گیلان، زیباکنار
0133416

نگهداری از باغ‌ویلا در زمستان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
باغ‌ویلا در زمستان

ضرب‌المثل زمستان و جیک‌جیک مستان را همه ما شنیده‌ایم و با آن آشناییم. نگهداری از باغ‌ویلا تنها مختص فصل تابستان و بهار نیست، بلکه باید در فصل زمستان نیز مراقبت‌های صحیح و اصولی را از آن عمل آورید. در واقع سخت‌ترین و اصلی‌ترین روزهایی که باید حواس‌تان شش‌دانگ به باغ‌ویلا باشد، روزهای برف و بارانی و طوفانی زمستان است. روزهایی که در آن ممکن است با مسائلی همچون طوفان‌های سهمگین، نشتی سقف، بارش‌های سخت برف و برگریزان‌های مکرر روبه‌رو شوید. برای اینکه بتوانیم در سایر فصل‌های سال از باغ‌ویلای خود لذت ببریم و امکانات آن را مورد استفاده قرار دهیم. باید برای عبور از سد زمستان، این فصل سرد، ویلای خود را آماده کنیم.

بنابراین باید نکات مهمی را در ارتباط با نگهداری از باغ‌ویلا در فصل زمستان بدانیم. انجام‌دادن و رعایت همین نکات است که می‌تواند باغ‌ویلای شما را برای روبه‌روشدن با این فصل سرد آماده کند. بنابراین اگر می‌خواهید از این نکات سردرآورید در ادامه با ما همراه باشید.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اجازه ندهید برگ‌های خشک روی هم تل‌انبار شود

هرچند که فصل پاییز را به فصل برگریزان می شناسیم اما باید گفت که در فصل زمستان نیز این برگریزان ها ادامه خواهد داشت. برگ‌هایی که دیگر خشک و تکیده شده‌اند و بر شاخه‌های خشک درختان خودنمایی می‌کنند با وزش بادهای زمستانی به این سو و آن پرتاب می‌شوند و در دستان باد می رقصند. زیبایی این صحنه به کنار، این موضوع می‌تواند باغ‌ویلای شما را پر از برگ‌های خشک و شکسته نماید. برگ‌هایی که جمع‌شدن آن‌ها روی هم می‌تواند دردسر بزرگی را برای شما به‌ همراه داشته باشد.

جمع‌کردن این برگ‌ها زمانی که زمین خشک است به مراتب بسیار ساده‌تر از زمانی است که برف و باران شروع به باریدن کنند و این برگ‌های خشک را در گل و لای کف ویلا خیس نمایند. بنابراین تا زمانی که این برگ ها خشک و سبک هستند آن‌ها را جمع‌آوری کنید و اجازه ندهید که کف باغ‌ویلای شما پر از برگ شود. این موضوع می‌تواند باعث کثیف به‌نظررسیدن و جمع‌شدن گل و لای، در سنگ‌های کف باغ‌ویلا شود.

شما می‌توانید از برگ‌های خشک ریخته‌شده بر کف ویلا برای تولید کود گیاهی و کمپوست استفاده کنید. بنابراین می‌توانید از این موضوع به‌ نفع گیاهان‌تان استفاده کنید.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نشتی‌ها را شناسایی نمایید و آن‌ها را رفع کنید

پیش از رسیدن زمستان و برف‌های سخت و سنگین، به‌ دنبال نشتی‌هایی باشید که ممکن است در دیوارهای باغ‌ویلا و یا سقف آن وجود داشته باشد. چنانچه بهار پربارانی را پشت سر گذاشته‌اید، احتمال این وجود دارد که بخشی از قسمت‌های سقف و یا دیوار‌ها دچار نشتی باشند. اگر قادر به تشخیص نشتی نیستید، می‌توانید به‌ دنبال نقاطی باشید که در آن نقاط رنگ دیوار یا سقف تغییر پیدا کرده و یا دچار ریزش شده است. چنانچه این نقاط را شناسایی کردید سریعاً به‌ دنبال رفع نشتی باشید. می‌توانید از یک کارشناس حرفه‌ای برای شناسایی و رفع نشتی در دیوار و سقف باغ‌ویلا کمک بگیرید. اگر مدت‌ زمان زیادی است که به باغ‌ویلا سر نزده‌اید بهتر است با دقت بیشتری این نقاط را شناسایی نمایید.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

از صحت و سلامت سیستم گرمایشی مطمئن شوید

زمستان سردترین فصل سال است و نمی‌توان این فصل را بدون سیستم‌های گرمایشی سر کرد. بنابراین باید فکری به حال آن‌ها نمایید. چنانچه نسبت به صحت و سلامت سیستم هی گرمایشی باغ ویلا بی توجه باشید ممکن است در سرمای سخت و سنگین زمستان دچار مشکل شوید. بنابراین این سیستم‌ها را بررسی کنید. فرقی ندارد که از شومینه، بخاری یا شوفاژ استفاده می‌کنید. باید مطمئن شوید که این تجهیزات امکان گرم کردن ویلا را به حد کافی دارا هستند. چنانچه در این امر سررشته ندارید بهتر است از یک کارشناس کمک بگیرید و اجازه دهید سیستم‌های گرمایشی باغ ویلا را تماماً چک کند.

برای ویلا جنگلی شمال  با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

هرس‌کردن درخت‌های خشک را فراموش نکنید

اتفاقی که در زمستان‌ها بسیار شایع است، شکستن شاخه‌های درختان و افتادن کامل تنه درختان، به‌ علت سنگین‌شدن، در اثر بارش برف است. شاخه‌های نازک و نحیف درختان باغ ویلا مطمئناً توان تحمل‌کردن وزن زیاد برف را دارا نیستند و ممکن است با یک فشار سنگین دچار شکستگی شوند و سایر شاخه‌های درخت را نیز همراه خود پایین آورند. بنابراین دقت داشته‌ باشید که در فصل زمستان باید شاخه‌های بالایی و نازک درختان باغ ویلا را هرس کرد.

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ایزوگام باغ ویلا را بررسی کنید

کنده‌شدن بخش‌هایی از ایزوگام در اثر بارش باران‌های شدید و یا طوفان امری طبیعی است. آنچه که غیرطبیعی است بی‌توجه‌ بودن به این موضوع است. چراکه مطمئناً با بی‌توجهی به این موضوع مهم، ممکن است سقف شما ریزش کند. سنگین‌شدن سقف در اثر نفوذ باران و رطوبت و در نهایت ریزش آن می‌تواند از جمله پیامدهای کنده‌‌شدن و از بین رفتن ایزوگام سقف باغ‌ویلا باشد. بنابراین دقت داشته‌ باشید که در هنگام زمستان ایزوگام سقف و دیوارهای باغ ویلا به‌طور یکپارچه سالم باشد. هرچند که برای ایزوگام سقف باغ ویلا باید در تابستان اقدام کنید اما چنانچه دست به‌کار نشده‌اید باید اکنون فکری به حال آن نمایید.

برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

از استخر باغ ویلا غافل نشوید

یکی از بخش‌های مهمی که در باغ ویلا باید به آن توجه شود استخر باغ ویلا است. استخر باغ ویلا ممکن است در زمستان دچار یخ‌زدگی شود. چنانچه آب استخر را خالی کنید ممکن است که دیوارهای استخر و کاشی‌های کف آن در اثر وزش باد و طوفان دچار شکستگی شوند و اگر آب آن را خالی نکنید ممکن است آب استخر دچار یخ زدگی شود و با انبساط خود باز هم موجب شکستگی دیواره های استخر شود بنابراین بهترین راه برای محافظت از استخر باغ ویلا در زمان زمستان این است که آب آن را تا حد معتدلی کاهش دهید و ترکیبات شیمیایی آن را به حد اعتدال برسانید.

مواردی مانند میزان اسیدیته، کلر و سایر ترکیبات شیمیایی، می‌تواند سلامت آب استخر را تا زمان بهار حفظ کنند و از جلبک‌بستن آن جلوگیری کنند. همچنین می‌توانید یک پوشش سخت و مقاوم روی استخر بکشید تا آب استخر در معرض برگ‌های خشک و خس و خاشاک قرار نگیرد. شما می‌توانید روزهایی که هوا مطلوب است پوشش را کنار بزنید تا آب استخر با اکسیژن هوای آزاد در ارتباط باشد و بوی بدی به‌خود نگیرد.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اگر می‌خواهید درختان باغ ویلا را جابجا کنید اکنون وقت آن است

چنانچه قصد دارید درختان باغ ویلا را جابجا کنید، باید در زمستان فکری به حال آن کنید چرا که این فصل فصل خواب درختان است و درختان عمل فتوسنتز را انجام نمی‌دهد. بنابراین با درآوردن ریشه و قراردادن آن‌ها در نقطه‌ای دیگر به درختان شوک وارد نخواهد شد. پس اگر می‌خواهید تغییری در مکان درختان باغ ویلا بدهید در فصل زمستان برای آن اقدام کنید.

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

تعمیر دیوارچینی باغ‌ویلا در زمستان

چنانچه می‌خواهید دیوارچین‌های اطراف باغ‌ویلا را تعمیر کنید و آن‌ها را تمیزکاری نمایید، این کار را باید در یک روز آفتابی از روزهای فصل زمستان و در اواخر این فصل انجام دهید. در این زمان درختان باغ‌ویلای شما در خواب زمستانی هستند و می‌توانید فرآیند تعمیرات دیوارچینی‌ها و هرس‌نمودن شاخه‌های رونده بر تنه دیوارها را انجام دهید. همچنین اگر بر روی دیوارها خزه بسته باشد، می‌توانید در این زمان این کار را انجام دهید. چراکه چندی بعد نوبت رسیدن بهار می‌شود. بهتر است قبل از فرارسیدن فصل بهار این موارد را به‌طور کامل اجرا کرده باشید.

برای خرید ویلا سنددار شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

از گلدان‌ها در برابر سرمازدگی مراقبت کنید

حتی اگر تصور می‌کنید زمستان سردی را در پیش ندارید و روزهای آفتابی را از سر می‌گذرانید، باز هم نباید گول این هوای معتدل را بخورید. چراکه شب‌های زمستان سرمای زیادی بر فضا غالب خواهد کرد، به‌قدری که اگر حواس‌تان به گیاهان نباشد، آن‌ها نابود خواهند شد. گیاهان مانند شما تحمل هوای سرد را ندارند و ممکن است دچار یخ‌زدگی شوند. بنابراین اگر گلدان‌های گل را در فضای بیرونی مانند تراس باغ ویلا قرار داده‌اید بهتر است برای آن‌ها یک روکش نایلونی تهیه کنید و شب‌ها این روکش را روی آن‌ها بکشید. اینگونه می‌توانید تا حد زیادی از گیاهان در برابر سرمای زمستان محافظت کنید.

برای خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری باغ‌ویلا در زمستان

نگهداری از باغ‌ویلا در زمستان مانند هر فصلی نکات خاص خود را شامل می‌شود. برای نگهداری از باغ‌ویلا در زمستان سخت‌ترین نکات را باید رعایت کرد. در امان نگه‌داشتن میز و صندلی‌های فضای باز باغ‌ویلا از برف و باران در فصل زمستان، از مواردی است که باید حواس‌تان به آن باشد. هرچند که میز و صندلی‌های حصیری یا چرمی داشته‌ باشید، باز هم باید آن‌ها را از برف و باران در امان نگه دارید، چراکه ممکن است دچار آسیب شوند. توجه به سیستم‌های گرمایشی، هرس‌کردن درختان و تعمیرات لازم در این فصل می‌تواند زمستان دلنشینی را برای شما در باغ‌ویلا رقم بزند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×