گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی نکات ساخت ویلا در منطقه ییلاقی شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-12-10
ویلا در منطقه ییلاقی شمال

اگر شما هم قصد ساخت ویلا در منطقه ییلاقی شمال را دارید باید بدانید که ساخت ویلا در این مناطق علاوه‌بر مزایا معایبی هم دارد که هنگام ساخت باید به آن‌ها توجه کنید. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

شمال کشور یکی از مناطق زیبا و خوش آب‌وهوای ایران است. خوش آب‌وهوا بودن و نزدیکی شمال کشور به شهرهای بزرگ مثل تهران سبب‌شده است.

تا اغلب افراد به فکر انداختن ویلا در شمال کشور بیفتند تا در تعطیلات بتوانند از شلوغی و هوای آلوده شهرها به شمال کشور پناه ببرند.

ساخت ویلا در شمال کشور به آسانی که اغلب افراد می‌کنند نیست و قبل از اقدام برای ساخت باید برآورد کلی از هزینه‌های ساخت داشته‌باشید و ببینید آیا ساخت ویلا به‌صورت شخصی برای شما به‌صرفه است یا خیر. یکی از مناطق پرطرفدار برای ساخت ویلا در شمال کشور مناطق ییلاقی شمال هستند.

ویلا در منطقه ییلاقی

ساخت ویلا در این مناطق علاوه مزایا معایبی هم دارد و در هنگام ساخت باید به نکاتی توجه کنید تا دچار مشکل نشوید. اگر شما هم قصد ساخت ویلا در مناطق ییلاقی شمال کشور را دارید در ادامه ی  مقاله همراه ما باشید.

به‌طور کلی ساخت ویلا در مناطق ییلاقی شمال کشور مشابه با ساخت ویلا در فصل زمستان است. مناطق ییلاقی اغلب سرد هستند و عبور و مرور در آن‌ها آسان نیست.

به‌همین دلیل است که ساخت ویلا در مناطق ییلاقی سخت تر از مناطق دیگر است. مصالحی که برای ساخت در مناطق ییلاقی به‌کار می‌روند در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژِی مشابه مصالح دیگر هستند و تنها طول مدت ساخت ویلا در مناطق ییلاقی به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی متفاوت طولانی‌تر است.

مصالح مورد نیاز برای ساخت ویلا در مناطق ییلاقی شمال

بتن:

مخلوطی از سیمان و آب با درصد مشخص

سیمان :

باعث افزایش استحکام و چسبندگی بتون ها به‌هم می‌شود. بهترین مارک سیمان در حال حاضر برند پرتلند است. سیمان یکی از مصالح محبوب برای ساخت ویلا در شمال است. ویلا در منطقه ییلاقی شمال

سیمان یکی از مصالحی است که به‌راحتی در دسترس قرار دارد، قیمت کمی دارد، نیروی کار به آن آشنا است، سطحی صاف و یکنواخت ایجاد می‌کند و به‌سرعت ساخته می‌شود به‌همین دلیل است که اغلب معماران و سازندگان ترجیح می  دهند تا از سیمان در ساخت ویلا استفاده‌کنند.

سیمان یکی از مصالح مهم و مناسب برای دیوار‌های بیرونی ویلا است،می‌توان به‌راحتی با استفاده از سیمان برای طراحی‌های مینیمال استفاده کرد.

در هنگام استفاده از سیمان باید توجه‌داشته‌باشید که از ارتفاع کافی از سطح زمین را در نظر بگیرید و سپس شروع به سیمان کاری کنید، چرا که رطوبت زمین باعث فرسایش و خرابی سیمان می‌شود. علاوه بر این به‌دلیل مقاومت بیشتر سیمان نسبت به گچ در برابر آب می‌توان در داخل ویلا نیز از سیمان به‌عنوان جایگزین گچ استفاده کرد.

درست است که سیمان از همه نظر مناسب و خوب است اما باید توجه‌داشته‌باشید که سیمان هرچند سال یک‌بار باید ترمیم شود چرا که پس از مدتی دچار کثیفی و فرسودگی می‌شود.

 

چوب:

به‌دلیل اینکه آهن در شمال زنگ می‌زند برای ساخت در و نمای بیرونی ویلاها از چوب مرغوب استفاده می‌شود. ویلا در منطقه ییلاقی شمال

سنگ:

پله‌ها و نمایی بیرونی ویلاها علاوه بر چوب از سنگ نیز ساخته می‌شود تمامی این موارد به این دلیل است که آهن و فلزات در شما کشور زنگ می‌زنند و بعد از مدتی باید عوض شوند. سنگ زیبایی و مقاومت بالایی دارد و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

نکته مهم در ارتباط با استفاده از سنگ در نمای ساختمان این است که همه سنگ‌ها برای استفاده در نمای ساختمان مناسب نیستند.

به‌عنوان مثال سنگ‌های مرمریت از تنوع و زیبایی بالایی برخوردار هستند اما اصلاً  برای استفاده در فضای بیرونی ویلا مناسب نیستند چرا که در رطوبت و تابش نور مستقیم خورشید به‌سرعت تغییر رنگ می‌دهند و تیره می‌شوند بنابراین هزینه نگهداری از این نوع سنگ‌ها بالا است.

سنگ‌های تراورتن یکی از سنگ‌های  مناسب برای ساخت ویلا در شمال هستند  اما تنوع رنگی کیم دارند و برای استفاده نیاز به پرداخت بیشتری نسبت به سنگ‌های مرمریت دارند.

سنگ‌های گرانیت نیز با توجه به مقاومت بالایی که دارند ازجمله مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال کشور هستند. سنگ‌های گرانیت به‌دلیل مقاومت بالا و قیمت مناسب نسبت به سایر سنگ‌ها، برای پوشش فضاهای خارجی مثل کف فضای باز انتخاب مناسبی هستند.

گچ ساده و گچ ضد آب:

آجر سفالی یا بلوک های سفالی :این مدل از آجر ها وزن کمتر و قدرت چسبندگی و استحکام بالاتری دارند و برای ساخت ویلا در شمال گزینه مناسبی هستند.

اغلب افراد به‌دلیل قیمت مناسب‌تر از آجر در ساخت ویلا استفاده می‌کنند، اما آجر به‌دلیل اینکه رطوبت را به‌خود جذب می‌کند جزو مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال کشور نیست. علاوه بر این به‌دلیل نوع خاص اقلیمی  در شمال کشور آجر در این منطقه دچار شوره زنی شدید می‌شود. امروزه آجرهایی تولید می‌شوند که سازگاری بیشتری با آب‌وهوای شمال دارند، می‌توان از این آجر ها در شمال کشور استفاده کرد.

گچ یکی از مصالحی است که برای ساخت اغلب ساختمان‌ها به‌کار می‌رود و در دسترس  است  اما در برابر آب و رطوبت مقاوم نیست و دچار فرسودگی می‌شود. برای اینکه بتوان از گچ در شمال کشور هم استفاده کرد، گچ را با موادی ترکیب می‌کنند، این مواد باعث می‌شوند تا مقاومت گچ در برابر رطوبت بالا برود.

مصالح مناسب برای تیغه چینی

مصالحی که برای تیغه چینی استفاده می‌شوند به عواملی بستگی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

وزن :

هر چه قدر وزن مصالح به‌کار رفته بیشتر باشد، سازه سنگین تر می‌شود، به‌همین دلیل بهتر است که زمان انتخاب مصالح به وزن آن‌ها و میزان مقاومت سازه توجه کنیم. وزن مصالح نسبت به حجمی که دارند به‌ترتیب عبارت‌اند از بلوک سفالی، بلوک لیکا،  بلوک سیمانی و آجر.

هزینه تمام شده:

بلوک های سیمانی قیمت بسیار کمتری دارند و در شمال کشور به‌راحتی در دسترس هستند.بلوک های سیمانی به‌دلیل قیمت کمی که دارند برای ساخت ویلا مناسب هستند علاوه بر اینکه مقاومت بیشتری دارند. ویلا در منطقه ییلاقی شمال

مناسب بودن نوع سند ویلا برای ساخت‌وساز

یکی دیگر از نکات قابل تأمل در هنگام خرید ویلا نوع سند ملک است. اگر اطلاعات کافی در این زمینه  ندارید حتماً از مشاور املاک ماهر و معتبر بخواهید تا نوع سند شما را چک کنند و برخی از افراد بر روی سند ویلا وام می‌گیرند و در صورت عدم پرداخت قسط‌ها شما ناچار به پرداخت قسط‌ها هستید چون سند ویلا به‌نام شما است. مورد دیگری که احتمال دارد رخ دهد فروش ویلا با قولنامه به چند نفر است.

تا جای ممکن بودن داشتن سند معتبر ویلا را با قولنامه خریداری نکنید. متأسفانه برخی از افراد سودجو نیز زمینی که کاربری کشاورزی دارد را به فروش می‌رسانند که بعداً مشکلات فراوانی برای شما ایجاد می‌کند چرا که این زمین ه کاربری ساخت‌وساز ندارند و تنها باید برای مصارف کشاورزی از آن‌ها استفاده کرد.

نوع مصالحی که در ساخت ویلا به‌کار رفته است. هر چه قدر مصالحی که در ساخت به‌کار رفت است بهتر باشند عمر سازه بیشتر است و کمتر نیاز به بازسازی وجود دارد.

 

دریافت مجوزهای لازم

یکی از مهم‌ترین نکاتی که پیش از اقدام به ساخت ویلا باید مد نظر داشته‌باشید، گرفتن مجوزهای لازم مربوط به ساخت ویلا است. اینکه بدون داشتن مجوز برای ساخت ویلا اقدام کنید کار بسیار اشتباهی است و شما باید براساس متراژ زمینی که در اختیار دارید و نقشهای که مد نظر دارید برای گرفتن مجوز اقدام کنید.

پس از گرفتن مجوزهای لازم شما اجازه تغییر نقشه یا اضافه کردن مواردی از قبیل دوبلکس کردن را ندارید و در این صورت مشمول جریمه می‌شوید.

حتماً معماری را برای تکمیل ویلایتان انتخاب کنید که دارای تبحر و مهارت کافی در این زمینه باشد و بتواند برای مشکلات پیش بینی نشده راه حل مناسبی اتخاذ کند.  ·

همچنین حتماً قبل از استخدام نیروهای کار و قرارداد با شرکت برای ساخت ویلا، اطلاعات کافی درباره سابقه فعالیت معماری و پیمانکاران به‌دست آورید.

به تعریف و صحبت های دیگران اکتفا نکنید و خودتان تحقیق کنید. گام بعدی پس از ساخت ویلا هزینه برای طراحی داخلی و خرید اقلام مورد نیاز است که باید به این مورد هم توجه کافی داشته‌باشید.

ساخت ویلا به‌صورت کاملاً شخصی اصلاً توصیه نمی‌شود چرا که ب هر حال ساخت  ویلا دارای مراحل مختلفی است و توصیه می‌شود تا برای ساخت  ویلا در شمال کشور از افراد و مهندسینی که در این زمینه تجربه کافی دارند در طول مراحل ساخت کمک بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

 برای ساخت ویلا در هر منطقه‌ای از شمال کشور مصالح مشابهای را نیاز دارید چرا که اغلب آب‌وهوا در مناطق شمال کشور مشابه و یکسان است.

نکته مهمِ در ساخت‌وساز در شمال کشور انتخاب فصل مناسب و گرفتن به موقع مجوز ها برای ساخت‌وساز است. ویلا در منطقه ییلاقی شمال

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است.

مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ میباشد. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×