گیلان، زیباکنار
0133416

آشنایی با زیباترین آبشارهای استان گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
راهنمای آشنایی با آبشارهای استان گیلان

گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور است که طبیعت بسیار زیبا و بکری دارد. این استان سرشار از جاذبه‌های طبیعی است و واقعاً انسان از دیدن منظره‌های طبیعی آن لذت می‌برد. از جمله جاذبه‌های این استان آبشارهای زیبایی است که سالانه افراد زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند. دیدن آبشارهای گیلان روح آدمی را جلا می‌دهد و حس دل‌انگیزی به او می‌دهد. حتماً اگر به گیلان رفتید به آبشارهای آن هم سر بزنید و لذت ببرید.

در این مقاله به معرفی زیباترین آبشارهای استان گیلان می‌پردازیم.

معرفی آبشارهای استان گیلان

همان گونه که گفته شد گیلان دارای جاذبه‌های طبیعی زیادی است که یکی از آن‌ها آبشار است. در استان زیبای گیلان، شما می‌توانید آبشارهای زیبایی را مشاهده کنید که در میان طبیعت سرسبز جا خوش کرده‌اند. در زیر به این آبشارهای زیبا پرداخته‌ایم:

برای خرید ویلا گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

1.آبشار لونک

یکی از زیباترین آبشارهای گیلان، آبشار لونک است که در منطقه‌ای جنگلی قرار دارد. شما برای دیدن آن باید کمی پیاده‌روی کنید و از این منطقه کوهستانی و جنگلی بالا بروید. به این دلیل به آن، آبشار لونک می‌گویند که در نزدیکی روستایی به‌ همین نام قرار دارد. این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان سیاهکل است. در واقع این آبشار، در 20 کیلومتری جنوب سیاهکل قرار دارد. این آبشار دوقلو است و در فصل‌های بهار و پاییز آب بیشتری دارد.

از مزیت‌های دیدن این آبشار وجود امکاناتی چون آلاچیق‌ها، مغازه‌ها و مکان‌های مناسبی برای نشستن است. جاده رسیدن به این آبشار نیز بسیار زیبا و دیدنی است. اگر به گیلان سفر کردید حتماً به این آبشار سر بزنید و از دیدن آن و حس دل‌انگیزی که به شما می‌دهد لذت ببرید.

2.آبشار زمرد

یکی دیگر از آبشارهای مشهور استان گیلان، آبشار زمرد است. این آبشار درون جنگل حویق قرار دارد و مانند لونک، آبشاری دوقلو است. این آبشار در شهرستان تالش قرار دارد که واقعاً جنگل‌های زیبا و بکری دارد که در دنیا بی‌نظیر است. هر ساله عده زیادی گردشگر به این آبشار سر می‌زنند تا لحظاتی را در کنار زیبایی و زلالیت این آبشار سپری کنند و خستگی‌های خود را از تن بیرون کنند.

این آبشار نیز، مانند لونک، به این دلیل زمرد خوانده می‌شود که در کنار روستایی به‌ همین نام قرار گرفته است. این روستا در 45 کیلومتری شهر تالش قرار دارد. آبشار زمرد به آبشار دوقلو نیز معروف است. زمانی که شما به‌سراغ این آبشار بروید دو آبشار را در فاصله اندکی از هم خواهید دید که یکی از آنها کوچک‌تر و دیگری بزرگ‌تر است. ارتفاع آبشار کوچکتر 9 متر و ارتفاع آبشار بزرگتر 15 متر است و حالتی پلکانی دارد که به آن زیبایی خاصی می‌بخشد. اگر به گیلان رفتید حتماً از این آبشار دیدن‌کنید و لذت ببرید.

برای فروش ویلا در رشت با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

3.آبشار ویسادار

یکی دیگر از آبشارهای زیبای استان گیلان، ویسادار است.  ویسادار به زبان تالشی به معنای سایه درخت بید است. شما برای رسیدن به آن باید به مدت 20 دقیقه از جنگلی عبور کنید که پر از درختان بید مرتفع است (شاید دلیل این نامگذاری همین باشد اما اطمینانی نداریم).

آبشار ویسادار در شهرستان رضوانشهر، 16 کیلومتری شهر پره سر و در نزدیکی روستایی به‌نام آووییار قرار دارد. امروزه و با تکنولوژی‌های مسیریابی شما می‌توانید به‌ راحتی این روستا را پیدا کنید و سپس به‌ سراغ آبشار بروید. شکل آبشار نیز جالب است و به دلیل فرم دیواره آن دسترسی به فضای اطراف آن راحت است.

4.آبشار لاتون

از دیگر آبشارهای جذاب و زیبای گیلان، آبشار لاتون است که واقعاً از جاذبه‌های دل‌انگیز و زیبای گیلان محسوب می‌شود. این آبشار زیبا که در 15 کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل و 6 کیلومتری روستای کوته کومه قرار دارد ارتفاع زیادی دارد و در واقع بلندترین آبشار استان گیلان است. آبشار لاتون به‌ دلیل ارتفاعش از فاصله 500 متری هم قابل رویت است و در مسیر رسیدن به آن شما می‌توانید چشمه‌های فراوان و درختان انبوهی را مشاهده کنید.

سرچشمه این آبشار مرتفع و زیبا از کوه اسپیناس است. حجم آب این آبشار در فصول مختلف فرق دارد. اما همواره آب دارد. ارتفاع این آبشار به 105 متر می‌رسد و علاوه بر بلندترین آبشار گیلان بودن، بلندترین و مرتفع‌ترین آبشار ایران نیز محسوب می‌شود. انتخاب این آبشار برای دیدن واقعاً انتخاب دقیق و مناسبی است و مطمئناً از دیدن این آبشار زیبا لذت خواهید برد.

این آبشار به‌‌عنوان یک اثر طبیعی در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت است. یادتان باشد که برای صعود و رسیدن به این آبشار نکات ایمنی را رعایت کنید. چون در مسیر رسیدن به این آبشار دره‌های خطرناکی وجود دارد و مسیر نیز پیچ‌وخم زیادی دارد. در نزدیکی لاتون، حوض‌های بزرگ طبیعی با سه آبشار وجود دارد که می‌توانید از آن دیدن‌ کنید.

به‌طور خلاصه باید گفت که دیدن آبشار لاتون به یک تجربه عالی و بی‌نظیر برای شما بدل خواهد شد و آن را هرگز از یاد نخواهید برد.

برای خرید ویلا در لنگرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

5.آبشار میلاش

آبشار میلاش یکی دیگر از آبشارهای زیبای استان گیلان است که 25 متر ارتفاع دارد و عرض آن نیز 8 متر است. این آبشار زیبا از کوه بندبن سرچشمه می‌گیرد و مورد علاقه بسیاری از گردشگران است. آبشار میلاش نیز همان‌گونه که می‌توانید حدس بزنید در کنار روستایی به‌ نام میلاش قرار دارد. از روستا تا آبشار شما باید 20 دقیقه پیاده‌روی کنید و مسیر نیز واقعاً زیبا و بی‌نظیر است.

روستای میلاش در شهرستان رودسر، بخش رحیم‌آباد، بالاتر از سفیدآب و 5 کیلومتر بعد از پردیس گردشگری همت قرار دارد و شما به‌ راحتی می‌توانید به آنجا بروید. آبشار میلاش حقیقتاً مناظر زیبایی دارد و شما تجربه زیبا و بی‌نظیری را با دیدن این آبشار خواهید داشت. برای راحتی هر چه بیشتر مسافران و گردشگران، اقامتگاه بومگردی میلاش درون روستا وجود دارد و خیال شما از بابت این موضوع می‌تواند راحت باشد.

اقامتگاه دیگری به‌ نام چومجه میلاش نیز وجود دارد که افراد می‌توانند در آن ساکن شوند.  آبشار در قسمت غربی روستا واقع‌  است و حالتی پلکانی و زیبا دارد. در تمام مواقع سال نیز آب دارد و شما هر زمان که دوست داشتید می‌توانید به آن سر بزنید.

6.آبشار دودوزن

از دیگر آبشارها زیبا در استان سرسبز گیلان، آبشار دودوزن خرمکش است که در 24 کیلومتری شهرستان شفت و در منطقه‌ای ییلاقی و کوهستانی به‌نام “سیاهمزگی” قرار دارد. آبشار درون جنگلی زیبا و انبوه قرار دارد که دارای چشمه‌های فراوان و آب‌وهوایی عالی است. آبشار دودوزن یکی از محبوب‌ترین آبشارهای گیلان است و آخر هفته‌ها پر از مسافر و گردشگر است. در زیر این آبشار خیلی‌ها به آب بازی و تفریح می‌پردازند. امکانات خوبی نیز برای دیدن از این آبشار ساخته‌ شده است که لذت دیدن این آبشار را بیشتر می‌کند.

ارتفاع این آبشار را حدود 54 متر تخمین زده‌اند و عمری بیش از 100 سال دارد. بهار و تابستان برای دیدن این آبشار بهتر است چون این منطقه همیشه هوایی خنک و کمی سرد دارد. در پاییز و زمستان نیز این آبشار زیبا است.

برای خرید ویلا در لاهیجان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

 

7.آبشار آسیاب رود

آبشار آسیاب رود از دیگر جاذبه‌های طبیعی استان گیلان است. این آبشار در شهرستان رودبار و در روستانی نوده فاراب قرار دارد. این روستا جزء دهستان کلیشم است. این آبشار به‌ دلیل این که در مکان مرتفعی قرار دارد زمستان‌های سردی دارد. پوشش گیاهی اطراف این آبشار مانند دیگر آبشارهای گیلان دارای درختان انبوه نیست. برای رفتن به این آبشار حتماً باد را در نظیر بگیرید چون رودبار منطقه‌ای بادخیز است.

8.آبشار چالدشت

آبشار چالدشت یکی دیگر از آبشارهای زیبا و دیدنی استان زیبای گیلان است. این آبشار پلکانی است و حدود 20 متر ارتفاع دارد. این آبشار در جنگلی انبوه در حوالی روستای چالدشت قرار دارد که در شهرستان لنگرود قرار دارد. این روستا در دهستان لات لیل قرار دارد. شما می‌توانید از دیدن این آبشار لذت ببرید و لحظاتی خوش را تجربه کنید. در کنار آبشار شما می‌توانید از رودخانه‌ای که از روستا می‌گذرد و مناظر آن نیز لذت ببرید.

سخن پایانی

علاوه بر موارد بالا آبشارهای متعدد دیگری نیز در گیلان قرار دارد که هرکدام زیبایی‌های خودشان را دارند. از جمله آنان می‌توان به آبشارهای واقع در ماسوله (آبشار لار و آبشار دوقلو)، آبشار باباولی (با ارتفاع 20 متر: آبشار فصلی)، آبشار خلشکو و آبشار تریشوم ماسوله اشاره کرد.

برای خرید ویلا کوهستانی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

مطمئن باشید که سرزدن به هرکدام از این آبشارها در استان زیبای گیلان برای شما لذتبخش خواهد بود و شما می‌توانید لحظاتی خوش و روح‌انگیز را در کنار این مناظر زیبا سپری کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×