گیلان، زیباکنار
0133416

استفاده از عناصر سنتی در طراحی باغ‌ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
عناصر سنتی در طراحی باغ‌ویلا

استفاده از عناصر سنتی در طراحی باغ‌ویلا چه نقشی از بهبود فضای ویلا برای ما و میهمان‌هایمان دارد؟ هنوز هم که هنوز است افراد زیادی طرح‌های سنتی و نوستالژیک را به معماری مدرن ترجیح می‌دهند چراکه رنگ و بویی از اصالت و صمیمیت در این طرح‌ها موج می‌زند. نقوش هندسی سنتی با آن همه ظرافت و زیبایی هرگز نمی‌تواند جای خود را طرح‌های بی‌روح و خشن مدرن بدهد.

الگوهای به‌کار‌رفته در طرح‌های سنتی و اصیل به‌قدری حساب‌شده و دقیق است که هنرمندان امروزی نمی‌توانند به گرد پای خالقان این آثار برسند. با این حال می‌توان از این عناصر در عصر امروز استفاده کرد؛ عصری که روح هنر در حال به فنارفتن‌است. به‌همین دلیل است که افراد در زمان خرید ویلا یا باغ‌ویلا از طراحان حرفه‌ای کمک می‌گیرند تا بتوانند از عناصر سنتی در باغ‌ویلا خود استفاده‌کنند.

این روزها که همه‌چیز رنگ و رخ‌باخته و به‌سمت‌وسوی مدرنیته رفته شما همان کسی باشید که با بهره‌گیری از المان‌های سنتی روح و اصالت هنر سنتی ایرانی را به مکان زندگی خود می‌آورید. در ادامه قصد داریم تعدادی از ترفند‌های  استفاده از  عناصر سنتی در طراحی باغ‌ویلا را به شما بگوییم پس با ما همراه باشید.

عناصر سنتی در طراحی باغ‌ویلا

طراحی تخت‌های سنتی در باغ‌ویلا

تخت‌های سنتی ما را تنها به یاد یک چیز می‌اندازند؛ خانه‌های قدیمی و اصیل ایرانی که تخت‌هایی چوبی در کنار حوض قرار داشتند و مکان جمع شدن اعضای خانه در شب‌های بلند و خنک تابستان بودند. شما می‌توانید در باغ ویلای خود تخت‌های سنتی تعبیه کنید تا حال و هوای ایرانی را به باغ ویلا بیاورید. تزیین کردن این تخت‌های سنتی با قالیچه‌های سنتی و پشتی و متکاهایی که دارای طرح و نقش سنتی و ایرانی هستند می‌تواند حال و هوای این فضا را دلچسب‌تر کند. این تخت‌ها می‌توانند پاتوق شما در شب‌های خنک بهار و تابستان باشند و با نشستن روی آن‌ها به‌دورانی گذشته سفر کنید.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

استفاده از شیشه‌های رنگی در طراحی باغ‌ویلا

یکی دیگر از عناصری که در خانه‌های اصیل و قدیمی ایرانی شاهد هستیم استفاده از شیشه‌های رنگی در قسمت‌های مختلف خانه یا عمارت است. شیشه‌هایی که تابش نور خورشید از پس آن‌ها ضیافتی از نورهای رنگارنگ را در میانه خانه برپا می‌کند. رد پای شیشه‌های رنگی را می‌توان به‌خوبی در آثار معماری ایرانی دید. شما می‌توانید با استفاد از شیشه‌های رنگ برای طراحی درب ورودی باغ ویلا و پنجره‌ها، فضای باغ‌ویلا را همانند عمارت‌های سنتی و اصیل ایرانی طراحی کنید و آرامش را در این فضا حکم‌فرما نمایید.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

طراحی حوض و حوضچه در باغ‌ویلا

حوض و حوضچه آن هم حوضچه‌ای که دورتادور آن را گلدان‌های شمعدانی خوش‌رنگ و لعاب فراگرفته‌باشد می‌تواند فضایی ایرانی و سنتی را برای باغ‌ویلای شما فراهم‌کند و شما را به‌خاطرات دور و درازی ببرد که میوه‌های تابستانی را در آب حوض رها می‌کردید و با بازکردن فواره‌های حوض به فضای حیاط روحی تازه و پرطراوت می‌بخشیدید. اکنون نیز می‌توانید در باغ‌ویلای خود یک حوض ایرانی زیبا با کاشی‌های سنتی آبی فیروزه‌ای داشته‌باشید و برای آن فواره‌هایی تعبیه کنید تا در روزهای گرم تابستان بتوانید همچون گذشته آن را باز بگذارید و از خنکای آن لذت ببرید. چیدن تعدادی گلدان شمعدانی دورتادور حوض می‌تواند این قاب سنتی و اصیل را تکمیل نماید.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

استفاده از کاشی‌های سنتی با نقش‌های ایرانی

استفاده از کاشی‌های سنتی در باغ‌ویلا آن هم با طرح و نقش‌هایی که یادآور هندسه زیبا و دقیق معماری ایرانی است می‌تواند فضای باغ ویلای شما را به فضایی روح‌بخش و زیبا تبدیل کند. اگر سری به عمارت‌های ایرانی که دارای ساختاری مانند باغ‌ویلا هستند زده‌باشید خواهیددید که از این کاشی‌های طرح سنتی در جای‌جای عمارت استفاده شده‌است. این عمارت‌ها در شیراز، اصفهان و تهران به میزان بیشتری از سایر شهرستان‌ها قابل رویت هستند. عمارت‌هایی مانند باغ ارم، باغ فردوس و انگورستان ملک التجار نمونه‌هایی از باغ‌های ایرانی هستند که عمارت‌های زیبایی درون آن‌ها بناشده و استفاده از کاشی‌های سنتی را در آن‌ها به وفور می‌بینیم.

شما می‌توانید از این کاشی‌ها برای طراحی داخلی باغ ویلا و یا برای طراحی محوطه استفاده کنید. البته این کاشی‌ها دارای جنبه تزئینی هستند بنابراین بهترین مکان برای استفاده از آن‌ها در بخش ورودی باغ ویلا در کناره های درب و یا در قسمت سر در و ستون‌ها است.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

طراحی بهارخواب در باغ‌ویلا

از نام آن پیداست که این مکان جان می‌دهد برای سپری‌کردن شب‌های دل‌انگیز و مهتابی بهار و تابستان. با طراحی بهار خواب در بالکن یا تراس باغ ویلا می‌توانید فضای باغ ویلا را به فضایی ایرانی و سنتی تبدیل کنید.  شما می‌توانید با نشستن در این بخش از باغ ویلا اشراف کاملی به محوطه داشته‌باشید و از زیبایی‌های بصری باغ ویلا محظوظ شوید.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

طراحی نمای آجری و سفالی برای باغ‌ویلا

آجر و سفال از جمله متریال‌های اصیل و قدیمی ایرانی هستند که می‌توانید آن‌ها را در اغلب خانه‌های سنتی مشاهده کنید. شما هم برای اینکه فضای باغ ویلای خود را به فضایی ایرانی بدل کنید می‌توانید از آجر و یا متریال سفال برای طراحی نما بهره بگیرید.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

طراحی طاق و قوس در ورودی‌های باغ‌ویلا

چنانچه نگاهی به عمارت‌های باغ ویلایی اصیل ایرانی داشته‌باشید خواهید دید که عنصر جدایی ناپذیر در معماری همه آن‌ها وجود طاق ها و قوس هایی است که با گچبری های زیبا و هنرمندانه در بخش‌های ورودی خودنمایی می‌کند. بنابراین شما هم می‌توانید در باغ ویلای خود ورودی های مختلف را به‌شکل طاق مانند و یا با ظاهر قوس دار طراحی کنید. این قوس‌های زیبا می‌توانند تداعی‌کننده معماری زیبای ایرانی در عمارت شما باشند.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

طراحی گنبد در سازه باغ‌ویلا

اگر می‌خواهید در آوردن المان‌های ایرانی و سنتی به باغ ویلای خود سنگ تمام بگذارید می‌توانید از طراحی گنبد در سازه‌های ایرانی الهام بگیرید و با رعایت ابعاد و استانداردها برای سازه اصلی باغ ویلا گنبد طراحی کنید. نیازی نیست تا گنبد طراحی شده با نقش و نگارهای ایرانی و سنتی ظریف و پیچیده همراه باشد. المان گنبد به‌خودی خود می‌تواند عنصری ایرانی و سنتی در باغ ویلای شما باشد.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

طراحی و تعبیه درب‌های چوبی با نقش‌ونگارهای حکاکی‌شده در باغ‌ویلا

یکی از عناصری که می‌تواند روح اصیل هنر ایرانی را به باغ ویلای شما بیاورد استفاده از متریال چوب آن هم در نوع حکاکی شده و نقش برجسته است. نقش و نگارهای سنتی و ظریفی که بر تنه این چوب‌ها حک‌شده است حکایت از ظرافت و هنرمندی طراحان و معرق کاران ایرانی دارد. شما می‌توانید برای درب ورودی از این طرح‌های کمک بگیرید تا خوشامد گویی جانانه و اصیلی به مهمانان باغ ویلای خود داشته‌باشید.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

استفاده از قالیچه‌هایی با طرح‌های سنتی در باغ‌ویلا

اگر می‌خواهید سنگ تمام بگذارید می‌توانید سراغ خرید قالیچه‌های دستبافت ایرانی بروید اما از آنجایی که این قالیچه ها قیمت بالایی دارند می‌توانید به‌جای آن از قالیچه‌های ماشینی با طرح و نقش های سنتی و ایرانی استفاده کنید. این قالیچه ها می‌توانند با طرح و نقش زیبای خود فضای باغ ویلای شما را به فضایی با حال و هوای سنتی نزدیک کنند.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

استفاده از کوسن‌هایی با طرح‌سنتی در باغ‌ویلا

از آنجایی که طرح و نقش های ایرانی و سنتی طرح‌هایی نسبتاً شلوغ اما منظم و با الگوهای هندسی دقیق هستند استفاده از پارچه‌های سنتی برای مبلمان را توصیه نمی‌کنیم چرا که ممکن است فضای باغ‌ویلای شما را کمی در هم ریخته نشان دهند. اما به‌جای آن می‌توانید از کوسن‌هایی با طرح‌های سنتی ایران استفاده کنید.

استفاده از تابلوهای دکوراتیو با هنر اصیل ایرانی

شما می‌توانید از تابلوهای تزئینی و دکوراتیو که نمادی از هنر اصیل و سنتی ایرانی هستند بر دیوار باغ ویلای خود استفاده کنید. تابلوهای خوشنویسی می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی برای ایجاد یک فضای سنتی و اصیل در باغ ویلا باشند. مینا کاری، قلم زنی و انواع و اقسام هنر های ایرانی را می‌توانید در این دسته قرار دهید و سراغ خرید صنایع‌دستی ایرانی برای باغ‌ویلای خود بروید.

نتیجه‌گیری از به‌کارگرفتن عناصر سنتی در طراحی باغ‌ویلا

ایرانیان همیشه مردمانی با احساس و هنر دوست بوده‌اند. این نکته را می‌توان در چیدمان منازل ایرانی دید. باوجود اینکه به عصر مدرنیته وارد شده‌ایم اما باز هم شاهد استفاده از المان‌ها و عناصر سنتی در باغ‌ویلا هستیم. این نشان می‌دهد که ایرانیان همچنان به فرهنگ و سنت خود پایبند هستند و سعی در حفظ آن می‌نمایند. برای طراحی باغ ویلا نیز می‌توانید از این عناصر سنتی استفاده کنید. عناصر سنتی به‌خوبی می‌توانند روح هنر را در ویلای شما زنده نگه‌دارند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×