گیلان، زیباکنار
0133416

طراحی و چیدمان میز جلوی مبل

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
میز جلوی مبل

وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی می‌شود یکی از بخش‌هایی که در حق آن کم لطفی می‌شود میز جلوی مبل است. کمتر کسی به دکوراسیون و چیدمان میز دقت می‌کند و سعی می‌کند آن را با عناصر مفهومی و مرتبط چیدمان نماید. اگر می‌خواهید بدانید که اصول چیدمان میز جلوی مبل چیست، در ادامه با ما همراه شوید تا این اصول را با شما به اشتراک بگذاریم.

برای خرید ویلا شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نکات طراحی و چیدمان میز جلوی مبل

اغلب افراد در بهترین حالت اگر خیلی هنر کنند یک گلدان روی میز قرار می‌دهند و تمام. اما رها‌کردن میز جلوی مبل و یا پر‌کردن آن با عناصر بی‌ربط و در هم ریخته نشان از بی سلیقگی صاحبخانه دارد.

شلوغ‌کاری بیش از حد روی میز ممنوع!

پیش از اینکه اقدام به خرید عناصر تزئینی برای میز نمایید این نکته را فراموش نکنید که شلوغ کردن بیش از حد میز جلوی مبل مجالی برای نفس کشیدن به میز نخواهد داد و تا به‌خودتان بیایید متوجه خواهید شد که میز روبه‌روی شما با انوع و اقسام وسیله‌ها پر شده است و جایی برای قرار دادن یک فنجان چای باقی نمانده! بنابراین قبل از چیدمان میز در مورد طرح آن فکر کنید و بیخود و بی جهت آن را شلوغ نکنید.

خرید ویلای شمال را به عهده بهترین فروشنده ملک و زمین در شمال بگذارید.

انتخاب عناصر تزئینی متناسب با هندسه میز

این که می‌گوییم عناصر تزئینی متناسب با هندسه نوع میز انتخاب کنید منظور این نیست که اگر میز مربعی دارید تمام عناصر را به‌شکل مربع انتخاب کنید و یا اگر میزتان یک میز مدرن با گوشه های نامتقارن است همه‌چیز را به‌همان شکل انتخاب نمایید. بلکه منظور ما سنخیت بین هندسه میز و هندسه اشیایی ست که روی میز قرار می‌دهید. این عناصر لزوماً نباید هم شکل باشند اما بسیار مهم است که هندسه آن‌ها در چشم افراد زیبا و متناسب با هم جلوه کند.

ابعاد عناصر تزئینی را اصولی انتخاب کنید

در چیدمان میز جلوی مبل به ابعاد عناصر تزئینی و ابعاد میز نگاه کنید و مطئن شوید که بین آن‌ها تناسب وجود دارد. به‌عنوان مثال اگر میز جلوی مبل شما کوچک است نباید یک گلدان بزرگ روی آن قرار دهید.

برعکس اگر میز جلوی مبل شما بزرگ است قرار دادن یک گلدان کوچک در میانه آن بی معنا خواهد بود. در این شرایط می‌توانید یک کاسه سفالی شیک و تزئینی با ابعاد نسبتاً بزرگ در وسط میز قرار دهید و تعدادی بشقاب کوچک کنار آن بچینید.

عناصر تزئینی هارمونیک انتخاب کنید

اگر می‌خواهید میز جلوی مبل را دیزاین کنید باید این نکته را به یاد داشته باشد که تمامی عناصر روی میز باید با هم هارمونی داشته‌باشند. در این حالت می‌گویند که چیدمان میز شما ریتمیک است. یعنی تمام عناصر یک ریتم خاص و مشابه دارند.

به‌عنوان مثال ترکیب یک گلدان سنگی با تعدادی شاخه‌های گل خشک شده، چند عدد شمع و چند کتاب می‌تواند ترکیب جذابی باشد. هم نشینی عناصر ریتمیک در کنار هم است که می‌تواند جلوه میزتان را زیباتر کند.

حال و هوای خانه‌تان را در نظر بگیرید

اگر حال و هوای خانه‌تان سبک کلاسیک دارد بهتر است سراغ عناصر تزئینی نقره و طلایی با نقش برجسته های سنتی و مجسمه‌ها و گلدان‌ها و شمعدان های آبکاری شده بروید.

چیدن ظروف سنگی تراش خورده، ظروف سفالی و ظروف شیشه وای و انواع ظروف پتینه روی میز می‌تواند خیلی خوب به حال و هوای خانه‌تان بنشیند. این در حالی ست که اگر فضای خانه‌تان مدرن است می‌توانید میز را بسیار مینیمال و ساده دیزاین کنید.

برای کسب اطلاعات درباره خرید ویلا ترکیه‌ای با شرکت آرش تماس بگیرید.

شما می‌توانید از همان عناصر کمک بگیرید اما این بار در نوع مدرن. به‌عنوان مثال اگر درخانه کلاسیک مجسمه یک اسب طلایی با ظرافت‌های هنری را روی میز قرار داده‌اید و یا شمعدان های نقرهای و طلایی روی میز چیده‌اید می‌توانید در خانه مدرن یک مجسمه ساده و مینیمال اما مفهومی مطابق با هنر معاصر روی میز قرار دهید و شمعدان ها را با طرحی مدرن برگزینید.

نظرتان در مورد میوه‌های خشک‌شده چیست؟

یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌هایی که می‌توان برای چیدمان میز جلوی مبل انتخاب کرد تعبیه یک سبد از میوه‌های خشک شده است. یک سبد حصیری کوچک که درون آن را با انار خشک و شمع و اسماج تزئین کرده‌اید می‌تواند انتخاب جالبی برای این میز باشد.

از عناصر تزئینی یک طرفه در میز جلوی مبل استفاده نکنید

خرید ویلا شمال خود را به کارشناسان باتجربه مجموعه آرش بسپارید.

اگر می‌خواهید میز جلوی مبل را هوشمندانه تزئین کنید هیچ‌گاه از عناصر تزئینی یک طرفه استفاده نکنید. به‌عنوان مثال قراردادن قاب عکس روی میز صد‌درهزار کاری غلط است.

شما هرگز نباید روی میز از عناصر یک طرفه مثل قاب عکس استفاده کنید. بلکه باید عناصری را برای دیزان میز انتخاب کنید که از هر سمت جاذبه بصری داشته‌باشند.

ظرف تنقلات هیچ‌گاه شما را نا امید نمی‌کند

از انتخاب‌های جذابی که می‌توان برای چیدمان میز جلوی مبل داشت تعبیه ظرف تنقلات است. ظروفی که به بخش‌های کوچکتر تقسیم‌بندی شده‌اند و می‌توان درون هر بخش مقداری خوراکی‌های خوش طعم مانند آجیل، پاستیل، شکلات و میوه‌های خشک ورقه شده قرارداد بهترین انتخاب برای میز جلوی مبل هستند. به‌ویژه اگر آن سوی میز تلویزیون شما قرار داشته باشد.

نتیجه‌گیری در مورد میز جلوی مبل

چیدمان میز جلوی مبل را می‌توان با ایده‌های خلاقانه و هوشمندانهای پیش برد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند میز ساده‌ای داشته‌باشند و نهایتاً آن را با چند گوی شیشه‌ای تزئین کنند.

این در حالی ست که برخی افراد تمایل دارند فضایی گرم و دوستانه در خانه پدید آوردند و این میز را با کتاب و شمع و گلدان و ظروف تزئینی پر می‌کنند. استفاده از گلدان طبیعی و گیاه می‌تواند برای میز جلوی مبل جذاب باشد اما چندان متداول نیست.

برای خرید ویلای شمال با شرکت انبوه‌سازان آرش در تماس باشید.

بنابراین سعی کنید اگر می‌خواهید این میز را با گلدان تزئین کنید از گلدان‌هایی که گل‌های خشک تزئینی دارند استفاده کنید. قرار دادن چند شاخه گل تازه درون آب هم می‌تواند ایده‌ای ساده و هنرمندانه باشد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×