گیلان، زیباکنار
0133416

5 نکته مهم که هنگام ساخت ویلا باغ باید در نظر بگیرید

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-17
ساخت باغ ویلا

شاید تعریف باغ ویلا در ذهن شما ویلایی باشد که تنها تفاوتش با ویلاهای دیگر داشتن یک محوطه سرسبز است. اگر چنین تعریفی از باغ ویلا در ذهن خود دارید همین حالا آن را از ذهن تان پاک کنید چرا که ساخت باغ ویلا صرفاً ایجاد یک ویلا با فضای سبز نیست. در واقع استانداردهای زیادی باید دست‌به‌دست هم دهند تا یک باغ ویلای اصولی و شیک داشته‌باشید.

از طراحی فضای سبز گرفته تا طراحی آب‌نما و آلاچیق و نورپردازی همگی در کیفیت نهایی باغ ویلا موثر است. از همین بابت در ادامه قصد داریم 5 نکته مهم هنگام ساخت باغ ویلا را عنوان کنیم. بنابراین اگر شما هم سودای طراحی و ساخت باغ ویلای شخصی خود را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

برای اجاره ویلای ییلاقی در مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نکات ساخت باغ ویلا

اهمیت دادن به سبک طراحی باغ ویلا

باغ ویلاها می‌توانند همانند ویلاهای دیگر در سبک‌های مدرن، کلاسیک و روستیک طراحی شوند بنابراین به‌هنگام ساخت باغ ویلا باید به این سبک دقت کرد. شما طفدار کدام سبک طراحی هستید؟

اگر ویلای شما دارای سبک مدرن است باید از المان‌هایی متناسب با این سبک در باغ ویلا استفاده کنید.

متریال قابل استفاده

به‌عنوان مثال در باغ ویلای مدرن می‌توانید از فلاورباکس‌های چوبی یا فلزی در گوشه و کنار استفاده کنید. همچنین می‌توانید اقدام به طراحی و تعبیه یک آب‌نمای شیشه‌ای با سبک مدرن نمایید و شومینه‌ای گازی در گوشه‌ای از باغ ویلا تعبیه کنید.

استفاده از متریال‌هایی همچون فلز و شیشه در باغ ویلای مدرن آن را بسیار زیبا خواهد کرد. این در حالی است که باغ ویلاهای کلاسیک می‌تواند دارای برکه‌های سنگی کوچک، مسیرهای سنگی، آلاچیق‌های سنگی و چوبی، پل چوبی یا سنگی روی برکه و المان‌های اصیل و سنتی در محوطه باشد. به این صورت حس و حال کلاسیک را هر چه بیشتر به بینندگان القا خواهد کرد.

استفاده از سنگ‌های تراش خورده در ویلای کلاسیک می‌تواند موجبات زیبایی هر چه بیشتر باغ ویلا را فراهم سازد. در مورد باغ ویلاهای روستیک نیز استفاده از چوب‌هایی با ظاهر خام و تراش نخورده و تعبیه نیمکت های چوبی با الوارهای قطور می‌تواند ایده‌ای عالی باشد. بنابراین در ساخت باغ ویلا باید به سبک طراحی آن دقت ویژه‌ای نمود.

برای ساخت ویلا سنتی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دقت به زاویه طلوع و غروب خورشید به‌منظور طراحی باغچه‌های باغ ویلا

از دیگر نکات مهمی که باید به‌هنگام ساخت باغ ویلا به آن دقت شود دقت به جهت طلوع و غروب خورشید برای تعبیه باغچه‌های باغ ویلا است. به‌عنوان مثال اگر بخشی از باغ ویلا کاملاً در سایه قرار دارد تعبیه باغچه در آن بخش باید با دقت بیشتری صورت پذیرد.

توجه به تعداد طبقات، میزان نورگیر بودن بخش‌های مختلف و ارتفاع کلی ویلا نیز باید در این مورد بررسی شود. به‌طور کلی بهتر است برای طراحی باغچه‌های ویلا و انتخاب نوع گیاهان محوطه از کارشناسان حرفه‌ای کمک بخواهید چرا که این افراد می‌توانند شما را به‌طور حرفه‌ای در این راستا یاری کنند.

در نظر گرفتن فضایی برای مبلمان فضای باز

چیدمان مبلمان ال

به‌هنگام ساخت باغ ویلا نباید تمامی بخش‌ها را برای تعبیه باغ و باغچه در نظر گرفت در واقع باید بخش‌های مختلفی را در محوطه باغ ویلا تعبیه کرد که یکی از مهمترین آن‌ها فضای کافی برای تعبیه مبلمان فضای باز است.

قراردادن یک سایبان یا تعبیه یک آلاچیق در بخشی از محوطه باغ ویلا ضروری است. این فضا باید به اندازه‌ای باشد که تعدادی مبلمان فضای باز به‌همراه یک میز و یا یک شومینه و باربیکیو در آن جای گیرد.

برای خرید ویلا در محمود آباد با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

توجه به طراحی ورودی باغ ویلا

محوطه‌سازی

یکی از مهمترین مواردی که در ساخت باغ ویلا باید مورد توجه سازندگان قرار گیرد در نظر گرفتن یک بخش با طراحی ویژه برای ورودی آن است. این بخش را می‌توان با استفاده از تخته‌های چوبی یا تخته‌های سنگی کفپوش کرد تا مسیر ورودی به شکایلی قابل توجه نمایان شود.

متمایز بودن و برجسته‌بودن مسیر ورودی را می‌توان با استفاده از تعبیه چراغ‌های نورانی و تعبیه باغچه‌های کوچک و سنگ‌چین در دو طرف این مسیر نشان داد.

بنابراین بسیار مهم است که به‌هنگام ساخت باغ ویلا به مسیر ورودی آن دقت شود. هر چه این مسیر با شکوه و زیبایی بیشتری ساخته‌شود بی‌شک نمای نهایی باغ ویلای شما نیز بسیار مجلل‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.

تعبیه سیستم‌های نورپردازی در محوطه باغ ویلا

تمام زیبایی و جذابیت باغ ویلا به‌هنگام شب در نورپردازی‌های خاص باغ ویلا است بنابراین تعبیه سیستم‌های نورپردازی حرفه‌ای و هنرمندانه را می‌توان از ارکان مهم ساخت باغ ویلا به‌شمار آورد که باید مورد توجه قرار گیرد. نورپردازی باغ ویلا باید با توجه به سبک و سیاق طراحی باغ ویلا صورت پذیرد.

به‌عنوان مثال اگر باغ ویلای شما دارای بخش‌هایی مانند آلاچیق، استخر، سایبان و آب‌نما است باید به‌طور ویژه در این بخش‌ها اقدام به نورپردازی نمود.

تعبیه چراغ‌های نورافکن در فضای سبز، آویز کردن چراغ‌های نورانی از سقف آلاچیق و سایبان و تعبیه ال‌ای‌دی‌های کوچک در استخر و آب‌نما می‌تواند به‌هنگام شب جلوه باغ ویلای شما را دو چندان کند.

برای اجاره ویلا در زیبا کنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

برای ساخت باغ ویلا باید برآورد دقیقی از هزینه‌ها به‌عمل آورید. چرا که ساخت باغ‌ویلا به‌خودی‌خود برای شما هزینه‌بر‌تر از ساخت یک ویلای عادی است.

از نورپردازی باغ ویلا گرفته تا طراحی فضای سبز و تعبیه استخر و آب‌نما و برکه سنگی به‌همراه پل چوبی و یا تعبیه فلاورباکس‌های گل در گوشه و کنار باغ ویلا همگی می‌توانند برایتان هزینه‌بر باشند.

ساخت باغ ویلا با هزینه کمتر نیز امری امکانپذیر است. اما بسیار مهم است که پیش از ساخت باغ ویلا به هزینه نهایی آن دقت کنید تا متناسب با بودجه‌تان اقدام به تعبیه امکانات و طراحی بخش‌های مختلف در باغ ویلا نمایید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×