گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی موزه‌های شهر گرگان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
موزه‌های شهر گرگان

سفر به هر شهر یعنی باز کردن و خواندن کتابی قطور که خط به خط آن روایتگر تاریخچه پنهان شده در پس آن شهر است. اینگونه می‌توان فراز و نشیب‌هایی که در تاریخ یک شهر رخ داده و آنچه که از سر مردمان آن شهر گذشته را به‌همراه فرهنگ آن‌ها درک کرد. دوست دارید با معرفی موزه‌های گرگان آشنا شوید؟

به این منظور باید آشنایی بیشتری با فرهنگ و آثار تاریخی آن شهر پیدا کرد. گرگان یکی از شهرهای شمالی ایران است که تاریخچه‌‌ای غنی در پس آن نهفته است. آثار تاریخی این شهر که حکایت از پر بار بودن این منطقه در دوران قاجار دارد نشان می‌دهد گرگان روزهای پر تب و تاب زیادی را پشت سر گذاشته تا به‌جای کنونی خود رسیده. تاریخ غنی و طبیعت بکر این منطقه توانسته پای گردشگران زیادی را هر ساله به این خطه باز کند.

اگر شما هم به شهر گرگان سفر کردید حیف است بدون آگاهی از تاریخ غنی و پر بار این شهر آن را ترک کنید بنابراین توصیه می‌کنیم که سری به موزه‌های معروف گرگان بزنید. در ادامه قصد داریم موزه گردی جانانهای در گرگان داشته باشیم و بهترین موزه‌های آن را معرفی کنیم بنابراین با ما همراه باشید.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

معرفی موزه‌های گرگان

کاخ موزه گرگان

کاخ موزه گرگان را می‌توان یکی از زیباترین عمارت‌های این شهر دانست که در دوران پهلوی و در سال 1317 بنا شد. این موزه یکی از 12 عمارت مجلل شاه در خطه شمال کشور است که امروزه روز به‌عنوان یک موزه جذاب و سرگرم‌کننده شناخته می‌شود.

این کاخ به سبک اروپایی ساخته شده است و دارای دوطبقه است. در واقع این کاخ در ابتدا برای خاندان رضا شاه بنا شد و بعدها مورد استفاده خانواده او قرار گرفت. فضای داخلی این کاخ موزه به‌شدت گیرا و جذاب است. پیش از ورود به کاخ موزه با فضایی سرسبز و طبیعتی دلنشین روبه‌رو خواهید شد. درختان سربه‌فلک‌کشیده نخل و گل‌های رنگارنگی که عطر و بوی آن‌ها فضای محوطه کاخ را به فضایی عطرآگین تبدیل کرده.

داخل کاخ موزه گرگان می‌توانید وسیله‌های سلطنتی و همچنین تندیس‌های ارزشمندی را از نزدیک مشاهده کنید. این تندیس‌ها در واقع تندیس دانشمندان و شاعران گرگانی است که نامی نیک از خود در تاریخ کهن گرگان به‌جای گذاشته‌اند. میرداماد استرآبادی یکی از فیلسوف‌های معروف، ابوالحسن جرجانی خطاط و شاعر، محمدرضا لطفی آهنگساز و ردیف دان و بسیاری از ادیبان و حکیمان گرگانی را می‌توانید به‌خوبی بشناسید.

ظروف قیمتی، مبلمان سلطنتی،اتاق ملکه با تمام متعلقاتش و اشیاء قیمتی را نیز می‌توانید در طبقه فوقانی این کاخ موزه در گرگان مشاهده نمایید. مطمئناً با دیدن این آثار زیبا و جذاب برای ساعت‌ها غرق آن‌ها خواهید شد.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کاخ موزه گرگان

معرفی موزه‌های گرگان

موزه باستان‌شناسی گرگان

موزه باستان‌شناسی در گرگان یکی از موزه‌های زیبا با محتویات ارزشمند و جذابی است که حاکی از تاریخ کهن این سرزمین است. به‌محض ورود به موزه باستان‌شناسی گرگان حال و هوای موزه و اتمسفر تاریخی آن شما را مجذوب خود خواهد کرد. خمره های سفالی و صندوق‌های چوبی در کنار سنگ مزارها که از دوره اسلامی تا حال حاضر به‌جای مانده‌اند در این محوطه به‌چشم می‌خورد و به احتمال زیاد شما را برای مدتی مجذوب تماشای خود خواهد کرد. حس قرارگرفتن در فضایی که آثار ارزشمند تاریخی در آن قرار دارد به‌ناگاه انسان را به‌وجد و هیجان می‌آورد.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جزئیات این موزه تاریخی گرگان

بعد از ورود به محوطه اصلی با آثار متعددی روبه‌رو خواهید شد که در 19 ویترین جداگانه و 25 تابلو گنجانده شده‌اند. برای گشت‌وگذار در این موزه باید زمان زیادی سپری کنید چرا که آثار ارزشمند زیادی در آن گنجانده شده است. آنچه که بیش از هر چیز دیگری توجه شما را به‌خود جلب خواهد کرد اشیاء سفالی، سکه‌های قدیمی، ظروف شیشه‌ای، ظرف‌های سنگی و سفالی است. نسخه‌های خطی را نیز می‌توانید کمابیش در ویترین‌های این موزه مشاهده کنید. تصور اینکه افرادی در روزگاران دور تاریخ این دست نوشته ها را به‌ثبت رسانده اند و اکنون ما حافظ آن هستیم تلفیقی از حس هیجان توام با افتخار است.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

شما می‌توانید روی دیوارها تابلوهای نقاشی با سبک‌های مختلف را مشاهده کنید که سبک‌های مختلفی در هرکدام از آن‌ها به‌کار رفته است و شما را در دنیایی اسرار آمیز غرق خواهد کرد. این آثار به شما این امکان را می‌دهند تا با فرهنگ و تاریخ قدمت دار سرزمین هیرکان یا همان استرآباد آشنایی بیشتری پیدا کنید.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

موزه باستان‌شناسی گرگان

معرفی موزه‌های گرگان

موزه سنگ و گوهر آمتیست گرگان (موزه زمین‌شناسی)

اگر عاشق دیدن سنگ‌های قدیمی یا همان فسیل‌هایی هستید که از دوران مختلف تاریخ به‌جای مانده راهی موزه زمین‌شناسی گرگان شوید. این موزه پر از سنگ‌ها، فسیل‌ها و کانی هایی است که نظر آن‌ها را در جایی نمی‌توان یافت. تعداد نمونه‌سنگ‌های این موزه به بیش از 150 نمونه می‌رسد که متعلق به کشورهای مختلف جهان است و اکنون در موزه زمین‌شناسی گرگان گردهم‌آمده‌اند.

یکی از جذاب‌ترین نمونه‌های این موزه را می‌توان شهاب‌سنگی چند میلیارد ساله دانست که از دوران ژوراسیک به‌جای مانده. شاید تعجب کنید اما واقعیت این است که این شهاب‌سنگ متعلق به چیزی بیش از دویست میلیون سال گذشته است و اکنون در گرگان می‌توان آن را از نزدیک رویت کرد. تعداد زیادی از سنگ‌های تراشکاری شه و کانی های قیمتی نیز در بخش‌های مختلف این موزه به‌چشم می‌خورد.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

معرفی موزه‌های گرگان سنگ و گوهر آمتیست

معرفی موزه‌های گرگان

موزه صنایع‌دستی امیر لطیفی یکی از موزه‌های شهر گرگان

استان گلستان دارای قومیت های مختلفی است و این نشان از تنوع بالای فرهنگ و غنی بودن تاریخچه این مرز و بوم دارد. خانه امیر لطیفی ها که از آن با نام موزه امیر لطیفی یاد می‌شود یکی از جذاب‌ترین خانه‌های تاریخی در شهر زیبای گرگان است که می‌توانید انواع صنایع‌دستی‌های استان گلستان را در انواع مختلف در آن از نزدیک رویت کنید و با فرهنگ و هنر این مرز و بوم از نزدیک آشنا شوید.

از جمله صنایع‌دستی‌های جذابی که در این موزه به‌نمایش درآمده می‌توان به قالی‌های سنتی، ابریشم، جاجیم و گلیم اشاره‌کرد. بسیاری از صنایع‌دستی‌های به‌نمایش در‌آمده در موزه امیرلطیفی به باد فراموش سپرده شده‌اند. این موزه کمک می‌کند تا نام و یاد آن‌ها در اذهان مردن زنده بماند و در تاریخ کهن این شهر ثبت شوند.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

خانه امیر لطیفی‌ها

خانه امیر لطیفی‌ها به‌خودی‌خود یکی از خانه‌های قدیمی با وسعت بسیار بالا در استان گرگان است که معماری آن نمادی از تاریخ کهن این سرزمین در عهد قاجار است. به‌محض ورود به این خانه قدیمی و اصیل با یک درب چوبی روبه‌رو خواهید شد که دارای کوبه های زیبا مخصو بانوان و آقایان است.

بعد از اینکه از مسیری باریک عبور کردید به به حیاط وسیع و با صفای این خانه می‌رسید. در این حیاط، حجره‌های مختلف دورتادور آن را فراگرفته‌است. در هرکدام از حجره‌ها می‌توانید از آثار تاریخی و صنایع‌دستی زیبای گرگان و استان گلستان دیدن‌کنید.

مواردی از قبیل ظروف سنتی، پوشش‌های سنتی گلستان، زیور آلات سنتی گلستان، ابزارهای نخ ریسی، آهنگری، زین اسب و شمشیر در این موزه نمادی از جنگاوری‌هاست. رشادت‌هایی که در این سرزمین توسط مردمان آن رخ داده و در تاریخ ماندگار شده‌است.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

"</h2

معرفی موزه‌های گرگان

موزه فرهنگ روستایی یکی از موزه‌های شهر گرگان

برای آن دسته از افرادی که عاشق طبیعت و زیبایی آن های بکر و بی‌نظیر آن هستند یک موزه عالی و دیدنی خواهد بود. این موزه در گرگان در جنگ قرق واقع‌شده و بعد از دومین موزه روستایی کشور است.

در این موزه روستایی تمامی نمادهای فرهنگی و تاریخی و صنایع‌دستی استان گلستان به نمایش درآمده. این موزه دارای یک بنای قدیمی و کاه‌گلی است که به‌سبک خانه‌های روستایی شمالی ساخته‌شده است. در نتیجه می‌توان آن را به‌عنوان یک بنای ارزشمند در این شهر تلقی کرد.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

"</spanمعرفی موزه‌های گرگان

نتیجه‌گیری از معرفی موزه‌های شهر گرگان

گرگان یکی از شهرهای ایران است که در دوران قاجار یکی از قطب‌های اصلی حکومت بوده و به‌دلیل موقعیت استراتژیکی که داشته مکان ایده‌آلی برای مراوده به روسیه محسوب می‌شده.

وجود کاخ شاه قاجار در گرگان و خانه‌های قدیمی و عمارت‌های با شکوه به سبک معماری دوران قاجار حاکی از این است که که در دوران قاجار این شهر یکی از پر بار ترین شهرهای تاریخ بوده است.

هرچند که آثار زیادی از آن دوران در این شهر به‌جا نمانده اما همان چیزی که امروزه روز در موزه‌های گرگان مشاهده می‌کنیم بخش زیادی از تاریخ قاجار را نشان می‌دهند. اگر به شهر زیبای گرگان سفر کردید توصیه می‌کنیم که حتماً به موزه‌های آن سر بزنید و از آثار تاریخی به‌جا مانده از دوره‌های تاریخ و حتی ما قبل تاریخ دیدن کنید. آثاری که قدمت برخی از آن‌ها به بیش از دویست میلیون سال گذشته می‌رسد.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×