گیلان، زیباکنار
0133416

مناسب‌ترین سرمایه‌گذاری در شهرهای شمالی کدامند؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
سرمایه‌گذاری در شهرهای شمالی

برای سرمایه‌گذاری در شهرهای شمالی به‌ترتیب چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ این کار فقط در قالب خرید ویلاست یا می‌توان اقدامات کسب‌وکارانه دیگر هم انجام داد؟

تا چندی پیش خرید ویلا در شمال تنها یک راه برای بالا بردن کیفیت زندگی و داشتن مکانی برای آسایش و تفریح بود اما این تنها لایه سطحی ماجرا بود. امروزه روز افراد در این زمینه آگاهی زیادی پیدا کرده‌اند و می‌دانند که اصلی‌ترین و پنهان ترین لایه در خرید ویلا جنبه سرمایه‌گذاری آن است. بنابراین در تکاپوی این هستند که بدانند کدام یک از شهرهای شمالی برای سرمایه‌گذاری بهتر اند و در کدام شهر باید اقدام به خرید ویلا نمود. بی‌شک راه‌های زیادی برای پیدا کردن یک شهر ایده‌آل جهت سرمایه‌گذاری وجود دارد. اما به کدام جنبه ها و فاکتورها در این انتخاب باید دقت کرد؟ اگر قصد دارید بهترین شهر شمالی برای سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید در ادامه با ما همراه باشید چرا که نکات ارزندهای در این باب عنوان خواهیم کرد.

نکات شهرهای شمالی برای سرمایه‌گذاری

1-شهرهایی را انتخاب کنید که در حال توسعه هستند و اشباع نشده‌اند

اگر برای سرمایه‌گذاری در شمال مصمم هستید و می‌خواهید سود بالایی را در این حوزه کسب کنید باید دست به خرید ویلا در مناطقی بزنید که آینده‌ای روشن پیش روی خود دارند و در حال توسعه هستند. شهرهایی که هنوز ظرفیت آن‌ها در ساخت‌وساز ویلا تکمیل نشده و جا برای پیشرفت و ترقی دارند بهترین شهرها هستند. شما می‌توانید در این شهرها با مبلغ به‌صرفه تری اقدام به سرمایه‌گذاری نمایید و ویلای دلخواه‌تان را بخرید در حال که می‌دانید در چند سال آینده توسعهای روشن در انتظار این شهرهاست. بنابراین با مبلغی کمتر می‌توانید بازدهی بیشتری را به‌ارمغان آورید.

برای خرید ویلا نوساز در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این در حالی ست که اگر قصد خرید ویلا در شهرهایی اشباع شده را داشته‌باشید بایستی مبلغ بیشتری برای خرید ویلا پرداخت کنید چرا که این شهرها دوره توسعه را گذرانده اند و اکنون با شیب عجیبی در حال رشد هستند. شهرهایی که در حال رشد کردن و پا گرفتن هستند را می‌توان شهرهایی دانست که سرمایه‌گذاری در آن‌ها برای شما صرفه اقتصادی بیشتری به‌همراه خواهد داشت. بنابراین در حوزه سرمایه‌گذاری در شمال روی این شهرها تمرکز ویژه داشته‌باشید.

2-سرمایه‌گذاری در شهرهایی که دسترسی بیشتری به پایتخت دارند

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در انتخاب شهر مناسب برای سرمایه‌گذاری در شمال، نزدیک بودن شهر مورد نظر به پایتخت است. هرچه شهر انتخابی شما فاصله کمتری با پایتخت داشته باشد و مسیر دسترسی آن به تهران کمتر باشد می‌توانید شرایط را در آن بهتر ارزیابی کنید. هرچند که لزوماً نزدیک بودن به پایتخت دلیلی کافی برای سرمایه‌گذاری در شمال نیست اما می‌توان روی این عامل به‌عنوان عاملی تأثیرگذار حساب کرد. بنابراین در زمان سرمایه‌گذاری و یا خرید ویلا در شمال فاصله نسبی و مسیرهای دسترسی شهر مورد نظر تا پایتخت را بسنجید.

3-شهرهایی که قدرت نقد‌شوندگی ویلا در آن بهتر است

اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری عاقلانهای در خطه شمال داشته‌باشید بهتر است سراغ شهرها و مناطقی بروید که قدرت نقد‌شوندگی ویلا و زمین در آنها بیشتر است. به این معنا که اگر هر زمان اقدام به فروش ویلا و نقد کردن سرمایه خود داشته‌باشید می‌توانید سرعت مشتریانی دست به نقد پیدا کنید و سرمایه خود را نقد کنید. این نکته به‌طور مستقیم با میزان تقاضا برای سرمایه‌گذاری یا خرید ویلا در شهرهای شمالی ارتباط دارد. در واقع شهر انتخابی شما بهتر است شهری پر طرفدار و محبوب باشد. موضوع نقد‌شوندگی در برخی از شهرهای شمالی با وضوح بیشتری جریان دارد بنابراین در انتخاب شهر مورد نظربه این نکته دقت کنید.

برای خرید زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

4-شهرهایی که رونق بالای اقتصادی در حوزه کسب‌وکارها دارند

اگر می‌خواهید شهری ایده‌آل را در شمال برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید توصیه می‌کنیم به دنیال شهرهایی باشید که کسب‌وکارها از هر نوعی در آن رونق بالایی دارند و چرخه های اقتصادی شهر با سرعت بیشتری در حال چرخش است. به‌عنوان مثال خرید ویلا در بند انزلی یا زیباکنار می توند به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری پربازده و عالی شناخته شود چرا که وجود بندر تجاری در بندر انزلی موجب رونق گرفتن چرخه های اقتصادی در این منطقه شده است و از آنجایی که این رونق بالاست سایر کسب‌وکارها نیز در سایه‌این رونق در حال پا گرفتن و رشد کردن هستند. بنابراین اگر بخواهید در این شهرها کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید احتمال موفقیت و رشد شما بسیار زیاد است. سرمایه‌گذاری در شمال لزوماً با خرید ویلا محقق نخواهد شد بلکه می‌توانید اقدام به راه‌اندازی یک کسب‌وکار نمایید و از این طریق سود بالایی به‌ارمغان آورید. شهرهایی که رونق اقتصادی بالایی دارند عالی ترین انتخاب‌ها برای یک سرمایه‌گذاری امن و مطمئن هستند.

5-شهرهایی که از لحاظ آب‌وهوایی شرایط مطلوب تری دارند

تقریباً تمام شهرهای شمالی آب‌وهوای مطلوبی دارند؛ اما برخی از شهرهای شمالی به گونه‌ای هستند که تنها در برخی از فصل‌های سال آب‌وهوای خوبی دارند. به‌عنوان مثال فقط در یک فصل از سال می‌توان به آنجا سفر کرد و سفری خوش داشت. این مناطق یا مناطقی به‌شدت سرد هستند و یا مناطقی به‌شدت گرم و شرجی هستند. شما باید سعی کنید در منطقه‌ای اقدام به خرید ویلا نمایید که از لحاظ شراط آب‌وهوایی در موقعیت خوبی قرار دارد. به‌عنوان مثال شهرهایی که فاصله معقولی با دریا دارند و از طرفی با جنگل‌های سرسبز و پرطراوت شمالی همسایه اند، شهرهای خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند. این شهرها را می‌توانید در غرب استان مازندران و در گیلان پیدا کنید.

برای اجاره ویلا ساحلی در گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

از آنجایی که شرایط آب‌وهوایی در این شهرها بهتر است تردد افراد نیز در این شهرها بیشتر خواهد بود و به‌دنبال آن پیامدهای اقتصادی بهتری برای شما در این رقم خواهد خورد. بنابراین در انتخاب شهر مورد نظر برای سرمایه‌گذاری شرایط آب‌وهوایی را نیز لحاظ کنید. این موضوع برای افرادی که قصد کشت و کار و خرید زمین کشاورزی دارند اهمتی بیشتری پیدا می‌کند. برخی محصولات تنها در شرایط آب‌وهوایی خاصی رشد می‌کنند. بنابراین اگر قصد کاشت محصولی خاص را دارید به نوع آب‌وهوای منطقه دقت زیادی داشته‌باشید.

6-سرمایه‌گذاری در شهرهایی که در خط ساحلی واقع‌شده‌اند

اگر به فکر بازدهی بالا در سرمایه‌گذاری هستید می‌توانید به شهرهایی فکر کنید که در خط ساحلی دریای خزر واقع‌شده‌اند. این شهرها دارای رونق بالایی از هر لحاظ هستند و می‌توان برای سرمایه‌گذاری به آن‌ها فکر کرد. به‌ویژه ویلاهایی که در خط ساحلی قرار دارند، ویلاهایی هستند که میزان رشد و بازدهی آن‌ها نسبت به ویلاهای جنگلی بسیار بیشتر است. بنابراین می‌توانید با خرید ویلای ساحلی سرمایه‌گذاری مطمئن تری را در خطه شمال صورت دهید.

7-شهرهایی که جمعیت بیشتری از گردشگران را به‌سمت خود می کشانند

هرچند که شهرهای شلوغ شهرهای چندان جذابی نیستند اما نمی‌توان از رونق بالای اقتصادی در آن‌ها ساده عبور کرد. در واقع شهرهایی که میزان تردد بیشتری در آن‌ها صورت می‌پذیرد شهرهایی هستند که می‌توان در آن‌ها اقدام به راه‌اندازی یک کسب‌وکار نمود. همانطور که گفتیم برای سرمایه‌گذاری در خطه شمال لزوماً قرار نیست سراغ خرید ویلا بروید. شما می‌توانید با خرید یک زمین تجاری یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار اقدام به سرمایه‌گذاری در این شهرها نمایید. شهرهای شلوغ و پر تردد برای افرادی که قصد اجاره ویلا را دارند مناسب است اما اگر جنبه‌های دیگر سرمایه‌گذاری در این شهرها را بررسی کنید خواهید دید که از جنبه‌های دیگر این شهرها برای اغلب افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند شهرهای ایده‌آلی هستند.

برای خرید باغ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

8-سرمایه‌گذاری در شهرهای شمالی که جاذبه‌های گردشگری بیشتری دارند

افراد برای سفرهای خود به شمال اغلب شهرهایی را انتخاب می‌کنند که دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی هستند. بنابراین می‌توان رونق بالایی را در اینگونه شهرها متصور شد. اگر قصد دارید در شمال اقدام به سرمایه‌گذاری نمایید به این نکته فکر کنید که شهر مورد نظر از لحاظ میزان محبوبیت در چه جایگاهی قرار دارد. به‌عنوان مثال شهرهایی مانند متل قو، سرخرود، رامسر، لاهیجان، نوشهر و نور از جمله‌این شهرها هستند. اگر شهر انتخابی شما شهری با جاذبه‌های گردشگری فراوان باید و علاوه بر آن در حال توسعه باشد بهتر است چرا که این شهرها، شهرهایی تازه نفس هستند و در حال پا گرفتن هستند، بنابراین می‌توانید با سرمایه‌ای کمتر اقدام به کسب سود بیشتر در این مناطق نمایید.

نتیجه‌گیری برای سرمایه‌گذاری در شهرهای شمالی

راه‌اندازی یک کسب‌وکار، خرید ویلا و یا خرید زمین گلخانه و پرورش ماهی از جمله مواردی هستند که برای سرمایه‌گذاری در شمال می‌توانید به آن‌ها فکر کنید. بنابراین ذهن خود را لزوماً درگیر خرید ویلا در شمال نکنید. شما می‌توانید یک مجتمع تفریحی یا تجاری راه بیندازید و اقدام به سودآوری نمایید. در انتخاب شهر مورد نظر باید به این نکته دقت کنید که چه نوع از سرمایه‌گذاری مد نظرتان است. برای خرید ویلا باید اقدام به سرمایه‌گذاری در برخی شهرهای خاص و برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار پر سود باید شهرهای دیگری را انتخاب کنید. بنابراین پیش از اینکه به شهر مورد نظر و انتخاب آن فکر کنید نوع سرمایه‌گذاری تان را مشخص کنید تا انتخاب شهر و منطقه برای شما ساده‌تر گردد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×