گیلان، زیباکنار
0133416

چگونه یک ویلا کلاسیک در شمال بسازیم؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
ساخت ویلا کلاسیک

هرچند که این روزها بازار ساخت‌وساز ویلاهای مدرن در شمال اوج گرفته و خلاقیت و نوآوری های جدید روزبه‌روز شکفته می‌شود اما شمار طرفداران ویلاهای مجلل و کلاسیک همچنان به قوت خود باقیست. ویلاهای کلاسیک حس و حالی از شکوه و ابهت را به ما منتقل می‌کنند و از همین رو افرادی که عاشق چشم‌اندازهای شاهانه و پر زرق و برق با یک دیسیپلین خاص هستند به‌سمت این نوع طراحی و چیدمان گرایش پیدا می‌کنند. برای اینکه بتوانید ویلای کلاسیک خود را در شمال داشته‌باشید باید یک سری چارچوب‌های خاصی را در طراحی ویلا لحاظ کنید. چه طراحی داخلی ویلا و چه طراحی نمای ویلا باید در قالب خاصی قرار گیرند. در ادامه با ما همراه باشید تا شرح دهیم که چگونه می‌توان ویلای کلاسیک در شمال ساخت.

نکات و اصول ساخت ویلا کلاسیک

بودجه بالایی را برای شروع ساخت ویلا کلاسیک مهیا کنید

پیش از اینکه وارد جزئیات ساخت ویلای کلاسیک شویم اجازه دهید شما را با میزان بودجه مورد نیاز برای ساخت ویلای کلاسیک آشنا کنیم تا در میانه‌های راه به‌دلیل کسری بودجه از انتخاب خود پشیمان نشوید. شما باید بدانید که ساخت ویلای کلاسیک نیاز به بودجه بالایی دارد. تمام ظریف کاری ها، طراحی‌های اصیل و شکوهمند، نقوش برجسته و متریال‌های درجه یکی که در ساخت ویلای کلاسیک استفاده می‌شود برای شما هزینه بالایی به‌دنبال خواهد داشت بنابراین برای ساخت ویلای کلاسیک گوشه چشمی به بودجه تان داشته‌باشید چرا که برای قدم گذاشتن در این مسیر باید با جیب پر قدم بردارید.

برای اطلاع از قیمت کاخ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

تعبیه ستون با سرستون های شاهانه در ویلا کلاسیک

یکی از فاکتورهایی که ویلای شما را به یک ویلای کلاسیک تبدیل می‌کند وجود ستون های ساده یا ابزارکاری شده با نقش برجسته های ظریف است که سر ستون های آن به زیبایی و ظرافت هرچه تمام مزین شده‌اند. وجود ستون های کوچک و بزرگ در ورودی ویلا، در لابی، در ایوان و در بخش سر در و نمای ویلا می‌تواند شکوه و صلابت ویلای شما را افزون کند.

وجود زوایای نرم همچون طاق و قوس‌های زیبا در ویلا

چنانچه می‌خواهید ویلای کلاسیک داشته‌باشید باید تا حد امکان از زوایای تیز دوری کنید و در طراحی ویلا از زوایای نرم همچون منحنی استفاده کنید. وجود طاق های سنگی و قوس‌های گچبری شده در ویلا می‌تواند زیبایی ویلای کلاسیک شما را دو چندان کند.

سقف های ویلا را بلند در نظر بگیرید

اگر سری به کاخ‌های مجلل قدیمی زده باشید متوجه خواهید شد که وجود سقف های بلند یکی از مشخصه‌های اصلی طراحی کلاسیک است. در سقف ویلا نیز باید به فکر ایجاد جلوه‌های ظریف و منقش به نقوش برجسته باشید چرا که جلوه سقف می‌تواند در ظاهر کلی ویلای شما بسیار تأثیرگذار باشد.

برای خرید ویلا کوهستانی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

استفاده از رنگ‌های مجلل در طراحی ویلای کلاسیک

در ویلای کلاسیک باید از رنگ‌هایی سنگین و مجلل استفاده شود. رنگ‌هایی که در کاخ‌های درباری و شاهانه به کرات دیده‌ایم. رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای و طلایی از جمله‌این رنگ‌ها هستند که می‌توانند اصالت و صلابت را به ویلای شما ببخشند. وجود این رنگ‌ها در طراحی ویلا احساسی از لاکچری بودن ویلا به مخاطبان خواهد داد.

تعبیه مجسمه‌های سنگی

از دیگر مواردی که با در نظر گرفتن آن می‌توانید آب و تاب بیشتری به ویلای کلاسیک خود دهید تعبیه مجسمه‌های سنگی در ورودی ویلا است.

نمای ویلا بایستی متقارن طراحی شود

شما برای ساخت ویلای کلاسیک نمی‌توانید به خلاقیت و نوآوری های امروزی متوسل شوید و از ایده‌های خلاقانه در طراحی ویلا استفاده کنید. ساخت ویلای کلاسیک تا حد زیادی جلوی خلاقیت شما را خواهد گرفت اما در عوض ظاهری مجلل و با شکوه به ویلای شما خواهد داد. به‌عنوان مثال در طراحی ویلای کلاسیک باید به رعایت اصل تقارن توجه کنید. شما بایستی نمای ویلا و اغلب طراحی‌های ویلا را به‌صورت متقارن پیاده‌سازی کنید. از نمای سر در و نمای ویلا گرفته تا سر ستون‌ها و قوس هایی که در ویلا ایجاد می‌کنید. تمامی نقش برجسته های موجود در ویلا باید به‌طور متقارن طراحی شوند بنابراین ایده‌های نوآورانه در این طراحی جایگاهی ندارد.

برای خرید ویلا اکازیون در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

طراحی ایوان های بزرگ با چشم‌انداز گسترده

از جمله دیگر ویژگی‌هایی که ویلای شما را به یک ویلای کلاسیک تبدیل می‌کند وجود ایوان های بزرگ با چشم‌انداز وسیع و گسترده است. تعبیه ستون های کوچک با نقش برجسته های کلاسیک در ایوان ویلا می‌تواند اصالت و شخصیت اصلی ویلا را هر چه بیشتر به‌سمت و سوی کلاسیک بکشاند.

استفاده از مصالح مناسب برای ساخت ویلای کلاسیک

در ویلاهای کلاسیک به‌طور عمده شاهد استفاده از سنگ‌های مرمر، تراورتن و سنگ گرانیت هستیم. بنابراین باید در بخش‌های مختلف ویلا از این متریال‌ها استفاده کنید. هرچند که در قسمت‌هایی که نقش برجسته کار می‌شود می‌توانید از گچ نیز استفاده کنید با این حال استفاده از متریال‌های نوین همچون چوب و شیشه در ویلای کلاسیک شما جلوه جذابی به ویلا نخواهد داد. سعی کنید متریال‌های مناسب برای ساخت ویلای کلاسیک را برگزینید.

برای خرید ویلا در بابلسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

به نورپردازی دقت ویژه‌ای داشته‌باشید

همانطور که می‌دانید در ویلای کلاسیک انبوهی از نقش برجسته ها و ظریف کاری موجود است. مجسمه‌های سنگی ظریف، ستون های ابزار کاری شده، قوس‌های منقش به نقوش برجسته، طاق ها، تزئینات معماری و گچبری های هنرمندانه در بخش‌های مختلف ویلا بایستی به‌نوعی در چشم مخاطب جلوه کنند و تنها راهی که می‌توان این ظرافت‌های هنرمندانه و زیبا را در چشمان مخاطب تجلی بخشید نورپردازی است. در نظر گرفتن یک سیستم نورپردازی عالی برای بخش‌های مختلف ویلا می‌تواند ویلای کلاسیک شما را چندین پله جذاب‌تر و مجلل تر نشان دهد.

نتیجه‌گیری

برای داشتن ویلای کلاسیک نه‌تنها باید به ظواهر امر دقت کنید بلکه باید به فکر امکاناتی مجلل و لاکچری نیز باشید. به‌عنوان مثال طراحی و تعبیه استخر و جکوزی می‌تواند از جمله مواردی باشد که باید در ساخت ویلای کلاسیک بدان دقت کنید.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×