گیلان، زیباکنار
0133416

مسیرهای دسترسی به آبشار لاتون آستارا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-05-25
آبشار لاتون

استان زیبای گیلان دارای آبشارهای متعددی است که هرکدام زیبایی‌های خودش را دارد. یکی از این آبشارها، آبشار زیبای لاتون آستارا است که یکی از معروف‌ترین و زیباترین آبشارهای گیلان و نیز ایران است و هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن آن به گیلان آن می‌روند. در این مطلب به آبشار لاتون و مسیرهای دسترسی به آن پرداخته ایم.

برای خرید ویلا نوساز در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آبشار زیبای لاتون آستارا

آبشار لاتون، آبشاری زیباست که در 15 کیلومتری جنوب شهر آستارا در شهر لوندویل و 6 کیلومتری روستای کوته موته قرار دارد. این آبشار از دامنه‌های کوه اسپیناس سرچشمه می‌گیرد و با شیب تندی به‌سمت و کوته موته و لندلویل حرکت می‌کند. آبشار در نهایت به دریای  خزر وارد می‌شود. این آبشار زیبا در تمام فصول آب دارد اما به‌هرحال حجم آن در فصل‌های گوناگون، متفاوت است.

آبشار لاتون به‌عنوان یک اثر طبیعی در فهرست میراث طبیعی کشور به‌ثبت رسیده است. بهترین زمان برای سفرکردن و دیدن آبشار لاتون در نیمه اول بهار است که هوا خنک و مناسب است. آبشار زیبای لاتون در دل جنگل انبوه و زیبا با درختانی متنوع قرار دارد. این آبشار دارای ارتفاع 105 متری است و عرض آن نیز 5 متر است. این آبشار در واقع بلندترین آبشار شمال کشور محسوب می‌شود و از همین رو شهرت بسیاری دارد و سالانه عده زیادی برای دیدن آن به استان گیلان سفر می‌کنند.

برای خرید ویلا شهرکی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

هم چنین این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای جهان است. این آبشار یکی از چشم‌نوازترین آبشارهای کشور است. در کنار این آبشار می‌توان لحظات خوشی را گذراند و اشخاصی که به عکاسی علاقه‌مند هستند می‌توانند در این مکان، عکس‌های زیبایی بگیرند. همچنین جاذبه‌های متعددی در اطراف آبشار وجود دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

جاذبه‌های متعدد آبشار لاتون

روستای کوته کومه :

از جاذبه‌های اطراف این آبشار، روستای کوته کومه است که نزدیکترین روستا به آن است. درون این روستا خود جاذبه‌های متعددی مانند آبگرم و دیگر موارد وجود دارد.

آبگرم کوته موته:

این آبگرم تنها آبگرمی است که درون جنگل قرار دارد و شما می‌توانید آن را در ابتدای مسیر صعود به آبشار لاتون ببینید. در این آبگرم، سه دوش و یک استخر، پارکینگ، بوفه و اتاق‌هایی جهت پذیرایی از مسافرین و گردشگران وجود دارد.

برای خرید ویلا کلنگی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آبشارهای اطراف لاتون:

در نزدیکی آبشار لاتون و بالای آن سه حوض بزرگ طبیعی با سه آبشار ۱۰ متری نیز وجود دارد که می ‌توانید از آن‌ها دیدن‌کنید. هرکدام از این آبشارها زیبایی خودشان را دارند.

مسیرهای دسترسی به آبشار لاتون

اما برای رفتن به آبشار زیبای لاتون چه مسیرهایی وجود دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که دو مسیر برای رفتن به این آبشار وجود دارد که در زیر به آنها پرداخته شده است:

مسیر لوندویل به لاتون:

اصلی‌ترین مسیر برای رسیدن به لاتون، مسیر لوندویل به لاتون است. فاصله لوندویل تا آبشار زیبای لاتون حدود چهارده کیلومتر است. نصف این مسیر یعنی تا روستای کوته کومه آسفالته است و بقیه آن تا آبشار که حدود 1 کیلومتر است،  خاکی است. پس از آن هم باید اندکی پیاده رفت تا به آبشار لاتون رسید.

برای خرید زمین هکتاری در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

باید دقت داشته‌باشید که اگر می‌خواهید با خودرو این مسیر را بروید احتیاط کنید. هرچند که اکثر زمان‌های سال، اوضاع جاده مناسب است اما زمان‌هایی که باران می‌بارد و جاده به‌خاطر گل و لای لغزنده می‌شود باید بیشتر مواظب بود. جاده کوهستانی توصیه نمی‌شود چون شیب تندی دارد و گارد ریل هم ندارد.

اگر دوست ندارید مسیر خاکی را با ماشین خود بروید می‌توانید مبلغی به اهالی روستا بدهید تا شما را با وانت به انتهای جاده خاکی ببرند. پس از آن مسیری که باید به‌صورت پیاده طی کنید کاملاً واضح است و هیچ دوراهی هم در آن وجود ندارد.

مسیر سوها به آبشار لاتون :

مسیر دیگر برای رسیدن به لاتون که نسبت به مسیر گیلان چالشی تر است، مسیر روستای سوها به لاتون است. برای رفتن به روستای سوها شما باید از شهر اردبیل یا نمین به شهر آبی بیگلو بروید. پس از این که این شهر رسیدید باید سه روستا را پشت سر بگذارید که به روستای سوها برسید. زمانی که به روستای سوها رسیدید باید تا دریاچهای به‌همین نام یعنی دریاچه سوها بروید. طول این مسیر 3 کیلومتر است و جاده نیز خاکی است.

برای خرید ویلا اکازیون در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

شما می‌توانید این مسیر را با کمک اهالی روستا بروید. زمانی که به دریاچه سوها رسیدید دیگر فاصله چندانی تا آبشار ندارید. در طول این مسیر دیگر روستایی وجود ندارد و تنها یک استراحتگاه کلبهای وجود دارد تا شما در آن بتوانید استراحتی کنید. هرچند این مسیر زیباتر است اما امنیت آن کم تر است و جاده مشخصی هم ندارد. توصیه ما به شما این است که همان مسیر امن لوندلویل به لاتون را بروید تا مشکلی نداشته‌باشید اما اگر خواستید این مسیر را بروید با افراد باتجربه بروید و احتیاط بیشتری به‌خرج دهید.

ویلاهای با قیمت مناسب

اگر اهل دوچرخه‌سواری باشید می‌توانید با دوچرخه مسیر به لوندویل به لاتون را ببرید. خود این مسیرهای رفتن به لاتون نیز بسیار زیبا هستند و مناظر زیبایی دیده می‌شود که برای عکاسی بسیار مناسب هستند. به‌طور خلاصه این که آبشار لاتون یکی از زیباترین آبشارهای استان ایران است که در جنوب شهر آستارا قرار دارد و برای خیلی‌ها جذابیت دارد. برای رفتن به این آبشار می‌توان از دو مسیر لوندویل به لاتون یا سوها به لاتون استفاده نمود.

برای خرید ویلا در رویان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

خریدن یک ویلا در بخش‌های شمالی کشور امروزه برای خیلی‌ها دشوار است اما غیرممکن نیست اگر شما باهوش باشید. انبوه‌سازان آرش می‌تواند گزینه‌ای بسیار خوب و مناسب برای افرادی باشد که دنبال ویلاهای با قیمت مناسب و شرایط فروش خوب هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×