گیلان، زیباکنار
0133416

چرا قیمت خرید ویلا شمال در برخی مناطق، ارزانتر است؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
قیمت خرید ویلا شمال

قیمت خرید ویلا شمال در برخی مناطق ارزان‌تر از سایر قسمت‌هاست که این قیمت پایین، دلایل مختلفی دارد که پیش از خرید باید به آن‌ها توجه کنید.

اغلب افراد بر این باورند که برای خرید ویلا در شمال باید مبلغی هنگفت را کنار بگذارند و قیمت خرید ویلا شمال را نجومی می‌دانند. آن‌ها در واقع تصور می‌کنند که خرید ویلا در شمال نیازمند سارمایهای کلان است اما از طرفی در کمال ناباوری شاهد این موضوع هستند که اطرافیان شان با مبلغی نه‌چندان هنگفت و سنگین اقدام به خرید ویلا در شمال می‌نمایند.

اینجاست که معادلات ذهنی شان بر هم می‌خورد و قانون و قاعده‌ای که در ذهن شان متصور شده بودند را نادرست می شمارند. شاید شما هم جزو این دسته از افراد بوده‌اید و یا چنین تصوراتی در ذهن خود دارید؛ اینکه تنها زمانی می‌توان به خرید ویلا در شمال فکر کرد که سرمایه‌ای کلان در دست داشت. اما چنین نیست.

در برخی از مناطق شمالی قیمت ویلا ارزان‌تر از سایر مناطق دیگر است. اما دلیل آن چیست؟ چرا قیمت ویلا در برخی مناطق ارزان‌تر است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا علل این موضوع را با هم بررسی کنیم و شما را برای خرید ویلا ارزان شمال راهنمایی کنیم.

 

دلایل ارزان‌بودن قیمت خرید ویلای شمال در برخی مناطق

1- دور بودن از مراکز و امکانات شهری

یکی از دلایلی که قیمت ویلا در برخی از مناطق شمالی ارزان است، دور بودن این مناطق از مراکز شهری است. برخی از ویلاهای شمالی در مناطق قرار دارند که فاصله زیادی را برای رسیدن به آن‌ها باید طی کرد. آن هم در مسیرهایی که عمدتاًآسفالته نیست و نمی‌توان به‌سادگی از آن‌ها عبور نمود. بنابراین دور از منطق نیست که قیمت ویلا در این مناطق ارزان‌تر باشد.

کیست که حاضر شود در روزهای سرد و بارانی سال در حالی که باید جاده‌های گل آلود و لغزنده را طی کند اقدام به سفر به ویلای خود نماید؟ آن هم ویلایی که در مناطق صعب‌العبور واقع‌شده و ممکن است به‌قدری مسیر دشوار باشد که شما را در میان راه گرفتار کند. بنابراین طبیعی ست که تقاضا برای خرید ویلا در این مناطق کم باشد و همین کم‌بودن تقاضا موجب‌شده تا قیمت ویلا در اینگونه مناطق که اغلب کوهستانی و جنگلی هستند بسیار ارزان باشد.

شما برای دسترسی به مراکز و امکانات شهری باید در این جاده‌ها که عمدتاًجاده‌های سنگلاخ هستند تردد نمایید. بنابراین هم خودتان خسته خواهید شد و هم احتمالاً جای سالم در خودروی شما باقی نخواهد ماند. نمی‌توان گفت که خرید اینگونه ویلاها صد درصد اشتباه است چرا که ممکن است برخی از افراد عاشق مناطق بکر و دور افتاده باشند. با این حال ارزان‌بودن این ویلاها هم دلیل دارد که دلیلش را ذکر کردیم.

برای خرید باغ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

2- عدم دارا بودن سند

وقتی صحبت از قیمت خرید ویلای شمال ارزان می‌شود، رد پایی از ویلاهای فاقد سند دیده می‌شود. در این مورد نیز باید گفت که ارزان‌بودن برخی از ویلاهای شمالی به‌دلیل عدم دارا بودن سند است. اگر دیدید که ویلایی دارای شرایط عالی و موقعیت خوبی است اما قیمت آن به طرز عجیبی ارزان است شک نداشته‌باشید که مشکلی بر سر راه شما وجود خواهد داشت. دلیل ارزان‌بودن بسیاری از ویلاهایی که دارای شرایط خوب هستند، عدم دارا بودن سند است. این ویلاها در زمین‌هایی ساخته‌شده‌اند که کاربری آن‌ها مسکونی نیست. اغلب این زمین‌ها در حوزه ساحل و یا مناطق جنگلی و زراعی قرار دارند و امکان ساخت‌وساز در آن‌ها ممنوع است. بنابراین فروشندگان سعی می‌کنند با فروش ارزان ویلا به شما، شما را برای خرید آن مجاب کنند و با وعده‌های دروغین امکان اخذ سند را در آینده به شما بدهند. چنانچه متوجه شدید ویلایی ارزان و فاقد سند است بی برو برگرد آن گزینه را از لیست گزینه‌های خرید خود خط بزنید.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

3-عدم وجود امنیت در منطقه

برخی از مناطق شمالی به‌قدری ناامن هستند که نمی‌توان در آن‌ها به خرید ویلا و زندگی فکر کرد؛ چرا که باید دائما نگران آرامش و آسایش خودتان و خانواده‌تان باشید. از این حرفه ها گذشته ممکن است ویلای شما مورد سرقت قرار بگیرد و ضررهای مالی سنگینی را متحمل شوید. رفت‌وآمد و تردد در این مناطق نیز همراه با نگرانی و استرس خواهد بود. چه از لحاظ وجود حیوانات درنده و چه از لحاظ وجود افرادی که با عث نا امنی منطقه شده‌اند بنابراین فروشندگان سعی دارند اینگونه ویلاها را با قیمتی ارزان به فروش برسانند تا موجب جذب بیشتر مشتریان شوند. افرادی هم که به‌دنبال ویلای ارزان هستند از همه چا بی خبر اقدام به خرید ویلا در این مناطق می‌نمایند. از این رو است که می‌گوییم پیش از خرید ویلا در مورد امنیت منطقه تحقیق و بررسی کنید.

4-در حال توسعه بودن یک شهر یا منطقه

خرید ویلای ارزان در شمال همیشه هم ضرررسان منفی همراه با نکات منفی نیست. بسیاری از مناطق شمالی به این علت که در حال رشد و توسعه هستند ویلاهای ارزان‌تری دارند. به‌عنوان مثال مناطقی مانند شهرک‌های چمستان یا نور مناطقی هستند که به تازگی شروع به رونق گرفتن نموده‌اند و در حال جذب مشتری برای فروش ویلا هستند بنابراین ویلاهای این مناطق با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسد تا ظرفیت منطقه کم کم تکمیل شود و چرخه های اقتصادی و رونق در این مناطق شکل بگیرد و به چرخش در آید. بنابراین اگر به‌دنبال خرید ویلای ارزان در شمال هستید لزوماً نیازی نیست تن به مواردی همچون خرید ویلا در منطقه‌ای نا امن و یا خرید ویلای فاقد سند بزنید بلکه می‌توانید به کمک مشاورین املاک معتبر و حرفه‌ای مناطق در حال رشد را پیدا کنید و در آن‌ها نسبت به خرید ویلا اقدام نمایید.

برای خرید ویلا مشاع در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

5-دور بودن از ساحل دریای خزر

این یک قاعده کلی ست و ممکن است استثنائاتی در این قاعده جای بگیرد اما به‌طور کلی قیمت ویلا در مناطقی که دسترسی کمتری به دریای خزر دارند ارزان‌تر است. به‌عنوان مثال خرید ویلا در شهرهایی مانند آمل که از ساحل دریای خزر دور تر هستند با قیمت کمتری امکان‌پذیر است. همین موضوع باعث‌شده قیمت ویلاهای جنگلی نسبت به ویلاهای ساحلی کمتر باشد. شما می‌توانید در مناطق شمالی اقدام به خرید ویلای ارزان در مناطق جنگلی و روستایی نمایید چرا که این مناطق نسبت به ساحل دریای خزر فاصله بیشتری دارند. به‌طور کلی هرچه به ساحل خزر نزدیک‌تر شوید قیمت ویلا نیز افزایش پیدا می‌کند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید در مناطق ییلاقی ویلایی با قیمت ارزان خریداری کنید چرا که این مناطق جزو مناطق جنگلی و کوهستانی و البته بسیار خوش آب‌وهوای شمال به‌حساب می‌آیند. بنابراین خرید ویلای ارزان همیشه هم همراه با نکات منفی نیست.

6-پایین بودن هزینه‌های زندگی در برخی مناطق شمالی

یکی از دلایل ارزان‌تر بودن قیمت خرید ویلای شمال این است که برخی از مناطق شمالی بدین گونه اند که با زندگی در آن‌ها می‌توانید هزینه‌های کمتری را پرداخت کنید. این نکته نه‌تنها مربوط به هزینه‌های زندگی است؛ بلکه جنبه دیگری از هزینه‌ها را نیز در بر می‌گیرد. در برخی مناطق هزینه‌های ساخت‌وساز، مالیات های شهرداری و به‌طور کلی هر هزینه‌ای که مربوط به ساخت ویلا باشد کمتر از مناطق دیگر خواهد بود. بنابراین هزینه تمام‌شده ساخت ویلا برای سازندگان و فروشندگان نیز کمتر است. از این رو ویلاها با قیمت کمتری به فروش می‌رسند و خریداران می‌توانند با قیمت ارزان اقدام به خرید ویلا نمایند.

برای خرید خانه ویلایی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

7-وجود زمین‌های زیاد با کاربری مسکونی

در برخی از شهرهای شمالی مساحت زمین‌های مسکونی بسیار کم است و سازندگان محدودیت بالایی برای ساخت‌وساز ویلا دارند و یا ممکن است ظرفیت شهر در حال تکمیل باشد. بنابراین اغلب سازندگان ویلاهایی لاکچری با امکانات بالا می سازند تا ساخت‌وساز ویلا برای آن‌ها در این شرایط صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد اما از طرفی در برخی از شهرهای شمالی زمین‌های مسکونی به وفور یافت می‌شوند و سازندگان این فرصت را دارند تا ویلاهایی با تنوع بیشتر بسازند. آن‌ها نه‌تنها ویلاهای لاکچری و گران‌قیمت می سازند بلکه دست به ساخت‌وساز ویلاهای ارزان‌قیمت با امکانات کمتر می‌زنند تا بتوانند هر نوع مشتری را به‌خود جذب کنند و از این طریق صرفه اقتصادی خود را افزایش می‌دهند. به‌همین دلیل است که در برخی مناطق شمالی شاهد وجود ویلاهایی با قیمت ارزان‌تر هستیم.

برای اطلاع از قیمت زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

ویلاهای ارزان در شمال به چندین و چند دلیل ساخته می‌شوند. برخی از این دلایل منطقی و برخی دیگر غیر منطقی و حتی غیرقانونی هستند.

برای خرید ویلای ارزان در شمال باید تمامی جوانب را بررسی کنید و دلایل ارزان‌بودن قیمت خرید ویلای شمال را در نظر داشته‌باشید. در صورتی که ویلای مورد نظر شما به‌طور قانونی ساخته‌شده باشد و از لحاظ امنیت و کیفیت دچار مشکل نباشد می‌توانید در مورد خرید آن فکر کنید. در غیر این صورت سعی کنید از ویلاهای ارزان اما بی‌کیفیت تا جای امکان دوری کنید و دست به خرید آن‌ها نزنید. چرا که این ویلاها نه‌تنها مناسب زندگی نیستند بلکه در مرحله فروش ویلا نیز با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهید شد و امکان نقد‌شوندگی بالای ویلای از بین خواهد رفت.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×