گیلان، زیباکنار
0133416

سبک طراحی داخلی ماکسیمالیسم در ویلا و پیاده‌سازی آن

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
طراحی داخلی ماکسیمالیسم ویلا

 

برای اجاره ویلا در زیبا کنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیریدماکسیمالیسم برای دهه‌ها وجود داشته است، از ویکتوریایی‌ها شروع شد، که مشهور به جمع‌آوری اشیاء نفیس بودند، و بانوهای بزرگ قرن بیستم تزئینات – به‌ویژه مادلین کاستینگ، که تمایلش به مبلمان التقاطی و پالت‌های غیرمنتظره به هموار کردن راه برای ماکسیمالیسم مدرن کمک کرد. فریدا گورملی از House of Hackney توضیح می‌دهد که یکی از دلایلی است که ماکسیمالیسم بخش مهمی از روند کاغذ دیواری امروزی است. در ادامه قصد داریم شما را با روش و مزایای پیاده‌سازی طراحی داخلی ماکسیمالیسم در ویلا آشنا نماییم.

برای خرید ویلا اکازیون در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

شکل‌گیری طراحی داخلی ماکسیمالیسم

ویکتوریایی‌ها در قلب التقاطی بودند و به‌ خاطر فضای داخلی شلوغ‌شان (تودوزی‌های سنگین، رنگ‌های غنی و دکور فراوان) معروف بودند، در حالی که کاستینگ، دکوراتور نمادین فرانسوی که شیفته دنیای طراحی دهه 1940 بود، التقاط‌گرایی را با لمسی از خیاطی، کار با رنگ‌های خاص و … الگوهای زیادی (در خانه روستایی خودش، یک فرش پلنگی از دیوار به دیوار کشیده شده بود).

اما تجسم فعلی واقعاً به‌‌عنوان واکنشی در برابر روند مینیمالیستی داخلی در دهه 2000 شروع شد – زمانی که همه‌ چیز دیوارهای ماگنولیا و مبلمان تمیز بود. این امر باعث می‌شود که ظهور نوپای ماکسیمالیسم چیزی شبیه به مینیمالیسم دهه گذشته باشد. این یک نوع دکور بازیگوش است که همه چیز را روی میز قرار می‌دهد.

برای خرید ویلای شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ماکسیمالیسم چیست

سبک ماکسیمالیست واکنشی به جنبش مینیمالیستی بود و دارای جنبه‌ها و عناصری است که عملاً در نقطه مقابل مؤلفه‌های مینیمالیستی قرار دارند. دیوارهای سفید، دیوارهای کم‌تزئین و پالت‌های رنگی آرام برای ماکسیمالیسم ممنوع هستند. وقتی صحبت از دکوراسیون به میان می‌آید، هر چه بزرگ‌تر، روشن‌تر و شلوغ‌تر باشد، بهتر است.

به عکس‌های گرانبها، مجموعه‌های ارزشمند و مبلمان متنوع فکر کنید، که ممکن است در طول زمان به‌ دست آورده باشید، اغلب در رنگین‌کمانی از رنگ‌ها، بافت‌ها و سبک‌ها. این سبک به‌ جای نمایش یک یا دو مورد از این جنبه‌ها، همه آن‌ها را می‌گیرد و استفاده می‌کند. مینیمالیسم به معنای خلاص‌شدن از شر موارد اضافی و استفاده از چیزهایی است که نیاز دارید. ماکسیمالیسم بیشتر در مورد طراحی است و رنگ‌ها، اشکال، تن‌ها و بافت‌ها را برای ایجاد یک فضای بیش از حد مشخص می‌کند.

آنچه زمانی یکی از مقوله‌های موسیقی، هنرهای تجسمی و ادبیات بود، اکنون به دنیای طراحی داخلی رسیده است. یک تصور غلط رایج این است که حداکثرگرایی تشویق به احتکار اقلام و پرکردن بیش از حد اتاق‌ها می‌شود. در حالی که این ایده افراط را در بر می‌گیرد، آن طور که شما ممکن است فکر کنید نیست. تکرار، الگوها، پالت‌های پررنگ، جزئیات گرافیکی پیچیده و دارایی‌های بی‌نظیر را ترویج می‌کند.

ماکسیمالیسم سبکی پرسروصدا است از الگوهای ترکیبی. مجموعه‌های بیش از حد، اما انتخاب‌شده، و رنگ‌های اشباع‌شده. مینیمالیسم همتای آن به‌ شدت مخالف آن است که همه‌ چیز را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد، اما حداکثری استفاده از فضای شما را به جسورانه‌ترین شکل ممکن تشویق می‌کند. طبیعت آراسته آن یادآور فضای داخلی خانه‌های باشکوهی است که در انگلستان وجود دارند، اما رنگ‌های جسورانه و لهجه‌های مدرن چیزی است که سبک حداکثری را به روز می‌کند و آن را مدرن می‌کند.

 

عناصر این سبک

آن فضاهای داخلی ماکسیمالیستی نفیس که در پینترست یا اینستاگرام می‌بینید می‌توانند ترسناک باشند. ضروری است به‌ خاطر داشته‌ باشید که وقتی استایل خود را در خانه به حداکثر می‌رسانید، همه‌ چیز به شما و سلیقه منحصربه‌فرد شما مربوط می‌شود. این سبک اجازه می‌دهد تا شخصیت و تجربیات شما بسیار راحت‌تر از فضای مینیمالیستی بدرخشد. وقتی نوبت به شناسایی یک فضای حداکثری می‌رسد، این‌ها برخی از ویژگی‌های کلیدی هستند:

  • لایه بندی
  • الگوهای تکراری در چاپ هایی مانند طرح‌های گلدار، انتزاعی و حیوانات
  • رنگ‌های غنی و پررنگ
  • قطعات بیانیه منحصربه‌فرد
  • ترکیب و تطبیق بافت‌ها و رنگ‌ها
  • چندین مورد مانند کتاب، مجسمه، آثار هنری و غیره
  • ترکیبی از سبک‌ها – اغلب اما نه محدود به کلاسیک، التقاطی و بوهو

الکساندر اشاره می‌کند که ترکیب فرش‌ها، کاغذ دیواری‌ها، نقاشی‌ها و عکس‌ها می‌تواند شروعی عالی برای ایجاد یک اتاق حداکثری باشد. مبلمان را در الگوها و رنگ‌های مختلف اضافه کنید. هر لایه باید داستان خانه شما یا افرادی که فضا را اشغال کرده‌اند را به اشتراک بگذارد.

برای خرید باغ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

چگونه سبک ماکسیمالیست را در ویلای خود بگنجانید

بهترین راه برای اتخاذ روند بیشتر است، این است که آهسته شروع کنید. افزودن رنگ، لایه بندی الگوها و نمایش قطعات احساسی دکور نقطه خوبی برای شروع است. به‌ خاطر داشته‌ باشید که ماکسیمالیست ممکن است به‌ هم ریخته به‌ نظر برسد. سعی کنید از اکسسوری بیش از حد خودداری کنید. طراح داخلی آن هپفر می‌گوید: “توصیه من این است که با کتاب‌ها شروع کنید، کوسن‌ها و گیاهان بیندازید. سپس یک شی مورد علاقه را برای قراردادن در بالای پشته کتاب‌های خود انتخاب کنید. ایده‌ این است که هر بار چند قطعه اضافه کنید. اگر می‌خواهید در حال حاضر لوازم جانبی زیادی دارید، برای ایجاد حس نظم، قفسه کتاب را پر کنید.

و در اینجا یک نکته حرفه‌ای دیگر وجود دارد. ایزابل لاد، طراح داخلی می‌گوید که نقاشی‌های حیوانی، مانند پلنگ و مار می‌توانند به‌‌عنوان پایه‌های خنثی برای یک فضای حداکثری عمل کنند. رنگ‌های پرینت‌ها زیاد نیستند، بنابراین مخلوط کردن این الگوها می‌تواند احساس حداکثری را در اتاق ایجاد کند که خیلی زننده یا پر سر و صدا نیست.

اواسط دهه 1990، بیشتر طراحی وب بر تقلید تجربیات لمسی با عناصری مانند دکمه‌های رادیویی و بافت‌های شبیه‌سازی‌شده مانند پلاستیک، فلز و چوب متمرکز بود – که از طریق حس فیزیکی به کاربران متصل می‌شد. این سبک طراحی به‌ نام اسکئومورفیسم شناخته می‌شود.

برای خرید ویلا در رویان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

نکات مهم طراحی داخلی حداکثرگرایی در ویلا

برای درک حداکثرگرایی در طراحی داخلی، خود کلمه حاوی یک سرنخ برجسته است: حداکثر تزئین کنید. اخیراً، فضاهای داخلی ماکسیمالیستی با انتقام‌جویی در فیدهای ما نفوذ کرده است. مانند اعلامیه‌ای که کمتر، بیشتر نیست، بی‌درخشش است.

حداکثرگرایی این است که واقعاً هیچ قانونی وجود ندارد. آزادی بیان و لذت فضای داخلی پر از رنگ، الگو و زندگی را جشن می‌گیرد. یک نمایشگاه در نیویورک ایده‌های اتاق خواب مدرن او در بالا شامل دویدن وحشیانه با طرح و چاپ روی دیوارها، کف و خود تختخواب است و کاغذ دیواری پالمرال استودیو او که در سال 2012 ساخته شد، پیشروی برای حداکثرگرایی مدرنی بود که امروز می‌بینیم.

فضای ماکسیمالیستی جلوی خود را نمی‌گیرد. این تا لبه پر از تکه‌ها و باب‌های گرانبها است. نمونه‌های کتاب درسی دوره‌های مختلف را متقاطع می‌کنند و مملو از رنگ‌های پررنگ و به‌روزشده‌اند. کنار هم قراردادن هر چیزی، از کاغذ دیواری طرح‌دار فرانسوی و طرح‌های حیوانی تا مبلمان و آثار هنری قدیمی. انتظار لایه‌هایی از دکور و اشیاء عمیقاً شخصی را داشته‌ باشید که در طول زمان جمع‌آوری شده‌اند – فضاهای داخلی که داستانی را روایت می‌کنند.

مارتین برودنیزکی، طراح برجسته سوئدی که خارج از لندن و نیویورک کار می‌کند، می‌گوید: «بسیاری از مردم آن را به‌‌عنوان درهم‌ریختگی می‌دانند. “شخصا من آن را مجموعه‌ای از احساسات و خاطرات می‌بینم.”

برای خرید ویلا نوساز در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

در سال 2018، Brudnizki بازسازی مجلل Annabel’s را در Mayfair، در زیر رهبری کرد، چیزی شبیه به بازنشانی فرهنگی که با مواد ماکسیمالیستی (تریم، حاشیه‌ها، منگوله‌ها!)شیرهای قو طلاکاری‌شده. برودنیزکی می‌افزاید: «به‌ نظرم نشستن در فضای داخلی که از طرح‌ها تشکیل شده است، راحت است. شما اساساً استتار شده‌اید، در یک صندلی راحتی عمیق پنهان می‌شوید. بر خلاف نشستن روی صندلی‌های دوکی در یک اتاق سفید روشن که جایی برای رفتن ندارید».

مزایای طراحی داخلی ماکسیمالیسم در ویلا

جدید ترین طرح‌های ماکسیمالیستی اگر منحصربه‌فرد نباشد، متنوع هستند. و با این حال، مانند طراحی داخلی صنعتی، آنها از یک موضوع خاص پیروی می‌کنند، فقط موضوع آنها این است که همه قوانین را زیر پا می‌گذارند.

مارتین برودنیزکی: «اگر ما به فضای داخلی بدون قوانین و اساساً مجموعه‌ای از مبلمان، رنگ‌ها، هنری که دوست دارید نگاه می‌کنیم، اکنون فرصت‌های بیشتری نسبت به تاریخ وجود دارد، و مراجع بیشتری برای الهام‌بخشیدن به شما و گنجاندن آن در خانه‌تان وجود دارد.» فضای داخلی ما اکنون پتانسیل شلوغ‌تر‌بودن را دارد که بازتابی از دسترسی ما به فرهنگ است. به این ترتیب، ماکسیمالیسم جدید کمی فضای بیشتری برای مانور دارد، عاملیت بیشتری برای ارجاعات و سبک‌های لایه‌ای دارد.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

فریدا گورملی توضیح می‌دهد: «ماکسیمالیسم جدیدی که ما در خانه‌هاکنی از آن حمایت می‌کنیم، حول حداکثر رنگ، چاپ‌های نقاشی‌شده و بافت‌های غنی می‌چرخد، اما درباره بسیاری از «موارد» نیست، که اغلب در گذشته بوده است. ما فقط می‌خواهیم با چیزهایی احاطه شویم که هدفی دارند، که هم برای زیبایی و هم برای معنایشان خلق شده‌اند. بنابراین ما می‌گوییم هرگز از اشیاء شخصی، یادگاری ها، عکس‌ها و نقاشی هایی که خاطره یا داستانی را تداعی می‌کنند خودداری نکنید، زیرا اینها چیزهایی هستند که خانه را به خانه تبدیل می‌کنند.

برای اجاره ویلا در زیبا کنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×