گیلان، زیباکنار
0133416

معایب ویلاهای متراژ بالا چیست؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-01-14
معایب ویلاهای متراژ بالا

برای افرادی که در مرکز و جنوب کشور زندگی می‌کنند، به‌خاطر آب‌وهوای خشک و گرمی که وجود دارد طبیعت سبز کمتر دیده می‌شود. اغلب این افراد شمال کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند. چراکه دارای آب‌وهوای خوب، محیط بکر و آرام و بدون خشک‌سالی است.

ویلاهای موجود در شمال کشور دارای انواع مختلفی هستند. هرکدام از این ویلاها دارای متراژهای متفاوتی هستند در حال حاضر برخی از ویلاها در شمال کشور به ویلاهای متراژ بالا معروف هستند. این ویلاها معمولاً بیش از 500متر هستند.

ویلاهای متراژ بالا علاوه بر مزایای زیادی که دارند خالی از عیب نیستند. در ادامه مقاله قصد داریم تا معایب ویلاهای متراژ بالا را بررسی کنیم.

یکی از دلایل محبوبیت شمال کشور برای مردم دریا و ساحل زیبای شمال است. اغلب افراد ترجیح می‌دهند تا از فضای آرام ساحل و دریا برای استراحت و فرار از شلوغی شهرهای بزرگ استفاده‌ کنند. استرس، آلودگی هوا و مشکلات شهرنشینی در شهرهای بزرگ و صنعتی باعث‌ شده است.

تا اغلب افراد برای تعطیلات و روزهای پایانی هفته به‌دنبال فضایی آرام برای اقامت کنند تا از شلوغی فضای شهری در امان باشند.

ویلای متراژ بالا به چه نوع ویلاهایی گفته می‌شود؟

به‌طور کلی در شمال کشور به ویلاهایی که بیش از 500متر هستند ویلای متراژ بالا گفته می‌شود. این ویلاها معمولاً به‌صورت دوبلکس و دارای امکانات و تجهیزات مختلف و فراوانی هستند. ویلاهای متراژ بالا در کنار مزایایی که دارند دارای معایبی نیز هستند.

معایب ویلاهای متراژ بالا

هزینه خرید

یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ایراد ویلاهای متراژ بالا هزینه خرید زیاد این دسته از ویلاها است. قیمت حدودی فروش ویلاهای متراژ بالا در شمال کشور از 100میلیارد تومان شروع می‌شود و با توجه به امکانات ویلا و سال ساخت و محل قرار‌گیری ویلا این هزینه بسیار بالاتر هم می‌رود.

علاوه بر مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم مواردی دیگری نیز در قیمت تمام‌شده ویلا در شمال کشور نقش دارند. به‌طور معمول مصالحی که برای ساخت ویلاهای متراژ بالا به‌کار می‌روند با مصالح ویلاهای عادی متفاوت هستند و عمدتاً از خارج از کشور وارد می‌شوند یا از مصالح درجه یک داخلی هستند.

همین امر باعث می‌شود تا قیمت تمام‌شده ساخت ویلا بسیار بالا برود در نتیجه قیمت فروش ویلا نیز بسیار بالاتر است. در سال‌های اخیر به‌دلیل نوسانات شدید بازار قیمت تمام‌شده ساخت ویلاهای متراژ بالا بسیار افزایش پیدا کرده است.

به‌همین دلیل است که حداقل قیمت فروش ویلاهایی با متراژ بالای 500متر در شمال کشور 100میلیارد تومان به بالا است که نسبت به سال‌های گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است. حتی بیشتر از 100درصد. ویلاهای متراژ بالا برای همه افراد مناسب نیستند و اغلب افراد جامعه توان خرید این نوع ویلاها را ندارند.

مصالح

به‌طور کلی مصالحی که برای ساخت در ویلای شمال به‌کار می‌روند گرانتر از مصالحی هستند که در ویلاهای عادی به‌کار می‌روند. این دسته از ویلاها عمدتاً دارای سنگ‌های گرانیتی و مصالحی هستند که از خارج از کشور وارد می‌شوند و با توجه به گران‌شدن دلار در سال‌های اخیر هزینه ساخت ویلاهای متراژ بالا نیز افزایش پیدا کرده است.

هزینه نگهداری بالا

یکی دیگر از معایب ویلاهای متراژ بالا هزینه نگهداری بالای این دسته از ویلاها است. هر چه امکانات ویلا بیشتر باشد هزینه نگهداری آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

استخر، باغچه، سیستم امنیتی ویلا همه نیاز به نگهداری و تعمیر دارند که باعث می‌شود هزینه نگهداری ویلا بالاتر برود. علاوه بر این اگر مایل باشید برای ویلا نگهبان تهیه کنید هزینه آن نیز جدا محاسبه خواهد شد.

هدف شما از خرید ویلای ساحلی

در انتها باید توجه‌داشته‌باشید که هدف افراد از خرید ویلا با هم متفاوت است. همین تفاوت در هدف باعث می‌شود تا افراد مختلف انتخاب‌های متفاوتی با هم داشته‌ باشند. برای مثال برخی از افراد تنها برای سرمایه‌گذاری  به‌دنبال خرید ویلا هستند و برای‌شان امکانات ویلا یا مکان قرار‌گیری ویلا در اولویت نیست.

دوبلکس‌بودن ویلا

ویلاهای متراژ بالا معمولاً به‌صورت دوبلکس ساخته می‌شوند و به‌همین دلیل برای افرادی که دوست ندارند به‌صورت دسته‌جمعی به سفر بروند اصلاً انتخاب مناسبی نیست. علاوه بر این افرادی که به‌دنبال سرمایه‌گذاری و اجاره ویلا هستند نباید به‌سراغ خرید ویلای متراژ بالا برای اجاره بروند.چراکه تنها تعداد معدودی از افراد توانایی اجاره این دسته از ویلاها را دارند.

مکانی برای تفریح در تمام فصول سال داشته‌ باشند مسلم است که برای دسته‌ی دوم مکان قرار‌گیری ویلا نسبت به قیمت در میزان ترقی ویلا در آینده در اولویت بالاتری قرار دارد. توجه‌ داشته‌ باشید که حتماً ویلاهای ساحلی را از شرکت‌های معتبر و پیشرو در زمینه ساخت ویلا خریداری کنید.

زیرا برخی از افراد سودجو به‌دلیل محبوبیتی که ویلاهای ساحلی در بین افراد دارند اقدام به فروش یک ویلا به چند نفر می‌کنند.

توجه‌ داشته‌ باشید که هنگامی که قیمت ویلاها بسیار بالاتر یا پایین‌تر از حد، معمولاً گزارش می‌شوند بدین معنی نیست که همان فصل یا همان دوره، بهترین زمان برای خرید ویلا محسوب می‌گردد.

فروشندگان مختلف تصمیم می‌گیرند که در فصل‌های مختلف قیمت ویلا چه میزان باشد. به‌همین دلیل است که توصیه می‌شود در خرید ویلا عجله نکنید و فکر نکنید ویلایی بهتر از این ویلا برای شما وجود ندارد.

برای خرید ویلاهای قدیمی یا ویلاهایی که در بافت اصلی شهر قرار دارند باید دقت بیشتری به‌خرج دهید. این ویلاها به‌دلیل اینکه در بافت شهر قرار دارند با ویلاهایی که در ساحل یا جنگل قرار دارند متفاوت هستند و می‌توان به‌عنوان یک خانه از آن‌ها نام برد تا ویلایی برای استراحت در مدت کوتاه.

ویلای دوبلکس چیست؟

ویلاهای دوبلکس از جمله ویلاهایی هستند که به‌صورت دوطبقه‌ای هستند. ویلاهای دوبلکس یکی از انواع ویلاها هستند که شما می‌توانید از حداکثر فضایی که در اختیار دارید استفاده کنید. معمولاً ویلاهای دوطبقه از نظر طراحی نیز بسیار زیبا و خاص‌تر طراحی می‌شوند و توجه اکثر مخاطبان را به‌خود جلب میکنند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد تمایل به استفاده از ویلای دوبلکس دارند، داشتن فضای بیشتر و چشم‌انداز زیباتر در مقایسه با ویلاهای فلت است. اگر شما هم خانواده پرجمعیتی دارید یا دوست دارید به‌صورت گروهی و خانوادگی سفر کنید، ویلاهای دوبلکس انتخاب بسیار خوبی برای شما هستند.

چراکه به‌دلیل دوطبقه‌بودن ویلا اقامت خانواده‌ها در آن راحت‌تر است و فضای پرت کمتری وجود دارد. در واقع ویلاهای دوبلکس از حداکثر فضا بهره برده‌اند. با توجه به اینکه قیمت زمین در شمال افزایش پیدا کرده است، خرید ویلاهای دوبلکس از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه‌تر است.

چراکه شما در واقع پول یک زمین را می‌دهید اما دوطبقه منزل دارید. درست است که خرید ویلاهای دوبلکس نسبت به ویلاهای فلت بیشتر است، اما در مقابل اینکه شما دوطبقه در اختیار دارید با هم به‌صرفه است.

در انتها توجه کنید که هدف افراد از خرید ویلا با هم متفاوت است و همین تفاوت در هدف باعث می‌شود تا افراد مختلف انتخاب‌های متفاوتی با هم داشته‌ باشند. برای مثال برخی از افراد همان‌طور که اشاره کردیم، تنها برای سرمایه‌گذاری به‌دنبال خرید ویلا هستند و برایشان امکانات ویلا یا مکان قرار‌گیری ویلا در اولویت قرار ندارد‌.

نتیجه‌گیری

ویلاهای متراژ بالا در کنار مزایا و فضای زیادی که در اختیار شما قرار می‌دهند دارای معایب نیز هستند که در این مقاله به معایب ویلاهای متراژ بالا اشاره کرده‌ایم. به‌طور کلی ویلاهای متراژ بالا هزینه خرید و اجاره زیادی دارند و بیشتر برای افرادی توصیه می‌شوند که دوست دارند به‌صورت جمعی و گروهی سفر کنند.

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است. مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ است.

اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

 

 

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×