گیلان، زیباکنار
0133416

نکات مربوط به نورپردازی حیاط و باغچه ویلا را رعایت کنید.

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-02-02
نورپردازی باغچه ی ویلا

زمانی که به تکنیک‌های نورپردازی برای باغ، حیاط و حیاط ویلا یا  خانه فکر می‌کنید، اهداف اصلی را زیر نظر داشته‌باشید: روشن‌کردن فضای حیاط برای برجسته کردن مسیر برای عبور آسان، و استفاده از نورپردازی متمرکز. برای نمایش درایو سخت، نمای بیرونی خانه را روشن کنید تا نمای بیرونی خانه را نمایش داده و یک نمای خارجی خیره‌کننده ایجاد کنید. یکی از اسرار داشتن فضای سبز زیبا و منحصربه‌فرد در حیاط استفاده از تکنیک‌های نورپردازی یارد است. اگر فضای باز فضای باز را به‌خوبی روشن کنید، زیبایی آن را دو برابر خواهید کرد.در ادامه مقاله تمام نکاتی را که باید در هنگام نورپردازی حیاط و باغچه ویلا مد نظر داشته‌باشید بررسی خواهیم کرد.

نور پردازی ورودی و دیوار حیاط ویلا

نورپردازی دیواره‌ای باغ یا ویلای بسیار مهم است; چون جمله‌این دعوت فریبنده است. یک راه ورودی روشن که به حیاط یا باغ منتهی می‌شود نه‌تنها مهمانان را راهنمایی می‌کند بلکه به زیبایی آن را روشن می‌کند. نصب چراغ‌ها برای روشن‌کردن باغ‌ها در هر دو طرف مسیر در ارتفاعات پایین تأثیر جادویی بر روی پیاده‌رو دارد. به علاوه، شما می‌توانید در امتداد لبه مسیر (به خصوص در اطراف گل‌ها و گیاهان) نورپردازی کنید. گاهی اوقات روشنایی یک باغ کوچک می‌تواند زیبایی حیاط و ورود ویلای شما را افزایش دهد.چراغ‌های آویزان یا لامپ‌های خورشیدی نیز از جمله‌ایده‌هایی هستند که باغ و حیاط خانه را روشن می‌کنند. زیرا آن‌ها نیاز به سیم‌های برق را از بین می‌برند. علاوه بر این، چراغ‌های روی زمین در راهرو نیز یک ایده جالب هستند.

نورپردازی پله‌های ویلا

با لامپ‌های توکار، مسیر باغ و پلکان ویلایی را روشن کنید که از خانه به فضای بیرون کشیده می‌شوند. نورپردازی زیر هر گام با کمک چراغ LED، باعث درخشش نور در هر مرحله می‌شود.اگر پله‌ها در مجاورت یک دیوار آجری قرار دارند، می‌توانید از نور برای روشن‌کردن دیوار باغ برای ایجاد نورپردازی نرم استفاده کنید که کل فضای باز را در بر نمی‌گیرد. شما می‌توانید از حسگرهای تشخیص حرکت به‌همراه نورپردازی پلکان و حیاط استفاده کنید.

نورپردازی هارداسکیپ محوطه باغ و حیاط ویلا

ایده نورپردازی حیاط و حیاط دیگر نمایش ویژگی‌های باغ و ویلا (مانند دیواره‌ای سنگی، پله‌ها، باغ، حصار، حصار و نرده) با نورپردازی است. برای مثال، نورپردازی متمرکز می‌تواند هر دیسک سخت را با جزئیات نمایش دهد.شما می‌توانید از لامپ‌های کم‌مصرف بر روی زمین (که به‌عنوان چراغ دفنی شناخته می‌شود) استفاده کنید، چراغ‌ها در قسمت بالای حیاط ویلا و به‌منظور افزایش قابلیت دید علاوه بر فراهم آوردن نور محیط. روشنایی به‌سمت بالا می‌تواند بافت دیواره‌ای، ستون‌ها و در داخل حیاط یا حیاط خانه را نشان دهد.

نورپردازی استخر ویلا

ایمنی یکی از عوامل مهم در طراحی نورپردازی استخر است. از پیاده‌روها و پله‌های اطراف استخر شروع کنید و از نور پنهان یا توکار اطراف استخر برای روشن‌کردن این ناحیه و جلوگیری از حوادث مانند لغزش استفاده کنید.نورپردازی زیر آب که از چراغ‌های راهنما استفاده می‌کند، طراحی را کامل می‌کند. شما می‌توانید نوره‌ای کوچک را بر روی استخر و روی درخت آویزان کنید تا تأثیر خنده‌دار، شاد و ستاره‌ای را ایجاد کنید.روشنایی استخر و محیط اطراف آن را فراموش نکنید. مناطقی که باید روی آن‌ها تمرکز کنید شامل فواره حوض، دیوار آبگیر، آبراهه و غیره است.

اگر نورپردازی آبی با دقت بالا انجام شود، در شب تأثیر جادویی خواهد داشت و می‌تواند برای احزاب سرگرم‌کننده باشد.نورپردازی کاشی‌های کف استخر بیش‌ترین تأثیر را بر زیبایی و نورپردازی استخر دارد. زمانی که نور از پایین می‌تابد، قطرات آب شبیه الماس می‌درخشیدند. روشن‌کردن آب از بالا می‌تواند چالش برانگیز باشد، زیرا در این وضعیت آب بازتاب آن به‌جای جذب آن است. موقعیت‌ها و زوایای مختلف را امتحان کنید تا بهترین بخش نورپردازی را پیدا کنید.

نور پردازی بخش مرکزی حیاط ویلا

ترکیب هوشمندانه نورپردازی در باغ و حیاط ویلا، به شما اجازه می‌دهد که طراحی زیبای باغ خود را به میهمانان نشان دهید. از نور قابل تنظیم برای نمایش درختان بلند استفاده کنید. می‌توانید لامپ‌های کم‌مصرف در میان بوته‌ها و بوته‌ها قرار دهید.از لامپ‌های روشنایی برای علامت‌گذاری لبه‌های در طول دیواره‌ای کوتاه و بالا استفاده کنید. در روشنایی درختان باغ و  حیاط و ویلا، با ترکیب نور و سایه به باغ شما اثر زیبایی می‌بخشد.

هنگام خیره شدن به آسمان در شب و استراحت در فضای باز، فضا را بیشتر با لامپ‌های رشته‌ای روشن کنید. برای روشن‌کردن منطقه باغ، یک چراغ از یک درخت آویزان کنید و یا از نور در پایین تنه درخت استفاده کنید تا نور پراکنده شود. برای افزایش روشنایی باغ و حیاط خانه، فانوس روی دیوار بیرونی خانه آویزان کنید. از لامپ‌های LED ضد آب استفاده کنید که از نور خورشید تغذیه می‌کنند تا دردسر نصب سیم‌های برق را رفع کنند.

 به کار گیری فایرپیت برای نورپردازی باغچه و محوطه باغ ویلا

فایرپیت یک ایده غیر معمول برای نورپردازی فضای باز است. اما این یک انتخاب عالی برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی پس از مهمانی است.  فایرپیت در باغ و ویلا تشعشع گرم ایجاد می‌کند و فضای خوبی برای یک مکالمه صمیمانه بعد از شام فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید از گزینه‌های قدیمی استفاده کنید که از چوب به‌عنوان سوخت استفاده می‌کنند.

استفاده از گلدان‌های نورانی برای تامین نور باغچه ویلا

ظروف نور یک گلدان معمولی در طول روز هستند. اما شب‌ها نور زیبایی برای روشن‌کردن باغ و حیاط خانه فراهم می‌کنند. ظروف نور یک ایده نوآورانه برای روشن‌کردن حیاط خانه یا باغ و حتی محیط باغ و در انواع شکل‌ها و اندازه‌های مختلف هستند. این گلدان‌ها بدن مات دارند و در انواع رنگ‌ها (از شیری سفید تا رنگ‌های تسکین‌دهنده) به‌خاطر تغییر LED در دسترس هستند. این ظروف کاملاً ضد آب هستند.ظروف نور به‌طور گسترده در نورپردازی باغ به‌کار می‌روند و در شب تأثیر زیبایی دارند و حتی می‌توانید از آن‌ها برای روشن‌کردن خانه خود استفاده کنید.

روشنایی محل غذاخوری در حیاط ویلا

غذا خوردن با دوستان و خانواده نیازمند نورپردازی مناسب است که می‌تواند با استفاده از نور باغ به‌دست آید. لامپ‌های قابل‌حمل (مانند فانوس‌های تزیینی) گزینه خوبی برای یک مکالمه با فضای باز هستند و هر وقت بخواهید می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید.اگر فضای غذاخوری در یک منطقه فرورفته باشد، استفاده از چراغ‌های led می‌تواند نور خوبی روی میز بتابد. لامپ‌های رشته‌ای، رشته‌ای یا لامپ‌های رشته‌ای را در یک الگوی زیگزاگ برای ایجاد یک سایبان درخشان ترتیب دهید.

نورپردازی تراس و ایوان ویلا شمال

نورپردازی ایوان و تراس باید به گونه‌ای باشد که از دست نرود و یا سقوط نکند، به خصوص وقتی که شما مهمان دارید. به‌عنوان یک فضای باز فضای باز، طراحی نورپردازی ایوان باید برای پل‌ها، مسیرها و نرده‌ها به‌کار رود. چراغ‌های LED توکار نیز می‌تواند برای روشن‌کردن ایوان یا تراس خانه به‌کار رود. روشنایی حصارها و پله‌ها ایمنی را افزایش می‌دهد و فضایی زیبا ایجاد می‌کند.

چراغ ها برای نورپردازی باید در کجا قرار بگیرند؟

بهترین چیز در مورد نورپردازی باغ این است که شما می‌توانید روی گیاهان و مجسمه‌ها تمرکز کنید.به‌طور کامل از مکان‌های مهم مانند انبار، تجهیزات بازی و غیره چشم‌پوشی کنید.اما مهم‌ترین چیز، حذف موارد غیرضروری نیست,تنها نور بیشتر قسمت‌های باغ شما را روشن می‌کند چون نور کمی تیره‌تر می‌شود و آن قسمت‌ها کم‌تر نمایان هستند.سعی کنید درختان را سبک کنید، به‌ویژه آن‌هایی که پوست و تنه جالب دارند مانند درختان گیلاس.برای بیش‌ترین اثر، یک حباب در نزدیکی پایه صندوق قرار دهید تا پرتو یک بازی نور و سایه را از میان شاخه‌های درخت ایجاد کند.

از چراغ‌های آویخته استفاده کنیدیک لامپ آویزان برای باغ که معمولاً روی میز غذاخوری باغ قرار دارد، راهی موثر برای کمک به ترکیب نمای بیرونی باغ است. درست مثل قرار دادن یک لامپ استاندارد برای استفاده بیرونی از صندلی‌های باغ. کف کوچک یا چراغ‌ها برای حضور در میان گل‌ها نیز مناسب هستند، که به‌شکل سنگ‌های درخشان یا لامپ‌های led انعطاف‌پذیر و بلند استفاده می‌شوند. آخرین مدل نورها برای روشنایی باغ و باغ; اگر درختان در باغ داشته‌باشید، برای آویزان کردن نور از شاخه‌ها و ایجاد یک باغ شاد و شاد سبک ژاپنی را نصب کنید

نیازی به گفتن نیست که اولین قدم به یک پروژه نورپردازی در محیطی مانند یک ویلا حیاط یا باغ بررسی ایمنی برای مسائل مربوط است. این محیط‌ها اغلب باز هستند که نیاز به توجه به مسائل ایمنی در روشنایی حیاط ویلا در چنین پروژه‌هایی را افزایش می‌دهد. اصول روشنایی حیاط یا هر محیط بسته به‌شرایط و اقلیم متفاوت خواهد بود. یک روش و یک ماده هرگز نمی‌تواند برای دو یارد مختلف یا ویلا استفاده شود. با این حال، اصول اولیه در تمام محیط‌ها و اقلیم‌های کاملاً تقریب زده شده‌اند. قبل از نورپردازی با متخصص مشورت کنید.

نتیجه‌گیری

نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم از جمله مهم‌ترین نکاتی است که در ارتباط با نورپردازی حیاط ویلا باید مد نظر داشته‌باشید. شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های پیشگام در ساخت ویلاهای معمولی فلت و دوبلکس است و انواع ویلاهای دوبلکس و فلت را  در مدل‌های مختلف را باتوجه به نیاز و سلیقه شما طراحی و عرضه می‌کند. تمامی افرادی که در این شرکت مشغول به‌کار هستند و زبده‌ترین و ماهرترین افراد درزمینه ساخت ویلا هستند.

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×