گیلان، زیباکنار
0133416

موزه پست رشت را بشناسید

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
موزه پست رشت

آیا می دانید موزه پست رشت در کجا واقع شده است؟ این مکان دیدنی یکی از جذاب‌ترین عمارت‌های تاریخی گیلان است که از دوران قاجار به‌جای مانده است.

بعید می‌دانیم کسی به رشت سفر کند و خبر از آثار تاریخی و عمارت‌های فرهنگی و هنری آن نگیرد. رشت علاوه بر دارا بودن جاذبه‌های طبیعی، کوهی از دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی هنری را در دل خود نهان کرده است که یکی از دیگری زیباتر و جذاب‌تر است.

یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های رشت موزه پست رشت است که یک ساختمان قدیمی در یکی از خیابان‌های معروف رشت است. در ادامه قصد داریم کمی بیشتر درباره این موزه زیبا صبت کنیم بنابراین اگر شما هم مشتاقید بیشتر بدانید با ما همراه شوید.

موزه پست رشت کجاست؟

ساختمان موزه پست

موزه پست رشت در میدان شهرداری رشت واقع‌شده است و یقیناً همه شما این میدان را به‌خوبی می شناسید و عکس‌های زیبایی از آن دیده‌اید. درست است از همان میدان معروف حرف می زنیم. این موزه مکانی تاریخی، فرهنگی و آموزشی است و می‌تواند تأثیر مثبتی در حفظ فرهنگ و تاریخ گیلان این خطه کهن داشته باشد.

برای خرید ویلا در متل قو با کارشناسان مجموعه آرش تماس بگیرید.

این ساختمان در واقع عمارت پست و تلگراف رشت است که در ضلع شمالی این میدان قرار گرفته است. میدان شهرداری رشت یکی از مرکزی ترین نقاط شهر رشت و این موزه نیز دقیقاً در مرکز شهر واقع‌شده است. قدمت این موزه به‌دوران پهلوی باز می‌گردد. وسعت بالای این موزه یکی از خصیصه های این موزه است که آن را زبانزد خاص و عام کرده.

وسعت این موزه در حدود 1930 مترمربع است. این موزه دارای چهارطبقه است که هرکدام از طبقات آن به‌منظور خاصی طراحی‌شده است. طبقه سوم این عمارت کلاه‌فرنگی است. معماری این موزه بسیار زیباست و جلوه زیبایی به خیابان واقع‌شده در آن داده است.

بازدید از دیدنی‌های موزه پست رشت

بعد از زلزله سال 1369 در گیلان که خرابی‌های زیادی با خود به بار آورد این موزه مورد مرمت قرار گرفت. آنچه که امروز در این موزه به نمایش درآمده است عبارتند از تمامی اقلام و اشیایی که به پست مربوط است.

تمبرهای پستی بخش جذابی از این دیدنی‌ها هستند که از زمان قاجار و پهلوی به بعد تا دوران معاصر در این موزه رویت می‌شوند. انواع پاکت‌های قدیمی و گزیده‌ای از تمبرها و نامه‌های کمیاب همگی در این موزه زیبا گرد هم آورده شده‌اند.

افرادی که عاشق کلکسیون تمبر هستند و می‌خواهند مجموعه‌های خود را به نمایش در آورند می‌توانند از این فرصت استفاده‌کنند و اقلام قدیمی و اشیای جذاب و دیدنی در حوزه ارتباطات را این موزه به نمایش در آورند.

اگر شما جزو این دسته از افراد هستید بی‌شک با حضور یافتن در اینجا و بازدید از دیدنی‌های آن محو تماشای این اقلام قدیمی و نوستالژیک خواهید شد.

اگر می‌خواهید درباره ساخت ویلا سنتی در شمال اطلاعاتی کسب کنید با هلدینگ آرش تماس بگیرید.

یادآوری حس و حال نوستالژیک

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازدید از این موزه یادآوری حس و حال گذشته‌های دور است. در دورانی زندگی می‌کنیم که ارتباطات به‌سادگی فشردن یک دکمه است. این در حالی است که می‌توان به حضور یافتن در این موزه و بازدید از این مکان زیبا حس و حال و خاطرات گذشته را به‌یاد آورد.

این عمارت زیبا همچون یک نگین در میانه شهر رشت می‌درخشد و دارای حس و حالی نوستالژیک و بسیار جذاب است.

می‌توان از طریق بررسی اقلام موجود در این موزه دریافت که گذشتگان چگونه اقدام به برقراری ارتباط با هم می‌نمودند. شما با حضور در موزه پست رشت در واقع خود را در دوران گذشته حاضر خواهید دید.

آیا قصد خرید ویلا در چمخاله را دارید؟

تلاش مسئولین برای تکمیل اقلام موزه پست رشت

مسئولین این حوزه در تکاپو هستند تا تمامی اقلام مربوط به ارتباطات گیلان را از سرتاسر جهان جمع‌آوری کنند و در این موزه به نمایش در آورند. قدمت پست در سرزمین ایران به‌ دوران هخامنشی باز می‌گردد.

تمامی مسئولین در تلاش‌اند تا هر نوع آثار تاریخی و اقلامی که از ارتباطات آن دوره به‌جای مانده را در موزه پست رشت به نمایش در آورند. این موزه می‌تواند منبع خوبی برای دانش‌آموزان و یادگیری آن‌ها در این باره باشد.

یک فضای آموزشی مناسب

در بخشی از موزه پست رشت فضایی برای آموزش در نظر گرفته‌شده است. در واقع تمام سعی و تلاش بر این بوده تا از تمام ظرفیت‌های این موزه استفاده شود. این فضا در اختیار استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا قرار گرفته است تا بتوانند قدمی مثبت در راستای گردش چرخه‌های اقتصادی و پیشرفت این سرزمین برداشته‌باشند.

این موزه شامل اشیای تاریخی گیلان قرار است بعد از جمع‌آوری کامل در این بخش به نمایش در آورده شوند.

آموزش به کودکان و نوجوانان

بخشی از موزه پست رشت به آموزش کودکان و نوجوانان اختصاص دارد. بالابردن سطح سواد رسانه‌ای و ارتباطات از جمله اهداف این موزه است. آموزش‌دادن مهارت‌های ارتباطی به کودکان و نوجوانان در بستر این مکان فرهنگی در حال اجراست.

برای خرید ویلا در چابکسر شک نکنید. ما در آرش منتظر شما هستیم.

نتیجه‌گیری درباره موزه پست رشت

موزه پست رشت یکی از جذاب‌ترین عمارت‌های تاریخی گیلان است که از دوران قاجار به‌جای مانده. این عمارت می‌تواند منبع خوبی برای زنده نگاه داشتن تاریخ ارتباطات در گیلان باشد.

دیدنی‌های جذابی در این موزه به‌نمایش درآمده است. از جمله آن‌ها می‌توان به انواع تمبرهای پستی مربوط به‌دوران‌های گذشته و نامه‌های کمیاب و اشیای تاریخی مربوط به ارتباطات اشاره کرد.

این فضای فرهنگی می‌تواند مکان مناسبی برای یادگیری و آموزش نوجوانان گیلانی باشد. شما می‌توانید در سفر به رشت از این موزه زیبا بازدید کنید.

این موزه دارای چهار طبقه است و وسعت بسیار بالایی دارد. این موزه یکی از زیباترین یادگاری‌های اداره پست در گیلان است و در زیباترین منطقه از شهر رشت یعنی میدان شهرداری واقع‌شده است.

اگر برای خرید ویلا در لاهیجان به اطلاعاتی نیاز دارید با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×