گیلان، زیباکنار
0133416

نما شیشه‌ای ویلا در شمال، یک طراحی منحصربه‌فرد

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
نما شیشه‌ای ویلا

دو ویلای متفاوت را در نظر بگیرید که یکی دارای نمای شیشه‌ای و دیگری دارای نمای سنگی، آجری یا نمایی ساده از متریال‌های روتین است. نمای کدام یک چشمگیر تر خواهد بود و احساسی از لاکچری بودن به شما منتقل خواهد کرد؟ بدون شک جواب این سوال ویلا با نمای شیشه‌ای است.

ایجاد نمای لاکچری در ویلا با استفاده از شیشه کاری نما

این خاصیت نمای شیشه‌ای است که چشم‌ها را جذب خود می‌کند. گویی درخشش نور در نمای شیشه‌ای همان عنصری است که در چشمان شما تبدیل به یک برق خاص می‌شود. از این رو بسیاری از سازندگان ویلا در شمال ترجیح می‌دهند ویلاهای مدرن را با استفاده از متریال‌های نوین همچون شیشه، نماکاری نمایند.

نمای شیشه‌ای در ویلا می‌تواند چهره‌ای منحصربه‌فرد و خاص به ویلا ببخشد. هر کس که از بیرون به ویلا نگاه می‌کند قطعاً نمایی لوکس را خواهد دید که بازتاب نور خورشید در آن، درخششی بی‌اندازه به ویلا بخشیده. همچنین ویلاهایی با نمای شیشه‌ای، بزرگتر از آنچه که هستند به‌نظر می‌رسند.

وسعت بی‌نظیر چشم‌اندازها  با نمای شیشه‌ای

این یکی از خاصیت های مهم ویلا با نمای شیشه‌ای است که به‌چشم‌اندازها وسعت می بخشد. در واقع استفاده از متریال شیشه‌ای در نمای ویلا موجب می‌شود تا ویلا با وسعت و ابعاد بزرگتری در چشمان شما تجلی پیدا کند و همچنین بتوانید مناظر را با وسعت بیشتری به نظاره بنشینید.

این موضوع تنها مربوط به نمای بیرونی ویلا نیست. چشم‌انداز فوق‌العاده و تابناک ویلا از بیرون یک طرف؛ چشم‌اندازی که از درون ویلا می‌توان به محیط بیرون داشت در طرف دیگر از جذابیت‌های نمای شیشه‌ای ویلا است.

تصور کنید روبه‌روی ویلای شما در شمال چشم‌اندازی بکر و شگفت‌انگیز وجود دارد اما برای مشاهده این چشم‌انداز باید سراغ قاب کوچکی از پنجره بروید و در با ایستادن در پس پنجره‌های ویلا به این چشم‌انداز بکر خیره شوید. در حالی که با داشتن نمای شیشه‌ای به‌هیچ‌عنوان نیاز به این کار نیست. کافی ست پرده‌ها را کنار بزنید تا دیواری شیشه‌ای روبه‌روی شما نمایان شود که همچون یک دیوار جادویی چشم‌اندازی فوق‌العاده از منظره روبه‌رو برای شما نمایان کند. این دیوار شیشه‌ای همان نمای شیشه‌ای ویلا است که از درون ویلا نیز برای شما مفید فایده واقع خواهد شد. شما در هر کجای ویلا که نشسته باشید می‌توانید از این چشم‌انداز عالی استفاده کنید. نیازی به رفتن سراغ پنجره‌های کوچک آلومینیومی نیست، با زدن یک دکمه و کشیدن یک کرکره، صحنه‌ای گسترده از نمایی زیبا در برابر شما خلق خواهد شد.

استفاده از نور طبیعی خورشید در ویلا

از مزایای دیگر داشتن نمای شیشه‌ای این است که می‌توانید در تمام طول روز از نور طبیعی استفاده کنید. درخشش نور خورشید که از شیشه‌های شفاف و درخشان ویلا به درون خانه می تابد می‌تواند روز و روزگار شما را روشن سازد. این نور به‌قدری جذاب و خیره‌کننده است که حتی تصورش نیز انسان را به وجد می‌آورد. گویی بر فراز ارتفاعی بلند زیر بارش بی‌وقفه انوار خورشید ایستاده‌اید.

پیاده‌سازی نمای شیشه‌ای در ویلاهای ساحلی

نمای شیشه‌ای هم در ویلاهای جنگلی و هم در ویلاهای ساحلی کاربرد دارد. در ویلاهای ساحلی می‌توانید صبحگاهان با منظره‌ای از پهنه بیکران دریای خزر بیدار شوید که تلالو نور خورشید بر آن چشمان شما را نوازش می‌کند. دیدن منظره دریا آن هم به وسعتی بیش از همیشه می‌تواند بسیار حیرت‌انگیز و جذاب باشد.

همین که آفتاب طلوع کند، خانه از نور آن روشن خواهد شد و نوید صبح تازه‌ای را به شما خواهد داد. همه این‌ها از لطف و برکت نمای شیشه‌ای است که نور نوازشگر خورشید را مهمان ویلای شما می‌کند.

 

نمای شیشه‌ای در ویلای کوهستانی و جنگلی

در ویلای کوهستانی داشتن نمای شیشه‌ای می‌تواند یک معجزه باشد. تصور کنید در ارتفاعات کوهستان در حالی که در ویلای خود نشسته اید می‌توانید پهنه‌ای عظیم از کوه و جنگل را در مقابل چشمان خود به نظاره بنشینید. در روزهای بارانی و پاییزی نیازی نیست تا لب تراس بروید و با پنجره‌ها را باز بگذارید تا رقص برگ‌های پاییزی را در میان انبوه درختان جنگلی تماشا کنید. می‌توانید صحنه‌های بکر و هنرمندانه طبیعت را در پس این نمای شیشه‌ای مشاهده کنید و از گرمای آتش شومینه لذت ببرید. گویی پرده‌ای طلایی رنگ در پیش دیدگان شما به نمایش درآمده است که چشم از دیدن آن سیر نمی‌شود.

همچین در بهار می‌توانید چشم‌اندازی عالی به بیرون ویلا داشته‌باشید. این بار گویی پرده‌ای مخملین به رنگ سبز یکپارچه در پیش دیدگان شماست و این‌ها همه از نعمت وجود نمای شیشه‌ای در ویلا است. نمای شیشه‌ای نه‌تنها به ظاهر ویلای شما شخصیت می بخشد بلکه می‌تواند از درون نیز منفعت های بسیاری برای شما داشته باشد.

مقاومت بالای نمای شیشه‌ای

بسیاری از مناطق شمالی دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌هایی سرد است بنابراین ممکن است از بابت مقاومت نمای ویلا در فصل‌های مختلف سال کمی نگران باشید. ما به شما این تضمین را می‌دهیم که نمای شیشه‌ای ویلا بسیار مقاوم است و در روزهای برفی زمستان و آفتاب های داغ تابستانی خم به ابرو نمی‌آورد.

در واقع حتی می‌توان گفت که نمای شیشه‌ای ویلا ظاهر و ساختار خود را بیش از سایر متریال‌های نماسازی حفظ می‌کند. آجر، سنگ، سیمان و چوب ممکن است در اثر رطوبت هو و تغییرات آب‌وهوایی در شمال به‌مرور زمان نابود شوند اما شیشه هیچ‌گونه تغییری در گذر زمان نخواهد داشت. بنابراین نمای شیشه‌ای را می‌توان بهترین نما برای ویلاهای شمالی دانست. به‌ویژه در مناطقی که رطوبت هوا بیداد می‌کند. هرگونه متریال دیگری غیر از شیشه ممکن است دچار پوسیدگی و خرابی شود اما شیشه به‌دلیل ساختار مقاوم و خلل ناپذیر خود هیچ‌گونه تغییر ساختاری نخواهد داد و نیازی به تعویض نما پیدا نخواهید کرد. در واقع این موضوع به‌نوعی صرفه‌جویی در هزینه‌ها را نیز به‌دنبال دارد.

ویلاهایی که در آن های از سنگ و چوب برای نماکاری استفاده شده است بعد از مدتی بایستی مورد مرمت و نوسازی قرار گیرند در حالی که نمای شیشه‌ای ویلا هیچ‌گونه نیازی به مرمت و تعمیر و یا نوسازی ندارد.

نمای شیشه‌ای ویلا به آن ابهت می بخشد

نمای شیشه‌ای ابهت خاصی به ظاهر ویلا می بخشد. باید یک ویلا با نمای شیشه‌ای را از نزدیک مشاهده کرده باشید تا بدانید چه می‌گوییم. ویلاهایی با نمای شیشه‌ای به این علت که سطح آن‌ها نور خورشید را بازتاب می‌کنند و تصویری از محیط در سطح خود نمایان می‌کنند بسیار باشکوه تر و پر ابهت تر به‌نظر می‌رسند. آنها همچنین ظاهری مدرن دارند و کاملاً سازگار با محیط‌زیست هستند. استفاده از نمای شیشه‌ای در ویلاهایی با ساختار و ظاهر کلاسیک چندان مرسوم نیست.

اگر به‌دنبال ویلایی لاکچری با ظاهری باشکوه اما مدرن هستید شراغ خرید ویلا با نمای شیشه‌ای در شمال بروید.

ایجاد طراحی خلاقانه با استفاده از نما شیشه‌ای

اگر نگاهی به ویلاهای دارای نمای شیشه‌ای بیندازید متوجه می‌شوید که این ویلاها هرکدام دارای نمایی منحصربه‌فرد هستند و اغلب دارای طراحی‌های تکراری و کسل کننده نیستند. بنابراین با پیاده‌سازی نمای شیشه‌ای در ویلا می‌توان ظاهری منحصربه‌فرد و خلاقانه برای ویلا به‌ارمغان آورد و آن را نسبت به سایر ویلاهای اطراف متمایز ساخت. در واقع طراحان این اجازه را دارند که در نمای شیشه‌ای ویلا نوآوری های بیشتر و هنرمندانه تری را پیاده‌سازی کنند.

نتیجه‌گیری

اگر بخواهیم ظاهر قضیه را کنار بگذاریم متوجه می‌شویم که نمای شیشه‌ای در ویلا می‌تواند فواید بیشماری داشته باشد. بهره‌وری انرژی و استفاده از نور طبیعی و درخشان خورشید در طول روز ار نعمات استفاده از نمای شیشه‌ای است.

گرمایش و سرمایش ویلای شما می‌تواند از طریق همان نمای شیشه‌ای تامین شود. اگر ویلای شما شمالی باشد در فصل زمستان می‌توانید ویلا را با نور خورشید گرم کنید و نیازی به استفاده از تجهیزات گرمایشی نیست. بنابراین می‌توانید میزان زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

برعکس آنچه که عموم تصور می‌کنند نمای شیشه‌ای موجب هدر رفت انرژی نمی‌شود چرا که شیشه‌های به‌کار برده شده در نمای ساختمان متفاوت از شیشه‌های معمولی است بنابراین نمی‌توانند انرژی ساختمان را به‌هدر دهند.

اگر مشتاق هستید ویلایی شیک و لاکچری خریداری کنید که شما را از نعمت دیدن چشم‌اندازهای بکر شمال بی‌بهره نگذارد بهتر است سراغ خرید ویلا با نمای شیشه‌ای باشید.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×