گیلان، زیباکنار
0133416

مسیرهای دسترسی به مازندران کدام‌اند؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
مسیرهای دسترسی به مازندران

‌ ،،.مسیرهای دسترسی به مازندران متعدد هستند و نمی‌توان آن‌ها را یکی دو راه محدود دید.از قدیم گفته‌اند که نیمی از لذت سفر در مسیر است. پیش از هر چیز بگوییم که تفاوتی ندارد از کدام مسیر راهی مازندران می‌شوید، شما در تمامی این مسیرها جاده‌هایی سرسبز و دلنشین را طی‌ خواهیدکرد. لطف عبور از این مسیرها، کم‌تر از لطف رسیدن به مقصد و لذت‌بردن از زیبایی‌های آن نیست.

جاده‌های کوهستانی و پر پیچ‌و‌خم که سراسر زیبایی‌های بصری دلنشین‌اند و می‌توانند لحظاتی شما را از این کره خاکی پرواز دهند. مطمئناً شما نیز باتوجه به شهری که در آن سکونت دارید راهی مازندران شده‌اید.

اگر بخواهیم جاده‌های اصلی را بررسی کنیم، باید گفت که برای رسیدن به مازندران می‌توان از 5 مسیر اقدام کرد. هرکدام از آن‌ها، مبدا خاص خود را دارند، اما درنهایت منتهی به مازندران خواهند شد. اگر شما قصد خرید ویلا دارید و مشتاق هستید که بدانید از کدام راه‌ها می‌توان به مازندران رسید، در این سفر جاده‌ای با ما همراه شوید تا این مسیرهای اصلی را بررسی کنیم.

مسیرهای اصلی برای رسیدن به مازندران

همانطور که گفتیم برای رسیدن به این شهر، پنج راه وجود دارد. این راه‌ها عبارتند از: جاده‌های” هراز، فیروزکوه، چالوس، قزوین و آزدراه تهران شمال” که مدت‌زمان زیادی از افتتاح آن نمی‌گذرد.

موارد فوق، اصلی‌ترین راه‌ها برای سفر به مازندران هستند. همه آن‌ها در اوقات خاص سال و مناسبت‌های مختلف، ترافیک بالایی دارند. البته طبیعی است، زیرا افراد از همه شهرها برای سفر به این استان، درنهایت باید وارد این شریان‌های اصلی شوند.

به‌عنوان مثال جاده‌ای که از سمت گلستان به مازندران می‌رسد، آخرین شهر در استان گلستان را به اولین شهر در مازندران وصل می‌کند، که گلوگاه نام دارد. این جاده اغلب ترافیک چندانی ندارند. اما مسیرهایی که از سمت تهران و رشت به مازندران منتهی می‌شود، اغلب مسیرهای شلوغی در اوقات خاص سال هستند.

کوتاه‌ترین مسیر از تهران به مازندران

ساکنین تهران آنقدر که در ترافیک‌های شهری وقت خود را سپری کرده‌اند دیگر تمایلی به مسیرهای طولانی ندارند بنابراین به‌دنبال کوتاه‌ترین و سریع‌ترین مسیری هسنتند ک آن‌ها را از تهران به مازندران برساند.  آن‌ها به‌دنبال راهی هستند که در عین بهره‌مندی از زیبایی‌ها و جذابیت‌های مسیر بتوانند مدت‌زمان کمی را به رانندگی بپردازند و سریعاً به مقصد دلپذیر خود یعنی استان مازندران برسند.

همانطور که می‌دانید از تهران مسیرهای مختلفی به استان مازندارن وجود دارد. مسیرهایی همون جاده چالوس، جاده فیروکوره و جاده هراز که هرکدام دارای جذابیت‌های بصری خاص خود هستند اما تفاوت‌هایی در مسیر دارند. به‌عنوان مثال پیچ و خم های جاده فیروزکوه بسیار بیشتر از جاده هراز است اما جاده هراز جاده‌ای سرسبز تر با طبیعتی دلنشین است که می‌توانید قدم‌به‌قدم در مسیر آن توقف کنید و از زیبایی‌های طبیعی و هوای پاک آن لذت ببرید.

جاده چالوس، کوتاه‌ترین مسیری است که از تهران تا مازندران کشیده شده‌است. اولین شهری که شما پای به آن خوهید گذاشت مرزن آباد خواهد بود. اما دقت داشته‌باشید که رانندگی در جاده چالوس به نسبت جاده‌های هراز و فیروکوه کمی مشکل‌تر است و نیاز به تبحر بالای راننده دارد چرا که پیچ‎وخم‌های این مسیر پیچ‌وخم‌های تندی است و کنترل نمودن وسیله نقلیه در پیچ های این مسیر موضوع مهمی است.

جاده هراز را می‌توان خلوت ترین جاده‌ای دانست که از تهران به‌سمت مازندران می‌رود. این جاده اغلب ترافیک کمی دارد و آب‌وهوای آن بسیار دلنشین و مطبوع است.

اینکه شما به‌عنوان کسی که قصد سفر به استان مازندران را دارد، کدام راه را برمی‌گزینید، بستگی به مهارت‌های رانندگی، حوصله، میزان سرحال‌بودن و انرژی‌تان دارد.

مسیر دسترسی از تهران به بابلسر

بابلسر همان شهر رویایی که نیمی از ساکنین تهران تعطیلات خود را در این شهر سپری می‌کنند. برای سفر به بابلسر‌، باید از جاده فیرورکوه اقدام کنید.  اگر با ایمنی کامل رانندگی کنید و سریع نرانید می‌توانید در عرض دو تا دو و نیم ساعت به بابلسر برسید. چنانچه از شهر تهران آهنگ سفر به بابلسر را نموده‌اید بعد از راهی شدن به‌سمت رود هن باید وارد جاده آبعلی شوید و  بعد خود را به فیروزکوه این مسیر اصلی برسانید. از اینجای مسیر به بعد نیز همانند بخش‌های قبلی ساده است. شما بعد از رسید به آمل مسیر جاده فریدون کنار را می‌گیرید و خود را به نوار ساحلی می رسانید. اگر تمایل داشتید می‌توانید سری به محمود آباد یا سرخ رود نیز بزنید با این حال اگر مقصد تان از قبل بابلسر بوده است به‌راحتی می‌توانید به این شهر زیبا دسترسی پیدا کنید.

مسیر دسترسی به چالوس از شهر کرج چگونه‌است؟

نام چالوس که می‌آید به‌خوبی خواهید دانست که مسیر دسترسی شما به مازندران از طریق جاده چالوس است. فرقی ندارد که تهران هستید یا کرج، به هر حال باید خود را به مسیر جاده چالوس برسانید. جاده چالوس با اینکه مسیری نسبتاً طولانی را تا مازندران پیش پای شما می‌گذارد اما محبوبیت آن به مراتب بیش از جاده هراز، فیروزکوه و بقیه مسیرهای دسترسی است. چراکه این مسیر دارای طبیعتی بکر و کوهستانی است و جاذبه‌های زیادی را در قلب خود جای داده‌است. اگر بخواهید به قصد دیدن جاذبه‌های این مسیر راهی مازندران شوید مطمئناً مدت‌زمان بیشتری در راه خواهید بود با این حال دیدن کردن از این جاذبه‌ها قطعاً ارزش طی‌کردن این مسیر طولانی را دارد.

ابتدای جاده چالوس از شهر کرج است بنابراین اگر از تهران می‌خواهید راهی شوید هم باید به‌سمت کرج حرکت کنید. اولین شهری که به آن خواهید رسید مرزن آباد است. بعد از آن می‌توانید وارد شهر زیبای چالوس شوید. اگر تمایل داشته‌باشید از شهرهای دیگر مازندران همچون محمودآباد، سرخ رود و نوشهر دیدن‌ کنید نیز می‌توانید خط ساحلی را بگیرید و به‌ سمت شرق مازندران راهی شوید.

آزادراه تهران‌شمال یکی از جدیدترین مسیرهای دسترسی به مازندران

یکی از مسیرهای دسترسی به مازندران که در چند سال اخیر نام آن را در اخبار شنیده‌ایم آزادراه تهران شمال است. این آزادراه، با هدف دسترسی سریع از تهران به شمال تعبیه شده‌است و برای افرادی که می‌خواهند، زمان کمی در مسیر باشند، یک گزینه ایده‌آل است.

آزادراه تهران شمال دارای نقطه ابتدایی و انتهایی در شهرهای تهران و چالوس است. برای اینکه خود را وارد این مسیر کنید باید به شهر تهران وارد شوید و یا مسیر خود را از تهران آغاز کنید.

این جاده دقیقاً در موازات جاده‌ای قرار دارد که کرج را به چالوس متصل می‌نماید. شما به‌جای اینکه برای رفتن به شمال راهی کرج شوید می‌توانید از تهران راهی شمال شوید و به میزان شصت کیلومتر مسیری کمتری را بپیمایید. این مسیر از نظر بسیاری از افراد مسیر چندان قابل توجهی نیست و طول سفر را کم نخواهد کرد. با این حال برای افرادی که می‌خواهند به هر قیمتی سریع‌تر به مازندران برسند آزاد راه تهران شمال مسیر خوبی است.

این آزادراه در میانه خود، شهرها و روستاهای خوش آب‌وهوای زیادی را جای داده‌است. ممکن است با گذرکردن از آن‌ها، هوس کنید چند ساعتی وقت خود را در این مناطق سپری کنید.

نتیجه‌گیری

تفاوتی ندارد که از کدام مسیر راهی مازندارن می‌شوید. شما به‌هرحال با طبیعتی بکر و زیبا ملاقات خواهید داشت که شما را در مسیری رویایی تا مازندران هدایت می‌کنند. مسیر مازندارن، بخشی از ماجراجویی شماست. بنابراین لذت‌های مسیر را از دست ندهید. زیبای‌هایی که در مسیر مازندران وجود دارد، زیبایی‌های بی‌مثالی هستند که می‌توانند اوقات خوش و خاطرات شیرینی را برای شما رقم بزنند. از تونل‌های پر پیچ‌وتاب تا مسیرهای کوهستانی و مه‌گرفته‌ای که هوای پاک آن شما را از شر آلودگی‌های هوا راحت خواهدکرد.

دقت داشته‌باشید که مسیرهای دسترسی به مازندران هرچند مسیرهای امنی هستند اما باید با احتیاط در آن‌ها برانید و به‌هیچ‌وجه عجله نکنید. به‌ویژه جاده چالوس که دارای پیچ‌و‌تاب‌های زیادی است و در هنگام رانندگی در این جاده باید دقت زیادی به‌خرج دهید. رسیدن به مقصد، تمام ماجرا نیست، از مسیری که در آن هستید، لذت ببرید و سعی کنید زیبایی‌های آن را با تمام وجود لمس کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×