گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی بهترین منطقه گیلان برای خرید ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-11-13
بهترین منطقه گیلان برای خرید ویلا

بهترین منطقه گیلان برای خرید ویلا گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور ایران است که به‌علت موقعیت جغرافیایی خوب و واقع‌شده در نزدیکی دریای خزر و همچنین آب‌وهوای خوب این استان، طرفداران زیادی در بین مردم دارد.

اغلب مردم شهرهای بزرگ و آلوده‌‌ای چون تهران و کرج تصمیم می‌گیرند که در اواخر هر هفته به شهرهای شمالی سفر کنند و از دغدغه‌ها و مشکلات طول هفته اندکی دور شوند.

ولی مشکلی که وجود دارد هزینه‌های زیاد هتل‌ها و مهمان سراها است که برای این مسافرین مشکل می‌آفریند. همچنین این مسافرین گاهی با مشکلاتی چون کمبود اتاق در هتل‌ها روبه‌رو می‌شوند.

عده‌ای برای حل این مشکلات به فکر خرید ویلا در شهرهای این استان افتاده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین منطقه گیلان برای خرید ویلا را به شما معرفی کنیم.

 

استان سرسبز و زیبای گیلان

به جرات می‌توان گفت استان گیلان از زیباترین استان‌های کشورمان است. هوای پاک و عاری از آلودگی این استان باعث نشاط و طراوات در افراد می‌شود.

فضای صمیمانه و برخورد دوستانه و مهمان‌نوازی ساکنان این استان، لذت سفر را برای ما دو چندان می‌کند. این‌ها تنها بخشی از زیبایی‌های چشمگیر این استان هستند.

آیا تا به حال غذای گیلانی را امتحان کرده‌اید؟ باقالاقاتق، میرزا قاسمی، ترشه تره، کویی تره، سیر قلیه، خورش آلو مسما و صدها غذای خوشمزه و دلچسب دیگر که تنها یکبار امتحان آن‌ها، باعث می‌شود دیگر طعم دلپذیرشان را فراموش نکنید!

 

علاوه‌بر غذای گیلانی که زبانزد خاص و عام است، طبیعت استان گیلان نیز جزء بکرترین نواحی ایران است و همین موضوع باعث‌شده تا سالانه تعداد زیادی گردشگر و توریست را به‌خود جذب کند.

طول سواحل در استان گیلان حدود ۲۲ کیلومتر است و در این استان شهرهایی چون آستارا، بندر انزلی و کیاشهر مستقیماً در کنار دریای خزر قرار دارند.

منطقه گیلان

تالاب یا مرداب انزلی با حدود ۲۰ هزار هکتار مساحت ازجمله زیباترین مکان‌ها و جاذبه‌ها در استان گیلان است. این تالاب محل تخم‌ریزی آبزیان بوده و پناهگاهی برای پرندگان مهاجر از کشورهای همسایه است. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً یکبار از نزدیک این تالاب را ببینید.

روستای پلکانی ماسوله، موزه میراث روستایی گیلان، ماسال، آبشار لاتون، قلعه رودخان، جاده اسالم، دریاچه بره سر، شیطان کوه، دشت النزه، جنگل گیسوم، گردنه حیران، تله‌کابین حیران، آبشار دودوزن و صدها منطقه‌ گردشگری و بکر دیگر در این استان زیبا و با صفا واقع‌شده‌اند. به‌طوری‌که سالانه میلیون‌ها توریست از سراسر جهان به دیدار این مناظر بکر و طبیعی می‌آیند. از سراسر کشور خودمان نیز تقریباً کسی نیست که ادعا کند علاقه‌ای به گردش در این مناطق را ندارد.

هر شهری از این استان، ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فرد خود را دارد که باید در مقاله بهترین منطقه گیلان برای خرید ویلا به آن توجه شود. ولی چیزی که عیان است، این است که اگر از آلودگی‌های وحشتناک و سرسام‌آور شهرهای صنعتی خسته شده‌اید و به‌دنبال جایی برای تازه کردن نفس هستید، بهترین گزینه برای شما استان گیلان است.

مطمئن باشید یک هفته اقامت در این استان، می‌تواند تأثیر بسزایی در روحیه و سلامتی شما داشته باشد.

معرفی بهترین منطقه گیلان برای خرید ویلا

بسیاری از افراد به علت آب‌وهوای خوب این شهر و همچنین جاذبه‌های توریستی آن، تصمیم می‌گیرند که خانه و یا ویلایی در این استان تهیه کنند.

نکته قابل توجه این است که با توجه به هزینه‌ای که قرار است برای خرید ویلا کنار گذاشته شود، بهتر است تحقیقات خوبی برای منطقه‌ای که مناسب شما برای سکونت است داشته‌باشید. به‌طور کلی نکاتی که باید برای خرید ویلا رعایت کنید شامل موارد زیر است:

 

موقعیت مکانی و زمانی

اولین نکته‌ای که باید سنجیده شود، موقعیت مکانی و زمانی منطقه‌ای است که می‌خواهید در آن ویلایی خریداری کنید. منظور از موقعیت مکانی لوکیشن و چشم‌انداز ویلای مورد نظر شما است.

آیا شما علاقه دارید که ویلایی در نزدیکی سواحل و روبه‌روی دریای خزر داشته‌باشید یا اینکه ترجیح می‌دهید در جنگل‌های بکر استان، ویلایی تهیه کنید؟ برخی نیز بیشتر به داشتن منزل در مرکز شهر و مکانی که به تمام امکانات دسترسی کامل دارد، علاقه دارند.

توجه کنید که این موضوع بیشتر به‌سلیقه و علاقه شما برمی‌گردد ولی سعی کنید نقاط صعب‌العبور و دورافتاده را برای خرید ویلا انتخاب نکنید. نکته‌ دیگر این است که شرایط جوی و آب‌وهوایی منطقه مورد نظر را در فصل‌های مختلف سال در نظر بگیرید.

همانطور که می‌دانید آب‌وهوای تابستانی این استان شرجی و گرم است، در نتیجه اگر می‌خواهید در تابستان‌ها در ویلای خود اقامت کنید، حتماً به این نکات توجه‌داشته‌باشید.

سند رسمی

نکته‌ دیگری که باید در معرفی بهترین منطقه گیلان برای خرید ویلا به آن اشاره کنیم، داشتن سند رسمی ملک مورد نظر است. حتماً به رسمی و قانونی‌بودن سند ملک خریداری شده توجه‌داشته‌باشید.

در این سند باید تمام ویژگی‌های ملک اعم از متراژ، لوکیشن، دیوار کشی‌ها و… ذکر شده باشد. متاسفانه اخیراً تعدادی از افراد برای سود بیشتر سند زمین‌های کشاورزی خود را به‌جای سند ویلا به مشتری ارائه می‌دهند. در نتیجه به این نکته بسیار دقت کنید. خصوصا اگر قصد خرید خانه‌های پیش‌ساخته را در این استان دارید، حتماً نسبت به قانونی‌بودن آن اطمینان کسب کنید.

نوع ویلا

اینکه شما چه نوع ویلا با چه ویژگی‌ها و مشخصاتی را خریداری کنید، به تعداد افراد خانواری که قرار است برای تفریح در آن سکونت داشته‌باشند، بستگی دارد. همچنین سلیقه و علایق شما برای خریداری ویلاهایی با باغ‌های اطراف و یا ساختمانی نیز در این تصمیم بسیار دخیل است.

دسترسی به ویلا

حتماً مکانی را انتخاب کنید که جاده‌های هموار و در دسترس داشته باشد. خرید ویلاهای دور افتاده‌ای که جاده درستی هم ندارد، اشتباه بزرگی است. همچنین توجه‌داشته‌باشید که ویلایی را انتخاب کنید که به امکانات ضروری چون سوپر مارکت، مرکز خرید، درمانگاه، داروخانه و… دسترسی آسان و خوبی داشته باشد.

سخن آخر

به‌طور کلی در این مقاله سعی داشتیم شما را در بهترین منطقه گیلان برای خرید ویلا راهنمایی کنیم. با توجه به اینکه چند سالی است قیمت خانه در کشورمان سیر صعودی داشته است، لازم است که دقت زیادی در خرید ویلا و ویژگی‌های مد نظرمان داشته باشیم.

حتماً قبل از اقدام برای خرید به تحقیق درباره‌ شهر مورد نظرتان بپردازید و همچنین ویژگی‌های آب‌وهوایی آن را در فصل‌های مختلف با طبع خود بررسی کنید. راه‌های ارتباطی ویلا نیز از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود‌. سپس براساس بودجه خود با یک فرد و فروشنده معتبر و مطمئن در این زمینه صحبت کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×