گیلان، زیباکنار
0133416

گشت‌و‌گذاری در میدان شهرداری رشت

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
میدان شهرداری رشت

شهر رشت، مرکز استان گیلان یکی از شهرهای زیبای شمالی است که دارای جاذبه‌های متعددی است. در این شهر شما می‌توانید از جاهای مختلفی دیدن‌کنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید. بازارها، پارک‌ها و خیابان‌های زیبای رشت می‌توانند برای مسافرین بسیار جذاب باشد. یکی از مشهورترین جاهای دیدنی شهر رشت، میدان شهرداری آن است. در این مطلب به گشت  و گذاری در میدان شهرداری رشت پرداخته شده است.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

میدان شهرداری رشت

میدان شهرداری رشت همان گونه که از نامش پیداست، میدانی که ساختمان‌های شهرداری در آن قرار دارد. ساختمان شهرداری این میدان در دوره پهلوی اول ساخته‌شده است و بسیار زیبا و دیدنی است. این ساختمان با الهام از معماری نئوکلاسیک اروپایی به‌شکل زیبایی ساخته‌شده است و یکی از نقاط دیدنی شهر رشت و نیز استان گیلان محسوب است.

برای خرید زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ساختمان شهرداری و برج ساعت زیبای آن نماد شهر رشت است. به‌جز ساختمان یا کاخ شهرداری، موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران نیز در این میدان و در همان زمان ساخته‌شده‌اند که در نوع خود زیبا و دیدنی هستند.

ساختمان‌های میدان شهرداری رشت

اگر به رشت سفر کنید و این میدان را  از نزدیک ببینید به‌خوبی متوجه خواهید شد که چرا این میدان به نماد شهر تبدیل شده است و مهم‌ترین مکان رشت است. در زیر به دلایل جذابیت و اهمیت  این میدان پرداخته شده است:

1.ساختمان زیبای شهرداری:

اصلی‌ترین دلیل زیبایی میدان شهرداری، ساختمان زیبای شهرداری است که معماری دیدنی و جذابی دارد. به ساختمان شهرداری، عمارت یا کاخ شهرداری نیز می‌گویند. این ساختمان به وسیله معماری روس به‌نام سردارف ساخته‌شده است و به‌همین دلیل سبک آن روسی است. ارتفاع  این ساختمان یا کاخ  در حدود 24 متر است و بیشتر قسمت‌های آن دارای رنگ سفید است. طرح این ساختمان زیبا و دیدنی است و دارای پنجره‌های با تعداد زیاد اما زیبا و شکیل است. پنجره‌ها هلالی شکل هستند.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در وسط این ساختمان زیبا، شما می‌توانید برج ساعت را ببینید که از ساختمان بالا رفته است و بر زیبایی ساختمان افزوده است. این برج در بالای خود دارای یک ساعت است که هر 1 ساعت، به تعداد همان ساعت به صدا در می‌آید. برای مثال اگر ساعت 8 باشد، 8 بار ساعت به صدا درمی‌آید و مردم را از زمان آگاه می‌کند. جالب است بدانید که برج ساعت 3 سال بعد بر روی ساختمان ( روی برج دیده بانی) ساخته شد و در واقع به آن اضافه شد. در ابتدا برج ساعتی روی ساختمان شهرداری وجو د نداشت.

2.ساختمان پست :

یکی دیگر از ساختمان‌های بسیار زیبای میدان شهرداری که ثبت ملی نیز شده است، ساختمان زیبای پست است.دیواره های سفید با سقف های قرمزرنگ این ساختمان واقعاً زیبا و دیدنی هستند. هر ساله نمایشگاه پول و تمبر و سکه در این محل برگزار می‌شود.

  1. ساختمان هتل:

از دیگر جاذبه‌ها و ساختمان‌های میدان شهرداری، ساختمان هتل است که در قسمت شمالی میدان قرار گرفته است و بین ساختمان شهرداری و اداره پست است. کار ساخت این ساختمان در سال 1304 شروع شد و تمام شدن آن 10 سال طول کشید. این ساختمان نیز به‌عنوان یکی از آثار ملی به‌ثبت رسیده است.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

4.کتابخانه ملی رشت:

ساختمان زیبا و جذاب بعدی در میدان شهرداری که می‌توانید از آن دیدن‌کنید، ساختمان کتابخانه ملی رشت است. این کتابخانه اولین کتابخانه ملی ایران محسوب می‌شود.

دلایل دیگر جذابیت میدان شهرداری رشت

به  جز ساختمان‌های زیبای موجود در میدان شهرداری، دلایل دیگری نیز برای جذابیت این میدان وجود دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

1.سنگفرش بودن :

تمام خیابان‌های منتهی  به میدان شهرداری سنگفرش هستند و این به جذابیت میدان افزوده است. پیاده‌روی در میدان شهرداری و روی این سنگفرش‌ها حس خوب و دلچسبی به افراد می‌دهد. خود این سنگفرش‌ها به  زیبایی میدان شهرداری شده است و باعث‌شده است میدان تمیز و شیک به‌نظر برسد.

2.نمای زیبا در شب:

میدان شهرداری رشت را باید در شب دید چون زیبایی آن دو چندان می‌شود. ساختمان شهرداری در شب جلوه بسیار زیبایی پیدا می‌کند و دیدن آن خالی از لطف نیست. در شب واقعاً می‌توان در کنار این ساختمان، عکس‌های زیبایی گرفت. حتماً اگر توانستید در شب نیز از میدان شهرداری دیدن‌کنید.

3.بازار نزدیک به میدان شهرداری:

در نزدیکی میدان شهرداری می‌توانید به بازار رشت بروید تا از آن خرید  کنید. این یکی دیگر از جاذبه‌های میدان شهرداری هستید که می‌توانید از آنجا به بازار رشت بروید.

4.دکه‌های اغذیه فروشی و مغازه ها:

اطراف میدان شهرداری تا دلتان بخواهد دکه ها و مغازه هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها غذاهای خوشمزه خریداری کنید. حتماً به‌سراغ جگرکی های اطرف میدان بروید و آنها را امتحان کنید. به جز  مغازه ها و اغذیه فروشی ها، کافه های زیبا نیز در اطراف میدان شهرداری وجود دارد که می‌توان به‌سراغ آنها رفت.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

همان‌طور که می‌بینید میدان شهرداری رشت به‌دلیل وجود ساختمان‌های زیبا و نیز جذابیت‌های دیگری که دارد می‌تواند بسیار دیدنی باشد. اگر به رشت سفر کردید حتماً از این میدان دیدن‌کنید و ساختمان‌ها و دیگر جذابیت‌های آن را ببنیید. این میدان زیبا نماد شهر رشت و یکی از مهم‌ترین مکان‌های رشت است.

شرکت انبوه‌سازان آرش به‌عنوان شرکتی که در زمینه ساخت و فروش انواع ویلا تخصص دارد می‌تواند بهترین ویلاها را در استان گیلان به شما عرضه کند. اگر دنبال خرید ویلای مناسب در گیلان (یا دیگر استان‌های شمالی) هستید می‌توانید با ما تماس بگیرید.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×