گیلان، زیباکنار
0133416

آشنایی با سبک طراحی مدیترانه‌ای ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
سبک طراحی مدیترانه ای ویلا

امروزه همان‌طور که می‌دانید ویلاها در سبک‌های مختلفی طراحی می‌شوند که یکی از آنها سبک طراحی مدیترانه‌ای ویلا است. در این مطلب سعی شده است تا سبک طراحی مدیترانه‌ای ویلا برای شما تشریح شود. با ما همراه باشید.

برای خرید ویلا در تالش با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سبک طراحی مدیترانه‌ای ویلا

افرادی که دوست دارند ویلای جذاب و زیبایی داشته‌باشند حتماً باید به طرح ویلا توجه ویژه‌ای داشته‌باشند. هر چقدر که سبک طراحی بهتر و جذاب‌تر باشد، ویلای حاصل از آن نیز بهتر و زیباتر خواهد بود. امروزه برای ساخت ویلا، از طرح‌های مختلفی استفاده می‌شود که هرکدام ویژگی‌های خودشان را  دارند.

سبک طراحی مدیترانه‌ای یکی از روش‌های طراحی برای ویلا است که بسیار هم پرطرفدار است. این سبک از طراحی همان‌طور که از نامش پیداست از ویلاهای سواحل مدیترانه گرفته‌شده است. این ویلاها بسیار زیبا و شیک هستند و واقعاً جذاب هستند. کشورهایی مانند یونان، اسپانیا یا ایتالیا به‌خوبی از این سبک از طراحی ویلا بهره می‌برند و  ویلاهای زیبایی را می سازند. این ویلاها متناسب با آب‌وهوای سواحل مدیترانه ساخته می‌شوند و جذابیت بالایی دارند.

برای خرید ویلا گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این سبک از طراحی ویلا امروزه در کشور ما نیز اجرا می‌شود. در زیر به ویژگی‌های این سبک از طراحی پرداخته شده است.

ویژگی‌های سبک طراحی مدیترانه‌ای ویلا

این سبک طراحی زیبا و پرطرفدار دارای ویژگی‌های خاصی است که در زیر به آنها پرداخته شده است:

برای خرید ویلا در زیباکنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

1.پنجره‌های بزرگ و زیبا:

یکی از ویژگی‌های این نوع طراحی این است که دارای پنجره‌های بزرگ و بیرونی زیبایی است. زمانی که شما حتی از دور نیز نگاه کنید می‌توانید این پنجره‌های بزرگ را مشاهده کنید. این پنجره‌ها می‌توانند چوبی یا فلزی باشند اما در هر صورت بزرگ هستند و ابعاد وسیعی دارند. بنابراین افرادی که دنبال طراحی ویلا به سبک مدیترانه‌ای هستند باید به این نکته توجه‌داشته‌باشند و پنجره‌های بزرگی را برای ویلای خود طراحی نمایند. این پنجره‌ها باعث می‌شوند تا نور زیادی وارد ویلا شوند و ویلا را پرنور و زیبا کند. و نیز این پنجره‌ها باعث می‌شوند تا افراد از داخل بتوانند به‌خوبی محیط بیرون را ببینند و با آن ارتباط داشته‌باشند. این پنجره‌ها در بسیاری از موارد حالت منحنی دارند.

2.درب‌های چوبی دارای انحنا و طاقی شکل:

درب‌های ویلاهای با سبک طراحی مدیترانه‌ای معمولاً دارای درب‌های مستطیلی یا مربعی نیستند و دربهای طاقی شکل زیبایی دارند که از چوب ساخته می‌شوند. این کار باعث می‌شود تا ویلا حالتی راستیک و روستایی نیز داشته باشد و در واقع کمی سنتی به‌نظر برسد. یکی از دلیل های پرطرفدار بودن این ویلاها نیز ظاهر روستایی گونه و تا حدودی سنتی آن است. با نشستن در این ویلاها انسان واقعاً حس خوب و دلنشینی ها خواهد داشت.

3.استفاده از رنگ‌های آرام و ساحلی:

از دیگر ویژگی‌های ویلاهای با سبک طراحی مدیترانه‌ای این است که رنگ‌های استفاده شده در این ویلا، روشن و ساحلی هستند. به‌هرحال این سبک از طراحی مربوط به کشورهای سواحل مدیترانه است و این چیزی طبیعی است. رنگ‌های آبی، زرد، قهوه‌ای روشن و سفید و غیره به‌خوبی در این ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کار باعث می‌شود تا هم همخوانی با محیط به‌وجود بیاید و هم ویلا حس خوب و دلچسبی داشته باشد. رنگ‌های ویلاهای با سبک مدیترانه‌ای به انسان حس آرامش و زیبایی می بخشند و این یکی دیگر از دلایل پرطرفدار بودن این سبک از طراحی برای ویلاها است که در ایران نیز بسیار محبوب شده است.

برای فروش ویلا در رشت با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

4.استفاده از المان‌های روستایی و  راستیک در  داخل و خارج:

ویژگی دیگر ویلای دارای سبک طراحی مدیترانه‌ای این است که در فضای داخلی و بیرونی آن به‌خوبی از المان‌های راستیک و روستایی استفاده می‌شود. در فضای داخلی شما می‌توانید گچبری های سنتی و راستیک، وسایل چوبی با طرح سنتی، سقف های دارای چوب، دیواره های با طرح‌های راستیک، سقف های دارای کاشی و دیگر موارد را مشاهده کنید. درون اتاق خواب های ویلاهای مدیترانه‌ای به‌خوبی شما سقف های دارای چوب را مشاهده می‌کنید و روی دیوارها طرح‌هایی زیبا و سنتی را می‌بینید.

 در فضای بیرونی نیز شما می‌توانید به‌خوبی المان ها و مولفه‌هایی را ببینید که فضایی روستایی و سنتی را تداعی می‌کند. هرچند که ویلای با سبک مدیترانه‌ای لوکس و مدرن باشد باز هم آن حالت راستیک و روستایی خودش را باید داشته باشد.

5.پرده های زیبا:

از دیگر ویژگی‌های ویلاها یا ساختمان‌های با سبک طراحی مدیترانه‌ای از پرده‌های زیبا و ضخیم و گران‌قیمت استفاده  می‌شود. این پرده‌ها باید زیبا باشند تا به محیط داخلی زیبا و جلال ببخشند و در کنار آنها با ضخامتی که دارند در فصل سرما مانع از عبور سرما به داخل می‌شوند. پرده‌های ویلا با سبک مدیترانه‌ای بسیار مجلل هستند و  در نتیجه قیمت بالایی دارند. این پرده‌ها را پرده‌های مدیترانه‌ای نیز می‌گویند.

برای خرید ویلا در صومعه‌سرا با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

6.وسایل لوکس و زیبا :

وسایل درون ویلای با طرح مدیترانه‌ای نیز لوکس وزیبا هستند. خیلی از وسایل چوبی هستند و باعث می‌شوند تا حالتی سنتی درون ویلا ایجاد شود.

7.استفاده از آجر برای فضای بیرونی و داخلی :

از دیگر مشخصات ویلاهای با سبک طراحی مدیترانه‌ای این است که از آجر برای فضای دورنی و بیرونی آن استفاده می‌شود. این آجرها به‌شکلی در ویلا به‌کار می‌روند که به ویلا شکلی زیبا و لوکس ودر عین حال روستیک ببخشند. آجرها باعث می‌شوند تا نمای بیرونی بسیار زیباتر و شیک‌تر دیده شود. این آجرها می‌توانند در طرح‌های مختلفی استفاده شوند.

برای طراحی یک ویلا به سبک مدیترانه‌ای حتماً باید کار توسط افراد متخصص و مجرب انجام شود.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×