گیلان، زیباکنار
0133416

مزایای ویلا دوبلکس نسبت به ویلا فلت چیست؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-10-05
مزایای ویلای دوبلکس

 

در حال حاضر ویلاها در شکل‌های مختلفی ساخته و عرضه می‌شوند. اگر قصد خرید ویلا دارید باید با مزایای ویلا دوبلکس و فلت و ویژگی‌های هرکدام آشنا باشید درغیراین‌صورت ممکن است ضرر زیادی را متحمل شوید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد خرید ویلا دارند، برای جلوگیری از ضرر بهتر است تا تفاوت‌های مختلف بین ویلاها را بشناسید.

به‌عنوان مثال تفاوت‌های ویلاهای فلت با ویلاهای دوبلکس یکی از موارد  مهمی است که باید بدانید چرا که این احتمال وجود دارد تا قیمت این ویلاها متر یا بیشتر از سایر ویلاها باشد. در ادامه مقاله ویلاهای فلت و دوبلکس را معرفی و مزایای هرکدام را بررسی خواهیم کرد.

ویلای دوبلکس چیست؟

ویلاهای دوبلکس از جمله ویلاهایی هستند که به‌صورت دوطبقه‌ای هستند.ویلاهای دوبلکس یکی از انواع ویلاها هستند که شما می‌توانید از حداکثر فضایی که در اختیار دارید استفاده کنید. معمولاً ویلاهای دوطبقه از نظر طراحی نیز بسیار زیا و خاص تر طراحی می‌شوند و توجه اکثر مخاطبان را به‌خود جلب میکنند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد تمایل به استفاده از ویلای دوبلکس دارند، داشتن فضای بیشتر و چشم‌انداز زیباتر در مقایسه با ویلاهای فلت است .

اگر شما هم خانواده پر جمعیتی دارید یا دوست دارید به‌صورت گروهی و خانوادگی سفر کنید، ویلاهای دوبلکس انتخاب بسیار خوبی برای شما هستند چرا که به‌دلیل دوطبقه بودن ویلا اقامت خانواده‌ها در آن راحت‌تر است و فضای پرت کمتری وجود دارد، در واقع در ویلاهای دوبلکس از حداکثر فضا بهره برده شده است.

با توجه به اینکه قیمت زمین در شمال افزایش پیدا کرده است خرید ویلاهای دوبلکس از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه تر است چرا که شما در واقع پول یک زمین را می‌دهید اما دوطبقه منزل دارید. درست است که خرید ویلاهای دوبلکس نسبت به ویلاهای فلت بیشتر است ما در مقابل اینکه شما دوطبقه در اختیار دارید با هم به‌صرفه است.

ویلای فلت چیست؟

فلت در لغت به معنای همسطح، صاف و هموار است  در اصل به هر سطحی که با هیچ نقطه‌ای از خودش اختلاف سطح ندارد، فلت می‌گویند.

در اصطلاح طراحی ویلای فلت به ویلایی اطلاق می‌شود که تنها یک طبقه و یک سقف دارد. یعنی هیچ سقف مشترکی با بخشی دیگر ندارد.ویلای فلت که به نام‌های ویلای یک طبقه  یا همکف نیز مشهور است، به ویلاهایی گفته می‌شود که در یک طبقه و دارای یک سقف می‌باشند.

ویلاهای فلت معمولاً بین 80 تا 130 متر هستند و دو یا سه اتاق خواب دارند. ویلاهای فلت از قدیمی ترین ویلاها هستند و در گذشته اغلب ویلاها در شمال به‌صورت فلت ساخته می‌شد. در حال حاضر نیز اغلب ویلاهای قدیمی در شمال به‌صورت فلت هستند. ویلاهای فلتی که موجود هستند به‌دلیل افزایش قیمت زمین معمولاً بازسازی شوند چرا که اغلب افراد ترجیح می‌دهند ویلای دوبلکس خریداری کنند تا ویلای فلت.

قیمت ویلای دوبلکس

ویلاهای دوبلکس در شمال با توجه به میزان مساحت و منطقه‌ای که در آن قرار دارند قیمت‌های مختلفی دارذند و پایه قیمت ویلاهای دوبلکس در شمال از 250 میلیون تومان به بالا است.

نوع نقشه، سال ساخت، مصالح به‌کار رفته، محل قرار گیری، مقیاس زمین اززج مله عواملی هستند که بر قیمت ویلاهای دوبلکس اثر  دارند. معمولاً  ویلاهایی که رو به دریا هستند قیمت بالاتری دارند. ویلاهایی دوبلکسی که دارای دو چشم‌انداز هم به سوی دریا و هم جنگل هستند قیمت بالاتری دارند. پ

قیمت ویلای فلت

ویلاهای فلت همان‌طور که اشاره کردیم از نظر سازه قدیمی تر هستند. در حال حاضر کمتر سازندهای ویلایی به‌صورت فلت می سازد. قیمت ویلاهای فلت نیز براساس محل قرارگیری و سال ساخت متفاوت است و معمولاً قیمت ویلاهای فلت از 150 میلیون تومان شروع می‌شود.

مزایای ویلای فلت

هزینه کمتر برای گرم کردن ویلا : چون ویلا متراژ کمتری دارد و تنها یک طبقه است وسایل گرمایشی کمتری مورد نیاز است.

حمل و نقل راحت‌تر : به‌دلیل اینکه ویلا به‌صورت یک طبقه است، اماکن جابه‌جایی و قرار دادن وسایل در ویلا راحت‌تر است.

هزینه کمتر ساخت: ویلاهای فلت تنها در یک طبقه ساخته می‌شوند و به‌همین دلیل نیاز به مصالح و کارگر کمتری برای ساخت است و در مدت‌زمان کمتری ویلا ساخته می‌شود.

معایب ویلای فلت

جدا نبودن فضای های داخلی از هم : معمولاً ویلای‌های فلت اتاق خواب ندارند یا تنها یک اتاق خواب دارند و برای افرادی که به‌صورت گروهی و خانوادگی سفر می‌کنند انتخاب مناسبی نیست و فضاهای داخلی ویلا از هم جدا نیستنذ.

نداشتن چشم‌اندازه زیبا: به‌دلیل اینکه ویلاهای فلت تنها یک طبقه هستند امکان دیدن فضای بیرونی مثل دریا و جنگل برای افراد وجود ندارد.

نکاتی که در هنگام خرید ویلای فلت و دوبلکس باید مد نظر قرار دهید

مهم‌ترین نکاهای که در هنگام خرید ویلا جه دوبلکس و چه فلت باید مد نظر قرار دهید این است که ویلا دارای سند معتبر باشد. از خرید ویلا به‌صورت قولنامهای و بدون سند خودداری کنید. حتماً قانونی‌بودن و معتبر بودن سند ویلا را چک کنید.

نوع مصالحی که در ساخت ویلا به‌کار رفته است. هر چه قدر مصالحی که در ساخت به‌کار رفت است بهتر باشند عمر سازه بیشتر است و کمتر نیاز به بازسازی وجود دارد.

در ویلاهای دوبلکس داشتن چشم‌انداز مناسب یک مزیت مهم و ضروری به‌شمار می‌آید، اگر قصد خرید ویلای دوطبقه را دارید حتماً به طبقه دوم ویلا  بروید و چشم‌انداز ویلا را چک کنید.

قبل از خرید ویلا مشخص کنید که قصد خرید ویلا در چه منطقه‌ای از شمال را دارید، ویلاهای دوبلکس هر چه به‌سمت دریا نزدیک‌تر باشند قیمت بالاتری دارند.

انواع ویلاها چه دوبلکس و جه فلت به دو صورت ساحلی و جنگلی ساخته می‌شوند. توجه‌داشته‌باشید که اگر قصد ویلای فلت در منطقه ساحلی یا جنگلی را دارید چشم‌انداز را چک کنید چرا که اغلب ویلاهای فلت چشم‌انداز مناسبی ندارند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×