گیلان، زیباکنار
0133416

سفر به‌ طبیعت زیبای دیلمان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
طبیعت زیبای دیلمان

برای سفر به طبیعت زیبای دیلمان با این مقاله هلدینگ آرش همراه شوید. شهرستان دیلمان در استان گیلان و یکی از توابع شهر سیاهکل است. دیلمان در حدود ۸۸ کیلومتر دورتر از شهر رشت و ۲۵ کیلومتر دورتر از سیاهکل قرار دارد. این منطقه با ارتفاع حدود ۲۰۰۰ متر از سطح دریا یکی از تابستان‌ها معروف استان گیلان بوده‌است.

دادمداران از دیلمان به‌عنوان یک مکان ایده‌آل برای چرای احشام خود استفاده می‌کردند. مسیر دسترسی به دیلمان بسیار بکر و زیبا است. فقط از سیاهکل  تا این منطقه حرکت کنید. مسیر مارپیچ ۴۵ کیلومتر از سیاهکل به دیلمان یکی از جذاب‌ترین مسیرهایی است که می‌توانید در گیلان ببینید.

برای خرید ویلای شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بهترین زمان سفر به طبیعت زیبای دیلمان چه موقع است؟

بهترین زمان برای بازدید از این منطقه ۶ ماه اول سال است. ارتفاع بالای سطح دریا بالاتر از سطح دریا باعث می‌شود که هوا به‌طور قابل‌توجهی سردتر از شهر باشد و توریست‌ها معمولاً این منطقه را برای سفر زمستانی انتخاب نمی‌کنند. اما بهار، به‌ویژه اواسط ماه مه و اوایل ماه ژوئن، بهترین زمان برای دیدن دیلمان است.

سفر به دیلمان یکی از این سفرها است که مناظر آن از ابتدای جاده آغاز می‌شوند. با سفر به این منطقه، شانس دیدن این مناطق زیبا و لذت‌بردن از مناظر آن را دارید. پنج شنبه‌بازار سیاهکل  یکی از مشهورترین بازارهای سنتی استان گیلان است.

بنابراین، اگر سفر خود را از این روزها آغاز کنید، حتماً از بازار روز سیاهکل بازدید کنید. همانطور که گفتم، مناظر دیلمان از آغاز سفر آغاز می‌شوند. درادامه به شما خواهیم گفت که از ابتدای جاده چه خواهید دید و چه صحنه‌هایی را در نظر می‌گیرید که نباید از دست بدهید.

طبیعت زیبای دیلمان

کوه درفک

شما یکی از افرادی هستید که به ارتفاعات علاقه دارند، ما پیشنهاد می‌کنیم که شما از این روستا بازدید کنید و از کوه یخی دیدن‌کنید، اگر یک کوه با ارتفاع 1,5 متر که در غرب دریاچه قرار دارد و دو غار منحصربه‌فرد دارد و همیشه مورد علاقه افراد است. یکی از این غارها گنبدهای یخی است و غار دیگر شکل‌های انسانی دارد. البته، کمبود بارش سنگین در زمستان می‌تواند مشکل باشد.

برای خرید ویلا در صومعه‌سرا با کارشناسان بخش فروش هلدینگ آرش تماس بگیرید.

دشت شقایق

یکی دیگر از مکان‌های موردعلاقه، دشت سبز است که محل روییدن شقایق‌های قرمز هستند. این دشت زیبا در ۲۵ کیلومتری شرق شهرستان لنگرود قرار دارد و گذران زمان در این دشت، فرصتی منحصربه‌فردی برای شما خواهد بود. بهترین زمان برای دیدن این دشت منحصربه‌فرد در بهار است که قطعاً هیچ منظره‌ای در دنیا پیدا نخواهید کرد.

آبشار لونک

این آبشار در فاصله ۳۰۰ کیلومتری بین درختان جنگلی واقع‌شده‌است که به‌عنوان پناه‌گاه در این منطقه تلقی می‌شود. در بالای آبشار، یک جنگل شاداب با امکانات عالی برای سرگرمی و تماشای مسافران فراهم می‌شود تا به یکی از زیباترین مناظر طبیعی نزدیک شود. درختان جنگلی زیادی در این منطقه وجود دارند که بسیار تماشایی هستند.

دشت سوسن چلچراغ

یک دشت پر از گل‌های دره که مطمئناً ذهنتان را طوری از آن دور می‌کند که انگار به بهشت سفر کرده‌اید. گونه سوسن چلچراغ (سوسن چلچراغ) در طول مسیر از روستا به روستای کردان واقع‌شده‌است. امن است بگوییم که نمای این دشت مانند یک کارت‌پستال است و شما نمی‌توانید باور کنید که چنین مکانی در منطقه شمالی کشور ما وجود دارد.

سوسن چلچراغ یکی از نادرترین گونه‌های گل در جهان است و به‌عنوان نماد ایران شناخته می‌شود. این گل نادر در روستای شگفتی رشد می‌کند و همه را شگفت‌زده می‌کند. پس از معرفی جاذبه‌های طبیعی این منطقه، زمان مناسبی برای جاذبه‌های تاریخی این منطقه است که در زیر به آن خواهیم پرداخت:

برای خرید ویلا شمال قسطی با شرکت انبوه‌سازان آرش همراه باشید.

حمام دیلمان

یکی از جاذبه‌های دیدنی و دیدنی این روستا حمام آب‌گرم است که برای روشن‌کردن درون حمام از چندین گنبدهای نمکی استفاده شده‌است. این حمام به‌دوران ایلخانی باز می‌گردد و فردی به‌نام میرزا علی پاشا این حمام را کشف و مرمت کرده‌است تا حدی که حمام دیلمان به آن موسوم است.

سال‌ها بعد، حمام توسط سازمان میراث فرهنگی بازسازی شد و اکنون در فهرست میراث فرهنگی قرار دارد.

کاروانسرای تی‌تی

تی تی در زبان فارسی به معنی شکوفه دادن و دلیل نامگذاری آن به‌دلیل فردی به‌نام تی‌تی خانم از خانواده صفویه است. تی‌تی در یکی از جالب‌ترین ساختمان‌ها در این منطقه است و تا چند سال پیش مردم محلی از آن برای نگهداری دام‌ها استفاده می‌کردند. این کاروانسرا در 15 کیلومتری دیلمان و سیاه کل قرار دارد.

قلعه گرماور

قلعه گرماور و برج لندن در ۳ کیلومتری روستای دیلمان واقع‌شده‌است و این قلعه به‌دوران پیش از اسلام باز می‌گردد و قلعه‌ای بزرگ و وسیع است که تنها برج دیده‌بانی در آن باقی مانده‌است.

این قلعه از یک طرف به دره می‌رسد و گودالی در طرف دیگر دارد، قسمت پایین این قلعه با سنگ صیقل داده‌شده و قسمت بالایی از گل خام درست شده‌است.

برای خرید ویلا جنگلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت آرش تماس بگیرید.

موزه مردم‌شناسی دیلمان

یکی از ساختمان‌های معروف دیلمان حمام میربلوک عضدی است، که مکان بسیار جذابی برای کسانی است که به مردم‌شناسی علاقه دارند و با فرهنگ محلی آشنا می‌شوند. این موزه ۵۰۰ سال است که توسط سازمان میراث فرهنگی خریداری شده‌است و به موزه تبدیل شده‌است تا با فرهنگ و سنت‌های مردم منطقه آشنا شود.

جنگل لاریخانی

جنگل لاریخانی در فاصله ۵ کیلومتری دیلمان قرار دارد. این جنگل یکی از جنگل‌های محبوب ایران است. طبیعت زیبا و زیبای جنگل لاریخانی بسیاری از مسافران را به این نقطه جذب می‌کند. در قلب جنگل لاریخانی، چشمه آب‌معدنی لاریخانی نیز وجود دارد که ارزش دیدن دارد.

چگونه به طبیعت زیبای دیلمان دسترسی پیداکنیم؟

برای سفر به روستای دیلمان، شما می‌توانید مسیر ۴۲ کیلومتری از رشت به لاهیجان را طی کنید. سپس در لاهیجان، وارد جاده جنوبی یا جاده ۱۵ کیلومتری سیاه کل شوید که در آنجا با جنگل‌های انبوه و زیبا مواجه خواهید شد.

برای رسیدن به سیاه کل باید ۴۵ کیلومتر را از میدان بسیج که مسیری بسیار پر پیچ‌وخم است، طی کنید. البته، این یک جاده آسفالت است و شما می‌توانید به‌راحتی در حدود یک ساعت و نیم به این منطقه برسید.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سوغات طبیعت زیبای دیلمان

مردم دیلمان مانند سایر مناطق شمالی کشور هنرمندان خوبی هستند. با سفر به طبیعت زیبای دیلمان می‌توانید صنایع‌دستی محلی را از آن‌ها بخرید و آن‌ها را به‌عنوان یادگاری به شهر خود ببرید. ظروف فلزی حکاکی‌شده و لباس‌های پشمی با دست، یکی از معروف‌ترین صنایع‌دستی مردم دیلمان هستند. البته، سوغات سوغاتی محدود به صنایع‌دستی نیستند. این منطقه زیبا و دلپذیر نیز غذای خوش‌مزه برای معده دارد. فندق یکی از معروف‌ترین سوغات منطقه است.

این منطقه درختان فندق را به‌خاطر ارتفاع خود دارد و این آجیل‌ها به‌عنوان مهم‌ترین محصول کشاورزی آن‌ها درنظرگرفته می‌شوند. علاوه بر فندق، انواع نان محلی، محصولات لبنی و داروهای گیاهی و گیاهان کوهی نیز سوغات جذاب هستند.

بایدها و نبایدهای سفر به طبیعت زیبای دیلمان

حتماً کفش‌های راحتی همراه خود بیاورید.

هوا در دیلمان حتی در تابستان هم خنک است. سعی کنید در هنگام سفر با دیلمان، لباس‌های گرم و تجهیزات گرمایشی داشته‌باشید.

اگر می‌خواهید شب را در این منطقه بگذرانید، می‌توانید خانه‌ای را از مردم محلی اجاره کنید؛ اما اردو زدن در طبیعت نیز یک تجربه سرگرم‌کننده خواهد بود.مردم

اگر برای اردو زدن در منطقه برنامه‌ریزی می‌کنید، باید آب آشامیدنی تصفیه شده را با شما تصفیه کنید.

آتش را در تمام فصول داغ روشن نکنید، و اگر این کار را بکنید، مطمئن شوید که کاملاً خاموش است.

لازم به ذکر نیست که طبیعت میراث تنها مردم ایران نیست، بلکه میراث جهانی است. ما همه مسئول طبیعت و حفاظت از آن هستیم. بنابراین زباله را در طبیعت رها نکنید و آن را با ما به فضایی ببرید که در آن امکان جمع‌آوری آن وجود دارد.

برای خرید ویلا مشاع در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت هلدینگ آرش تماس بگیرید.

تاریخ دیلمان

یکی دیگر از مقالات این کتاب، محمد عالم مشرق به مغرب است که در کتابی که در تاریخ مازندران نوشته شده‌است، نوشته شده‌است: مردم این دو گروه عبارتند از: یک گروه در ساحل، گروه دیگر در کوهستان‌ها و گروه دیگر بین دو گروه قرار دارد. رودخانه گچی، رودخانه کریک، رودخانه دینار,.

گیلان یک منطقه مجزا بین استان‌های جبال، جبل، آذربایجان و دریای‌خزر است و این منطقه در بیابان با آب جاری بسیار واقع‌شده‌است. این رودخانه و رودخانه آن‌ها را ” از این سمت رودخانه ” و یک گروه دیگر از رودخانه ” از طرف دیگر رودخانه ” می‌نامند، اما از این طرف رودخانه ” از طرف دیگر رودخانه ” هستند و یازده ناحیه بزرگ از جمله عبارتند از:

سرزمین خان زادگاه متفکران اسلامی از جمله سالار تبار بود، اما هرگز نمی‌توانست آن را از طریق جنگ اعراب فتح کند. این فرقه از علویان بودند که در آن نواحی از عباسیان پناه گرفتند و اسلام را در قلب حکومت امویان تثبیت کردند. او به‌عنوان دشمن فتح شناخته شد. خلیفه عباسی، بزرگ‌ترین فرزند خلیفه عباسی، تحت فرماندهی قرار گرفت، اما با وجود قدرتمندترین خاندان ایرانی پس از اسلام، خلیفه را سرنگون نکردند و او را کشتند.

با بازگشت به‌دوره قبل از اسلام، می‌بینیم که تمدن اسلامی دوست و حامی هخامنشیان و اشکانیان بوده‌است. نمونه‌ای از این ادعا، شجاعتی است که در جنگ ایران و یمن به دربار ساسانیان واگذار شده‌است. تیراندازی و تیراندازی این ژنرال بزرگ ایرانی، پادشاه حبشی یمن را از فاصله زیادی کشت و ایران در اوایل جنگ پیروز شد. گلوله‌ای که به پیشانی پادشاه یمن اصابت کرد نوعی دشمنی خونی به‌خاطر قتل پسرش توسط دشمن بود.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×