گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی معروف‌ترین سوغاتی‌های لاهیجان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
سوغاتی های لاهیجان

حتماً همه شما تا به حال نام لاهیجان را شنیده‌اید و می‌دانید که این شهر یکی از شهرهای زیبای شمال کشورمان است. همه شهرها برای خود سوغاتی‌هایی دارند. این سوغاتی ها در واقع نماد و نشان‌دهنده فرهنگ و محصولات یک شهر است. لاهیجان نیز مانند دیگر شهرها دارای سوغاتی‌هایی است که البته بسیار هم شناخته‌شده هستند. در این مقاله به معروف‌ترین سوغاتی‌های لاهیجان پرداخته شده است.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

لاهیجان

لاهیجان، شهری است در استان گیلان که دارای جاذبه‌های متعددی است و سالانه گردشگران زیادی وارد این شهر می‌شوند. این شهر دارای بافتی زیباست و شهری تمیز و دیدنی است که می‌توان از آن لذت برد.

این شهر زیبا، مرکز شهرستان لاهیجان و در شرق استان گیلان قرار دارد. مردم این شهر به زبان گیلکی سخن می‌گویند. این شهر دارای جاذبه‌های زیادی است که خیلی‌ها را به‌سمت خود جذب می‌کند. از میان آنها می‌توان به استخر لاهیجان، تله‌کابین، شیطان کوه، بام سبز و دیگر موارد اشاره کرد. افرادی که به این شهر سر می‌زنند می‌توانند از جاذبه‌های دیدنی آن دیدن کنند و لذت ببرند.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

معروف‌ترین سوغاتی‌های لاهیجان

همان‌طور که گفته شد، هر شهری برای خودش سوغاتی‌هایی دارد. لاهیجان نیز سوغاتی‌هایی دارد که رد زیر به معروف‌ترین این سوغاتی ها پرداخته شده است:

چای؛ معروف‌ترین سوغات لاهیجان

زمانی که نام چای ایرانی به میان می‌آید، یکی از نام‌هایی که به‌ذهن انسان خطور می‌کند چای لاهیجان است. چای لاهیجان از ان چای هایی است که نوشیدنش واقعاً لذتبخش است.

چای لاهیجان دارای کیفیتی بسیار خوب است و جالب است بدانید که کشت چای در لاهیجان دارای ماجرایی جذاب و جالب است. پدر چای ایران، آقا محمدخان قاجار قوانلو که ملقبه به کاشف السلطنه بود اولین کسی بود در ایران به کشت چای پرداخت. او پس از تحقیقات زیاد، لاهیجان را به‌عنوان مکانی مناسب برای کشت چای انتخاب کرد و کشت چای را در این شهر شروع کرد و توانست آن را در گیلان نیز توسعه دهد.

به‌همین دلیل است که چای لاهیجان این قدر معروف است و سوغاتی خاص این شهر محسوب می‌شود. چای لاهیجان را امروزه در کشور جایگاهی خاص دارد و به دیگر کشورها نیز صادر می‌شود. حتماً اگر به این شهر سر زدید از چای لاهیجان خرید کنید.

نکته :خود چای لاهیجان نیز انواع مختلفی دارد. سعی کنید از میان آن‌ها بهترین نوع را انتخاب کنید. پیشنهاد ما چای سرگل که دارای طعمی خوب، عطری بسیار خوب و تلخی اندکی است و همین ها باعث محبوبیت بالای این چای شده است.

برای خرید زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کلوچه

یکی دیگر از چیزهایی که با با شنیدن اسم شهر لاهیجان به‌ذهن می‌آید، کلوچه لاهیجان است. احتمالاً همه شما در مغازه از کلوچه های لاهیجان خورده اید. کلوچه های لاهیجان واقعاً خوشمزه و خوش طعم است که به سختی می‌توان مزه شیرینی آن را فراموش کرد. اگر بخواهیم کلوچه های مشهور لاهیجان را نام ببریم باید به کلوچه های نوشین، نادری، نادی و پیمان اشاره کنیم.

در شهر لاهیجان کارخانه‌های متعددی از کلوچه وجود دارد. اولین بار در سال 1330 شخصی به‌نام محمدعلی بیگلری در لاهیجان به روشی سنتی، کلوچهای را ساخت که بعدها در ایران را با نام کلوچه نوشین شهرت پیدا کرد. بیگلری را پدر صنعت کلوچه سازی ایران می‌دانند چون او اولین شخصی بود که در لاهیجان، کارگاه کلوچه پزی راه انداخت.

کلوچه در ایران قدمت زیادی دارد اما تولید آن به روش صنعتی و در کارگاه ها از لاهیجان وتوسط بیگلری آغاز شد. حتماً از این شهر، کلوچه بخرید تا بعداً بتوانید از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

ترشی و لواشک

مگر می‌شود به شهری شمالی سفر کرد و از آنجا ترشی نخرید مخصوصاً اگر آن شهر در گیلان باشد. ترشی های این استان واقعاً بی‌نظیر هستند و بسیار نیز خوشمزه هستند و به‌عنوان یکی از سوغاتی‌های لاهیجان به‌شمار می‌روند. لاهیجان نیز به‌عنوان شهری در استان گیلان دارای ترشی های بسیار خوشمزه‌ای است که می‌تواند سوغات بسیار خوبی برای شما باشد. در لاهیجان، شما می‌توانید ترشی فروشی های بسیار خوبی را پیدا کنید تا از آنها ترشی های مناسبی را خریداری کنید.

ترشی های سیر، بادنجان و دیگر موارد همگی سوغاتی‌های خوبی از لاهیجان خواهند بود. مخصوصاً ترشی سیر لاهیجان بسیار خوشمزه است و واقعاً ارزش خریدن دارد.

در کنار ترشی، لواشک های بسیار خوشمزه‌ای نیز در لاهیجان وجود دارد که می‌توان آن‌ها را نیز به‌عنوان سوغات لاهیجان خریداری کرد. لواشک فروشی های متعددی در سطح شهر لاهیجان و در اطراف آن وجود دارند و افراد می‌توانند انواع لواشک ها را از این مکان‌ها خریداری کنند.

برای خرید خانه در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ماهی

مگر می‌شود به گیلان رفت واز آنجا ماهی سوغاتی نیاورد؟ لاهیجان نیز دارای ماهی است و می‌توان از آنجا به‌عنوان سوغاتی ماهی خریداری کرد. شما می‌توانید در بازار ماهی‌فروشان لاهیجان، انواع ماهی( مانند ماهی سفید یا ماهی دودی) را خریداری کنید و با آنها یک وعده غذایی مناسب برای خود تهیه کنید.

مربا

از دیگر سوغاتی‌های شهر لاهیجان، مربا است. مرباهای متنوعی در شهر لاهیجان پیدا می‌شوند که بسیار خوشمزه و خوش طعم هستند و افراد می‌توانند آنها را به‌عنوان سوغاتی خریداری کنند. شما می‌توانید در لاهیجان انواع مرباهای بالنگ، بهارتارنج، تمشک و دیگر موارد را پیدا کنید.

این مرباها هم به‌صورت کارخانه‌ای و هم به‌صورت محلی در لاهیجان وجود دارند و افراد می‌توانند هرکدام را که دوست داشتند به‌عنوان سوغاتی با خود ببرند. حتماً این مرباهای خوشمزه را خریداری کنید تا وعده صبحانه خود را کامل کنید.

برای اطلاع از قیمت کاخ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

رب

در لاهیجان در کنار مربا و ترشی، شما می‌توانید انواع رب را نیز پیدا کنید. این رب ها می‌توانند شامل رب انار، رب آلوچه یا دیگر چیزها باشند. بر حسب ذائقه خود، رب خوشمزه‌ای را از این شهر به‌عنوان سوغاتی با خود ببرید و از خوردن آن لذت ببرید.

فروشگاه‌های رب در لاهیجان را می‌توان به‌راحتی پیدا کرد و از آنها خرید خود را انجام داد.

برنج 

استان گیلان در همه شهرهایش برنج های خوبی دارد. لاهیجان نیز دارای برنج خوب و معطری است که می‌تواند سوعاتی خوبی باشد که توسط افراد خریداری می‌شود. برنج لاهیجان دارای کیفیت خوبی است اما ممکن است کمی گران باشد. این برنج ها واقعاً خوشمزه هستند و می‌توانند وعده غذایی بسیار خوبی را برای شما فراهم کنند.

صنایع‌دستی سوغاتی لاهیجان

هر شهری دارای صنایع‌دستی خاص خود است. این محصولات که با دست ساخته می‌شوند نشان‌دهنده فرهنگ و هنر مردم یک منطقه است. شهر لاهیجان نیز دارای صنایع‌دستی خود است و شما می‌توانید آنها را به‌عنوان سوغاتی از لاهیجان خریداری کنید.

حصیرهای زیبایی که در لاهیجان ساخته می‌شوند می‌توانند سوغاتی بسیار خوبی باشند. به‌جز محصولاتی که حصیر ساخته می‌شوند، محصولات ساخته‌شده از بامبو نیز در لاهیجان بسیار جالب هستند و می‌توانند سوغاتی این شهر باشند. محصولات ساخته‌شده از بامبو دارای ظرفت و زیبایی خاصی هستند و می‌توانند بسیار برای افراد جذاب باشند.

در کنار محصولات ساخته‌شده از بامبو یا حصیر، محصولات سفالی نیز گزینه دیگری برای انتخاب  هستند و شما می‌توانید این محصولات را خریداری کنید و با خود ببرید. محصولات سرامیکی نیز در کنار این‌ها قرار دارند و می‌توانند گزینه دیگری باشند.

برای خرید ویلا ترکیه ای در با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

لاهیجان، شهری در شرق استان گیلان است و مرکز شهرستانی به‌همین نام است. این شهر زیبا دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی است و سالانه مسافران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. لاهیجان دارای بافت شهری مناسبی است و نیز بسیار تمیز است.

این شهر دارای سوغاتی‌های بسیار خوبی است. معروف‌ترین سوغاتی‌های این شهر، چای و کلوچه هستند. چای لاهیجان بدون شک یکی از مشهورترین و بهترین چای های ایرانی است که نماد این شهر است. چای لاهیجان دارای طعم و بویی خوب است(چای سرگل بهترین نوع ان است). کلوچه سوغاتی دیگری است که حتماً همه شما طعم آن را چشیده اید. کلوچه های نادری، نوشین، پیمان ونادی متعلق به لاهیجان هستند و بسیار در سطح کشور محبوب هستند. حتماً از این شهر، کلوچه برای خود به سوغاتی ببرید.

در کنار این چای و کلوچه، لاهیجان دارای سوغاتی‌های معروف دیگری نیز است که از میان آن‌ها می‌توان به ترشی، مربا، رب، برنج، ماهی و صنایع‌دستی اشاره کرد.

ترشی سیر لاهیجان واقعاً عالی است و می‌تواند گزینه‌ای عالی برای انتخاب باشد. مرباهای لاهیجان نیز بسیار خوشمزه هستند و می‌توانند سوغاتی خوبی از شهر لاهیجان باشند. همچنین رب و لواشک های بسیار خوبی در این شهر می‌توان پیدا کرد.

برنج های معطر و ماهی نیز در این شهر سوغاتی‌های دیگری هستند که می‌توانند توسط افراد خریداری شوند. در آخر نیز محصولات صنایع‌دستی سوغاتی‌های دیگر شهر لاهیجان هستند. محصولات ساخته‌شده از حصیر، بامبو یا سفال و حصیر می‌توانند خریداری شوند و به‌عنوان سوعاتی لاهیجان برده شوند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×