و از اطراف توسط چند کوه احاطه‌شده‌اند.

رودخانه آچی رود از زمان گذشته تا به اکنون نقشی کلیدی در زندگی مردمان سرولات گیلان داشته است. این رود پر آب و خروشان حال و هوای بکری به روستا بخشیده است.

با خرید ویلا در نمک آبرود تفریح و استراحت را با هم تجربه کنید و لذت ببرید.

هرچند که رودخانه‌های دیگری هم در حوالی سرولات گیلان وجود دارند اما این دو رودخانه اصلی‌ترین رودخانه‌های حوزه سرولات هستند. این روخانه به‌خودی خود موجب لطیف‌شدن هوای منطقه شده‌اند و نسیم خنکی را از سوی خود به‌سمت روستا هدایت می‌کنند.

گشت‌وگذار در باغ‌های پرتقال سرولات

اگر می‌خواهید راهی روستاهای خوش آب‌وهوایی چون جنگسرا، لیکلام، منه سئه و پشتا سران شوید باید اول پای به سرولات گیلان بنهید. این روستا اولین روستایی ست که باید برای رسیدن به دهکده‌های نام برده از آن عبور کنید و چه توفقی اجباری بهتر از این؟ باغ‌های پرتقال جاده سرولات شهرت زیادی دارند و کافی ست فصلی بهار را برای گشت‌وگذار در سرولات گیلان و حوالی آن انتخاب کنید تا از عطر بهارنارنج سرمست شوید.

رستورانگردی در ارتفاعات سرولات گیلان

اگر عاشق غذاهای محلی هستید باید بگوییم که به منطقه خوبی قدم گذاشته‌اید. سرولات گیلان رستوران‌های معروفی دارد که یکی از آن‌ها رستوران خاور خانم است. این رستوران از قدیمی ترین های این منطقه است و غذاهای آن را باید چشم بسته نوش جان کنید چرا که کیفیت و عطر و طعم آن‌ها حرف ندارد.

چشم‌انداز زیبایی که در رستوران‌های ارتفاعات سرولات خواهید داشت لذت چشیدن غذاهای محلی و خوش عطر گیلان را برای شما دو چندان خواهد کرد.

شما می‌توانید خوش طعم ترین غذاهای محلی را در هوای مه گرفته و پاک ارتفاعات سرولات با چشم‌اندازی بی‌بدیل از سرسبزی های کوهستان میل کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

باقلاقاتق، ترشی‌تره، کباب‌ترش، مرغ ترش شکم‌پر، میرزاقاسمی و ماهی کبابی از جمله غذاهایی ست که می‌توانید در کنار خوشمزه ترین ترشی‌ها و زیتون‌های محلی به‌همراه سبزی‌های خوش‌عطر محلی و ماست چکیده و دوغ محلی نوش جان کنید.

برای اجاره ویلا در لاهیجان با هلدینگ آرش در ارتباط باشید.

بی‌شک بعد از چشیدن غذاهای خوش‌طعم رستوران خاورخانم طعم غذاهای آن برای همیشه زیر دندان تان خواهد ماند.

چه زمان می‌توان به سرولات گیلان سفر کرد؟

از بهترین زمان‌های سفر به سرولات می‌توان به تابستان و بهار اشاره کرد. بهتر است فصل‌های سرد سال را برای سفر به سرولات انتخاب نکنید چرا که ممکن است هوا در ارتفاعات بسیار سرد باشد و آنطور که باید و شاید از سفر تان لذت نبرید. بنابراین روزهای گرم سال بهترین زمان برای لذت‌بردن از هوای خنک و مطبوع سرولات گیلان است.

با خرید ویلا در کلاچای آرامش را تجربه کنید.

سوغاتی سرولات گیلان چیست؟

اگر می‌خواهید از سرولات گیلان با خود سوغاتی‌های محلی به‌همراه ببرید توصیه می‌کنیم که ترشی های محلی و خوش طعم را فراموش نکنید. انواع ترشی ها، لواشک های خوشمزه محلی، رب انار، زیتون پرورده، آلوچه، صنایع‌دستی چوبی و حصیری، چای، کلوچه و آبمیوه‌های طبیعی و گوارا از جمله سوغاتی‌هایی هستند که می‌توانید از سرولات با خود به‌همراه ببرید. مردمان سرولات مردمانی خوش رو، خوش برخورد و مهمان‌نواز هستند واز طریق فروش صنایع‌دستی و تولیدات محلی کسب در آمد می‌کنند بنابراین با خرید سوغاتی از سرولات کمکی به گردش چرخه های اقتصادی این منطقه خواهید کرد.

برای خرید ویلا در فومن با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

سرولات گیلان یکی از خوش آب‌وهوا ترین دهکده‌های گیلان است. که فاصله کمی با مازندران دارد و در حد فاصل کوه و دریا واقع‌شده. فاصله این دهکده از تهران تقریباً 5 ساعت است. و برای رسیدن به آن باید از جاده‌ای جنگلی و پر پیچ و خم عبور کنید. بی‌شک بعد از چند روز اقامت در سرولات و گشت‌وگذار در جنگل‌های بکر و زیبای آن عاشق این منطقه خواهید شد. سرولات گیلان یکی از دنج ترین روستاهای این منطقه است. که آرامشی سرشار در آن جریان دارد و جان می‌دهد برای سفرهای خاطره ساز.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×