گیلان، زیباکنار
0133416

15 توصیه برای سفر با کودکان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
سفر با کودکان

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که خانواده‌ها سفر را در برنامه‌های سالانه خود می چینند، تفریح کودکان است. اما این کار به دلایلی می‌تواند چالش برانگیز باشد. سفر با کودکان بسیار شیرین و دلچسب است اما برای آنکه شیرینی این سفر برای کودکان نیز به‌همین اندازه باشد و خاطری آسوده از بابت همراهی آن‌ها در سفر داشته‌باشید، بهتر است به توصیه هایی که می‌خواهیم در ادامه مطرح کنیم دقت نمایید. مطمئناً هرچه سفر های بیشتری با کودکان داشته‌باشید به تجربیات شما افزوده می‌شود، اما کودکان نیز سال به سال رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند.

ما اینجا هستیم تا نیازی نباشد که شما از تجربیات خود استفاده کنید بلکه با جدی گرفتن این توصیه ها می‌توانید اطلاعات دقیق و مفیدی برای سفر با کودکان به‌دست آورید. پس در ادامه با همراه باشید تا سفری دلچسب را با کودکان دلبندتان در پیش بگیرید.

  1. در برنامه‌ریزی های خود، زودتر از آنچه که باید اقدام کنید

اگر قصد دارید در سفری که پیش رو دارید با کودکان‌تان همراه شوید، بایستی به فکر معطلی هایی که می‌تواند رخ دهد باشید. زمانی که شما تنها هستید، مطمئناً برای عبور از گیت پرواز و امنیت چنددقیقه بیشتر وقت صرف نخواهید کرد. اما هنگام مسافرت با خانواده، همه‌چیز بیشتر از انتظار شما طول خواهد کشید. ورود به سیستم فرودگاه، عبور از گیت امنیت، خرید میان وعده و نوشیدنی و سوار شدن به هواپیما بیشتر از حالت عادی طول خواهد کشید. بنابراین عبور دادن کالسکه و کودکان از گیت به طول می انجامد و قطعاً شما نمی‌خواهید پرواز خود را از دست دهید. بنابراین همواره زمانی اضافه را برای معطلی های سفر با کودکان در نظر بگیرید.

  1. مناطقی که پیمودن مسیر آن‌ها برای کودکان دشوار است را از برنامه حذف کنید

وقتی بچه ها را در سفر همراه خود دارید، ممکن است نتوانید از چهار موزه، دو آبشار و مناطق صعب‌العبور برای کودکان دیدن‌کنید. به‌عنوان مثال رفتن به کوهستان و آبشارهایی با مسیر دشوار را باید از برنامه خود حذف کنید چرا که عبور از این مناطق برای کودکان دشوار است، علاوه بر این، خود شما نیز در عبور دادن و مراقبت کردن از کودکان در مناطق خطرناک دائم دچار چالش و اضطراب خواهید بود. یک برنامه انعطاف پذیر استرس کمتری را برای شما و خانواده ایجاد می‌کند و در کل به یک سفر شادتر منجر می‌شود.

  1. تا جایی که می‌توانید همه‌چیز را از قبل رزرو کنید

گشتن به‌دنبال مکان برای اقامت، مکان برای صرف غذا و مکان‌های تفریحی می‌تواند خسته‌کننده و طاقت فرسا باشد. به ویژه برای کودکان که صبر و حوصله آن‌ها زودتر از سایر افراد سر می‌آید. بنابراین در نظر داشته‌باشید که پیش از عزیمت، نسبت به رزرو و اجاره ویلا، هتل و رستوران اقدام نمایید. شما می‌توانید قبل از عزیمت جستجویی در اینترنت صورت دهید و مکان‌های مناسبی که برای کودکان دارای سرویس ویژه هستند را انتخاب کنید.

  1. جزئیات سفر را برای کودکان‌تان شرح دهید

اینکه کودکان را هرجا که می‌روید همراه خود ببرید و آن را در جریان برنامه ها قرار ندهید کار جالبی نیست. بنابراین پیش از اینکه آهنگ سفر کنید و حتی در طی روزهای سفر، با کودکان مشورت کنید و از آن‌ها نظر بخواهید. این خودخواهی ست که تنها به فکر تفریح خود باشید، ممکن است مکانی که قصد رفتن به آن را دارید مورد پسند کودکان نباشد. بنابراین سعی کنید با آن‌ها صحبت کنید و سفری شاد همراه با تجربیات دلپذیر و لذت‌بخش را برای خود و کودکان به‌ارمغان آورید.

  1. کودکان را گرسنه نگه ندارید

بچه های گرسنه می‌توانند در عرض چنددقیقه یک سفر خانوادگی سرگرم‌کننده را به سفری به تلخی زهر تبدیل کنند. هرچه باشد کودکان به اندازه افراد بزرگسال دارای تاب و توان گرسنگی نیستند. بنابراین حتماً میان وعده‌هایی را همراه خود داشته‌باشید تا در طی سفر در صورت گرسنه شدن کودکان به آن‌ها بدهید. ممکن است کودکان خوراکی‌های جدیدی که در مقصد وجود دارد را دوست نداشته‌باشند، بنابراین پیش از اینکه میان وعده‌هایی را از هتل یا ویلا با خود بردارید از آن‌ها در مورد خوراکی ها سوال کنید.

  1. در مورد تخفیفات کودک سوال بپرسید

ممکن است این کار برای عده‌ای سخت باشد اما به شما قول می‌دهیم بعد از چند بار انجام دادن برای شما راحت خواهد شد. بسیاری از مواردی که در سفر برای آن‌ها باید هرینه پرداخت کنید، شامل تخفیفات کودک هستند بنابراین می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. مواردی همچون حمل و نقل با اتوبوس و قطار، راهنماهای خصوصی، تورها، هزینه‌های ورودی به جاذبه‌های گردشگری و برخی رستوران‌ها شامل تخفیف کودک می‌شوند. بنابراین قبل از خرید بلیط اعلام کنید که کودک همراه شماست.

  1. اطلاعات تماس خود را به کودکان بدهید یا در جیب آن‌ها بگذارید

ممکن است کودک شما علیرغم تلاش‌های شما برای مراقبت از او کم شود. بنابراین بایستی اطلاعات خود را به او بدهید. برای کودکان خردسال بهترین کار قرار دادن این اطلاعات در جیب لباس آن‌ها است. اطلاعاتی همچون نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس اقامت خود را درون یک برگه کوچک بنویسید و درون جیب کودک بگذارید. برای بچه های بزرگتر می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا این اطلاعات را حفظ کنند و یا در گوشی هوشمند خود داشته‌باشند.

  1. داروهای اساسی را همراه خود داشته‌باشید

یکی از بدترین اتفاقات سفر، بیمار شدن کودکان است. کودکان دارای سیستم ایمنی حساسی هستند و ممکن است در طی سفر بیمار شوند. بنابراین داروهای مهم را همراه خود داشته‌باشید. حتی یک دل درد ساده کودک یا آلرژی او می‌تواند سفر شما را تلخ کند. بنابراین به‌همراه داشتن داروهای مهم و کارساز را فراموش نکنید.

  1. تعبیه صندلی کودک در ماشین

هرگز به این فکر نکنید که کودک خردسال خود را بدون صندلی کودک به سفر ببرید. حتی اگر اگر قصد دارید در مقصد خود ماشین اجاره کنید، باز هم صندلی کودک تان را به‌همراه داشته‌باشید چرا که نمی‌دانید در مقصد می‌توانید به ماشین‌هایی که دارای صندلی کودک هستند دسترسی پیدا کنید یا خیر.

  1. اسباب بازی و کتاب‌های جدید برای بچه ها بخرید

اگر سفری طولانی دارید، به فکر خریدهای کوچک در هر توقف باشید. اسباب بازی‌های جدید و کتاب‌های جدید می‌توانند در طی سفر برای کودکان بسیار سرگرم‌کننده باشند. سرگرم کردن بچه ها کار سختی نیست اما باید در طی سفر به آن دقت ویژه داشته‌باشید. کودکی که حوصله اش سر رفته می‌تواند سفر شما را تلخ کند. بنابراین سرگرم کردن کودکان را فراموش نکنید.

  1. یک دوربین کوچک به فرزندان تان بدهید

اگر فرزندانتان به اندازه کافی مسئولیت پذیر شده است، یک دوربین کوچک برای او تهیه کنید تا در سفرها از آن استفاده کند. لازم نیست دوربین بچه شما یک دوربین پیشرفته باشد، شما می‌توانید به آنها اجازه دهید از دوربین تلفن قدیمی شما استفاده‌کنند. داشتن دوربین و تلاش برای ثبت بهترین عکس‌ها به کودک شما کمک می‌کند تا بیشتر روی چیزهایی که در اطراف خود می‌بیند تمرکز کند. این کار به آنها کمک می‌کند زیبایی چشم‌انداز ها، ویژگی‌های شگفت‌انگیز معماری و جزئیات شهرهای جدید را ببینند.

  1. اجازه دهید کودکان وسایل خود را حمل کنند

اگر کودک شما بسیار کوچک است و یا نوزاد است، قطعاً نمی‌تواند کمکی در این زمینه به شما کند اما اگر به‌قدری بزرگ شده است که می‌تواند بستهای را حمل کندف اجازه دهید کوله پشتی و چمدانش را به‌تنهایی حمل نماید. کودکان و نوجوانان بزرگتر باید از عهده حمل چمدان خود برآیند. اینگونه سفر برای شما نیز راحت‌تر خواهد بود.

  1. برای رفتن به مکان‌های متلف عجله نکنید

کودکان نمی‌توانند پا به پای شما در تمامی مسیرهای بیایند. عجله کردن برای آن‌ها حکم شکنجه را دارد. بنابراین به‌جای عجله کردن جهت رسیدن به برنامه‌های فشرده سعی کنید از همان چند برنامه محدود در کمال آرامش لذت ببرید و کودکان را همراه خود کنید.

  1. لباس اضافی تمیز برای کودکان همراه داشته‌باشید

کودکان مدام در معرض کثیف شدن لباس‌ها هستند از کودکان کوچک در نشت پوشک گرفته تا کودکان خردسال که ممکن است لباس خود را به هر علت از جمله ریختن غذا یا افتادن در یک چاله گل آلود کثیف کنند. اگر بخواهید کودک را در آفوش بگیرید لباس شما کثیف خواهد شد بنابراین لباس تمیز اضافی برای کودک همراه داشته‌باشید.

  1. خود را برای اتفاقات غیر منتظره آماده کنید

وقتی با کوکان سفر می‌کنید هر اتفاق غیر منظره‌ای ممکن است برنامه شما را به‌هم بریزد بنابراین آرام و صبور باشید. شاید کوچولوی شما مجبور باشد به دستشویی برود و در نتیجه شما اتوبوس را از دست بدهید. بنابراین استرس به‌خود راه ندهید و آماده پذیرش این موارد باشید.

نتیجه‌گیری

اگر به توصیه های مهم هنگام سفر با کودکان بی دقت باشید احتمالاً سفر سختی در پیش خواهید داشت. اما با جدی گرفتن این توصیه ها و عمل به آن‌ها اوقات شیرین و دلنشینی را برای خود و کودکان‌تان به‌ارمغان خواهید آورد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×