گیلان، زیباکنار
0133416

قیمت مصالح در شمال برای ویلاسازی چگونه است؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-12-16
قیمت مصالح در مناطق شمال

قیمت مصالح در شمال برای ویلاسازی چگونه است؟ استقبال و علاقه مردم به سفر به شمال در ایران سابقه طولانی دارد. به‌دلیل آب‌وهوای دل‌چسب مناطق شمالی ایران اغلب افراد ترجیح می‌دهند تا برای گذراندن تعطیلات به این مناطق سفر کنند.

همین امر موجب‌شده است تا در سال‌های اخیر ساخت ویلا در شمال کشور به‌شدت افزایش پیدا کند و اغلب افراد با توجه به نوسانات شدید سایر بازار ها به سرمایه‌گذاری در شمال با خرید ویلا راغب تر باشند.

در ادامه ی  مقاله قصد داریم تا نکاتی را در ارتباط با ساخت‌وساز ویلا عوامل تأثیرگذار بر قیمت ویلا در شمال کشور را بررسی کنیم. اگر شما هم قصد ساخت ویلا در شمال کشور را دارید در ادامه مقاله همراه ما باشید .

مقایسه هزینه خرید مصالح

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هنگام ساخت ویلا در شمال کشور انتخاب مصالح درست برای ساخت است. مناطق شمالی کشور ایران به‌دلیل آب‌وهوای خاصی که دارند به مصالحی خاصی برای ساخت‌وساز نیاز دارند.

هزینه خرید مصالح در تهران و شمال کشور با توجه به نوسانات اخیر در بازار تقریباً برابر است و اما خرید مصالح از شمال یک حسن دارند و آن این است که شما هزینه باربری و حمل و نقل کمتری پرداخت خواهید کرد و نیاز نیست دائماً بین شمال و تهران برای خرید صمالح در رفت‌وآمد باشید.

در گذشته که سااخت ویلا در شما کشور به‌شدت امروز نبود مصالح در شمال با قیمت کمتری به فروش می‌رسیدند اما در حال حاضر این امر اتفاق نمی افتد و عمده تفاوت بین قیمت مصالح مربوط به هزینه حمل و نقل است.

در حال حاضر اغلب انواع مصالح چه سنتی و چه مدرن که برای ساخت ویلا در شمال کشور نیاز هستند در بازار شمال وجود دارند و نیاز نیست تا برای خرید به تهران سفر کنید مگر اینکه برای طراحی داخلی سبک خاصی مد نظر داشته‌باشید که حتماً نیاز به خرید از تهران راداشته‌باشیدو حتی به‌دلیل اینکه عمده ساخت‌وساز ها در شمال کشور به‌صورت ویلا است برخی از مصالح در شمال کشور یافت می‌شوند که در تهران وجود دارند، چرا که آب‌وهوای شرجی و باران فرواان در شمال کشور در تهران وجود ندارد.

قیمت مصالح در شمال برای ساخت ویلا

هزینه ساخت ویلا در شمال کشور تمام هزینه‌هایی برای شروع، اجرا و بهره‌برداری از ویلا مورد نیاز است را شامل می‌شود. این هزینه‌ها با توجه به موقعیت قرار‌گیری زمین و سبک ساخت ویلا متفاوت هستند.

درست است که از نظر اصول کلی ساخت ویلا مشابه ساخت خانه است مسلم است که افراد از ساخت ویلا انتظارات خاصی دارند، این انتظارات معمولاً در حیطه لوکس بودن بنا است.

نکته مهمی که در هنگام اقدام برای ساخت ویلا باید در نظر داشته‌باشید این است که هر چه قدر ویلایی که مد نظر دارید بزرگ‌تر باشد و مصالحی که در ساخت ویلا به‌کار می‌برید گران‌قیمت‌تر باشند مسلم است که هزینه تمام‌شده ویلا برای شما بیشتر خواهد بود.

همه افراد برای ساخت  ویلا مصالح یکسانی در نظر ندارند و کیفیت ساخت ویلاها مشابه یکدیگر نیست همین عامل باعث می‌شود تا هزینه تمام‌شده ویلاها نیز با یکدیگر متفاوت باشد.

خرید مصالح

زمانی که قرار است در ارتباط با هزینه تمام‌شده ساخت ویلا صحبت کنیم هر کس کیفیت متفاوتی را مد نظر دارد به‌همین دلیل است که با توجه به نوسانات شدید بازار و تفاوت در دیدگاه هر فرد نسبت به  کیفیت ویلا برآورد قیمت ساخت کار دشواری است.

در این مقاله برای برآورد قیمت ساخت ویلا، یک ویلا با امکانات رفاهی معمول و فضا های استاندارد با مصالح معمول بازار  را در نظر می گیریم و در ارتباط با ویلاهای لوکس قیمتی ارائه نمی‌دهیم چرا که مصالحی که در ساخت ویلاهای لوکس به‌کار می‌روند خارجی هستند و با توجه به نوسانات بازار ارز قیمت ثابتی ندارند.

متوسط ​​هزینه ساخت ویلا بسته به موقعیت مکانی، زیر بنای ویلا و پیچیدگی طراحی و اجرا بین ۶ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع است البته که این قیمت در حال حاضر دائما کم و زیاد می‌شود و می‌تواند تا متری 20 مییلون تومان هم جا به‌جا شود به‌عنوان مثال ساخت ویلا در رامسر یا ویلاهای ساحلی قیمت تمام‌شده به ازای هر متر مربع بیشتری دارند.

خرید مصالح برای ساخت

اگر هزینه ساخت ویلا در هر متر مربع را همان 6 تا 10 میلیون تومان در نظر داشته‌باشید، ساخت یک ویلا با زیربنای حدود 200 متر معمولاً بین ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان برای شما هزینه در بر خواهد داشت  که هزینه کمی نیست.

اگر قصد شما از ساخت ویلا فروش و یا اجاره است می‌توانید امید داشته‌باشید که هزینه تان صرف حدود 2 تا 4 سال باز گردد اما اگر فقط برای استفاده شخصی قصد ساخت ویلا دارید حتماً توجه‌داشته‌باشید که سرمایه شما باید کافی باشد چرا که قرار نیست با درامد حاصل از فروش یا اجاره ویلا هزینه ساخت را تأمین کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم ساخت ویلاهای دوبلکس یا خاص هزینه بیشتری نسبت به ویلاهای عادی در پی دارد. اگر شما تنها یک ویلای معمولی می‌خواهید و طراحی خاصی برای ساخت ویلا مد نظر ندارید بهتر تا یک زمین در شهرک خریداری کتید ،

در شهرک ها معمولاً ویلاها با مواد ثابتی ساخته می‌شوند و یکسان هستند به‌همین دلیل هم قیمت تمام‌شده کمتری دارند.. ساخت صفر تا صد یک ویلا حداقل یک سال طول می‌کشد و مراحل زیادی برای روند ساخت ویلا وجود دارد.

به‌همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم برای ساخت ویلا به‌صورت انفرادی اگر تجربه کافی در زمینه ساخت ویلا ندارید اقدام نکنید.

 

هزینه کلی ویلا در سال‌های اخیر

در سال‌های اخیر اغلب سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند تا با ساخت ویلا علاوه بر اینکه سرمایه‌گذاری می‌کنند مکانی  را بر استراحت و گذراندن اوقات فراغت داشته‌باشند.

همین امر باعث‌شده است تا قیمت ویلا در چند سال اخیر  در شمال کشور افزایش چشم‌گیری داشته باشد. بررسی های انجام‌شده و تحلیل ها نشان می‌دهند که در دهه 80 خرید ویلا لوکس شمال رشد زیادی داشت،

زیرا نقدینگی در دست خریداران بیشتر شد و از طرفی مسافرت‌های شمال کشور سبب شد تا افراد بیشتری به فکر خرید ویلا بیفتند.مردمی که ویلا خریداری می‌کردند عموماًً دو دسته بودند دسته اول افرادی که دوست داشتند مکانی  برای استراحت در شمال کشور داشته‌باشند و دسته دیگر افرادی بودند که می خواستند  علاوه بر حفظ سرمایه‌شان با اجاره ویلا در شمال کسور درامد زایی داشته‌باشند.

افزایش تقاضا برای ویلا در استان‌های شمالی سبب شد تا به یک‌باره قیمت ویلای شمال افزایش زیادی را نشان دهد؛ اما در اواخر دهه 80 تا سال 96 یک رکود در بخش ملک ایجاد شد ،

هزینه کلی ویلا

این رکود شامل ویلا نیز شد چراکه در طی این سال‌ها  به تدریج قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و میزان نقدینگی در دست مردم کاهش پیدا کرد. در اواخر سال 96 تا اواخر سال 97 تغییراتی شدید در قیمت ملک به‌وجود آمد و  در اقدامی عجیب قیمت ویلا به دو برابر رسید که برای خریداران ویلا شوک بزرگی به‌حساب می‌آید چرا که افراد با توجه به قیمت ویلا در سال‌های گذشته و حتی در ماه‌های اخیر اقدام به  جمع کردن و سرمایه‌گذاری  مالی برای خرید ویلا کرده بودند اما به یک‌باره قیمت ویلا دو برابر شد.

در این شرایط بود که عده‌ای از ترس افزایش مجدد قیمت‌ها، به‌سرعت خرید ویلا در شمال را در اولویت قرار دادند؛ اما همین امر نیز به افزایش قیمت‌ها دامن زد چرا که عرضه بر اساس تقاضا تعیین می‌شود ،

اگر هر چه قدر قیمت‌ها افزایش پیدا  کنند باز هم تعداد خریداران ثابت باشند و تغییری نکنند مسلم است که قیمت ویلا بالا می‌ماند و کاهش پیدا نمی‌کند چون این احتمال داده می‌شود که بازار هنوز کشش این قیمت را دارد.

پس از مدتی قیمت ویلا و ملک در شمال کشور به ثبات نسبی رسید و خیال فعالان در این حوزه را کمی راحت کرد.قیمت ویلا کاهش پیدا نکرد اما دیگر روزانه و ماهانه بالا نرفت.

نتیجه‌گیری درباره قیمت مصالح در شمال

در سال‌های اخیر هزینه ساخت مصالح روزانه تغییر می‌کند به‌طور کلی هزینه خرید مصالح چه در تهران و چه در شمال کشور به‌شدت افزایش پیدا کرده و همین امر باعث‌شده است تا هزینه تمام‌شده ساخت ویلا در شمال کشور افزایش قابل توجهی نسبت به گذشته داشته باشد.

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است.

مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ میباشد. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×