گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی انواع ویلاهای پیش‌ساخته

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-05-16
معرفی انواع ویلاهای پیش‌ساخته

اخیراً در صنعت ساختمان سازی، روش جدیدی ایجاد شه است که با در آن به‌جای استفاده از روش‌های سنتی برای ساخت‌وساز، از ساختمان‌های پیش‌ساخته استفاده می‌شود. ایده اصلی استفاده از انواع ویلاهای پیش‌ساخته این است که اگر نمی‌توانید ویلای مورد علاقه خود را بخرید می‌توانید در حد بودجه خود آن را بسازید! در این مقاله با شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی همراه شوید تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با ویلاهای پیش‌ساخته به‌دست آورید.

انواع ویلاهای پیش‌ساخته چیست؟

در حالت کلی به سازه‌ای که آماده است و هنگام استفاده از آن شما قابلیت جا به‌جایی سازه را خواهید داشت. از این نوع سازه‌های پیش‌ساخته در ساخت انواع ساختمان‌های مسکونی و ویلاها استفاده می‌شود.

این نوع ساختمان‌های پیش‌ساخته طرفداران زیادی به‌سرعت پیدا کرده‌اند ولی باید دید آیا استفاده از این نوع سازه برای شما به‌صرفه خواهد بود یا نه. البته توجه‌داشته‌باشید بسته به‌سلیقه و نیاز شما، می‌توانید سفارش خود را به کارخانه اعلام کنید.

تاریخچه ویلاهای پیش‌ساخته

اولین ساختمان پیش‌ساخته که به قلعه معروف است در سال 1160 ساخته‌شده است. بعد از آن در در قرن 16، این نوع سازه ابتدا در هند مور توجه زیادی قرار گرفت و سپس در قرن 19 برای جانبازانی که از جنگ‌های جهانی باز می‌گشتند و همچنین افرد متوسط در امریکا مورد استفاده قرار گرفتند.

انواع ویلا پیش‌ساخته کدامند؟

زمانی که شما می‌خواهید از سازه‌های پیش‌ساخته برای ساختمان و یا ویلای خود استفاده کنید اولین‌گام اسن ایت که شما نوع سازه مورد نظر خود را تعیین کنید. بنابراین بر اساس نیاز، سلیقه و توان مالی خود یکی را انتخاب نمایید. برای انجام این کار بهتر است که از یک مهندس با تجربه استفاده کنید تا علاوه بر ظاهر به ویژگی‌های اصلی سازه توجه‌داشته باشد. برای انتخاب یکی از انواع ویلاهای پیش‌ساخته مواردی مانند مقررات محلی، شرایط حمل‌ونقل، آب‌وهوا بسیار تأثیرگذار هستند.

ویلای دوبلکس پیش‌ساخته

بسیاری از افراد هنگام خرید ویلا در شمال ظاهر ویلای برایشان دارای اهمیت زیادی است. از طرفی بیشتر افراد علاقه زیادی به ویلاهای دوبلکس پیش ساخته دارند. استفاده از ویلاهای پیش‌ساخته این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا سازه مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.

کانکس پیش‌ساخته

اگر دارای یک خانه هستید و تنها به فکر جایی برای گذران تعطیلات خود هستید، می‌توانید از این نوع سازه  یعنی کانکس پیش ساخته برای ویلاهای پیش‌ساخته ارزان استفاده نمایید. این نوع ویلای پیش‌ساخته بسیار از نظر میزان مصرف انرژی مقرون‌به‌صرفه است و سبک وزن بوده و قابلیت حمل خواهد داشت. سایز این نوع سازه پیش‌ساخته از 60 الی 150 متر مربع است.

خانه‌های متوسط پیش‌ساخته

همان‌طور که از نام این خانه مشخص است برای افرادی که تنها زندگی می‌کنند استفاده از این نوع ویلای پیش‌ساخته مناسب است. معمولاً یک طبق و یا 1.5 طبقه هستند و مساحت آن‌ها بین 20 الی 80 متر مربع هستند. نگران کوچک بودن این فضا نباشید چرا که از کوچکترین قسمت‌های آن به بهترین شکل استفاده شده است.

خانه‌های کوچک پیش‌ساخته

زمانی که مسئله فضای در دسترس برای ساخت ویلای پیش‌ساخته و همچنین بودجه در دسترس زیاد نباشد شما می‌توانید از این نوع سازه که دارای مساحت کمتر از 20 متر مربع است، استفاده کنید. نگران نباشید در این نوع سازه تمام موارد ایمنی و عایق و … رعایت شده است.

انواع ویلاهای پیش‌ساخته از نظر روش ساخت‌وساز

از پیش برش‌داده‌شده

برای ساخت‌وساز یک خانه شما باید از یک نجار متبحر استفاده کنید تا المان‌های مختلف را برای شما برش دهد. در این حالت می‌توانید از این سازه‌های از پیش برش داده شده استفاده نمایید تا هم در زمان و هم در هزینه صرفه‌جویی کنید. البته کیفیت این نوع سازه‌ها به سازمانی بستگی دارد که از آن خریداری می‌کنید.

قاب‌های چوبی

سازه‌های پیش‌ساخته چوبی بیشتر در کشور انگلستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابن نوع سازه بعد از این که برش های مورد نیاز آن انجام می‌شود در کارخانه‌ها مونتاژ شده و به‌دست کاربر می‌رسند. نسبت به سازه‌های پیش برش داده شده، این نوع سازه بنا به دلایل زیر گران‌قیمت‌تر بوده :

  • انجام کارهای بیشتر روی این سازه در کارخانه
  • هزینه مل و نقل بیشتر به‌دلیل حجم و جرم سازه ها

برای استفاده از این نوع سازه شما تنها باید از یک وسیله حمل و نقل خوب استفاده کنید تا در چند روز به ویلای پیش‌ساخته خود برسید. چون این سازه‌ها از پیش به یکدیگر مونتاز شده‌اند زمان کوتاهی برای ساخت آن‌ها طول می‌کشد.

سازه‌های آماده و پوشیده‌شده

منظور از این نوع سازه برای ساخت ویلاهای پیش‌ساخته بتونی، سازهای است که در کارخانه تمام موارد مورد نیاز مانند عایق کاری سازه، نصب در و پنجره و حتی در برخی موارد اجرای تأسیسات اولیه و … انجام‌شده است. مسلماً قیمت این نوع سازه بیشتر از انواع دیگر است ولی از هر جهت می‌تواند برای شما بهتر باشد. با استفاده از این نوع سازه تقریباً 80 درصد از مراحل ساخت ویلای شما به انجام رسیده است.

سازه‌های مدولار

اصطلاح دیگری که برای این نوع سازه از پیش‌ساخته‌شده استفاده می‌شود جعبه‌های آماده است. این نوع سازه طرفدارتن زیادی دارد و تنها شما بسته به سلایق شخصی خود می‌توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید. در غیر این‌صورت، ویلای شما از هر نظر آماده است.

همراهان عزیز در این مقاله ما تنها به معرفی انواع ویلاهای پیش‌ساخته پرداختیم. این نوع ویلا نیز مانند هر چیز دیگری در زندگی دارای مزایا و معایب منحصر به‌خود است. در مقاله‌های بعدی همراه ما باشید تا در رابطه با مزایا و معایب ویلاهای پیش‌ساخته اطلاعات مورد نیاز خود را به‌دست آورید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×