گیلان، زیباکنار
0133416

اهمیت لوازم نظم‌دهنده در دکوراسیون ویلا در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
لوازم نظم‌دهنده در دکوراسیون

با وجود لوازم نظم‌دهنده در دکوراسیون ویلا دیگر بعید است وسیله را در دریایی از وسیله‌های بی‌ربط گم‌کنید و ساعت‌ها وقت برای پیداکردنش صرف کنید.

تا به حال چند بار برایتان پیش آمده که در فضایی کوچک به‌دنبال وسیله‌ای بوده‌اید و هرچه گشته‌اید کمتر به نتیجه رسیده‌اید؟ این چالش دقیقاً مثال عینی گم شدن سوزن در انبار کاه است.گاهی اوقات حتی ممکن است یک وسیله را در اتاقی کوچک یا کمدی کوچک گم کنید و هرچه می‌گردید نتوانید آن را پیدا کنید. به‌هم‌ریختگی وسایل موجود در یک اتاق یا یک خانه می‌تواند تأثیرات مخربی بر روح و روان ما داشته باشد. دیدن صحنه‌هایی از وسایل به‌هم‌ریخته و نامنظم می‌تواند موجب به‌هم‌ریختگی افکار و اندیشه ما شود.

بنابراین پیدا نکرن یک وسیله در فضایی کوچک به کوچکی یک کمد ربطی به تعداد زیاد وسیله‌ها ندارد بلکه اشکال اصلی از افکار نا به سامان و به‌هم ریخته ما است که با دیدن صحنه‌هایی از وسایل به‌هم ریخته به‌ذهن‌مان هجوم می‌آورد. اما برا رهایی  از این مشکل چه باید کرد؟

راهکار اساسی برای رهایی از گم‌کردن پی‌درپی وسایل در یک خانه چیست؟

تا به حال چند بار وسایل‌تان را مرتب کرده‌اید اما در عرض چند روز دوباره به‌حالت قبلی خود بازگشته است؟ ممکن است وسایل‌تان را تفکیک و مرتب کنید اما به این دلیل که جای مشخص و دقیق ندارند باز هم در هر مکان آن‌ها را قرار دهید و در نهایت باز هم وسایل‌تان را گم کنید. این گم کردن های پی در پی می‌تواند بسیار فرساینده باشد پس نمی‌توان راهکارهای ساده برای آن در پیش گرفت.

راهکاری اساسی و کاری برای این معضل وجود دارد آن هم استفاده از لوازم نظم‌دهنده در دکوراسیون در خانه است شما می‌توانید در هر نقطه‌ای از منزل از لوازم نظم‌دهنده استفاده کنید. از آشپزخانه و حمام گرفته تا اتاق خواب و قفسه های دیواری. بنابراین با وجود نظم‌دهنده ها دیگر بعیداست وسیله را در دریایی از وسیله‌های بی‌ربط گم کنید و ساعت‌ها وقت برای پیدا کردنش صرف نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع لوازم نظم‌دهنده در دکوراسیون را با هم بررسی‌کنیم.

نظم‌دهنده‌های کتابخانه

یکی از مواردی که می‌توانند میزان زیادی از وقت شما را به‌هدر بدهد گشتن به‌دنبال کتابی است که در بین دریایی از کتاب‌های دیگر مخفی شده است و شما نمی‌توانید جای آن را پیدا کنید. اینجاست که لوازم نظم‌دهنده کتاب به‌کار شما خواهد آمد.

استفاده از کتابخانه هم می‌تواند جنبه تزئینی داشته باشد و هم می‌تواند کاربردی باشد. به‌عنوان مثال اگر کتابخانه خود را در اتاق نشیمن قرار داده‌اید می‌تواند جنبه تزئینی خود را به رخ بکشد و شاید پیدا کردن یک کتاب چندان مهم نباشد. اما اگر قصد استفاده از کتاب‌های داخلی کتابخانه را دارید باید فکری به حال ساماندهی به آن‌ها بکنید. استفاده از نظم‌دهنده کتابخانه‌این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید کتاب‌های خود را از بابت موضوع، نویسنده و یا عنوان طبقه‌بندی کنید و بدون صرف زمان اضافی کتای که می‌خواهید را پیدا کنید.

نظم‌دهنده‌های کشو

یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند در مورد محتویات یک کشو رخ دهد این است که برای پیدا کردن یک وسیله درون آن تمام محتویات کشو به بیرون ریخته شود. حتی گاهی اوقات به‌قدری خسته می‌شویم که کشو را از جای خودر در می‌آوریم و بر زمین گذاشته و درون آن را جستجو می‌کنیم. البته جستجو که چه عرض کنیم! زیر و رو واژه بهتری است. اینگونه مواقع برای مرتب کردن دوباره کشو باید زمان زیادی را سپری کنیم هرچند که احتمالاً در آینده نیز مشکلی که اکنون رخ داده بود باز هم رخ خواهد داد.

بنابراین برای جلوگیری از تکرار صد باره این موضوع می‌توان از نظم‌دهنده کشو استفاده کرد. نظم‌دهنده کشو به شما این  امکان را می‌دهد تا وسایل داخل کشو را بدون اینکه با یکدیگر تداخلی داشته باشد درون یک کشوی واحد قرار دهید و به‌هنگام نیاز بتوانید به‌راحتی وسیله مورد نظرتان را پیدا کنید. این نظم‌دهنده های بسیار سبک هستند و اغلب قیمت مناسبی دارند. بنابراین می‌توانید برای تمامی کشوهای منزل خود از این نظم‌دهنده ها تهیه کنید.

نظم‌دهنده جاکفشی

صحنه دلخراشی ست وقتی که جاکفشی را باز می‌کنید و می‌بینید که افراد خانه کفش‌های خود را روی کفش شما قرار داده‌اند. کفش دوست‌داشتنی و محبوب تان اکنون زیر تعدادی از کفش‌ها قرار گرفته است و به احتمال زیاد خاکی شده و تغییر شکل داده. این موضوع می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد به‌ویژه اگر روی کفش‌های خود حساس هستید.

گاهی اوقات فضای کافی درون جا کفشی وجود دارد اما این فضا به‌شکلی درست مدیریت نشده است. بنابراین می‌توان با استفاده از یک نظم‌دهنده جا کفشی به کفش‌ها نظم و ترتیب داد. همنین اگر فضای کافی برای تعبیه نظم‌دهنده درون جا کفشی وجود نداشته باشد می‌توان آن را خارج از جا کفشی و کنار آن قرارداد تا کفش‌ها به نظم و ترتیب با توجه به مالکیت هر فرد درون آن چیده شود.

گاهی اوقات نظم‌دهنده‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که کفش‌ها با توجه به ارتفاع و ابعاد درون آن قرار بگیرند. بنابراین این نیز فکر خوبی ست که نظم‌دهنده کفش‌های شما هم بدین‌صورت طراحی شود.

نظم‌دهنده‌های آشپزخانه

آشپزخانه محیطی ست که درون آن دنیایی از لوازم کوچک و بزرگ است. بنابراین به‌طور صد درصد به تعدای نظم‌دهنده احتیاج دارد. باز کردن کابینت‌ها و روبه‌رو شدن با خیل عظیمی از وسایلی که روی هم تلنبار شده اصلاً صحنه جالبی نیست. قرار دادن قاشق و چنگال ها درون یک محفظه می‌تواند به ساماندهی آن‌ها کمک کنید.

همچنین لوازمی مانند انواع کفگیر، لوازم چوبی، بشقاب های چینی و شیشه‌ای، انواع ادویه و لوازم شوینده باید جدا از هم به‌صورت منظم چیده شوند.

نظم دهنده های آشپزخانه می‌توانند درون کابینت‌ها یا کشوهای آشپرخانه نصب شوند و فضای داخلی کابینت را نظم و ترتیب دهند. بنابراین دیگر از بابت به‌هم ریختگی لوازم درون کابینت‌ها نگران باشید. نظم‌دهنده های آشپزخانه با تفکیک فضای داخلی کابینت و کشوها این نظم را به‌ارمغان خواهد آورد.

نظم‌دهنده‌های سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی از این جهت که محیطی ست که باید بهداشت در آن در حد اعلای خود رعایت شود به‌طور قطعی نیاز به نظم‌دهنده دارد. حوله، مسواک، شامپو، شوینده‌های صورت، بدن و صابون باید در محفظه های جداگانه تعبیه شوند تا ارتباطی با یکدیگر نداشته‌باشند و دسترسی به آن‌ها سریع‌تر رخ دهد.

استفاده از نظم‌دهنده در محیط سرویس بداتشتی نه‌تنها به سلامت و بهداشت این محیط کمک می‌کند بلکه موجب زیبایی هرچه بیشتر آن خواهد شد.

نظم‌دهنده‌های لوازم شخصی

افراد دارای انواع و اقسام وسیله‌های شخصی هستند از عطر و ادکلن گرفته تا شانه و دستمال و لوازم آرایش و لوازم اصلاح و انواع کرم و مواد بهداشتی. این موارد را نمی‌توان به‌صورت پراکنده روی میز آرایش قرار داد. به‌ویژه اگر اتاق شما انحصاری نیست و با فرد دیگری مشترکا یک اتاق دارید.

بهتر است وسیه های شخصی خود را جدا کنید و درون یک نظم‌دهنده بچینید تا هم دسترسی به آن راحت باشد و هم با وسیله‌های دیگری دچار تداخل نشود. این نظم‌دهنده ها را می‌توانید روبه‌روی آینه اتاق خود قرار دهید و یا روی میز بگدارید. اینگونه می‌توانید سریعاً به هر وسیلهای که می‌خواهید دسترسی داشته‌باشید و بعد آن را سر جایش بگذارید.

نتیجه‌گیری درباره لوازم نظم‌دهنده در دکوراسیون

گاهی اوقات وسایل واقعاً جای خاصی ندارند. به‌عنوان مثال ممکن است از شما بپرسند جای فلان وسیله کجاست و هر بار پاسخ متفاوتی بدهبد و بگویی گاهی اوقات روی اوپن آشپرخانه است و گاهی اوقات روی میز اتاق نشیمن. اینگونه است که نظم و ترتیب وسایل در یک خانه به‌هم می ریزد و همه‌چیز در هم می‌پیچد.

بدترین اتفاق زمانی رخ می‌دهد که به‌دنبال وسیله‌ای خاص هستید و آن را پیدا نمی‌کنید. بنابراین مجبور می‌شوید ساعت‌ها وقت برای پیدا کردنش بگذارید در حالی که می‌توانستید با استفاده از لوازم نظم‌دهنده در دکوراسیون همه‌چیز را در جای خود قرا دهید و از بابت گم شدنش نگرانی نداشته‌باشید.

نظم دهنده های همانطور که از اسم شان پیداست آمده‌اند تا به زندگی ما نظم وترتیب دهند. به‌ویژه در منازل کوچک که جای کافی برای قرار دان انواع و اقسام وسیله‌ها وجود ندارد نظم‌دهنده ها می‌توانند منجی یک خانه باشند.

در محیط‌های مختلفی در خانه می‌توان از نظم‌دهنده استفاده کرد. همانطور که گفته‌شد در اتاق خواب، در سرویس بهداشتی، در آشپزخانه و در جاکفشی، شما می‌توانید از نظم‌دهنده در هر مکانی که خواستید استفاده کنید. بنابراین هیچ محدودیتی از این بابت نخواهید داشت.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×