گیلان، زیباکنار
0133416

راهنمای جامع نگهداری از ویلا در فصل زمستان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
نگهداری از ویلا در زمستان

نگهداری از ویلا در فصل زمستان و فصل سرد سال با توجه به‌ شرایط آب‌وهوایی و احتمال بارش برف و باران متفاوت است و نیازمند دقت بیشتری است. فصل زمستان مملو از شلوغی تعطیلات است و به‌ راحتی می‌توان اجازه داد که جزئیات تلخ در ترکیب گم شوند. با این حال، هر صاحبخانه و مدیر املاک باید وظایف تعمیر و نگهداری زمستانی را در رادار خود داشته باشد.

در حالی که مستاجران شما ممکن است امسال رویدادهای زیادی نداشته‌ باشند، ایمنی مهمان و مستاجر باید در خط مقدم ذهن شما باشد. تعمیر و نگهداری زمستانی یک گام اساسی در مدیریت املاک و یکی از مهم‌ترین کارهای پیشگیرانه است که می‌توانید برای محافظت از سرمایه‌گذاری انجام دهید. در اینجا نگاهی به مهم‌ترین وظایف تعمیر و نگهداری زمستانی می‌اندازیم که از آسیب اموال قبل از هوای سرد، باران‌های شدید و بارش برف در زمستان جلوگیری می‌کند.

برای خرید ویلا در فریدونکنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

مهم‌ترین نکات نگهداری از ویلا در فصل زمستان

  • ناودان

برگ‌های پاییزی ریخته‌اند، و اکنون زمان آن است که ناودان‌ها را تمیز کنیم تا مطمئن شویم که در طول فصل مرطوب زمستان به‌درستی کار می‌کنند.

  • لوله‌های زمستانی

لوله‌های عایق‌نشده را بپیچانید تا مطمئن شوید که هنگام کاهش دما یخ نمی‌زنند یا نمی‌ترکند. مطمئن شوید که هر شیلنگ باغی را جدا کرده و شیلنگ‌های فضای باز را نیز بپوشانید.

  • سقف

در حالی که روی نردبان مشغول تمیزکردن ناودان هستید، سقف را از نظر زونا شل یا گم‌شده به‌ صورت بصری بررسی کنید. با توجه به اهمیت سقف، توصیه می‌شود که سالانه یک متخصص سقف‌سازی دارای مجوز و تاییدشده را برای بازرسی از سقف بیاورید.

برای خرید ویلای شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

  • هرس درختان و درختچه‌ها

برف سنگین و یخ روی شاخه‌ها می‌تواند آن‌ها را به‌ طور خطرناکی سنگین کند و باعث شکستگی شود که می‌تواند به ساکنان ویلا نیز آسیب برساند یا موانعی ایجاد کند. قبل از اینکه هوای سرد تمام شود، ملک خود را برای هرگونه پوشش گیاهی که نیاز به اصلاح دارد بررسی کنید.

  • جلوگیری از لغزش

از خطر لغزش یا زمین‌خوردن جلوگیری کنید. زباله‌های ارگانیک را از پیاده‌روها و ورودی‌ها حذف کنید، سوراخ‌های چمن را پر کنید و مطمئن شوید که مسیرهای پیاده‌روی شما بافت دارند. در نهایت، نرده‌های ملک خود را بررسی کنید. آن‌ها باید بتوانند از بزرگسالی حمایت کنند که ممکن است تعادل خود را روی یک لکه یخی یا مرطوب از دست داده باشد.

  • آبگرمکن

کارشناسان توصیه می‌کنند که آبگرمکن را هر 2 سال یکبار شستشو دهید تا تجمع مواد معدنی از ایجاد آسیب یا کاهش راندمان کنترل شود. یک قدیمی نیاز به مراقبت بیشتری دارد، برای برنامه‌ریزی برای تعمیر یا تعویض برنامه‌ریزی کنید. پنجره‌ها و درها را ببندید تا در برابر هوای زمستان عایق باشند، هزینه‌های گرمایش را پایین نگه دارید و رطوبت را از بین ببرید.

برای خرید ویلا در تالش با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

  • درزبندی

درزبندی و آب بندی دهانه ها یکی از کم‌هزینه‌ترین کارهای تعمیر و نگهداری است. منافذ در سازه می‌تواند باعث ورود آب و یخ‌زدن آن شود و در نتیجه شکاف و قالب ایجاد شود.

  • اتاق زیر شیروانی خود را آماده کنید

هوای سرد موجوداتی را به‌دنبال گرمای زیرزمین یا اتاق زیر شیروانی می‌آورد. برای جلوگیری از هجوم، سوراخ های کوچک را درز بزنید و سوراخ های بزرگ را با پارچه سخت افزاری بپوشانید. عایق اتاق زیر شیروانی خود را بررسی کنید تا از ایجاد سد یخ بر روی سقف خود جلوگیری کنید، که می‌تواند منجر به آسیب و تعمیرات گران‌قیمت شود.

  • تشخیص و تعمیر نشتی‌ها

قبل از رسیدن زمستان و برف سنگین، به‌ دنبال نشتی بگردید که ممکن است در دیواره‌ای باغ ویلا یا سقف آن باشد. اگر بهار بارانی داشته‌ باشید، برخی از قسمت‌های سقف یا دیوارها ممکن است نشت کرده باشند. در صورتی که شما نمی‌توانید نشتی را تشخیص دهید، به‌ دنبال مکان‌هایی بگردید که رنگ دیوار یا سقف تغییر کرده یا فرو ریخته است. وقتی این نقاط را شناسایی کردید، سریعاً به‌ دنبال نشتی باشید. شما می‌توانید از یک متخصص برای شناسایی و تعمیر نشتی در دیوارها و سقف باغ خانه کمک بگیرید. اگر برای مدتی طولانی به باغ ویلا نرفته‌اید، بهتر است که این مکان‌ها را با دقت بیشتری شناسایی کنید.

برای خرید ویلا در سوادکوه با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

  • دقت کنید که سیستم گرمایش در شرایط خوبی باشد

زمستان سردترین فصل سال است و نمی‌تواند بدون سیستم گرمایشی باشد. پس باید به آن‌ها فکر کنید. اگر به‌ درستی و سلامت سیستم گرمایشی خانه ویلایی توجه نکنید، ممکن است در سرمای شدید زمستان مشکلاتی داشته‌ باشید. پس این سیستم‌ها را بررسی کنید. مهم نیست که از یک شومینه، یک اجاق‌گاز یا رادیاتور استفاده کنید. شما باید مطمئن شوید که این تجهیزات می‌تواند به اندازه کافی خانه را گرم کند. اگر با این موضوع آشنا نیستید، بهتر است که از یک متخصص کمک بگیرید و اجازه دهید تمام سیستم‌های گرمایش باغ خانه را بررسی کند.

  • درختان خشک را هرس کنید

اتفاق بسیار شایع در زمستان، شکستن شاخه‌های درختان و یا افتادن کامل تنه درختان به‌ دلیل بارش سنگین برف است. شاخه‌های نازک درختان باغ به‌ طور قطع قادر به تحمل وزن سنگین برف نیستند و ممکن است با فشار سنگین شکسته شوند و شاخه‌های دیگر درخت را پایین بیاورند. از این رو، دقت کنید که شاخه‌های بالایی و نازک درختان باغ را در زمستان هرس کنید.

با شروع ماه‌های سردتر، احتمالاً از خشک‌کن شما استفاده بیشتری می‌شود. رنگرزها می‌توانند خطر آتش‌سوزی باشند و سالانه بیش از  15000 آتش‌سوزی ایجاد کنند. بنابراین برای کاهش خطر آتش‌سوزی و بهبود بهره‌وری انرژی در خانه، مطمئن شوید که پرزهای ایجادشده را از خشک‌کن پاک کنید. ابتدا فیلتر پرز را تمیز کنید. اغلب می‌توانید این جزء را در قسمت جلوی خشک‌کن پیدا کنید.سپس دریچه‌های پرز را تمیز کنید. این‌ها را می‌توانید در پشت اکثر خشک‌کن‌ها پیدا کنید. اگر در پیداکردن آن‌ها مشکل دارید، دستورالعمل‌های سازنده را بررسی کنید.

برای اجاره ویلای ییلاقی در مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

  • بررسی  سیستم الکتریکی

با توجه به اینکه ماه‌های زمستان هوای سرد و روزهایی را به‌همراه دارد که مدت طولانی‌تری تاریک می مانند، آخرین چیزی که می‌خواهید این است که سیستم الکتریکی شما از کار بیفتد.

قبل از شروع آن هوای سرد، مطمئن شوید که برای تعمیر و نگهداری برق برنامه‌ریزی کرده  اید. پانل سرویس اصلی را از نظر جرقه بررسی کنید و سیم های شکن را از نظر عایق‌بندی بد و هرگونه تغییر رنگ بررسی کنید.برای تست جریان برق از طریق مدارهای الکتریکی از یک مولتی متر استفاده کنید. مواردی مانند سیم های اتصال و پریزهای دیواری و همچنین سیستم‌های گرمایشی خود را بررسی کنید.

  • تخلیه  رادیاتورها

رادیاتورهای شما هر زمستان نیاز به خونریزی دارند تا اطمینان حاصل شود که با ظرفیت و کارایی کامل کار می‌کنند. بالاخره خودشان را حفظ نخواهند کرد.حتی اگر قبلاً این کار را انجام نداده باشید، خون‌ریزی رادیاتورهایتان حتی برای دست کم کار دشواری نخواهد بود.

تمام رادیاتورهای خود را تا حداکثر دمایی که می‌توانند به آن برسند روشن کنید. چنددقیقه صبر کنید، حرارت مرکزی را خاموش کنید و بگذارید خنک شوند.یک رادیاتور را در یک زمان کنترل کنید و با نزدیکترین رادیاتور به دیگ خود شروع کنید.رادیاتور را خاموش کنید و دریچه تخلیه را باز کنید. یک سینی زیر شیر قرار دهید و تمام هوا را خارج کنید. سینی آب خارج شده را می‌گیرد، بنابراین نگران نباشید – این طبیعی است.زمانی که هوا خارج شد، دریچه را ببندید و این کار را برای همه رادیاتورهای دیگر تکرار کنید.در مرحله بعد، بررسی کنید که آیا فشار هوا در دیگ گرمایش در سطح صحیح است یا خیر. این قسمت سبز مانومتر است.

برای ساخت ویلا سنتی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

  • از سدهای یخی اجتناب کنید

در شرایط یخبندان، سدهای یخی می‌توانند در لبه سقف شما ایجاد شوند. آن‌ها از آب‌شدن برف به‌ درستی جلوگیری می‌کنند. آب می‌تواند به سقف شما نشت کند و باعث آسیب به سقف، عایق و دیوارها شود. هنگامی که گرما در اتاق زیر شیروانی جمع می‌شود و سقف را گرم می‌کند، جدا از لبه بام، سدهای یخ تشکیل می‌شوند. این کار برف‌های قسمت‌های گرم سقف را آب می‌کند، اما روی بام سرد یخ می‌زند که سد را تشکیل می‌دهد.

آب مذاب قسمت گرم پشت‌بام به‌ سمت بالا برگشته و از زیر زونا به داخل خانه سرازیر می‌شود. برای جلوگیری از تشکیل سدهای یخی، کل سقف را در همان دما نگه دارید. برای انجام این کار، تهویه را افزایش دهید و عایق را اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که نشت هوای احتمالی را که ممکن است سطح زیرین سقف را گرم کند، ببندید.

برای خرید خانه ویلایی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

به یاد داشته‌ باشید که نگهداری اموال و جلوگیری از لغزش در هر زمان از سال حیاتی است. اما در آب‌وهوای نامساعدی که پاییز و زمستان می‌تواند به‌ همراه داشته باشد، باید در اولویت قرار گیرد. اکنون زمان خوبی برای ارسال یادآوری به مستاجران خود در مورد راه‌های کاهش هزینه و گرم‌ماندن در زمستان است. یک خبرنامه ساده یادآور زمستانی راه آسانی را برای ارتباط با مستاجران خود در طول فصل تعطیلات فراهم می‌کند و با ارائه توصیه‌های مفید به روابط شما ارزش می‌افزاید. کمی کار می‌تواند کمک زیادی به جلوگیری از یک فاجعه کند، مستاجران شما را راضی نگه دارد و اطمینان حاصل کند که ملک اجاره‌ای کاملاً محافظت می‌شود.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×