گیلان، زیباکنار
0133416

شهرهای پیشنهادی گیلان برای سفر در نوروز

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
سفر گیلان نوروز 1401

در ایام نوروز خیلی‌ها به مسافرت می‌روند و از شهرهای مختلف دیدن می‌کنند. در این میان برخی استان‌ها و شهرها بیشتر مورد استقبال هستند. استان‌های شمالی از جمله استان‌هایی هستند که همواره مسافران زیادی در نوروز به آنجا می‌روند تا از دیدن زیبایی‌های آن بهره‌مند شوند. یکی از این استان‌ها، استان زیبا و سرسبز گیلان است که واقعاً استانی دیدنی با جاذبه‌های فراوان است. در این مطلب به 8 شهر پیشنهادی گیلان برای سفر در نوروز 1401 پرداخته ایم. در ادامه به مواردی در مورد سفر گیلان نوروز 1401 می پردازیم.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

8 شهر پیشنهادی گیلان برای سفر در نوروز 1401

بدون شک استان گیلان، شهرهای زیبای زیادی دارد که هرکدام جاذبه‌ها و زیبایی‌های خودش را دارد. در زیر سعی شده است تا 8 شهر از میان آن‌ها انتخاب شود که برای سفر در نوروز 1401 بهترین گزینه‌ها باشند:

1. بندرانزلی:

مگر می‌شود به استان گیلان سفر کرد و از انزلی دیدن نکرد. بندر انزلی یکی از شهرهای زیبای گیلان است که برای سفر در نوروز 1401 گزینه‌ای بسیار  خوب است. شما در این شهر هم می‌توانید هم در ساحل زیبای آن قدم بزنید و هم از تالاب زیبای انزلی دیدن‌کنید. دیدن نیلوفرها و لاله های مردابی در این تالاب واقعاً می‌تواند جذاب باشد.

حتماً از این شهر دیدن‌کنید و از حضور در آن لذت ببرید.

برای خرید ویلا شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

2. ماسوله:

یکی از شناخته‌شده ترین شهرهای گیلانف ماسوله است. این شهر در جنوب غربی استان گیلان قرار گرفته است و به‌دلیل خانه‌های پلکانی آن مشهور است. خانه‌ها به‌شکلی ساخته‌شده‌اند که سقف خانه پایین، حیاط خانه بالایی است. ماسوله را باید از نزدیک دید تا بفهمید که چرا این قدر از آن تعریف می‌شود. این شهر مخصوصاً در شب‌ها بسیار زیبا و دیدنی است. در دو طرف این شهر شما کوه‌هایی زیبا و سرسبز را مشاهده می‌کنید. اگر برای نوروز می‌خواهید به استان گیلان سفر کنید حتماً به ماسوله سفر کنید و از آن دیدن‌کنید.

3. لاهیجان:

لاهیجان بدون شک یکی از زیباترین شهرهای گیلان است. این شهر هم بسیار تمیز است و هم بسیار زیبا ساخته‌شده است و واقعاً می‌تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که می‌خواهند در نوروز سفر کنند. در خود این شهر نیز جاذبه‌های فراوانی وجود دارد که می‌توان از آنها دیدن کرد. استخر لاهیجان که در دل شهر قرار دارد یا تله‌کابین لاهیجان از جمله جاهایی است که می‌توان لحظات خوشی را در آنها سپری کرد. در کنار این‌ها لاهیجان سوغاتی‌های متعددی نیز دارد.

شما می‌توانید از این شهر هم چای سوغاتی ببرید و هم کلوچه و هم چیزهای دیگر. چای و کلوچه لاهیجان در کشور مشهور است. حتماً از این شهر زیبا که عروس گیلان است دیدن‌کنید و لحظات خوشی را بگذرانید.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

4. فومن:

اگر دنبال شهری در گیلان هستید که در اطراف آن مناظر طبیعی زیبایی را مشاهده کنید که چشم‌ها را خیره می‌کند پس به‌سمت فومن بروید. این شهر علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی متعددی نیز دارد که خیلی‌ها را به‌سمت خود جذب می‌کند. اگر دوست دارید قلعه تاریخی قلعه رودخان را مشاهده کنید فقط می‌توانید 20 کیلومتر از فومن فاصله بگیرید تا به آن برسید. خود شهر فومن نیز دارای بافت زیبا و دیددنی است که می‌تواند برای شما جذاب باشد.

از جمله جاهای دیدنی در شهر، پارک آن است که در آن تندیس‌های زیبایی نصب شده‌اند. روستهای اطراف فومن نیز بسیار سرسبز و دیدنی هستند. خلاصه این که از شهر فومن و اطراف آن دیدن‌کنید و لذت ببرید.

5. املش:

یکی دیگر از شهرهایی که به شما برای سفر در نوروز 1401 پیشنهاد می‌شود، شهر زیبای املش است. این شهر زیبا به‌دلیل آن که در کوهپایه قرار گرفته است هوایی بسیار مطبوع دارد که بسیار لذت‌بخش است. شما دشت‌های وسیع و زیبایی را می‌توانید در اطراف این شهر مشاهده کنید که واقعاً چشم‌نواز هستند. از سه شنبه بازار این شهر حتماً دیدن‌کنید که واقعاً جذاب و جالب است. از جمله سوغاتی‌های این شهر می‌توان به عسل، گندم، برنج و چای اشاره کرد.

برای ویلا جنگلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

6. لنگرود:

لنگرود یکی از قدیمی ترین شهرهای استان زیبای گیلان است که دیدنی‌های فراوانی دارد. این شهر دارای جاذبه‌های تاریخی متعددی است که می‌توان از آنها دیدن کرد. پل خشتی لنگرود، مسجد آقا سید حسین و  خانه دریابیگی از جمله‌این موارد هستند. در لنگرود همه‌چیز ارزان است. کافی است شروع به خرید کنید تا متوجه این مطلب شوید. شما می‌توانید از این شهر برنج، چای، کلوچه و دیگر چیزها را بخرید. در اطراف شهر لنگرود نیز جاذبه‌های زیادی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به تالاب چاف و ساحل چاف و چمخاله اشاره کرد.

7. شفت:

از دیگر شهرهای زیبای گیلان شفت است که کوهستانی است و دارای آب‌وهوایی مطبوع و خنک است. این شهر جمعیت زیادی ندارد اما دارای جاذبه‌های متعددی است. در این شهر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی وجود دارند و شما می‌توانید در آن اوقات خوشی داشته‌باشید. حتماً از بازار آن دیدن‌کنید و خرید کنید. اطراف شفت نیز جاذبه‌های فراوان و روستاهای زیبایی وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن‌کنید.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

8. رشت:

واقعاً انتظار داشتید که رشت در این لیست نباشد؟ شهر رشت به‌عنوان مرکز استان گیلان، یکی از زیباترین شهرهای گیلان و بخش شمالی کشور است. این شهر دارای بافت زیبایی است و دارای جاذبه‌های فراوانی است. از جمله جاذبه‌های این شهر می‌توان به میدان شهرداری، پارک شهر یا باغ محتشم، پارک ملت، آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی، مسجد شیخ صفی، موزه رشت و خانه میرزا کوچک‌خان اشاره کرد. اگر قصد سفر به گیلان دارید حتماً به رشت سر بزنید و از جاذبه‌های آن دیدن‌کنید.

به بازارهای رشت نیز بروید و ماهی و برنج و دیگر چیزها بخرید. در کنار بازار، رشت دارای مراکز و مجتمع‌های خرید بسیار زیبایی است.

به جز موارد بالا، بدون شک شهرهای دیگری نیز در استان گیلان وجود دارند که می‌توانند مورد انتخاب شما برای سفر در نوروز 1401 باشند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×