گیلان، زیباکنار
0133416

مقایسه خرید ویلا شهرکی با خرید ویلا شخصی‌ساز

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-01-11
خرید ویلای شهرکی

مقایسه خرید ویلا شهرکی با خرید ویلای شخصی ساز

خرید ویلا شهرکی و نکات مربوط به آن و همچنین مزایایی که می‌تواند به یک خریدار برساند را در مطالب قبل توصیف کردیم، اما هنوز هم برخی از خریداران معتقدند که خرید ویلاهای معمولی و شخصی گزینه بهتری برای خوش گذرانی و سرمایه‌گذاری است. ویلاهای شهرکی از مزایایی مانند قیمت پایین‌تر، امنیت بیشتر، امنیت در قرارداد و دسترسی به امکانات اولیه برخوردار است. درعین‌حال ویلاهای شخصی مزایای دیگری مانند رعایت حریم خصوصی، خوش‌گذرانی‌های آزادانه و محدودیت تردد دارند. به‌همین دلیل هنوز هم بین این دو دسته از افراد اختلاف‌هایی وجود دارد.

در این مطلب ما قصد داریم که دو گزینه خرید ویلای شهرکی و خرید ویلای شخصی ساز را مورد بررسی قرار دهیم و به سؤالات مطرح شده بین این دو دسته از خریداران پاسخ دهیم. ما در شرکت انبوه‌سازان آرش وظیفه خود می‌دانیم که با روشنگری لازم زمینه را برای خریدی مطمئن برای خریداران و گردشگران فراهم کنیم. پس با شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی همراه شوید.

قیمت خرید ویلای شهرکی و خرید ویلای شخصی

ویلاهای شهرکی با توجه به‌شرایطی که دارند و همچنین امکاناتی که سازندگان آنها داشته‌اند، از قیمت پایین‌تری برخوردارند. در ساخت ویلاهای شهرکی از یک الگوی مشابه و با اندازه‌های تقریباً یکسان استفاده می‌شود و ویلاها با تراکم بالا در کنار هم قرار می‌گیرند. این وضعیت ساخت باعث می‌شود که قسمت پرت زمین در این ویلاها کمتر بوده و هزینه کمتری بر سازنده تحمیل شود. از طرفی بهره‌گیری از خریدهای با حجم بالا کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی را مجاب می‌کند که با این شرکت‌های انبوه‌ساز وارد معامله شده و محصولات خود را با قیمت ارزان‌تری به آنها بفروشد. بنابراین، قیمت تمام‌شده ویلا کمتر شده و خریدار هزینه کمتری برای خرید ویلای شهرکی می‌پردازد.

اما در ویلاهای شخصی ساز امکان تغییر و سفارشی‌سازی ویلا برای سازنده فراهم بوده و معمولاً سعی می‌شود که یک ویلای لوکس با امکانات کامل بسازند. همچنین، عواملی مانند استفاده از زمین بیشتر، خرید مصالح به‌صورت جزئی، گرفتن مجوز ساخت به‌صورت انفرادی، و استفاده از نیروهای غیرتخصصی باعث بالا رفتن قیمت ویلاهای شخصی می‌شود.

موقعیت مکانی ویلا

از لحاظ موقعیت مکانی ویلا، باید اعتراف کرد که ویلاهای شخصی ساز در موقعیت بهتری قرار دارند و تنوع فضایی بیشتری برای آنها فراهم شده است. البته شرکت‌های انبوه‌ساز برای حل این مشکل اقدام به ساخت سه نوع شهرک معمولی، جنگلی، و ساحلی کرده‌اند و تا حدودی این مشکل برطرف کرده‌اند. بااین‌وجود، خرید ویلای شخصی از لحاظ موقعیت مکانی ویلا نسبت به خرید ویلای شهرکی گزینه بهتری به‌نظر می‌رسد. برای ساخت ویلاهای شخصی ساز موقعیت مکانی بیشتری فراهم بوده و انتخاب گزینه بیشتر تابع سلیقه خریدار است.

آزادی عمل و حریم خصوصی

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند خرید ویلای شهرکی را تحت تأثیر قرار دهد، این است که این ویلاها در نزدیک هم و حتی چسبیده به‌هم ساخته می‌شوند. ضمناً سازندگان آن‌ها نمی‌توانند دیوارهای حیاط این ویلاها را تا ارتفاع زیادی بالا ببرند. به‌همین دلیل خریداران هنگام بازدید از ویلاهای شهرکی از این مورد ایراد گرفته و تمایل چندانی برای خرید نشان نمی‌دهند. البته شرکت‌های انبوه‌ساز برای فرار از این مسئله قوانین سفت و سختی در نظر می‌گیرند که از این لحاظ مشکلی ایجاد نشود.

اما در مورد خرید ویلاهای شخصی ساز فرد خریدار تا حدودی از رعایت حریم خصوصی خود اطمینان داشته و حتی در صورت صلاح‌دید می‌تواند دیوارهای ساختمان را تا ارتفاع دلخواه بلند کند. در مقایسه بین این ویلاها با ویلای شهرکی، می‌توان گفت که ویلاهای شخصی ساز آزادی عمل بیشتری برای گردشگران فراهم آورده و بدون محدودیت در این ویلاها اقامت داشته‌باشند.

 

 

هزینه‌های جانبی

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید ویلای شهرکی باید خود را برای آن آماده کنید، هزینه‌های جانبی ماهانه و سالانه است. کسانی که در این شهرک‌های اقامت دارند وظیفه نگهداری از امکانات اولیه، فضای سبز، استخدام نیروهای امنیتی، نگهبان، و حتی نظافت محوطه شهرک را بر عهده دارند. بنابراین، این افراد باید یک فرد یا گروه خاصی استخدام کرده و هزینه ماهانه و سالانه آنها را به‌صورت شراکتی با سایر ویلاها بپردازند.

اما در مورد ویلاهای شخصی ساز آزادی عمل این افراد بیشتر بوده و گزینه‌های انتخابی بیشتری دارند. درواقع امکانات اولیه و حتی نظافت اطراف ویلا مانند خیابان‌ها و بلوارها بر عهده نهادهای دولتی بوده و هزینه‌چندانی برای خریدار نخواهد داشت. بااین‌وجود نمی‌توان از هزینه‌هایی مانند استخدام یک فرد برای نگه‌داری از فضای سبز داخلی ویلا و همچنین نظافت اتاق‌ها و سایر بخش‌های ویلا چشم‌پوشی کرد.

تراکم جمعیت و تردد در شهرک‌های ویلایی

اگرچه شهرک‌های ویلایی مانند شهرک‌های مسکونی شلوغ نیستند و افراد بسیاری در آنها اقامت ندارند، اما با توجه به این که در ایام تعطیلات سال احتمال اقامت بیشتر صاحبین این ویلاها وجود دارد می‌توان پیش‌بینی کرد که افراد بیشتری به‌همراه خانواده و خودروهای شخصی در این ویلاها تردد داشته‌باشند و فضایی شلوغ به‌وجود بیاورند.

ولی ویلاهای شخصی ساز این مشکل را نداشته و احتمال تراکم افراد در کنار آنها کمتر است. بااین‌وجود نمی‌توان از تراکم کلی مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات در استان‌های شمالی کشور صرف‌نظر کرد و می‌توان گفت که این شلوغی‌ها برای ویلاهای شخصی ساز نیز می‌تواند رخ دهد.

امنیت ویلا

اکثر کسانی که ویلا در شمال کشور یا استان گیلان را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند، انتخاب آنها بیشتر مقطعی و فقط به یک زمان خاص از سال اختصاص می‌یابد. بنابراین، حفظ امنیت ویلا در نبود این افراد اهمیت ویژه‌ای داشته و حتی در برخی موارد خاص بر روی طول عمر ویلا نیز تأثیر می‌گذارد. کسانی که برای خرید ویلای شخصی ساز اقدام می‌کنند باید از طرق مختلف مانند استخدام نگهبان یا خرید دوربین‌های مداربسته و یا سرکشی‌های منظم، امنیت ویلای خود را تأمین کنند.

اما کسانی که برای خرید ویلای شهرکی اقدام می‌کنند، به مراتب کار راحت‌تری داشته و نگرانی کمتری دارند. این شهرک‌ها از تیم‌های امنیتی، حراست و نگهبان برخوردارند که به‌طور منظم در محدوده شهرک تردد داشته و موارد مشکوک را بررسی می‌کنند. همچنین، این گروه نگهبانی کلیه ورود خروج، تردد افراد، و حمل بار و اثاثیه منزل را کنترل کرده و آنها را با صاحبین ویلا در میان می‌گذارند. بااین‌وجود، باید پذیرفت که ویلاهای شهرکی از لحاظ امنیت در سطح بهتری قرار دارند.

ما در شرکت انبوه سازام آرش به‌عنوان یک شرکت پیشگام در حوزه ساخت‌وساز ویلا، رسالت خود می­دانیم که زمینه را برای خرید ویلای شهرکی و خرید ویلای شخصی ساز را برای هم‌وطنان خود فراهم آوریم و آنها را در این انتخاب محق بدانیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت ویلاها با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×