گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی نمک‌آبرود منطقه‌ای گردشگری

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1398-10-26
نمک‌آبرود منطقه‌ای گردشگری

نمک‌آبرود منطقه‌ای گردشگری در استان زیبای مازندران است. این خطه همواره مقصد بزرگ و بی‌نظیری برای دوستداران سفر و البته طبیعت دوستان به حساب می‌آید.

از این رو با اینکه نمی‌توان تمام مناطق دیدنی مازندران را معرفی کرد چون در قالب متن نمی‌گنجد، اما سعی می‌کنیم بارز ترین مناطق گردشگری این خطه زیبا را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تله‌کابین نمک آبرود

شایسته نیست که در ابتدای معرفی نمک آبرود زیبا، تله‌کابین نمک آبرود را نام نبریم که البته از مهم‌ترین و زیبا ترین بخش‌های منطقه نمک آبرود به‌شمار می‌رود. دو خط تله‌کابین اینجاست. که خط یک تله‌کابین تا ارتفاعات قله مدوبن بالا می‌رود.  طول این خط تله‌کابین حدوداً ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

خط دو تله‌کابین تا ارتفاع ۷۰۰ متر از سطح دریا بالا می‌رود و به  قله دیو حمام می‌رسد.

در بالای تله‌ کابین علاوه بر لذت‌بردن از مناظر بدیع جنگل که زیر پای شما قرار دارد، می‌توانید از رستوران و آلاچیق‌های زیبا نیز لذت ببرید. امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی و نمازخانه در ایستگاه‌های بالای تله‌کابین در دسترس هستند.

در ایستگاه بالای تله‌کابین دو تفریح هیجان‌انگیز در انتظار مسافران است که می‌توان گفت شجاعت و جسارت آن‌ها را به چالش می‌کشد که به معرفی شان می پردازیم.

 

نمک آبرود

 زیپ لاین دیو حمام

زیپ لاین جذاب نمک آبرود در قسمت دیو حمام قرار دارد و البته با تله‌کابین قابل دسترسی است. این مکان هم از هیجان‌انگیزترین تفریحات منطقه است. تصور کنید طی مسیری بین دو کوه در حالی که به یک کابل متصل هستید و بین زمین و هوا در نوسان قرار دارید. جذاب نیست؟

حتماً این تفریح می‌ تواند از به یادماندنی ترین خاطره سفرتان باشد.

پل معلق ایمن

اگر زیپ لاین نتوانست حس هیجان شما را بر انگیزد، می‌توانید معلق بودن روی پلی ایمن را امتحان کنید.  این پل نیز مثل زیپ لاین در قسمت دیو حمام واقع‌شده است.

در کنار زیپ لاین جذاب و پل معلق، نمایشگاهی از حیوانات تاکسیدرمی‌شده نیز در این ایستگاه قابل بازدید برای علاقه‌مندان است.

جالب است که حتی در فصل تابستان هم می‌توانید خنکی هوا را اینجا حس کنید چون که اختلاف دمای پایین و بالای کوه ده درجه است.

سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک‌آبرود ۱۲۵۰ متر ریل دارد که در نوع خود  هم‌اکنون طولانی‌ ترین مسیر سورتمه ایران است .

اگر کودک 5 تا 10 ساله دارید می‌توانید با خود در سورتمه سوار کنید اما پیاده شدن یا توقف در میان مسیر امکان‌پذیر نیست.

باشگاه تیراندازی

باشگاه تیراندازی نمک آبرود دومین باشگاه تیراندازی ایران به‌شمار می‌رود. علاوه بر اسلحه، امکان تیراندازی با تیروکمان نیز در این باشگاه در دسترس است. علاوه بر آن برگزاری مسابقه، فوتبال‌دستی و استفاده از تفنگ شخصی نیز امکان‌پذیر است.

پیست کارتینگ

پیست کارتینگ نمک آبرود مزیت ویژه‌ای دارد. این پیست بزرگسالان ۶۰۰ متر است و پیست نوجوانان ۲۰۰ متر است.

این محل در روزهایی که هوا بارانیست تعطیل است پس قبل رفتن شرایط جوی را چک کنید.

پارک آبی

اگر در نمک آبرود هستید  می‌توانید از تفریحات ساحلی مثل جت اسکی، شاتل، چتر پاراسل، قایق‌سواری، پیست موتور و اسب‌سواری لذت ببرید.

همچنین می‌توانید از پارک‌های جنگلی، مسیر پیاده‌روی و کوهنوردی و … به‌راحتی استفاده کنید .

پارک جنگلی نمک‌آبرود

این پارک بیش از ۲۰۰ هکتار مساحت دارد و درختان خودرو و انبوهی را در خود جای داده است. البته گونه‌های مختلف گیاهان شمشاد آن بیش از ۷۰۰ سال برآورد گردیده است. پارک نمک آبرود ضمن حفظ سیستم‌های اکولوژیکی به‌عنوان یکی از پارک‌های جنگلی زیبای جهان هم محسوب می‌شود.

برای اقامت در نمک‌آبرود منطقه‌ای گردشگری کار ساده‌ای در پیش دارید چون این منطقه تعداد زیادی هتل و هتل آپارتمان دارد .از جمله معروف‌ترینشان می‌توان به :

  • هتل ونوس پلاس
  • هتل پارسیان خزر
  • هتل آپارتمان کوشال چالوس
  • مهمانسرا جهانگردی چالوس
  • هتل ساحلی نارین
  • هتل‌ کوروش
  • هتل کلار
  • و هتل ملک اشاره کرد.

کمتر کسی است که  در نمک آبرود زیبا  حوصله‌اش سر برود. تماشای رشته‌کوه‌های سرسبز البرز یا سوار بلندترین تله‌کابین ایران شدن و از بین جنگل‌ها گذشتن یا گشت زدن در مرکز خریدها و بازارچه محلی و مهمتر از همه  روح مان را نوازش می‌کند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×