گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی سبک نما رومی ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
نما رومی ویلا

اگر می خواهید سبک نما رومی ویلا شما جلوه‌ای جذاب‌تر داشته باشد باید از قوانین طراحی نمای رومی و جزئیات آن پیروی کنید.

برخی ویلاها در همین ایران خودمان به گونه‌ای طراحی می‌شوند که با نگاه‌کردن به آن‌ها طرحی از ویلاهای اروپایی به‌ویژه ویلاهای قرون وسطی در یونان در ذهن‌مان تداعی می‌شود.

این ویلاها که حس و حالی از طرح‌های نوستالژیک با خود به‌همراه دارند و به زیبایی هرچه تمام طراحی شده‌اند ویلاهای رومی هستند.

ویلاهای رومی یکی از انواع ویلاهای کلاسیک به‌شمار می‌روند و دارای قدمتی دیرینه هستند. اغلب ویلاهایی که به سبک رومی طراحی می‌شوند ویلاهای لاکچری و شیکی هستند که نمادی از اصالت، صلابت و شکوه را در چشمان مخاطب عیان می سازند.

اگر می‌خواهید با این سبک شکوهمند و باوقار آشنایی بیشتری پیدا کنید در ادامه همراه ما باشید چرا که قصد داریم سبک دیرین نما رومی ویلا را معرفی کنیم.

برای خرید ویلا در کلاچای با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

سبک نمای رومی ویلا چه ویژگی‌هایی دارد؟

تعبیه سنگ‌هایی به رنگ روشن در نمای ویلا

نمای ویلای رومی با سنگ‌های روشن تعریف می‌شود. در واقع آنچه که تراشکاری های هنرمندانه و نقش برجسته‌های زیبا را به رخ بینندگان می‌کشد سایه روشن‌های زیبایی ست که به‌واسطه نورپردازی و نور طبیعی روز روی سنگ‌های روشن نما ظاهر می‌شود.

سنگ‌هایی که در نما ویلا رومی مورد استفاده قرار می‌گیرند اغلب سنگ‌های گرانیت، مرمر و تراورتن هستند با این‌حال می‌توان از انواع سنگ‌های دیگر برای تعدیل قیمت نما در نما رومی استفاده کرد.

درخشش و صلابتی که رنگ سفید به نمای ویلای رومی می‌دهد را باید یکی از نکات جذاب این سبک دانست.

تعبیه ستون‌های ابزارکاری‌شده و با‌شکوه در نمای ویلا

یکی دیگر از المان‌های جذابی که معرف نمای رومی است وجود ستون‌های باشکوه و بلندبالایی است که اغلب در ورودی ویلا جای‌خوش کرده‌اند.

این ستون‌ها می‌توانند ستون‌هایی ساده و فاقد طرح‌های برجسته باشند اما در اغلب ویلاهای کلاسیک و لاکچری این ستون‌ها دارای ابزارکاری‌های هنرمندانه به‌همراه سرستون‌های زیبایی هستند که به شکوه و صلابت ستون‌ها افزوده.

ستون های کوچک نیز به‌طور معمول در تراس یا بالکن مورد استفاده قرار می‌گیرند و به‌عنوان نمادی از ویلای رومی شناخته می‌شوند.

برای اجاره ویلای ییلاقی در مازندران با کارشناسان هلدینگ آرش در ارتباط باشید.

تعبیه قوس‌های گرد و عریض در نمای ویلا

در نما رومی ویلا اگر دقیق شوید خواهید دید که در آن خبری از سطوح صاف نیست. درواقع یکی از فاکتورهای مهم در طراحی نما رومی ویلا وجود قوس‌های هلالی شکل است.

وجود سقف گنبدی شکل و هلال هایی که در سر در ویلا عیان است حکایت از نمای رومی آن دارد. سر در ویلا به‌طور عمده دارای یک قوس زیبا و هنری است که به‌ واسطه تراشکاری‌های هنرمندانه روی سنگ زیبایی بیشتری پیدا کرده است.

سقف ویلا نیز به‌طور عمده سقف گنبدی‌شکل است و یا با زوایای نوک تیز طراحی شده است.

تعبیه مجسمه‌های تراشکاری‌شده در نمای ویلا

یکی از چیزهایی که در نمای ویلای رومی خودنمایی می‌کند مجسمه‌های تراشکاری شدهای است که به‌طور عمده در دو طرف ورودی قرار داده می‌شوند. این مجسمه‌ها ممکن است در لابی تعبیه شوند اما اگر می‌خواهید نمای ویلای شما ظاهری شاهانه و جذاب داشته باشد باید این مجسمه‌های سنگی و زیبا را در ورودی ویلا قرار دهید. این مجسمه‌ها یکی از مهمترین المان‌های نورپردازی در شب در نمای ویلای رومی هستند.

برای خرید ویلا در لاهیجان با شرکت انبوه‌سازان آرش تماس بگیرید.

تقارن و توازن در نمای ویلا

آنچه که در نما رومی ویلا عیان است وجود تقارن‌های دقیق و منظمی است که مو لای درز آن‌ها نمی‌رود. در واقع در طراحی نمای رومی از عدم تقارن خبری نیست و هر آنچه که می‌بینید تقارن و توازن در این نما است.

صفر تا صد طراحی نما رومی به‌طور حساب‌شده و مهندسی شده است بنابراین جای ارائه خلاقیت و نوآوری زیادی در آن وجود ندارد و باید کاملاً منظبط و قانونمند اقدام به طراحی آن نمایید.

تعبیه پنجره‌های هلالی یا نوک تیز در نمای رومی

قاب پنجره‌ها در نمای ویلای رومی قابی هلالی شکل یا نوک تیز است. در واقع پنجره‌های نمای رومی نباید پنجره‌هایی با قاب مستطیل ساده یا اشکال هندسی دیگر باشند. این پنجره‌ها دارای زوایه های نوک تیز یا هلالی هستند که به زیبایی هر چه تمام نمادی از نمای رومی را به رخ می‌کشند.

برای خرید خانه در شمال با بهترین فروشنده زمین و ملک در ارتباط باشید.

وجود قاب‌هایی با نقش برجسته‌های ظریف در نمای ویلا

همانطور که گفته شد پنجره‌های ویلای رومی در واقع پنجره‌هایی با قاب هلالی شکل یا نوک تیز هستند. اما آنچه که موجب زیبایی بخشی هر چه بیشتر به قاب این پنجره‌ها شده ابزارکاری های هنرمندانهای است که دورتادور این قاب ها را فرا گرفته.

حاشیه پنجره‌ها در نمای ویلای رومی حاشیهای پر از نقش برجسته های تراشکاری شده است که به ظرافت تمام اجرا شده.

تعبیه کتیبه‌های تراشکاری‌شده در نما ویلا

این مورد می‌تواند در نمای ویلای رومی وجود نداشته باشد ما اگر نگاهی به نماهای رومی اصیل داشته‌باشید بی‌شک در نمای آن‌ها شاهد کتیبه های ظریف و تراشکاری شدهای خواهید بود که به زیبایی تمام نمادی از نمای رومی را عیان می سازند. این کتیبه ها اغلب از پیش‌ساخته‌شده هستند و نمادهایی از هنر کلاسیک را در بر دارند. هر چه ظرافت و دقت در طراحی این کتیبه ها بیشتر باشد بی‌شک نمای رومی ویلا نیز جذاب‌تر خواهد بود.

برای اجاره ویلا استخردار در شمال با کارشناسان بخش فروش شرکت آرش تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید نمای رومی ویلای شما جلوه‌ای جذاب‌تر داشته باشد باید از قوانین طراحی نمای رومی پیروی کنید. به‌عنوان مثال عدم استفاده از سنگ‌های تیره و تعبیه ستون های بلند و ابزارکاری شده از جمله مهمترین این موارد است.

برای ایجاد شکوه و صلابت هر چه بیشتر در نمای رومی می‌توانید از سنگ‌های سفید، طلایی، یشمی و کرمی استفاده کنید تا نقش برجسته ها با زیبایی بیشتری خود را نمایان سازند.

هزینه طراحی نمای رومی به‌طور کلی هزینه بالایی است چرا که این نما دارای جزئیات زیادی است و ظرافت هنری در آن به‌شکلی واضح قابل رویت است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×