گیلان، زیباکنار
0133416

بهترین ایده‌های ساخت مسیر سنگی در ویلا و باغ

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
مسیر سنگی در ویلا

یکی از راه‌هایی که می‌توان فضایی زیبا را در محوطه بیرونی ویلا ترتیب‌ داد، ساخت مسیر سنگی در ویلا و ایده‌هایی خلاقانه برای آن است. داشتن یک ویلای شیک و زیبا تنها به این نیست که تا می‌توانید برای زیباسازی دکوراسیون داخلی ویلا هزینه کنید و آن را نونوار کنید. شما باید به‌ همان میزان که به دکوراسیون داخلی اهمیت می‌دهید، توجه‌تان را معطوف به نمای بیرونی و محوطه‌سازی در فضای ویلا کنید.

محوطه ویلا همان چشم‌اندازی است که افراد به‌ محض ورود به ویلای شما با آن برخورد می‌کنند. بنابراین اولین تأثیرگذاری که می‌توان روی نگاه افراد داشت، از طریق محوطه‌سازی مانند مسیر سنگی در ویلا صورت می‌گیرد. ایجاد فضای دلچسب و صمیمانه در نمای بیرونی ویلا می‌تواند این احساس را در افراد القا کند که در حال پاگذاشتن به محیطی گرم و دوستانه هستند.

ایجاد سنگفرش و پیاده‌سازی ایده‌هایی خلاقانه برای ایجاد مسیری زیبا و جذاب در محوطه ویلا

تصور کنید می‌خواهید وارد ویلایی شوید و در مسیری که از درب ورودی تا ساختمان باید طی کنید به خرت‌وپرت‌هایی برخورد خواهید کرد که نه‌ تنها نمای زیبایی ندارند، بلکه احساس خوبی را هم در شما بر نمی‌انگیزند. همچنین اگر قرار باشد از مسیری خاکی و سنگلاخ عبور کنید که خبری از گل و گیاه در آن نیست و در انتها با پایی ضرب‌دیده از شدت بدبودن مسیر به ویلا برسید، چه حسی خواهید داشت؟ اما در آن دست ماجرا، می‌توان فضایی را تصور کرد که به‌ شکلی هنرمندانه و زیبا سنگ‌کاری‌شده و با گیاهان زیبا لابه‌لای سنگ‌ها و یا در محیط دور و اطراف تزئین شده است. مطمئناً شور و شوق شما برای وارد شدن به ساختمان بیشتر خواهد شد.

علاوه بر همه این‌ها، این مسیر را از درون ویلا نیز خواهید دید و بخش اعظمی از چشم‌انداز شما را تشکیل خواهد داد. بنابراین نمی‌توان آن را به حال خود رها کرد. باید فکری اساسی به حال مسیر ورودی ویلا داشته‌ باشید. این مسیر قرار است مهمانان شما و خودتان را به‌ سمت ساختمان هدایت کند. پس با زبان بی‌زبانی باید خوشامدگویی جانانه‌ای را تحویل دهد.

یکی از راه‌هایی که می‌توان فضایی زیبا و دل‌انگیز را در محوطه بیرونی ویلا ترتیب داد، ایجاد سنگفرش و پیاده‌سازی ایده‌هایی خلاقانه برای ایجاد مسیری زیبا و جذاب در محوطه ویلا است. بنابراین اگر می‌خواهید با این ایده‌ها آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید مسیری شیک و چشم‌نواز را ترتیب دهید.

قراردادن تخته‌های سنگی با ترکیبی از چمن

برای اینکه مسیر رسیدن از درب ورودی به ساختمان ویلا مسیری شفاف و قابل‌تشخیص باشد و همچنین اصول زیبایی‌شناسی را در آن به‌کار برد، می‌توان تعدادی تخته‌های سنگی در این مسیر قرار داد. تخته‌های سنگی لزوماً قرار نیت هم شکل باشند و ابعاد آن‌ها دقیقاً مانند هم باشد. البته شما می‌توانید این تخته‌های سنگی را دقیق هم تراز و هم شکل با هم انتخاب کنید اما یکی از راه‌هایی که می‌توان خلاقیت بیشتری را چاشنی این قضیه کرد این است که تخته‌های سنگی همسان نباشند. بنابراین می‌توان چهره‌ای زیباتر به محیط بیرونی ویلا داد.

لابه‌لای تخته‌های سنگی را می‌توان با استفاده از چمن زیباتر است. در واقع اینگونه می‌توان هم فضای سبز زیبایی ترتیب داد و چشم‌اندازی با صفا ایجاد کرد و هم مسیری زیبا با تخته‌های سنگی تعبیه کرد و که طی نمودن آن بدون هیچ‌گونه دردسر و مشکلی خواهد بود. تخته‌های سنگی یک مزیت خوبی که دارند این است که هنگام راه‌رفتن روی آن‌ها تعادل خود را از دست نخواهید داد. به‌عنوان مثال برخی از افراد عادت دارند با صندل و دمپایی در محوطه بیرونی ویلا قدم بزنند. وجود شن و ماسه در مسیر سنگی ویلا می‌تواند باعث شود صندل شما پر از شن و ماسه شود و پای شما مدام در این شن و ماسه ها فرو رود. اما این موضوع در مورد تخته سنگی به‌هیچ‌عنوان پای شما را آزار نخواهد داد.

تعبیه آبنما در مسیر سنگی ویلا

شما می‌توانید مسیر سنگی ویلا را به گونه‌ای طراحی کنید که در میانه‌های مسیر یا در انتهای آن به یک آبنمای زیبا منتهی شود. این آب نما را می‌تواند در مسیری فرعی قرار دهید. در واقع ایجاد مسیرهای فرعی در مسیر سنگی ویلا یکی از ایده‌هایی است که می‌تواند آن را جذاب‌تر کند. در عین حال که مسیر سنگی اصلی شما را از ورودی ویلا به ساختمان هدایت می‌کند می‌توان مسیرهای فرعی مختلفی را در این مسیر اصلی تعبیه کرد که یکی از آن‌ها شما را به‌سمت آبنمایی سنگی هدایت می‌کند.

تعبیه باغچه در کنار مسیر سنگی ویلا

وجود باغچه‌ای با صفا پر از گل‌های رنگی در مسیر سنگی ویلا می‌تواند به زیبایی هرچه بیشتر این مسیر کمک کند. برخی از مسیرهای سنگی به این شکل اند که امکان تعبیه باغچه در اطراف آن وجود ندارد. این مسیرها کمی باریک تر از حد معمول هستند بنابراین می‌توانید جعبه های چوبی کوچکی را در اطراف مسیر سنگی تعبیه کنید و درون آن را با گل‌های خوش‌رنگ و لعاب و عطر آگین پر کنید تا هنگام عبور از مسیر سنگی ویلا، عطر خوش این گل‌ها شامه شما را پر کند.

طراحی مسیر سنگی ویلا به‌شکل پلکانی

یکی از روش‌هایی که می‌توان جذابیت بیشتری به مسیر سنگی ویلا بخشید، طراحی این مسیر به‌شکل پلکانی است. شما می‌توانید مسیر سنگی ویلا را به‌طور پلکانی طراحی کنید و در عین حال در دو سمت این مسیر سنگی باغچه‌هایی کوچک و با صفا را طراحی کنید.

طراحی پلکانی مسیر سنگی ویلا به عمارت شما ابهت و عظمت خواهد بخشید. هرچند این یکی از ترفندهایی است که می‌توان شکوه و زیبایی ویلا را چند برابر کرد. بنابراین می‌توانید از این ترفند برای طراحی مسیر سنگی ویلای خود استفاده کنید و آن را با شکوه تر و پرصلابت تز آنچه که هست نشان دهد.

تعبیه مسیر سنگی ویلا به‌طور پلکانی منجر به این خواهد شد که ویلای شما همچون یک ویلای لاکچری و بسیار شیک به‌نظر برسد. دقیقاً همانند عمارت‌هایی که برای رسیدن به آن‌ها باید تا ارتفاع خاص بالا رفت. بنابراین طراحی مسیر سنگی پلکانی را مد نظر داشته‌باشید.

تعبیه تخته‌سنگ‌های زیبا در مسیر سنگی ویلا 

یکی از متداول‌ترین انواع پوشش‌های مسیر سنگی ویلا، طراحی این مسیر با سنگ‌ها ریز و درشتی است که کل مسیر را می‌پوشانند. بسیاری از افراد تمایل دارند تا برای آنکه حال و هوای جذاب‌تری به ویلای خود بدهند، کف آن را با سنگریزه‌های ریز و دشت بپوشانند. توصیه می‌کنیم که اندازه این سنگریزه‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که نه آنقدر ریز باشد که درون کفش شما رفته و پای‌تان را آزاد دهد و نه آنقدر درشت باشد که راه‌رفتن روی آن‌ها دشوار شود.

شما می‌توانید در این مسیر سنگی، از تخته‌سنگ‌های تزئینی نیز استفاده کنید تا حال و هوای ماجراجویانه بیشتر به فضای ویلا بدهید. قراردادن تخته‌سنگ‌های تزئینی در این مسیر که از خزه‌های طبیعی یا مصنوعی پوشیده شده است می‌تواند این مسیر را جذاب‌تر کند. محیط شمال محیطی مرطوب است که دائما باران‌های فصلی در حال بارش است. شما می‌توانید تخته‌سنگ‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که از خزه و پوشش گیاهی طبیعی پوشانده شده باشد.

نورپردازی در مسیر سنگی ویلا

فرقی ندارد که چه ایده‌ای را برای طراحی مسیر سنگی انتخاب می‌کنید. این مسیر را با تخته سنگ‌هایی نامتقارن می‌پوشانید یا به‌واسطه سنگ‌ریزه پر میکنید. شما حتماً باید نورپردازی درستی در این مسیر سنگی اجرا کنید. نورپردازی در مسیر سنگی ویلا تنها به قراردادن تعدادی لامپ‌های روشنایی در مسیر سنگی نیست. بلکه باید این لامپ‌ها در مکان درستی تعبیه شود تا زیبایی‌های مسیر سنگی را در شب نمایان سازد. در واقع زیباترین المان‌ها باید زیر نور شبانه‌ این مسیر پررنگ‌تر شوند و بیشتر به‌ چشم آیند.

به‌عنوان مثال اگر از تخته‌سنگ‌های تزئینی در مسیر سنگی ویلا استفاده کرده‌اید، بهتر است در حوالی آن‌ها نورپردازی‌های رنگی و زیبایی را پیاده‌سازی کنید تا زیبایی این مسیر به میزان بیشتری به‌ چشم آید.

نتیجه‌گیری

هر زمان اسم محوطه‌سازی ویلا به میان می‌آید، عده‌ای تصور می‌کنند که اکنون باید هزینه گزاف و زیادی را بابت این کار پرداخت کنند. در حالی که می‌توان با ایده‌هایی خلاقانه و جذاب، محوطه بیرونی ویلا را جذاب کرد. یکی از آن‌ها همین مسیر سنگی ویلا است که می‌تواند با تعدادی تخته‌سنگ آن را اجرا نمود و ایده‌های نوآورانه را در طراحی آن پیاده‌سازی کرد. شما می‌توانید در این مورد از کارشناسان و طراحان خلاق در طراحی فضای بیرونی کمک بگیرید تا درنهایت سلیقه و هنر، این فضا را برای شما زیباسازی کنند. شک نداشته‌ باشید که داشتن مسیر سنگی زیبا در ویلا تنها به چند ایده خلاقانه جذاب احتیاج دارد نه صرف هزینه‌های هنگفت.

 

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×