گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی بهترین سبک معماری برای طراحی ویلا جنگلی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
طراحی ویلا جنگلی

برای طراحی ویلا جنگلی در شمال باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟ خرید یک ویلا در جنگل یا کوهستان در شمال پایان قصه نیست. صرفاً داشتن یک ویلای جنگلی در شمال نمی‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

مهم‌ترین عنصری که می‌تواند اوقات مفرحی را برای شما در خطه جنگل‌های کوهستانی شمال فراهم‌کند، سبک طراحی ویلای جنگلی است. این طراحی بایستی طبق اصولی ترین و بهترین سبک‌های معماری صورت گرفته باشد تا بتوان از آن با نام یک ویلای جنگلی ایده‌آل یاد کرد.

ویلاهای جنگلی در شمال دارای طراحی‌های متنوعی هستند. اغلب ویلاهای جنگلی در خطه شمال در مناطق کوهستانی ساخته می‌شوند.

بنابراین بسیار مهم است که سبک معماری ویلا به گونه‌ای باشد که چشم‌اندازهای پیش روی شما را کور نکند و بتوانید نهایت بهره را از این چشم‌اندازهای دلبرانه و شگفت‌انگیز داشته‌باشید.

سبک‌های معماری برای طراحی ویلا جنگلی

طراحی ویلا جنگلی به سبک روستایی

طراحی ویلای جنگلی با حس و حالی که از قلب جنگل روانه می‌شود می‌تواند بسیار دلنشین باشد اما منظور ما از این حس و حال دقیقاً چیست؟

منظور فضای چوبی ویلا با سقف شیروانی و شیب‌دار است. شاید ساخت چنین ویلاهای جنگلی هنوز در ایران آنقدر جا نیفتاده باشد اما این موضوع دلیل بر کم‌طرفدار بودن این سبک معماری نیست.

ویلاهای جنگلی در شمال می‌توانند حال‌وهوایی از جنگل را درون خود داشته‌باشند. همین موضوع می‌تواند به جذابیت داستان اضافه کند.

وجود دیوارها و سقف چوبی که با شیروانی شیب‌دار همراه شده است و پنجره‌هایی گسترده رو به جنگل که نور خورشید به‌طور مایل از درون این پنجره‌ها به فضای داخلی ویلا می تابد می‌تواند فضایی بسیار دلنشین و هیجان‌انگیز را ایجاد کند.

این سبک از طراحی ویلای جنگلی در اصطلاح معماری با نام سبک روستیک شناخته می‌شود. برای افراد که به اقامتگاه‌های بوم‌گردی سفر داشته‌اند حال و هوای این ویلاها آشناست. حال و هوای داخلی این ویلاهای جنگلی شباهت زیادی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارد.

بنابراین اگر عاشق این‌گونه حس و حال‌‎های نوستالژیک و ناب هستید می‌توانید سراغ از ویلاهای جنگلی روستیک در خطه شمال بگیرید که ترکیبی از سنت و مدرنیته در آن‌ها مشهود است.

طراحی ویلا جنگلی با نمای شیشه‌ای

تخریب نمای ویلا در شمال دردسری بی پایان است که از ازل تا ابد ادامه دارد. متریال‌های نماسازی همیشه در اثر مواجهه با باد و باران و رطوبت های شمالی دچار تخریب و پوسیدگی می‌شوند.

از نمای چوبی و سنگی گرفته تا نمای سیمانی و آجری. همه این‌ها در اثر گذر زمان دچار تخریب می‌شوند و نیاز به نوسازی و مرمت دارند.خراب‌شدن نمای ویلا می‌تواند چهره‌ای نازیبا به ویلا بدهد و هویت آن را زیر سوال ببرد.

بنابراین بایستی یک دست‌تان دائم به تعمیر نمای ویلا باشد. چرا که در رفتن از دست هوای مرطوب شمال امکان‌پذیر نیست.

اما معماران و طراحان به تازگی تصمیم به استفاده از متریال‌های نوین نماسازی در ویلاهای جنگلی گرفته‌اند تا میزان این تخریب را به حداقل برسانند.

استفاده از متریال‌هایی چون شیشه باعث می‌شود تا نمای ویلای به نمایی باشکوه تبدیل شود و در گذر زمان نیز دچار تخریب و پوسیدگی نشود. بنابراین نه‌تنها در هزینه‌های مرمت ویلا صرفه‌جویی خواهد شد بلکه می‌توانید ویلایی شیک با ظاهری پر ابهت و مدرن در قلب جنگل‌های شمالی داشته‌باشید که هیچ باد و باران و برفی نمی‌تواند ظاهر و نمای آن را زیر سوال ببرد.

استفاده از نمای شیشه‌ای در ویلاهای جنگلی این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید چشم‌اندازی گسترده و خیال‌انگیز از کوهستان‌های غرق در مه اطراف داشته‌باشید به‌نحوی که احتمالاً حاضر نخواهید شد لحظه‌ای از پشت شیشه کنار بروید!

پس اگر به‌دنبال ویلای جنگلی با نمای مدرن و شیک هستید سراغ از ویلاهای جنگلی با نمای شیشه‌ای بگیرید.

طراحی باغ ویلاها در مناطق جنگلی شمال

باغ ویلا سبکی از ویلا است که اخیراً طرفداران زیادی در خطه شمال پیدا کرده است. باغ ویلاها دارای فضای وسیعی برای محوطه‌سازی هستند بنابراین طراحان و معماران با خیال راحتی می‌توانند در این فضا مانور دهند و به زیبایی هرچه تمام ویلا را طراحی کنند.

استفاده از نورپردازی‌های جذاب و تعبیه فضای سبز در محوطه ویلا به‌همراه آلاچیق هایی که میزبان شما در شب‌های بلند تابستان و شب‌های سرد و کوتاه زمستان خواهند بود، پای ثابت طراحی باغ ویلا هستند.

سبک معماری باغ ویلاها اغلب سبکی مدرن و امروزی است و کمتر شاهد طراحی‌های سنتی در باغ ویلا هستیم. به‌طور عمده استخری رو باز در میانه محوطه خودنمایی می‌کند و در نمای ویلا شاهد متریال‌های نوین نماسازی همچون کامپوزیت، شیشه و آلومینیوم هستیم.

امروزه روز طراحان از متریال‌هایی مقاوم در خطه شمال برای ساخت ویلای جنگلی استفاده می‌کنند. چرا که رطوبت این منطقه می‌تواند قاتل نمای ساختمان در این مناطق باشد.

باغ ویلا دارای محوطه وسیعی است که می‌توان در آن پاسیو، آلاچیق و تاب تعبیه کرد. حتی فضای کافی برای درختان میوه و چمن کاری و آبنما نیز وجود دارد.

باغ ویلاهایی که در مناطق جنگلی طراحی می‌شوند، ویلاهایی تمام‌عیار هستند که معماران تمام بنیه و تمرکز خود را روی طراحی هنرمندانه آن‌ها می‌گذارند.

طراحی ویلا جنگلی دوبلکس

لطف و صفای ویلاهای جنگلی در این است که دارای چشم‌اندازی به افق‌های دو دست و جنگل‌های سرسبز شمالی داشته‌باشند بنابراین می‌توان آن‌ها را دوبلکس و حتی تریپلکس طراحی کرد.

طراحی ویلای فلت در مناطق جنگلی چندان طرفداران خاصی ندارد. بنابراین معماران سعی خود را برا این می‌گذارند تا از پنجره‌های ویلای جنگلی بتوان زیباترین چشم‌اندازها را زیر پای خود مشاهده کرد.

در ویلاهای دوبلکس، اغلب اتاق‌های خواب در طبقات فوقانی و هال و نشیمن در طبقه پایین قرار دارد با این حال اگر قصد دارید در مراحل ساخت ویلا شریک شوید می‌توانید از سازندگان بخواهید ویلا را طبق میل و سلیقه شما طراحی کنند.

برخی از سازندگان این اجازه را به صاحبان ویلا می‌دهند تا در مراحل طراحی سهیم شوند و نظر و سلیقه خود را در ساخت ویلا اعمال کنند.

طراحی ویلا جنگلی دوبلکس

تعبیه تراس در طراحی ویلا جنگلی در شمال

مگر می‌شود ویلایی در جنگل‌های کوهستانی و انبوه شمال خریداری کرد و آن ویلا فاقد تراس باشد؟ یکی از عناصر جدانشدنی در انواع سبک معماری ویلاهای جنگلی از گذشته تاکنون تراس است.

در گذشته شاید تراس در ویلاهای جنگلی فضای کمتری را به‌خود اختصاص می داد و شاهد یک تراس کوچک در ویلا بودیم. اما امروزه روز طراحان سعی می‌کنند با طراحی تراس های وسیع‌تر در ویلاهای جنگلی این فرصت را به شما بدهند تا بتوانید میز و صندلی‌هایی کوچک و جمع‌وجور در تراس ویلای خود تعبیه کنید تا بتوانید وعده‌های غذایی تان را در فضای باز و هوای آزاد با چشم‌اندازی خارق‌العاده میل کنید.

شما همچنین این امکان را دارید تا یک تراس سبز جمع‌وجور در ویلای جنگلی خود برپا کنید. هوای مرطوب و معتدل شمالی جان می‌دهد برای پرورش انواع گیاهان و سبزیجاتی که همیشه آرزوی کاشتن آن‌ها را داشتید.

با ایجاد فضایی دل‌انگیز و نورپردازی‌های هنرمندانه می‌توانید تراس ویلای جنگلی خود را به مکانی دنج و امن برای استراحت و دورهمی‌های خانوادگی تبدیل کنید.

ویلاهای جنگلی که در دامنه‌ی کوهستان و مناطق کوهستانی ساخته می‌شوند اغلب دارای دو یا سه طبقه هستند و می‌توان در تراس آنها نشست و یک عصر دل‌انگیز پاییزی را به صرف یک فنجان قهوه مهمان طبیعت رنگارنگ کوهستان شد.

نتیجه‌گیری

یکی از جذاب‌ترین ویلاهای شمالی، ویلاهای جنگلی هستند که در دل کوهستان‌های سرسبز بنا می‌شوند. طراحی سبک معماری این ویلاها می‌توانند روی کیفیت زندگی شما بسیار تأثیرگذار باشند.

از نمای ویلا و متریال‌های استفاده شده در نماکاری گرفته تا دکوراسیون داخلی ویلا و طراحی فضای داخلی آن. همه و همه می‌توانند عناصر جذاب و مدرنی را به ویلای جنگلی شما اضافه کنند و آن را به مکانی عالی برای اقامت های تابستانی شما تبدیل نمایند.

نکته مهم در طراحی ویلاهای جنگلی این است که مناطق جنگلی و کوهستانی اغلب در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار سرد خواهند شد بنابراین ویلای جنگلی باید به گونه‌ای ساخته شود تا از شما در برابر سرمای هوا محافظت نماید.

شهرک‌سازان آرش

زیبایی ویلا و رعایت اصول زیبایی شناسی در طراحی ویلای جنگلی یکی از ابعاد طراحی ویلا است. ابعاد دیگری نیز وجود دارد که بسیار مهم اند و یکی از آن‌ها همین بهره‌وری مصرف انرژی است.

بنابراین هنگام خرید ویلای جنگلی در شمال تنها به ظاهر آن دقت نکنید و اصول استاندارد ساخت ویلا را مدنظر بگیرید. بهترین راه برای خرید ویلای جنگلی در شمال مراجعه به سازندگان معتبر و مجموعه‌های حرفه‌ای ساخت‌وساز ویلا است.

مجموعه شهرک‌سازان آرش یکی از خوش‌آوازه ترین مجموعه‌های ساخت انبوه ویلا در شمال است که در تمامی طول این مسیر قدم به قدم همراه شما خواهد بود.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×