گیلان، زیباکنار
0133416

سفر به دریاچه سراگاه گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-05-08
دریاچه سراگاه

یکی از بهترین و زیباترین قطب گردشگری در ایران، استان گیلان است، که فوق‌العاده زیبا و دارای امکانات فوق‌العاده‌ای است. شاید شما هم گیلان زیبا را فضایی سبز و دل‌انگیز تصور می‌کنید. سرزمینی سرسبز که مردمانی مهربان و مهمان‌نوازی را در خود پرورش داده است. جاذبه‌های گیلان بسیار زیاد است، شاید برای دیدن تمامی جاذبه گیلان باید سال‌ها وقت بگذارید تا اکثر شهرهایش را ببینید. دریاچه سراگاه گیلان موضوع این مقاله جذاب است.

برای خرید ویلا در فریدونکنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دریاچه سراگاه گیلان

 استان گیلان، استانی بکر و دست‌نخورده است. استان گیلان در سال میزبان گردشگران بسیاری است که از اقصا نقاط ایران به این استان زیبا سفر می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

دریاچه سراگاه تالش

این دریاچه در 10 کیلومتری تالش قرار دارد که در شهرستان تالش روستایی وجود دارد که اسمش سراگاه است. برای رفتن به سراگاه باید به کوه‌های مرکزی تالش دسترسی پیدا کنید یعنی می‌توانید تا بخش‌هایی را با ماشین بروید و بخش‌های دیگر نیاز مند پیاده‌روی است. این پیاده‌روی حدود 3 کیلومتر است و می‌توانید از مناظر لذت ببرید. البته راه‌های ماشین رو هم دارد می‌توانید از ماشین هم استفاده کنید.

برای خرید ویلا شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

البته توصیه ما این است که حتماً گزینه اول یعنی پیاده‌روی را انتخاب کنید، زیرا در مسیر چیز های زیبایی می‌بینید و سوژه های عکاسی بسیاری را میابید.  مسیر دیگری که باید به آن اشاره داشته باشیم تا شما به این روستای زیبا برسید، باید به میدان هشتپر برسید که مجسمهای در این میدان وجود دارد، سپس سمت کوه بروید، نشانه کوه‌ها شهدای گم نام است. سپس به روستای نعلبند می‌رسید، به دو جاده مریان و سرآگاه می‌رسید. که شما جاده سرآگاه را پیش بروید.

برای خرید ویلا در ساری با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این روستا بسیار زیبااست و دارای دریاچه و کوه‌های زیبایی که از درختانه انبود پر است، شالیزارهای مردمانی زحمت کش در دل گیلان زیبا وجود دارد. دریاچه سراگاه که سه راه گاه هم معروف است؛ آبگیر کوچکی دارد که می‌توان مشابه آن را در اقصا نقاط گیلان مشاهده کرد. آبگیری که در این منطقه وجود دارد مردم به آن سد خاکی می‌گویند. در سال گردشگران بسیاری وجود دارند که از این آبگیر زیبا دیدن می‌کنند.

دریاچه سد خاکی سراگاه

لازم به ذکر است که دریاچه سد خاکی سراگاه یک دریاچه مصنوعی محسوب می‌شود که انسان‌ها آن را ساخته‌اند. این آبگیر مالک شخصی دارد و ایشان از آن جایی که فردی مهربان و مهمان‌نواز هستند مشکلی با بازدید توریست‌ها ندارند و می‌توانید با رعایت نکاتی که به شما گفته می‌شود از این آبگیر زیبا دیدن‌کنید. این سد خاکی در بین شالیزارهای گیلانی واقع گشته است که منظره بسیار زیبایی به محیط بخشیده است.

برای خرید ویلای شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دریاچه سراگاه از رود ها و چشمه‌هایی که در آن حاشیه و اطراف وجود دارد پر می‌شود. این دریاچه در بیشتر مواقه آب دارد و فوق‌العاده زیباست. این آبگیر زیبا اصلاً مشخص نیست که دست ساز است، انقدر فوق‌العاده است که هرکسی در صورت بازدید از آن هرگز متوجه مصنوعی بودن آن نمی‌شود. البته گفتیم این آبگیر از چشمه‌های تغذیه می‌شود و از این جهت این آبگیر را می‌توان طبیعی دانست.

نکاتی در رابطه با سفر به دریاچه سراگاه که باید به آن توجه‌داشته‌باشید

مردم محلی از دریاچه سراگاه برای پرورش ماهی استفاده می‌کنند؛ همانطور که در مطالب فوق توضیح دادیم این دریاچه دست ساز است و انسان‌ها آن را ساخته‌اند. بنابراین یکی از راه‌های منبع درآمد مردم این روستا همین آبگیر است که ماهی‌های پرورشی را درون آن پرورش می‌دهند. شما در هر صورت نمی‌توانید در این آبگیر ماهی‌گیری کنید، زیرا این ماهی‌ها برای مردم این روستا است،نهایتاً شما بتوانید پول بدهید، ماهی خریداری کنید و یا خانه‌ای در این روستا اجاره کنید از طبیعت لذت ببرید.

برای خرید ویلا شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

شما نمی‌توانید در این آبگیر، شنا کنید. آب تنی کردن در این آبگیر قدغن است. همچنین چیزی به اسم قایق‌سواری هم در این روستا وجود ندارد. بنابراین قبل از رفتن به این روستا باید این نکات را بدانید، تا خدای ناکرده مردم این روستا را ناراحت نکنید! برای تفریح سعی کنید، تفریحی سالم پیش بگیرید و این طبیعت زیبا را همانگونه که هست نگه دارید، از ریختن آشغال های تر یا خشک، انواع قوطی و یا پلاستیک خودداری کنید، زیرا مردم روستا مجبور به تمیزکردن می‌شوند و این رسم مهمانی رفتن نیست.

برای خرید ویلا ترکیه ای در با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آتش

اگر آتش روشن کردید حتماً آن را خاموش کنید، از انداختن فیلتر سیگار به‌طبیعت خودداری کنید زیرا شاید همین فیلتر هم باعث آتش سوزی گردد. وارد روستای تالش که می‌شوید، لهجه مردم و پوشش مردم را مورد تمسخر قرار ندهید، شوخی های الکی نکنید، سعی کنید احترام خودتان را نگه دارید و مثل یک شخص فرد کاملاً آگاه و با سواد رفتار کنید. رفتار های منفی و غلط باعث دلخوری مردم روستا می‌شود و شاید همین باعث نارضایتی آنان در رابطه با ورود توریستان جدید شود.

برای اینکه برای سفر آماده شویم چه وسائلی را با خود به این مکان ببریم؟

بستگی به آن دارد که در چه فصلی به این روستا می‌روید، طبیعتاً بهترین فصل، تابستان و یا بهار است. آب‌وهوای گیلان شرجی است، و هوا بسیار گرم است. سعی کنید لباس‌های نخی بپوشید، برای اطمینان هم می‌توانید یک یا دو دست لباس گرم با خود ببرید. لوازم بهداشتی و لوازم کمک های اولیه، کپسول آتش نشانی یادتان نرود. اگر می‌خواهید در این روستا خانه بگیرید از قبل همه‌چیز را بررسی کنید، نگران اقامت هم نباشید در این روستا خانه‌هایی برای اقامت هم وجود دارد و می‌توانید به‌راحتی از مردم روستا آن‌ها را اجاره کنید.

برای خرید ویلای شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اما اگر نمی‌خواهید خانه بگیرید می‌توانید چادر بزنید. قبل از سفر موقعیت آب‌وهوایی را بسنجید، از جی پی اس استفاده کنید تا در مسیر گم نشوید! به تعداد روز هایی که می‌خواهید در این روستا بمانید، برنامه‌ریزی داشته‌باشید و لوازم مورد نیاز خود را همراه خود داشته‌باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×