گیلان، زیباکنار
0133416

نکاتی در مورد ساخت ویلا در گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-01-22
ساخت ویلا در گیلان

ساخت ویلا در گیلان شاید گزینه‌ای جذاب و جالب برای خانواده‌ها و گردشگران باشد و بیشتر آنها دوست دارند که یک ویلا با مشخصات و ظاهر مطابق با سلیقه خود داشته‌باشند. اما به‌همان اندازه که تصور این کار لذت‌بخش است، می‌تواند دردسرهایی نیز داشته باشد که از تصمیم اولیه خود پشیمان شوید.

درواقع، آغاز شروع ساخت یک ویلا از فکر کردن در مورد شرایط آن و چگونه بودن ویلا شروع می‌شود و مهمترین بخش ساخت‌وساز همین گام اول است. این در حالی است که اکثر کسانی که برای ساخت ویلا در گیلان اقدام می‌کنند، این مرحله را بی‌اهمیت دانسته و توجه چندانی به آن ندارند.

فکر و برنامه‌ریزی برای ساخت ویلا در گیلان به شما کمک می‌کند که یک نقشه راه جامع داشته‌باشید و برای هر مرحله که کار را پیش می‌برید، برنامه خاص خود را پیاده کنید. در مراحل بعد می‌توانید این نقشه را به‌سلیقه خود تغییر داده و حتی با توجه به بودجه، شرایط زمین، مقررات دولتی و مواردی از این قبیل شرایط ساخت ویلا را نیز تغییر دهید.

بنابراین، اگر کسی که قصد ساخت ویلا در گیلان را دارد و برنامه‌ای مدون و منظم داشته باشد و حتی‌الامکان از یک مشاور مجرب نیز بهره ببرد، می‌تواند پروژه خود را با موفقیت به پایان برساند.

ما در این مطلب چند نکته در مورد ساخت ویلا در گیلان ذکر خواهیم کرد و در هر مورد پیشنهادهایی نیز ارائه خواهیم داد. پس با ما در  همراه باشید!

بودجه ساخت ویلا در گیلان

اولین توصیه ما این است که هرگز به‌صورت احساسی و با فکرهای مقطعی وارد فرایند ساخت ویلا در گیلان نشوید. توجه‌داشته‌باشید که هر قدم از ساخت ویلا به یک بودجه خاص نیاز دارد و از خرید مصالح گرفته تا دریافت مجوز ساخت و حق انشعاب آب و برق و گاز، همگی به پول نیاز دارند. اگر در این زمینه تجربه ندارید و این اولین کار ساخت‌وساز شماست، بهتر است در همین قدم اول پشیمان شوید. اما اگر مصر هستید که وارد این کار شوید، باید یک مشاور مجرب در کنار خود داشته‌باشید و قبل از شروع ساخت ویلا، هزینه هر مرحله را حساب کنید و هزینه نهایی پروژه را برآورد کنید و با توجه به بودجه برای ویلا تصمیم بگیرید.

آیا گرفتن مجوز ساخت ضروری است؟

حال که تصمیم گرفته‌اید که ساخت ویلا در گیلان را خودتان بر عهده بگیرید، در این مرحله باید به فکر گرفتن مجوز ساخت ویلا باشید. گرفتن مجوز ساخت برای یک ملک، به‌خصوص برای ویلا در شمال کشور بسیار ضروری است. یک مجوز ساخت نشان می‌دهد که زمین شما از لحاظ کاربری مشکلی ندارد؛ یک مجوز نشان می‌دهد که کار شما قانونی بوده و کسی به شما گیر نمی‌دهد، یا یک مجوز ساخت به شما کمک می‌کند که حق انشعاب آب، برق و گاز را حتی برای یک زمین خالی دریافت کنید. بنابراین توصیه می‌شود که حتماً برای گرفتن مجوز ساخت اقدام کنید.

گرفتن مجوز ساخت ویلا در گیلان ممکن است زمان‌بر باشد و با دردسرهای زیادی همراه باشد، بنابراین بهتر است زودتر برای گرفتن مجوز اقدام کنید و حتی از یک مشاور مجرب که در این زمینه تجربه داشته باشد کمک بگیرید.

خودمان بسازیم؛ یا با یک پیمانکار یا شرکت انبوه‌ساز به توافق برسیم؟

پاسخ به این سؤال مختصر و مفید است؛ اگر سابقه ساخت‌وساز دارید و یا قلق ساخت ویلا در گیلان آشنا هستید، خودتان اقدام کنید، اما اگر تازه‌کار و ناشی هستید و یک مشاور خوب در کنار خود ندارید بهتر است به‌سراغ یک پیمانکار یا شرکت انبوه‌ساز بروید. طبیعتاً اگر خود شما بر روند ساخت یک ویلا نظارت داشته‌باشید، برای آن وقت بگذارید، وسایل و مصالح آن را بخرید، قسمت‌های آن را به دلخواه انتخاب کنید، نه‌تنها از لحاظ هزینه کلی به‌سود شما خواهد بود، بلکه از لحاظ احساسی نیز به شما کمک خواهد کرد و در لحظه اقامت در ویلا خستگی کار از تن شما بیرون خواهد رفت.

اما اگر می‌خواهید پروژه ساخت ویلا در گیلان را به یک پیمانکار یا شرکت انبوه‌ساز واگذار کنید، توصیه ما این است که به‌سراغ شرکت‌ها بروید. با توجه به اینکه پیمانکاران عمدتاً شخصی هستند احتمال ریسک کاری شما بالاتر می‌رود. این در حالی است که شرکت‌های انبوه‌ساز مانند، شرکت انبوه‌سازان آرش، کلیه مجوزهای قانونی را دریافت کرده‌اند و نحوه کار آنها مطابق با استاندارد است. این موضوع باعث می‌شود که قرارداد بین شما و شرکت جنبه قانونی داشته باشد و حتی اگر در روند تحویل ویلا دچار مشکل شوید، می‌توانید آن را پیگیری کنید.

آیا به سبک خاصی در نقشه‌کشی ساختمان نیاز دارم؟

کسانی که با علم معماری و ساخت‌وساز آشنایی دارند، می‌دانند که هر منطقه یک سبک معماری خاص خود دارد که اکثر سازه‌ها با توجه به آن سبک ساخته می‌شوند. آموزه‌های دینی، معماری باستانی، شرایط آب‌وهوایی، سلیقه شخصی و معماری غالب مواردی هستند که طراحی نقشه یک ساختمان را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ساخت ویلا در گیلان نیز از این مستثنا نیست. بنابراین، برای نقشه‌کشی ساختمان ویلای خود بهتر است به‌سراغ مهندسین بومی منطقه رفته و از آنها بخواهید که نقشه ویلای شما را بکشند. البته اگر دوست دارید که سبک خاصی در طراحی ویلای شما وجود داشته باشد، می‌توانید خودتان نیز مشورت دهید و حتی بخواهید جای خاصی از ساختمان را تغییر دهد.

آیا به آماده‌سازی زمین ویلا نیاز دارم؟

یکی از مسائلی که در ساخت ویلا اهمیت دارد و در زمین‌های شمال کشور نیز این اهمیت بیشتر می‌شود، کیفیت زمین ویلا است. با توجه به وضعیت بارندگی در شمال کشور، معمولاً زمین‌های این منطقه به‌شدت در معرض بارندگی قرار دارند و حتی ممکن است بافت آنها سست شود. بنابراین قبل از اینکه فرایند ساخت ویلا در گیلان را شروع کنید، زمین ویلا را بررسی کنید و میزان استحکام آن و مقاومت در برابر شرایط مختلف بسنجید. برای این کار می‌توانید یک مهندس زمین‌شناسی یا یک مهندس عمران با خود ببرید و کیفیت زمین را تأیید کنید.

اما تنها کیفیت زمین اهمیت ندارد و شرایط فضای اطراف آن نیز مهم است. شمال کشور از لحاظ زمین‌های حاصلخیز و جنگلی در بهترین سطح ممکن قرار دارد و این بدین معنی است که رشد گیاهان و درختان در آن بسیار بالاست. بنابراین باید توجه‌داشته‌باشید که در نزدیک محل ساخت ویلا در گیلان درخت خاصی وجود نداشته باشد و حتی‌الامکان بوته‌ها و ریشه‌های آنها را پاک‌سازی کنید.

توجه‌داشته‌باشید که در ساخت ویلا در گیلان فاکتورهای دیگری مانند سیستم دفع فاضلاب، تعداد اتاق‌ها، محل پارکینگ، و محل حمام و سرویس بهداشتی نیز مهم است که باید مدنظر قرار دهید. اگر دوست دارید که ما را در پروژه ساخت ویلای خود دخیل کنید و از تجربه کارشناسان مجرب شرکت انبوه‌سازان آرش بهره ببرید، با ما در تماس باشید و برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ما مراجعه کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×