گیلان، زیباکنار
0133416

نکات و توصیه‌های شرکت آرش برای نگهداری از ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-02-02
نکات شرکت آرش برای نگهداری ویلا

در این مقاله نکات و توصیه‌های شرکت آرش برای نگهداری ویلا را خواهید دید. هر ساختمانی که بر اساس اصول علمی و فنی بنا می­گردد، به یک سرمایه ­ی بلندمدت تبدیل می­شود و اگر مالک ساختمان در امر تعمیر و نگهداری و کنترل آن کوشا باشد، به عمر سرمایه­ خود افزوده است و در عین حال، سطح امنیت و سلامت ساکنین ساختمان و حتی اهالی محل و سازه­ های اطراف را افزایش داده است.

اگر نگهداری ساختمان با برنامه­ ریزی و مدیریت انجام ­شود، علاوه بر تأمین امنیت جانی و مالی و آرامش فکری مالکان بناها، مانع از افزایش هزینه­ های آتی خواهد شد. به‌عنوان مثال، وجود فرسودگی یا آسیب در یک سیم برق، در صورت عدم توجه به­ موقع، می­تواند زمینه ­ساز یک آتش­ سوزی گسترده و تحمیل خسارات فراوان باشد.

سطح نگهداری و نوع تعمیرات هر بنایی با در نظر گرفتن احتمال فرسودگی­ ها و انواع آنها، تعیین می­شود.

برخی از انواع فرسودگی­های ساختمان عبارتند از:

فرسودگی کالبدی یا سازه­ای: این فرسودگی ناشی از افت کیفیت کالبدی یا سازه­ای بنا در اثر گذشت زمان، تأثیر آب‌وهوا، جابه‌جایی زمین و… می­باشد.
فرسودگی کارکردی: در این نوع فرسودگی، بنا تناسب خود را برای کارکردی که به‌خاطرش طراحی شده و یا برای استفاده­ جاری از دست می­دهد.
فرسودگی قانونی و رسمی: تدوین مقررات شهری نوین و رواج استانداردها یا قوانین ساختمانی جدید، ممکن است یک بنا را به فرسودگی محکوم کند و باعث تشویق و تسریع روند تخریب و دوباره­ سازی گردد.
فرسودگی نسبی یا اقتصادی: این نوع فرسودگی از عدم توجیه سرمایه­ گذاری به‌دلیل هزینه­ زیاد و بازده کم ناشی از ناموفق بودن منطقه از جنبه­ اقتصادی می­باشد.

فرسودگی سازه­ای تنها نوع فرسودگی است که در مورد ویلاهای شرکت آرش می­تواند مطرح باشد و این، موردی طبیعی است و به‌مرور زمان برای هر بنایی رخ خواهد داد. البته با توجه به سیاست پیش­گیرانه و آینده ­نگری­ هایی که توسط تیم مجرب معماری شرکت آرش انجام شده، فرسودگی سازه­ای بسیار کندی را شاهد خواهیم بود که با استفاده­ صحیح از ویلاها و اجرای دقیق پروسه ­های زمانی نگهداری، این روند کندتر نیز خواهد شد.

رسیدگی دوره ­ای به موارد لازم در موعد برنامه ­ریزی­ شده برای نگهداری ساختمان، مهم­ترین توصیه­ شرکت آرش به متقاضیان و مالکان محترم ویلاها می­باشد. برای تأمین این هدف، کارشناسان بخش پشتیبانی شرکت انبوه­ سازان آرش، نکات لازم برای نگهداری و تعمیرات را، با توجّه به ساختار هر بنا یا ویلا و تأسیسات آن، در اختیار مالک قرار می­دهند. همچنین شرکتها و مؤسسات خدماتی وجود دارند که کارهای مربوط به کارشناسی، بازسازی، تعمیر، نگهداری و خدمات را در محل انجام می­دهند.

در صورت وجود سیسـتم یکپارچه­ مدیریت ساختمان (BMS) یا سایر سیستم­های هوشمند، کار کنترل و نگهداری ساختمان آسان­تر خواهد شد. نرم ­افزارهایی نیز وجود دارند که به‌کار برنامه­ ریزی و یادآوری برای امور بازبینی و نگهداری بنا، کمک می­کنند. در مورد ویلاهای مجتمع یا شهرکی، به علّت وجود نگهبانی، سرایدار و باغبان، دغدغه­ های کمتری برای امنیّت و نگهداری یا تعمیر ویلاها وجود دارد.

انواع مختلف رویکردهای تعمیر و نگهداری ساختمان عبارتند از:

  1. تعمیر ونگهداری پیش­گیرانه که با هدف جلوگیری از گسترش مشکلاتی انجام می­شود که در بازرسی­ های منظم، کشف شده­ اند.
  2. تعمیر و نگهداری اصلاحی که شامل تعمیرات مواردی است که به‌دلیل فرسایش طبیعی یا عیوب فنی مشهود رخ داده ­اند و پیامدهای آتی خواهند داشت.
    تعمیر و نگهداری اضطراری که شامل بازسازی، جایگزینی و یا نوسازی مواردی است که به‌دلیل مشکلات اساسی جاری، انجام می­شود.

 

در مورد ویلاهای نوساز، تأکید روی اصول نگهداری است؛ چرا که در صورت نگهداری و استفاده­ صحیح، تا مدت­های مدیدی پس از ضمانت­ ها نیز موردی برای تعمیرات جدی رخ نخواهد داد و این مزیت، ناشی از مرغوبیت و کیفیت بالای مصالح و تجهیزاتی است که با اجراهای سطح ممتاز کلاس جهانی در ویلاهای ساخت شرکت آرش به‌کار رفته­ اند.

بحث نگهداری برای ویلاهایی که استفاده­ فصلی دارند و به‌شکل سکونت دائم استفاده نمی­شوند، جدی­ تر است؛ به خصوص در بخش تأسیسات و انرژی. در مورد چنین ویلاهایی، تعمیر و نگهداری در زمان حضور باید با رویکردهای پیش­گیرانه و اصلاحی انجام شود تا هیچ­گاه به تعمیر اضطراری نیازی نباشد.

مسلماًً رعایت اصول نگهداری و پایبنـدی به برنامه­ای مدون برای بازبینـی­ دوره­ای بخش­های مختلف ساختمان و تأسیسات ویلا، نویدبخش امنیت، سلامت و رفاه هر چه بیشتر مالکان محترم و حافظ سرمایه­ ایشان خواهد بود.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×