گیلان، زیباکنار
0133416

نما داخلی ویلا نیم‌پیلوت و ویژگی‌های آن

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
نما داخلی ویلا نیم‌پیلوت

ویلا نیم‌پیلوت از جمله ویلاهایی ست که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده. به‌ویژه برای آن دسته از خریدارانی که می‌خواهند در عین خرید ویلای دوطبقه صرفه اقتصادی قابل توجهی را برای خود رقم بزنند. طراحان خلاق و نوآور به تازگی به ساخت ویلا نیم‌پیلوت در شمال روی آورده‌اند و برای شمایی که می‌خواهید ویلایی بین ویلای فلت و دوبلکس خریداری کنید، ویلا نیم‌پیلوت انتخابی عالی است. اما ویلا نیم‌پیلوت چیست و نمای داخلی آن چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا نما داخلی ویلا نیم‌پیلوت را با هم بررسی کنیم.

برای خرید ویلا در چمخاله با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ویلا نیم‌پیلوت چیست؟

اجازه دهید در ابتدا کمی با ویلا نیم‌پیلوت آشنایی پیدا کنیم تا بعد به بررسی ویژگی‌های آن بپردازیم. یک ویلای فلت را در نظر بگیرید که در سمت چپ یا راست آن بخش کوچکی از سازه به‌شکل یک نیم طبقه قرار گرفته و یک فضای خالی زیر این بخش از سازه تحت عنوان پیلوت مستقر گشته. فضایی که می‌توانید آن را گاراژ، پیلوت یا پارکینگ بنامید و از آن محفظه برای نگهداری خودرو یا محفظه‌ای برای انبارکردن خرت‌وپرت‌های خود استفاده کنید. این محفظه می‌تواند یک درب مجزا داشته باشد و به‌عنوان بخشی از نمای ساختمان محسوب گردد.

وجود نیم‌طبقه در قسمتی از سازه ویلا نیم‌پیلوت

اما آن نیم طبقه‌ای که در بالا صحبتش را کردیم چیست؟ آن نیم طبقه عموماً یک اتاق با یک بالکن یا تراس کوچک است که چشم‌اندازی زیبا به محوطه بیرونی خواهد داشت. بنابراین یکی از ویژگی‌های ویلای نیم پیلوت وجود یک اتاق همراه با یک تراس کوچک در قسمت فوقانی پیلوت است.

برای اجاره ویلای ییلاقی در مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

راه‌پله در نما داخلی ویلا نیم‌پیلوت

ویلا نیم‌پیلوت را شاید بتوان از جهاتی به ویلای دوبلکس شبیه دانست اما این شباهت شاید تنها ده درصد باشد و آن هم به‌دلیل وجود یک مسیر راه‌پله برای ارتباط دادن دوطبقه ویلا است. البته بهتر است از طبقه فوقانی با نام نیم طبقه یاد کنیم تا یک طبقه کامل. بنابراین در نمای داخلی ویلای نیم پیلوت شاهد راه‌پله خواهیم بود اما نه از آن راه‌پله‌هایی که در ویلاهای دوبلکس مشاهده می‌کنیم. بلکه یک راه‌پله جمع‌وجور و نقلی در قسمتی از ویلا که موجب ارتباط دادن نیم طبقه بالایی با طبقه زیرین می‌شود.

ارتفاع سقف در نیم طبقه فوقانی ویلا نیم‌پیلوت

 نکته مهم و قابل توجه در مورد ارتفاع سقف در ویلا نیم‌پیلوت این است که ارتفاع سقف در نیم طبقه فوقانی ارتفاع کمتری است چرا که بخشی از این ارتفاع به پیلوت اختصاص داده شده بنابراین طبیعی ست که با ورود به نیم طبقه بالایی شاهد ارتفاع کوتاه تری در سقف ویلا باشیم. در اغلب ویلاهای نیم پیلوت طبقه فوقانی را به اتاق نشیمن، اتاق مطالعه یا اتاق خواب اختصاص می‌دهند که فضایی بسیار زیبا، دنج و نورگیر است.

برای خرید ویلا در لنگرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

وجود بالکن و تراس در نیم طبقه فوقانی ویلا نیم‌پیلوت

یکی از جذابیت‌های ویلا نیم‌پیلوت این است که در طبقه فوقانی ویلا شاهد یک تراس یا بالکن زیبا خواهید بود. این تراس که دقیقاً بالای پیلوت واقع‌شده می‌تواند چشم‌اندازی زیبا از محوطه بیرون ویلا برای شما ایجاد کند. بنابراین اگر اتاق خواب تان در نیم طبقه فوقانی واقع‌شده باشد شاهد چشم‌اندازی زیبا به فضای بیرون از اتاق خود خواهید بود. ممکن است تصور کنید این چشم‌انداز به زیبایی چشم‌اندازهای ویلای دوبلکس نیست اما سخت در اشتباهید. ویلای نیم پیلوت به‌دلیل ساختار نوآورانهای که دارد برای اغلب خریداران جذاب است و یکی از دلایل جذابیت آن چشم‌اندازی ست که از ارتفاع نه‌چندان بالا به بیرون خواهید داشت.

وجود محفظه سرپوشیده در نما داخلی ویلا نیم‌پیلوت

از جمله ویژگی‌های ویلای نیم پیلوت وجود یک محفظه سرپوشیده در بخش زیرین ویلا است که می‌توانید از آن به‌عنوان پارکینگ خودرو و یا مکانی برای انبار کردن وسایل خود استفاده کنید. در واقع شما با خرید ویلای نیم پیلوت صاحب یک انباری و یک پارکینگ سرپوشیده خواهید شد که امنیت ویلای شما را تا حد زیادی بالا خواهد برد. بنابراین می‌توان نقش پیلوت در افزایش امنیت ویلا را قابل توجه دانست. چرا که این محفظه دارای درب جداگانه بوده و می‌توانید تجهیزاتی مانند میز و صندلی‌های فضای باز و سایر تجهیزات ارزشمند ویلا را در زمان نبودتان در این محفظه قرار دهید و درب آن را قفل نمایید.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

وجود سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه در طبقه پایین ویلا نیم‌پیلوت

آنچه که در نمای داخلی ویلای نیم پیلوت جلب توجه می‌کند وجود سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه در طبقه پایین ویلا است. در این طبقه اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی، سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه تعبیه می‌شوند و اتاق‌های خواب در نیم طبقه بالا قرار می‌گیرند. همانطور که گفته شد این دوطبقه توسط یک راه‌پله جمع‌وجور و چند پلکانی به‌هم متصل خواهند شد.

قیمت مقرون‌به‌صرفه نما داخلی ویلا نیم‌پیلوت

از جمله ویژگی‌های مهمی که افراد را برای خرید یا ساخت ویلای نیم پیلوت راغب ساخته قیمت مقرون‌به‌صرفه این ویلاها در برابر ویلاهای دوبلکس است. بنابراین اگر می‌خواهید یک ویلای شیک با چشم‌اندازی زیبا و خیره‌کننده به‌ویژه در مناطق جنگلی خریداری نمایید به‌جای صرف هزینه‌های بالا برای خرید ویلای دوبلکس می‌توانید سرمایه‌تان را برای خرید ویلای نیم پیلوت صرف نمایید.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری درباره نما داخلی ویلا نیم‌پیلوت

ویلاهای نیم پیلوت دارای طراحی خاص و زیبایی هستند که بدون شک شما را در نگاه اول به یاد ویلاهای اروپایی خواهند انداخت. این ویلاها دارای ظاهری نقلی و جمع‌وجور هستند و اغلب متراژی متوسط دارند بنابراین برای خانواده‌هایی با تعداد جمعیت کم مناسب هستند. چشم‌انداز زیبا از نیم طبقه بالا، وجود یک محفظه سرپوشیده به‌عنوان انباری و پارکنیگ، قیمت مقرون‌به‌صرفه و طراحی داخلی شیک و دوست‌داشتنی از جمله مواردی ست که افراد را برای خرید ویلای نیم پیلوت ترغیب می‌نماید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×