گیلان، زیباکنار
0133416

مشکل جواز ساخت در شمال و دردسرهای خرید ویلا بدون پروانه ساخت

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
جواز ساخت در شمال

مشکل جواز ساخت در شمال و دردسرهای خرید ویلا بدون پروانه ساخت چه مواردی هستند؟ وجود قوانین بازدارنده و منع‌های قانونی باعث‌شده تا افراد نتوانند پا را فراتر از حدود قانونی بگذارند و در چارچوب قانون عمل کنند.

ساخت‌وسازهای بی رویه و غیرقانونی اما در خطه شمال همچنان بر قوت خود باقی ست و گاهی اوقات قانون هم نمی‌تواند جلوی این حجم از ساخت‌وسازها را بگیرد. اما اخیراً عزمی همگانی توسط ارگان های پیوسته به راه افتاده و مردم نیز در این عزم همراه شده‌اند تا هر طور شده از محیط‌زیست و زیست بوم های طبیعی حفاظت شود و جلوی ساخت‌وسازهای غیرقانونی گرفته‌شود.

گاهی اوقات سازندگان غیرقانونی از ناآگاهی خریداران سو استفاده می‌کنند و اقدام به فروش ویلا یا ملکی می‌نمایند که فاقد پروانه ساخت است. دارا نبودن پروانه ساخت به این معناست که ویلای مورد نظر یا خارج از بافت قرار دارد، یا فاقد سند است یا تغییر کاربری غیرقانونی داده و همه اینها به این معناست که از استانداردهای لازم بی‌بهره است چرا که مهندس ناظر روی سر ویلا نبود و بی‌شک ساخت‌وسازی غیر اصولی صورت گرفته.

دقیقاً همان واژهای که خود این افراد استفاده می‌کنند در اینجا معنادار می‌شود؛ چیزی به‌نام بساز و بنداز! بنابراین اگر می‌خواهید از دردسر های خرید ویلای فاقد پروانه ساخت و اهمیت این جواز مطلع شوید در ادامه با ما همراه باشید.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اخذ پروانه ساخت اولین قدم برای ساخت ویلا در شمال است

تصور کنید که قانون در کار هست و اینچنین سازندگان در ساخت‌وسازهای غیرقانونی از هم سبقت می‌گیرند. اگر قانون وجود نداشت چه اتفاقی می افتاد؟ طبق قانون پیش از اقدام برای ساخت ویلا باید مجوز ساخت ویلا دریافت شود. این مجوز ساخت باید طی مراحل اصولی دریافت شود تا هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود نداشته باشد. بنابراین زمانی که می‌خواهید پروژه ساخت ویلا را کلید بزنید در اولین مرحله به‌دنبال اخذ جواز ساخت باشید. بهتر بگوییم تا زمانی که پروانه ساخت ویلا را دریافت نکرده‌اید هیچ نقشهای حتی در ذهن تان برای ساخت ویلا نکشید.

چه اطلاعاتی در پروانه ساخت ویلا ثبت می‌شود؟

اطلاعات بسیار مهمی در مورد ویلا در پروانه ساخت آن به‌ثبت می‌رسد. از جمله‌این اطلاعات عبارتند از:

  • موقعیت جغرافیایی زمین ویلا
  • نوع اسکلت
  • شماره پلاک ویلا
  • مشخصات مهندسین ناظر پروژه
  • کروکی زمین و محدوده تعیین‌شده برای اجرای نقشه
  • نوع کاربری زمین (که قطعاً باید مسکونی باشد)
  • مساحت زمین ویلا و متراژ آن به‌طور دقیق
  • مشخصات دقیق و کامل صاحب ویلا و ملک
  • مدت‌زمان اعتبار پروانه ساخت و زمان صدور آن

این موارد مهمترین مواردی ست که در پروانه ساخت قید می‌شود. به جرات می‌توان گفت که نوع کاربری زمین مهمترین آنهاست. چنانچه هر نوع کاربری دیگری غیر از مسکونی در این بخش ذکر شده باشد شما اجازه ساخت ویلا را در زمین مذکور نخواهید داشت.

به‌عنوان خریدار نیز باید به این نکته دقت داشته‌باشید. اگر می‌خواهید دست به خرید ویلا بزنید دقت کنید که در پروانه ساخت نوع کاربری زمین حتماً مسکونی باشد در غیر این‌صورت دچار دردسرهای متعددی خواهید شد.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

برای دریافت پروانه ساخت به چه سازمان‌هایی باید مراجعه کرد؟

اگر قصد ساخت‌وساز ویلا در محدوده‌های شهری در خطه شمال را دارید باید برای دریافت پروانه ساخت ویلا به شهرداری شهر مورد نظر مراجعه کنید. اما اگر زمین مذکور در مناطق روستایی و خارج از شهر واقع‌شده است با مراجعه به همیاری‌ها و دهیاری‌ها نیز می‌توانید برای دیافت پروانه ساخت ویلا اقدام کنید.

به جهت جلوگیری از شلوغ شدن بی‌دلیل این ارگان ها شما می‌توانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان و دفاتر ثبت الکترونیک در سطح شهر درخواست خود را مبنی بر کسب پروانه ساخت ثبت نمایید. شما یا وکیل حقوقی تان بایستی در این مرحله با در دست داشتن مدارک هویتی کامل درخواست را ثبت نمایید.

در مراحل بعدی نقشه های ثبت‌شده بر اساس ضوابط و قوانین شهرداری چک می‌شوند و چنانچه موردی از این لحاظ وجود نداشته باشد بایستی برای پرداخت عوارض شهرداری اقدام نمایید.

هزینه عوارض شهرداری جهت کسب پروانه ساخت به چه عواملی بستگی دارد؟

به‌منظور دریافت پروانه ساخت بایستی حتماً برای پرداخت عوارض شهرداری اقدام کنید در غیر این‌صورت دستور صدور و چاپ پروانه ساخت ویلای شما اجرا نمی‌شود. این هزینه با توجه به موقعیت جغرافیایی ویلا، متراژ بنا، تعداد طبقات و سایر جزئیات آن تعیین خواهد شد.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پیش خرید ویلا بدون چک کردن پروانه ساخت یک اشتباه فاجعه بار!

یکی از دردسرهای مشکل ساز در حوزه پروانه ساخت ویلا که می‌تواند شما را مدت‌ها درگیر خود کند این است که بدون چک کردن پروانه ساخت اقدام به پیش خرید ویلا نمایید.

همه ما به‌خوبی می‌دانیم که برای پیش خرید ویلا هیچ سندی در کار نیست و نمی‌توان نوع کاربری زمین را از طریق سند تشخیص داد. در واقع اطلاعات دقیقی در مورد زمین و مشخصات صاحب آن در دست نیست مگر اینکه سراغ پروانه ساخت بروید و نوع کاربری زمین را در آن مورد بررسی قرار دهید.

اگر سازنده از نشان دادن پروانه ساخت طفره رفت شک نکنید که ویلایی که قصد پیش خرید آن را دارید ویلایی خارج از بافت است و یا به‌طور غیرقانونی در حال ساخت است. بنابراین به‌هیچ‌عنوان به این فروشندگان اعتماد نکنید. تنها راهی که می‌توان قانونی‌بودن ساخت‌وساز ویلای پیش خرید را چک کرد از طریق پروانه ساخت است.

حال اگر سازنده یک برگه تحت عنوان مجوز ساخت ویلا به‌دست شما داد آیا باید در همان ابتدا به نگاهی گذرا به این برگه از بابت قانونی‌بودن خرید خود مطمئن شد یا اقدام دیگری لازم است؟ در ادامه خواهیم گفت.

برای ویلا جنگلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دریافت مشاوره حرفه‌ای از کارشناسان حقوقی جهت بررسی اعتبار پروانه ساخت

 مطمئناً نه شما و نه هیچ فرد دیگری که اطلاعات حقوقی درستی نداشته باشد نمی‌تواند قانونی‌بودن و معتبر بودن پروانه ساخت ویلا را بررسی و تایید کند بنابراین باید در این راستا از یک کارشناس حقوقی حرفه‌ای کمک بگیرید.

فردی که به تمام زیر و بم‌های اعتبار پروانه ساخت آگاه است و می‌تواند شما را در این مسیر یاری دهد. این افراد با دانش دقیق خود می‌توانند در عرض مدت‌زمان کوتاهی اعتبار پروانه ساخت را چک کنند و شما را در جریان صحت آن قرار دهند. بنابراین اگر برای سرمایه خود ارزش قائل هستید و نمی‌خواهید در دام دردسرهای بعدی گرفتار شوید این مورد را به‌خوبی رعایت کنید.

عدم وجود انشعابات آب و برق و گاز در ویلای فاقد پروانه ساخت

لحظه‌ای تصور کنید در ویلایی زندگی می‌کنید که نه آب دارد و نه برق و نه گاز! آیا اصلاً می‌شود یک ساعت در چنین مکانی دوام آورد؟ خرید ویلایی که فاقد پروانه ساخت است شما را در چنین شرایطی قرار خواهد داد. بدون وجود پروانه ساخت امکان دریافت انشعابات اصلی وجود نخواهد داشت.

برخی سازندگان اقدام به استفاده غیرقانونی از کنتور همسایگان می‌نمایند که آن هم شامل تخلف بوده و جرم محسوب می‌شود. بنابراین به‌هنگام خرید ویلا گول ارزان‌قیمت بودن آن را نخورید چرا که برخی فروشندگان با سودای تخفیفات ویژه شما را در دام خود می کشانند و سعی می‌کنند شما را با قیمت‌های ارزان فریب دهند در حالی که ممکن است ندانید که چنین مشکلاتی بعدها گریبان شما را خواهد گرفت.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ویلای فاقد پروانه ساخت بدون حضور مهندس ناظر ساخته می‌شود

اینکه هیچ نظارتی در فرآیند ساخت‌وساز ویلا وجود نداشته باشد یعنی فاجعه! ویلایی که بدون پروانه ساخت، ساخته می‌شود از وجود مهندسین ناظر بی‌بهره است و این یعنی تمامی فرآیندهای ساخت‌وساز ویلا در شرایطی غیر اصولی و بی‌قاعده صورت گرفته است.

استحکام بنا، مقاومت بنا و ایمنی بنا بدون وجود پروانه ساخت به‌طور کامل زیر سوال است. آیا شما حاضر هستید در ویلایی سکونت داشته‌باشید که امکان فر ریختن آن در هر لحظه وجود دارد؟ طبیعتاً هیچ فردی تمایل ندارد در چنین ویلایی سکونت داشته باشد چرا که ایمنی آن به‌شکل وحشتناکی ضعیف است.

خرید ویلای بدون جواز ساخت امری ست غیرقانونی

شما که نمی‌خواهید به‌خاطر هیچ و پوچ در دام‌های قانونی گرفتار شوید؟ خرید و فروش ویلای فاقد پروانه ساخت به‌عنوان جرم محسوب می‌شود و ممکن است پیگردهای قانونی برای شما به‌دنبال داشته باشد. بنابراین اگر نمی‌خواهید خود را گرفتار دردسرهای قانونی کنید به‌هیچ‌وجه اقدام به خرید ویلای فاقد پروانه ساخت ننمایید.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری برای جواز ساخت در شمال

بدون وجود پروانه ساخت نه‌تنها حق شروع ساخت‌وساز ویلا را ندارید بلکه در دام‌های بعدی نیز گرفتار خواهید شد. شما نمی‌توانید از هیچ‌گونه وام بانکی استفاده کنید و همچنین امکان بیمه کردن پرسنل برای شما وجود نخواهد داشت.

به این معنا که هرگونه مشکلی برای پرسنل در طی فرآیند ساخت ایجاد شود شما مسئول صفر تا صد آن هستید. به‌عنوان خریدار نیز به شما هشدار می‌دهیم که اقدام به خرید ویلای فاقد پروانه ساخت نکنید چرا که بی‌شک ویلای شما به‌محض اطلاع قانون تخریب خواهد شد و چه بسا متحمل پرداخت هزینه‌های سنگین شوید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×