گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی قیمت ویلا نوساز در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-11-25
قیمت ویلای نوساز در شمال

قیمت ویلا نوساز در شمال به عوامل مختلفی بستگی دارد. خطه سرسبز شمال با آب‌وهوای پاک و سرشار از زیبایی­های سحرانگیز طبیعی، همیشه مکانی برای فرار از شلوغی و آلودگی شهرهای بزرگ بوده است. اقامت در شمال ایران برای همه ما، یادآور خاطرات خوش تعطیلات همراه با خانواده و دوستان بوده است.

این اقامت در صورتی که در یک ویلای اختصاصی و شخصی باشد همراه با آرامش بیشتری هم خواهد بود. اما علاوه‌بر اهداف تفریحی، خرید ویلا در شمال کشور برای بسیاری از ایرانیان در سال‌های اخیر تبدیل به راهی برای سرمایه‌گذاری روی املاک نیز شده است.

میانگین قیمت ویلای نوساز در شمال ایران به دلایل گوناگون کمتر از قیمت ملک نوساز در دیگر شهرهای بزرگ ایران است و این مسئله به جذابیت­های خرید و فروش املاک در این شهرها افزوده است.

انواع ویلا در شمال ایران

ویلاهای ساخته‌شده در شمال ایران به لحظ مکان ساخت و نوع استفاده­ به چند دسته عمده تقسیم می­شوند.

ویلاهای ساحلی:

همان‌طور که از نام این ویلاها مشخص است، ویلاهای ساحلی ویلاهایی هستند که با فاصله بسیار کم از ساحل دریا ساخته‌شده و صاحبان آنها، دسترسی بسیار خوبی به امکانات و ساحل دریا دارند. این نوع ویلاها معمولاً از طرف کسانی که با هدف تفریح به شمال ایران سفر می­کنند، بیشترین طرفدار را دارند. از آنجا که ساختار شهرهای شمال کشور که به‌طور کلی ساحل محورند، امکانات رفاهی خوبی در آنها ارائه می‌شود. ویلاهای ساحلی دسترسی بسیار خوبی به دیگر امکاناتی مانند مراکز خرید و بازارها، مراکز تفریحی­، جاده­ها و اتوبان­های اصلی و امکانات شهری مانند بیمارستان و مراکز دولتی و … دارند.

اگر قصد سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ویلاهای ساحلی را دارید، مطمئن باشید این نوع ویلاها همیشه مشتریان خود را دارند. قیمت ویلای نوساز در شمال آن هم از نوع ساحلی، به‌دلیل تقاضای زیادی که برای آن وجود دارد، همیشه بیشتر از دیگر انواع ویلاهاست. به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی شرجی و رطوبت بالا در سواحل، استهلاک این سازه­های ویلایی در صورت استفاده نکردن از مصالح ساختمانی مرغوب بالاتر خواهد بود. پس در هنگام خرید ویلاهای ساحلی از کیفیت ساخت و هزینه نگهداری این ویلاها مطمئن شوید.

تصویر1

ویلاهای جنگلی:

ویلاهای جنگلی در شمال ایران در دل جنگل­ها و کوهپایه­های سرسبز ساخته می­شوند. این ویلاها به‌دلیل دور بودن از شهرها و مراکز پرجمعیت، معمولاً فضای آرام و ساکتی دارند. این ویلاها برای کسانی که بیشتر به قصد اقامت بلند مدت در شمال ایران و استفاده از آب‌وهوای پاک و طبیعت بکر جنگل را دارند، مورد استقبال قرار می­گیرد. اما بسته به منطقه ساخت، در این ویلاها به‌دلیل بکر بودن فضا، دسترسی به امکانات شهری و جاده­ها کمی دشوارتر است. قیمت ویلای نوساز در شمال از نوع جنگلی، معمولاً از ویلاهای ساحلی مناسب­تر است.

تصویر2

ویلاهای شهرکی:

ویلاهای شهرکی معمولاً در یک زمین وسیع، در حومه شهرها و در میان مجموعه ویلاهای مشابه دیگر ساخته می­شود. ویلاهای شهرکی در مقابل ویلاهای مستقل قرار دارند که به‌صورت تکی ساخته‌شده­اند. ویلاهای شهرکی مزایای زیادی دارند ازجمله‌اینکه قیمت فروش آنها در مقایسه با دیگر انواع ویلاها و ویلاهای مستقل کمتر است. از دیگر مزایای این نوع از ویلاها مسئله امنیت آنهاست. این ویلاها چون به‌صورت مجتمع­ ساخته‌شده­اند گیت ورودی و نگهبان 24 ساعته داشته و امنیت خوبی به خصوص برای کسانی که فقط در فصول خاصی در ویلا ساکن هستند، دارند. به‌دلیل تراکم جمعیت پایین در ویلاهای مستقل، حریم خصوصی بهتری خواهید داشت. ویلاهای شهرکی به‌صورت انبوه ساخته می‌شوند و به‌همین دلیل قیمت مناسب­تری داشته و برای کسانی که به قصد سرمایه­گذاری، اقدام به خرید ویلا می­کنند، مناسب‌اند.

تصویر3

دیگر عوامل موثر در قیمت ویلای نوساز در شمال

مکان ویلا:

قیمت ویلای نوساز در شمال ایران با توجه به منطقه، شهر و استان بسیار متغیر است. در شهرهای توریستی که مقصد محبوب گردشگران در شمال ایران است مانند چالوس، نمک­آبرود، رامسر و بندر انزلی و… به‌دلیل نزدیک بودن به دریا و جنگل و مراکز تجاری، قیمت ویلاها با توجه به تقاضای بیشتر، بالاتر است. ویلاهای استان مازندران به‌دلیل وجود امکانات تفریحی بسیار زیاد و  نزدیک بودن به پایتخت و دیگر جاده­های اصلی، تقاضای بیشتری داشته و گران­تر نیز هستند.

در استان گیلان نیز به‌دلیل وجود جاذبه­های زیاد شهر انزلی ازجمله منطقه آزاد تجاری، ویلاهای نوساز لوکس با قیمت­های به نسبت بالا، زیاد به‌چشم می‌خورد. منطقه زیباکنار در گیلان نیز یکی از مناطقی است که ویلاهای شهرکی و کم ترددتر زیاد در آن ساخته‌شده است. با توجه به هدفی که از خرید ویلا دارید مثلا تفریح یا مهاجرت دائمی یا فصلی و یا سرمایه‌گذاری، گزینه­های زیادی برای خرید ویلا با قیمت­های مختلف در شهرهای شمالی وجود دارد.

امکانات ویلا:

دسترسی ویلا به امکانات اولیه رفاهی یعنی آب، برق،گاز و تلفن در قیمت تمام‌شده آن بسیار موثر است. هنگام انتخاب ویلا، دقت کنید ویلاهای ساحلی یا جنگلی آب لوله­کشی قابل شرب داشته‌باشند.

آب‌وهوا:

شهرهای شمال ایران آب وهوای گوناگون و متغیری دارند. مناطق ساحلی در تابستان آب‌وهوای گرم و شرجی دارند، در حالی که در همان فصل ویلاهای جنگلی در کوهپایه­ها، آب وهوای معتدل­تری دارند. اما در فصول سرد سال ممکن است مناطق کوهستانی و کنار رودها به‌دلیل بارندگی، دسترسی خوبی به امکانات مورد نیاز نداشته‌باشند.

کیفیت ساخت:

کیفیت ساخت نیز یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر قیمت ویلای نوساز در شمال است. در شمال ایران به‌دلیل آب وهوای مرطوب و شرجی و بارندگی زیاد، باید به کیفیت ساخت و مصالح اولیه به‌کار رفته در بنای ویلا توجه بیشتری نمود. هر چه کیفیت ساخت بنا بیشتر و بهتر باشد از هزینه­های بعدی که در اثر استهلاک بنا در طول سال‌های بعد پیش خواهد آمد، کاسته خواهد شد.

امنیت و دسترسی:

همانگونه که اشاره شد ویلاهای شهرکی و ساحلی به‌دلیل نزدیک بودن به شهرهای بزرگ، از دسترسی بهتری به امکانات شهری برخوردار هستند. اما این موضوع عمومی نیست و ویلاهایی که هم به ساحل و هم به جنگل و هم به امکانات دسترسی خوبی دارند، در بسیاری از شهرهای توریستی شمال ایران فراوان است. امنیت ویلا به خصوص برای کسانی که به‌صورت فصلی یا دوره­ای در ویلا اقامت دارند، بسیار مهم است.

کلام آخر

سفر روبه‌رو شدن با تفاوت­هاست و این تفاوت­هاست که سفر را به بخشی دل­انگیز از زندگی­مان تبدیل می­کند و اقامت در یک مکان متناسب با نیازها و علاقه شما می­تواند لذت سفر برای شما و خانوده و دوستانتان دوچندان کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×