گیلان، زیباکنار
0133416

شفت گیلان کجاست؟ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری شفت

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
آشنایی با جاذبه های شفت گیلان

همان گونه که خودتان هم خوب می‌دانید، استان گیلان دارای جاذبه‌های طبیعی زیادی است. این استان سرسبز که در شمال کشورمان قرار دارد، دارای جنگل‌های انبوده و بکر زیبا، ارتفاعات سرسبز، آبشارهای بی‌نظیر، سواحلی زیبا، شهرایی با بافت شهری مناسب و نیز روستاهایی دیدنی است. شفت گیلان نیز از جاذبه‌های آن است.

دیدن کردن از جاذبه‌های این استان شمالی واقعاً گزینه جذابی است. دیدن‌کردن از منظره‌های زیبای استان گیلان حقیقتاً لحظاتی عالی و زیبا را خلق می‌کند. یکی از جاهایی که در گیلان بسیار مورد توجه است و مناظر زیبا و جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد، شفت است. در این مقاله به بررسی شفت و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری شفت پرداخته شده است.

برای خرید ویلا شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

شفت گیلان کجاست؟

استان گیلان، استانی است که در بین سه استان شمالی کشور در سمت غرب واقع‌شده است و به استان‌های اردبیل و زنجان نزدیک است. این استان دارای جاذبه‌های بی‌نظیری است. بخش‌های مختلف این استان هرکدام دارای مناظر و جاذبه‌هایی عالی هستند که می‌توانند باعث جذب گردشگران شوند. یکی از این مناطق، شفت است.

اما شفت کجاست؟ شفت هم نام یک شهرستان و هم نام شهری در استان گیلان است. در واقع شهر شفت، مرکز شهرستانی به‌نام شفت است که در فاصله بسیار نزدیکی از رشت قرار گرفته است. شهرستان شفت از جنوب به شهرستان رودبار، از شمال و شرف به شهرستان رشت و از غرب به شهرستان فومن و صومعه سرا محدود است. شفت و شهرستان شفت، وسعت زیادی ندارند اما جذابیت‌های زیادی دارند.

این بخش به‌دلیل آن که درب بخش شرقی کوه‌های فومن واقع‌شده است و منطقه‌ای جنگلی و کوهستانی است، بسیار زیبا و دیدنی است. شفت اگر چه شهر محسوب می‌شود اما ظاهر روستایی دارد. اگر از آن دیدن‌کنید حتماً متوجه می‌شوید که چه می‌گوییم. شهرستان شفت نیز دارای روستاها و شهرهایی است اما به‌طور کلی کوچک است. کل جمعیت این شهرستان کمی بیش از 50 هزار نفر است.

برای خرید ویلا پلاک اول جنگل در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جاذبه‌های گردشگری شفت

شهرستان شفت با وجود این که وسعت چندانی ندارد، چه جاذبه‌هایی دارد که خیلی‌ها به دیدن ان می‌روند. در اینجا سعی شده است تا به‌خوبی به توضیح این جاذبه‌ها پرداخته شود:

1.آب‌وهوای عالی

یکی از جذابیت‌های شهرستان شفت، آب‌وهوای کوهستانی و معتدل آن است که واقعاً حس خوبی به انسان می‌دهد. مخصوصاً اگر در فصل بهار یا تابستان به شفت بروید، بسیار بیشتر از آب‌وهوای عالی ان لذت خواهید برد.

2.مناظر زیبا و عالی شفت

شما در شفت می‌توانید مناظری بسیار زیبا را مشاهده کنید و از دیدن آنها لذت ببرید. ارتفاعات سرسبز این شهرستان، ییلاقات زیبای و دشت‌های زیبای ان می‌توانند لحظاتی زیبا را برای مسافران فراهم کنند و روح آنها را  جلا  دهند. یکی از ییلاقات زیبای این شهرستان، ییلاق ونی است که در دامنه شرقی قله نراب قرار گرفته است و شما می‌توانید با چندساعت کوهنوردی به آنجا بروید. حتماً از این ییلاق دیدن‌کنید و از مناظر آن لذا ببرید.

حقیقتاً در جای جای شهرستان شفت شما می‌توانید مناظر زیبایی را مشاهده کنید و از آنها عکس بگیرید یا فیلمبرداری کنید.

برای خرید ویلای تریبلکس در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

3.روستاهای دیدنی شفت گیلان

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان، روستاهای آن است. روستاهایی با کلبه‌ها وخانه‌هایی زیبا که دارای محصولات محلی هستند یکی از جذابیت‌های شهرستان شفت است. شفت در واقع روستایی ترین شهرستان گیلان است و به‌طور کلی بافتی روستایی دارد. روستاهایی زیبا و بی‌نظیر در این شهرستان قرار گرفته‌اند که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روستای کمسار

این روستا در 15 کیلومتری جنوب شرقی شقت قرار دارد و دارای آثار تاریخی و قدیمی است. همین باعث‌شده است این روستا خاص باشد. همچنین این روستا دارای مناظری زیبا و دیدنی است که شما می‌توانید از دیدنی آن‌ها لذت ببرید.

روستای بداب

یکی دیگر از روستاهای جذاب شفت، روستای بداب است. این روستا هم دارای آثار تاریخی و هم دارای آثار مذهبی است. زیارتگاه آقا دختر و قلعه شاه بقال در این روستا قرار دارد. شما می‌توانید در این روستا محصولاتی چون برنج، ابریشم، چای و عسل و لبنیات را تهیه کنید. همچنین رودخانه سیاهمزگی از جنوب این روستا می‌گذرد و از دیگر نقاط جذاب است.

برای خرید ویلا در تالش با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

روستای امام‌زاده ابراهیم

همان گونه که از نام ان پیداست، این روستا محل دفن امامزادهای به‌نام ابراهیم است. این روستا به‌دلیل همین امامزاده شهرت زیادی دارد و مردم گیلان به آن ارادت خاصی دارند. در کنار امامزاده بافت روستایی این روستا نیز در نوع خود جالب است. همچنین مناظر زیبایی در این روستا وجود دارند که می‌توان از آنها دیدن کرد و لذت برد.

روستای خرم کش

این روستا در انتهای مسیر شفت به سیاهمزگی قرار دارد و دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی مانند آبشار دودوزن است که از مشهورترین آبشارهای استان گیلان است. همچنین این روستا دارای کلبه‌های روستایی زیبا و مناظر زیبایی است که می‌توان از آنها لذت برد.

به جز موارد بالا روستاهای دیگری نیز وجود دارند که هرکدام جذابیت‌های خودشان را دارند.

منطقه سیاهمزگی

شما حتماً نام پنیر سیاهمزگی را شنیده‌اید. اگر هم نشنیده‌اید باید بدانید که این یک پنیر محلی است که در منطقه‌ای به‌همین نام تولید می‌شود. این پنیر محلی طرفداران زیادی دارد و به‌همین دلیل این منطقه یکی از جاهایی است که مورد توجه مسافرین و گردشگران است. اگر توانستید این پنیر محلی با طعم خاص را تهیه کنید.این پنیر در واقع نماد و برند شهرستان شفت است. منطقه سیاهمزگی خود دارای جاذبه‌های فراووانی است و شامل روستاهای علیسرا، توسه، مزگده و خرمکش است.

برای خرید ویلا گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

۴ – مناطق گردشگری شفت گیلان

سد خاکی سقالکار

بدون شک یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شفت، این سد پاکیزه وزیبای خاکی است. روستای سقالکار در 15 کیلومتری شهر شفت قرار دارد و در خود سدی خاکی دارد که باعث‌شده است تا دریاچهای زیبا به وسعت 15 هکتار به‌همین نام یعنی دریاچه سقالکار در آن شکل بگیرد. زمانی که نام سد را می شنوید ذهنان به‌سمت سدهای بزرگ ومرتفع نرود. سد خاکی سقالکار از سطح دریا حدود 64 متر ارتفاع دارد. این منطقه و دریاچه دارای امکانات خوبی برای تفریح است و مناظری عالی دارد.

بازار هفتگی شفت گیلان

یکی دیگر از جاذبه‌های شفت، بازارهای هفتگی است که در شهر شفت برپا می‌شود. مخصوصاً جمعه بازار یا دوشنبه بازار آن بسیار مشهور است. در این بازار انواع محصولات و کالاها مانند لبنیات، میوه، برنج، ماهی، سبزیجات، صنایع‌دستی و گل و گیاه عرضه می‌شود. اگر توانستید حتماً به آن سر بزنید.

آبشارهای زیبا

در شهرستان شفت، آبشارهای بسیار زیبایی وجود دارند که خیلی‌ها را به‌سمت خود می کشانند. از میان آنها می‌توان به آبشارهای لاس پشت و وزن بن اشاره کرد. آبشار لاس پست در لپوندان قرار دارد و به معنای زیر صخره است. آبشار وزن برن نیز در منطقه سفیدمزگی قرار دارد و بسیار زیبا و دیدنی است. حتماً از این آبشارها دیدن‌کنید و لذت ببرید. آبشار دودوزن نیز بالاتر به آن اشاره شد.

بقعه‌های متبرکه

به‌جز امامزاده ابراهیم، بقعه های دیگری نیز در شفت وجود دارد که مورد توجه زائران است.یکی از این بقعه های متبرک، بقعه آقاسید ذوالپیران در روستایی به‌همین نام قرار دارد که توابع دهستان جیرده است.

غار لاس پشت

از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهرستان شفت، غار لاس پشت است. این غار از بکرترین غارهای منطقه لپوندان شفت است.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

شهرستان شفت در نزدیکی شهرستان رشت و در فاصله اندکی از آن قرار دارد. مرکز این شهرستان نیز به‌همین نام یعنی شفت است. شهرستان شفت به‌طور کلی بافتی روستایی دارد و دارای جمعیت زیادی نیست. این شهرستان زیبا علی رغم این دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است که باعث می‌شود خیلی‌ها سالانه به این منطقه سفر کنند.

از جاذبه‌های شفت می‌توان به آب‌وهوای عالی آن، ییلاقات و مناظر زیبا، شالیزارها و دشت‌های سرسبز، اماکن متبرکه و مذهبی، آثار تاریخی، محصولات محلی بی‌نظیر، آثار تاریخی قدیمی، آبشارهای زیبا و دیدنی، کلبه‌های روستایی زیبا و دیگر موارد اشاره کرد.

شفت دارای آب وهوایی عالی است. اگر در بهار و تابستان به شفت سفر کنید به‌خوبی متوجه خواهید شد که چه آب‌وهوای بی‌نظیری دارد. همچنین شفت دارای مناظر بی‌نظیر زیبایی است که می‌تواند لحظات خوشی را برای شما فراهم‌کند. برند و محصول خاص این شهرستان اما پنیری به‌نام سیاهمزگی است که در ایران طرفداران بسیاری دارد و در منطقه‌ای به‌همین نام تولید می‌شود. این پنیر خوشمزه و خاص را می‌توانید از شفت تهیه کنید. بازارهای شفت نیز از دیگر جاذبه‌های آن است و در آن انواع محصولات و کالاها مانند ماهی، سبزی، لبنیات، شال و روسری و دیگر موارد فروخته می‌شود. همچنین شما می‌توانید از اماکن مذهبی دیدن‌کنید. در کنار آن در متاطقی چون سیاهمزگی و لپوندان می‌توانید از آبشارهای زیبای شفت دیدن‌کنید و لحظات خوشی را سپری کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×