گیلان، زیباکنار
0133416

نکات فسخ قرارداد خرید ویلا در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-17
فسخ قرارداد خرید ویلا

اگر به‌ ه ردلیلی از خرید ویلا در شمال منصرف شدید آشنایی با نکات فسخ قرارداد خرید ویلا در شمال به شما کمک می کند تا کار اتمام قرارداد را به‌ درستی انجام دهید.

این حق شماست که بعد از عقد قرارداد خرید ویلا در شمال، به دلایل شخصی اقدام به فسخ‌نمودن قرارداد نمایید. دقت داشته‌ باشید که شرایط فسخ قرارداد خرید یک ویلا ممکن است با شرایط فسخ قرارداد خرید ویلای دیگر متفاوت باشد. بنابراین هنگام تنظیم‌نمودن شرایط بد نیست کمی‌ آینده‌نگر باشید و در مورد پذیرش این شرایط محتاطانه عمل کنید. به‌‌عنوان مثال فروشنده ممکن است مبلغ سنگینی را برای فسخ در نظر بگیرد. چنانچه این احتمال را می‌دهید که ممکن است حتی برای یک درصد جهت فسخ قرارداد اقدام کنید، باید واقع‌بینانه به موضوع بنگرید. در ادامه قصد داریم نکات فسخ قرارداد خرید ویلا در شمال را بررسی کنیم. بنابراین تا انتها همراه ما باشید.

برای اجاره ویلا ساحلی در گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

چه نکاتی درباره فسخ قرارداد خرید ویلا وجود دارد؟

آیا اصلاً حق فسخ قرارداد را دارید؟

اگر تصمیم گرفته‌اید که قرارداد خرید ویلا در شمال را فسخ کنید پیش از هر چیز بد نیست نگاهی به متن قرارداد بیاندازید و بررسی کنید که آیا در روز عقد قرارداد اصلاً چنین حقی برای طرفین لحاظ شده است یا خیر؟ ممکن است امکان فسخ قرارداد از طرفین سلب شده باشد. بنابراین شما در این حالت فقط تحت شرایط خاص و محدود مندرج در قانون مدنی امکان فسخ خواهید داشت.

فقط تا سررسید تاریخ فسخ برای اقدام مهلت دارید

ممکن است در زمان عقد قرارداد خرید ویلا در شمال، تاریخی را به‌‌عنوان آخرین مهلت برای فسخ قرارداد در نظر گرفته باشید که این تاریخ هم به تایید فروشنده و هم به تایید خریدار که شما باشید می‌رسد. بنابراین دقت داشته‌ باشید که اگر می‌خواهید به دلایل شخصی برای فسخ قرارداد اقدام کنید تا این تاریخ مهلت خواهید داشت. چنانچه این تاریخ بگذرد اقدام شما برای فسخ بی‌نتیجه خواهد بود.

برای خرید ویلا در لاهیجان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

شما ملزم به پرداخت جریمه یا خسارت خواهید بود

بدون شک فسخ قرارداد خرید ویلا در شمال اگر به دلایل مندرج در قانون نباشد، برای شما هزینه‌ای را در پی خواهد داشت. این هزینه کهاصطلاحا به آن جریمه یا خسارت می‌گویند باید تمام و کمال توسط شما یا فروشنده پرداخت گردد. بنابراین اگر قصد فسخ قرارداد خرید ویلا در شمال را دارید پیش از هر چیز جریمه‌ای که باید بپردازید را بررسی نمایید و در صورتی که از دید شما این جریمه ارزش پرداخت‌کردن در قبال فسخ‌شدن قرارداد را دارد نسبت به پرداخت آن و فسخ‌نمودن قرارداد اقدام کنید.

امکان فسخ قرارداد خرید ویلا در صورت عدم پرداخت اقساط

چنانچه به‌ طور اقساطی برای خرید ویلا در شمال اقدام کرده‌اید باید بدانید که فروشندگان حساسیت زیادی روی سررسیدهای پرداخت دارند و ممکن است در صورت پاس‌نشدن چک شما و یا عدم‌پرداخت به موقع اقساط این امکان برای آن‌ها در قرارداد ذکر شده باشد که قرارداد را فسخ نمایند. بنابراین اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید باید نسبت به پرداخت اقساط خرید ویلا زمان‌بندی دقیقی را اجرا کنید. هرچند که برخی فروشندگان ممکن است کمی با شما راه بیایند و به سادگی قرارداد را فسخ نکنند اما این را هم بدانید که تمام فروشندگان مهربان و رئوف نیستند!

برای اطلاع از قیمت کاخ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

از یک کارشناس حقوقی حرفه‌ای کمک بگیرید

توصیه می‌کنیم برای فسخ قرارداد از یک کارشناس حقوقی کمک بگیرید. این کارشناس حقوقی می‌تواند همان فردی باشد که شما را در روند خرید ویلا یاری نموده. کارشناسان حقوقی به‌ خوبی از زیرو‌بم‌های فسخ قرارداد آگاهی دارند و می‌توانند به‌ نفع شما اقدام به این عمل نمایند. بنابراین توصیه می‌شود که دست خالی و یکه و تنها برای فسخ قرارداد اقدام نکنید.

اگر نیاز به کسب رضایت فروشنده است باید در این راستا تلاش کنید

ممکن است شرایط بدین‌ گونه باشد که رضایت فروشنده و خریدار به‌طور همزمان برای آن نیاز باشد. بنابراین اگر برای فسخ قرارداد به رضایت فروشنده نیاز دارید سعی کنید رضایت او را جلب نمایید و اگر نیاز به پرداخت جریمه یا خسارت است، هزینه لازم را تمام و کمال پرداخت نمایید. توصیه می‌کنیم که هنگام تنظیم قرارداد خرید ویلا شرایط فسخ را یک‌طرفه در نظر بگیرید. در این صورت می‌توانید بدون رضایت طرف مقابل نیز قرارداد را طبق شرایط تعیین‌شده و در چارچوب گفته‌شده در قرارداد فسخ نمایید.

برای خرید ویلا نوساز در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید

پیش از عقد قرارداد در مورد شرایط فسخ آن اطلاعات کافی کسب کنید

شما به‌‌عنوان خریدار ویلا باید هر احتمالی را برای خود متصور شوید. به‌‌عنوان مثال اگر هنگام عقد قرارداد خرید ویلا در شمال واژه‌ای ناملموس و یا ناآشنا و تخصصی در متن قرارداد دیدید، قبل از امضا از معنای آن مطلع شوید. گاهی اوقات وجود یک واژه موجب سلب حق فسخ قرارداد از شما می‌شود. بنابراین در مورد جوانب آن پیش از عقد قرارداد اطلاعات کافی را کسب کنید.

اگر فروشنده پنهان‌کاری کرده باشد می‌توانید بدون پرداخت خسارت قرارداد را فسخ کنید

بسیاری از مواقع ممکن است بعد از خرید ویلا متوجه مواردی شوید که حاکی از این است که کلاه گشادی بر سر شما گذاشته‌اند. به‌‌عنوان مثال ممکن است ویلای موردنظر دارای عیب و نقص‌های متعددی باشد که فروشنده به‌ هنگام فروش ویلا آن‌ها را پنهان نموده. حتی ممکن است در مورد برخی امکانات و ویژگی‌های ویلا نیز فرافکنی کرده باشد و اطلاعات نادرستی را به شما داده باشد. این از مواردی است که بر طبق قانون و بدون نیاز به ذکر در قرارداد شما امکان فسخ قرارداد را خواهید داشت مگر اینکه در ضمن قرارداد این حق را از خود سلب نموده باشید.

دقت داشته‌ باشید که در صورت پنهان‌کاری فروشنده می‌توانید بدون پرداخت هزینه، قرارداد خرید ویلا را فسخ نمایید. ذکر این موارد در متن قرارداد باعث محکم‌کاری بیشتر خواهد شد. بنابراین برای تنظیم قرارداد خرید ویلا و درنظرگرفتن شرایط فسخ آن از یک کارشناس حرفه‌ای کمک بخواهید.

برای خرید ویلا مشاع در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

برای فسخ قرارداد خرید ویلا در شمال به‌ طور عمده شرایط بسیار سخت‌گیرانه‌ای اعمال می‌شود. چراکه مبالغ خرید ویلا در شمال مبالغ سنگینی هستند و هر دو طرف در این معامله بسیار جدی هستند. بنابراین طبیعی است که بخواهند حق و حقوقی بابت فسخ قرارداد برای خود لحاظ کنند. سعی کنید در روز عقد قرارداد به‌همراه یک کارشناس حقوقی حرفه‌ای در دفترخانه حاضر شوید و شرایط فسخ قرارداد را به‌ طور کامل بررسی کنید تا بعدها متوجه ضرر و زیان نشوید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×