گیلان، زیباکنار
0133416

نکاتی درباره خرید ویلا در گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1396-12-28
نکاتی درباره خرید ویلا

خرید ویلا در گیلان باوجوداینکه گزینه‌ای دوست‌داشتنی و خوب به‌نظر می‌رسد، اما گاهی کوتاهی در تحقیقات و آشنایی با اصول معامله ملک، این خرید را به یکی از بدترین تجربه شما تبدیل می‌کند. نکاتی درباره خرید ویلا وجود دارد که باید بدانید. خرید هر ملکی قاعده و قانون خاص خود را دارد و خرید ساختمان بخشی از معامله ملک است که حساسیت بیشتری نیاز دارد. باید توجه داشت که ساختمان‌هایی مانند ویلا را بعد از خرید نمی‌توان چندان تغییر داد و تنها تغییرات آن باید به چند تغییر سطحی و دکوری ختم شود؛ زیرا کارهای اساسی هزینه شما را افزایش می‌دهد.

اما هنگام خرید ویلا در گیلان به نشانه‌های زیادی بر خواهید خورد که اگر بر روی آنها متمرکز شوید و حواس خود را جمع کنید می‌توانید به مناسب بودن ویلا پی ببرید. مجموعه‌ای از رفتارهای فروشنده، شکل ساختاری ویلا، موقعیت مکانی ویلا و همچنین وضعیت مشاور املاک نشانه‌هایی در اختیار شما قرار می‌دهند که امکان قضاوت را برای شما فراهم می‌آورند. اما در برخی از معاملات مانند خرید ویلا در گیلان باید نشانه‌ها را جدی گرفت و به‌محض مواجهه با آنها باید سریعا معامله خود را فسخ کنید. در ادامه این مطلب به برخی از این نشانه‌ها خواهیم پرداخت و دلیل اهمیت این نشانه‌ها را شرح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید!

نکاتی درباره خرید ویلا در گیلان

نکته اول؛ هنگام خرید ویلا در گیلان نسبت به هرگونه ترک‌خوردگی حساس شوید!

اگر به گوشه‌های ساختمان مسکونی خود نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که ترک‌خوردگی‌های ریزودرشتی در آن دیده می‌شود که تا حدودی طبیعی هستند و ناشی از انقباض و انبساط اجزای ساختمان باشد. اما این قضیه در مورد یک ویلای زمینی می‌تواند کمی مشکوک باشد و حتماً باید آن را بررسی کنید. استان گیلان وضعیت آب‌وهوایی خاص خود را دارد و رشد گیاهان نیز در آن بسیار بالاست. بنابراین توصیه می‌شود که هنگام خرید ویلا در گیلان حتماً به ترک‌خوردگی ساختمان ویلا و دیوارهای آن حساس شوید. همچنین درصورتی‌که می‌توانید و شرایط بازدید را دارید، به‌دنبال منشاء ترک‌خوردگی بگردید.

اما اگر متوجه شدید که ترک‌خوردگی غیرطبیعی است و اگر اندازه‌این ترک‌ها و تعداد آن‌ها بالا باشد، باید از خرید ویلا پشیمان شوید و به‌دنبال گزینه‌های دیگری بروید.

نکته دوم؛ مخفی‌کاری صاحب ویلا را جدی بگیرید!

اما نکته‌ای که باید شک شما را برانگیزد و باعث شود که در مورد خرید ویلا در گیلان با کمی احتیاط رفتار کنید، این است که رفتارهای مشکوک و غیرمعمول از صاحب ویلا ببینید. در حالت طبیعی شما به‌عنوان یک خریدار باید موقعیت ویلا را ببینید، امکانات آن را بسنجید، با فروشنده به توافق برسید، به مشاور املاک بروید و سند رسمی فروش ویلا را امضاء کنید. این روند برای هر ملکی قابل انجام است و تنها ممکن است کمی شاخ و برگ به آن داده شود که به خریدار و فروشنده بستگی دارد.

اما چیزی که باید شما را از خرید ویلا در گیلان از یک فرد مشکوک بترساند این است که فروشنده به‌دنبال روش‌های غیرمعمول و مخفی‌کاری باشد. برخی از فروشندگان ویلا اقدام به ساخت ویلاهای غیرقانونی کرده‌اند و از طرف مقامات دولتی تحت تعقیب قرار دارند. اگر یک فروشنده از شما بخواهد که در زمانی نامعلوم، در شرایطی مخفیانه و یا مواردی از این دست به بازدید از ویلا بروید، باید مشکوک شوید و با وسواس بیشتر به بازدید از ویلا بپردازید. حتی اگر متوجه شدید که سیستم آب‌رسانی و برق ویلا مشکل دارد، ویلا را نخرید.

نکته سوم؛ ارزان‌بودن ویلا و عجول بودن فروشنده می‌تواند مشکوک باشد!

طبیعتاً اگر با بازار خرید و فروش ویلا آشنایی داشته‌باشید، قیمت هر ملک و ارزش آن ملک را به‌صورت حدودی و با توجه به محل ساخت و متراژ آن می‌دانید. بنابراین، اگر هنگام خرید ویلا در گیلان با ویلاهای ارزان‌قیمت مواجه شدید، باید مشکوک شوید و احتمال دهید که در مورد آن ممکن است شبهاتی وجود داشته باشد. معمولاً کسانی که ویلای خود را بدون مجوز و در زمین‌های غیرقانونی می‌سازند، نمی‌توانند امکانات اولیه برای آن فراهم کنند و مجبور خواهند شد که ویلای خود را با قیمت کمتر از معمول به فروش برسانند. همین عجول بودن فروشنده برای بستن قرارداد و تمایل آنها برای بردن شما به‌سمت مشاورین املاک نامعتبر می‌تواند نشانه خوبی باشد که از خرید ویلا پشیمان شوید.

نکته چهارم: کیفیت بد آب چاه

تأمین امکانات اولیه در ویلا امری ضروری است و حتی اگر مجوز ساخت نیز داشته‌باشید گرفتن مجوز انشعاب آب و برق زمان‌بر و پردردسر است. از طرفی آب نیز امری حیاتی است و با سلامتی و شما و خانواده شما سروکار دارد. اگر در هنگام خرید ویلا در گیلان متوجه شدید که آب ویلا از شبکه آب شهری تأمین می‌شود از وجود امتیاز مطمئن شوید و مشکلی نخواهید داشت. اما اگر آب ویلا از چاه تأمین می‌شود و کیفیت پایینی دارد باید در مورد وجود چاه اصلی شک کنید و حتی‌الامکان وجود چاه را بررسی کنید. اما اگر امکان بررسی نداشتید بهتر است بی‌خیال این گزینه شده و به‌سراغ گزینه‌های بعدی بروید.

نکته پنجم؛ مشخص نبودن محدوده ویلا!

یکی از نکاتی که در مورد خرید ویلا در گیلان و حتی در سایر شهرهای ایران اهمیت دارد، مشخص بودن محدوده ویلا است. معمولاً این مشخصات در سند زمین و حتی سند ویلا ذکر شده است. حتی اگر در حین بررسی از ویلا متوجه شدید که دیوار بیرونی ویلا تخریب شده است، یا هنوز ساخته نشده است، باید قبل از بستن قرارداد تکلیف محدوده آن را مشخص کنید. اگر در سند رسمی این ویلا و زمین آن به‌صورت دقیق محدوده زمین مشخص شده باشد و تنها دیوار اطراف آن دچار مشکل شده باشد، می‌توانید بخشی از قرارداد را کسر کرده و ویلا را بخرید.

اما اگر فروشنده نتواند مدرک مستندی به شما ارائه دهد و حتی تضمین ساخت دیوار را نیز به شما دهد باید شک کنید که یا این ویلا فاقد مجوز بوده و توسط مأموران دولتی تخریب شده است یا هنوز بر روی محدوده آن نزاع وجود دارد.

نکته ششم؛ آزاد نبودن

آخرین بخش از نکاتی درباره خرید ویلا بحث آزادنبودن آن است. ممکن است در بررسی ویلا و قسمت‌های آن مشکلی وجود نداشته باشد، از لحاظ ساختاری، فیزیکی و امکانات اولیه ویلا کامل باشد و برای بستن قرارداد آماده باشید. نکته آخری که باید به آن توجه‌داشته‌باشید، آزاد بودن سند آن و نبودن آن در رهن بانک یا هر سازمان دیگر است. اگر چنین اتفاقی برای سند ویلا رخ داده باشد، یعنی شما فعلاً امکان انتقال سند را ندارید. اگر به‌هنگام خرید ویلا در گیلان به چنین گزینه‌ای رسیدید توصیه ما این است که از بستن قرارداد خودداری کنید و حتی‌الامکان به‌سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

کسانی که به استان گیلان و شهرهای مختلف آن سفرکرده‌اند می‌دانند که در این شهر گزینه‌های متعددی برای خرید ویلا در گیلان وجود دارد و نیازی به عجله یا کوتاهی نیست. ما در شرکت انبوه‌سازان آرش شرایطی را فراهم آورده‌ایم شما با خیال راحت به فرایند خرید خود برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از ویلاها وب‌سایت ما را ملاحظه بفرمایید و با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×