گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی هزینه ساخت استخر در ویلا شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-12-10
ساخت استخر در ویلای شمال

هزینه ساخت استخر در ویلا شمال چقدر است؟ یکی از مزیت‌ها برای ویلاهای امروزی داشتن استخر است. استخر یکی از آپشن‌های ویلا به‌شمار می‌رود. بدین‌ صورت نیست که همه ویلاها آن را داشته باشند.در ادامه مقاله همراه ما باشید تا انواع مصالح و نکاتی که باید در هنگام ساخت مدنظر داشته‌ باشید را با هم بررسی کنیم.

ساخت استخر در ویلا

شما می‌توانید برای استفاده شخصی و افزایش آرامش و دلپذیری ویلای خودتان اقدام به ساخت استخر در فضای بیرونی ویلا کنید. همان‌طور که می‌دانید اغلب خانه‌های قدیمی دارای حوض آب بودند که نشان می‌دهد انسان‌ها در کنار آب آرامش می‌گیرند.

اغلب ویلاها در شمال کشور برای تفریحات ساخته می‌شوند و کاربرد تفریحی دارند تا سکونت دائمی. بسیاری از افراد به‌دلیل نزدیکی شمال کشور به پایتخت ترجیح می‌دهند تا آخر هفته‌ها برای گذراندن تعطیلات به شمال کشور بروند.

استخر یکی از عوامل تفریحی مهم برای هر ویلا محسوب می‌شود. حتی ویلاهایی که برای سکونت ساخته می‌شوند و مصارف تفریحی ندارند نیز دارای استخر هستند.

شما با توجه به مکان و فضایی که برای ساخت استخر در نظر دارید، انواع مختلفی دارند. ساخت استخر در هر ویلا متفاوت است و با توجه به اندازه ویلا و مکانی که برای ساخت آن داخل ویلا در نظر دارند، انجام می‌شود.

نکته دیگری که در ساخت استخر باید مدنظر داشته‌ باشید این است که استخرها برای استفاده همه افراد خانواده ساخته می‌شوند و جنبه عمومی‌ دارند.

ساختن استخر علاوه بر اینکه برای تفریح و سرگرمی در داخل ویلای شما ضروری است، یک فضای مدرنیته و لوکس را در خانه ویلای شما فراهم می‌کند. اغلب افرادی که به‌دنبال ساخت ویلاهای زیبا و لوکس هستند، حتماً برای ویلا استخر می‌سازند.

در گذشته داشتن استخر در آپارتمان یا ویلاها مهم و ضروری نبود. اما امروزه به‌عنوان یک قسمت مدرن، به خصوص در ویلاها کاربرد دارد. با توجه به فضا و مکانی که شما برای ساخت استخر در نظر دارید، می‌توان از مصالح گوناگونی مثل بتونی، آجری، بلوک سیمانی و … برای ساخت آن بهره ببرید. هرکدام از مصالح برای ساخت استخر در مکان خاصی کاربرد دارند.

 

انواع مختلف استخرها

صرف‌نظر از مصالحی که برای ساخت استخرها به‌ کار می‌رود، دارای انواع و مدل‌های مختلفی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • استخرهای مرتفع

استخرهای مرتفع معمولاً  در کیت های پیش‌ساخته آماده می‌شوند و نصب راحت تری نسبت به سایر استخر ها دارند و علاوه بر اینکه هزینه تمام‌شده کمتری نیز دارند. استخر

  • استخرهای شنا

این استخرها را با انجام خاک‌برداری می‌سازند و مراحل نصب طولانی‌تری دارند که حتماً نیاز به کارگر و امور ساختمانی دارند. با توجه به عمقی که استخرهای شنا دارند می‌توان از آن‌ها برای غواصی نیز استفاده کرد.

انواع مختلف استخرهای شنا

  • استخرهای فایبرگلاس

استخرهای فایبرگلاس از پلاستیک تقویت‌شده یا همان خود فایبرگلاس ساخته می‌شوند. در این مدل از استخرها از قبل شیشه با شکل مشخصی قالب‌ریزی شده است.

استخرهای فایبرگلاس نیز برای نصب نیاز به خاک‌برداری دارند و معمولاً در فضایی ساخته‌شده، بر روی یک لایه ماسه قرار می‌گیرند. استخر های فایبرگلاس عمر زیادی دارند و روس نگهداری از آن‌ها نیز آسان است.

  • استخرهای روکش شده با وینیل

استخرهای وینیل از سایر استخرها به‌صرفه‌تر هستند و در انواع رنگ‌ها ساخته می‌شوند. علاوه بر این روش نگهداری آن‌ها نیز آسان است.

برای انجام گودبرداری موردنیاز برای ساخت این دسته از ویلاها حفره‌ای در حدود سه فوت بزرگ‌تر از استخر نهایی در محیط موردنظر برای ساخت استخر کنده می‌شود.

انجام  این کار باعث می‌شود تا شما فضای کافی برای  نصب تیرهای عمودی که پنل‏های تکی دیواره‌‌ها را نگه می‌دارند، در اختیار داشته‌ باشید.

  • استخر اسپری

استخر اسپری با نوعی از بتن مسلح ساخته می‌شود که می‌توان به‌ شکل‌های مختلف آن را حالت داد و دوام و قدرت بالایی نیز دارد.

برای ساخت استخر اسپری باید ابتدا خاک‌برداری انجام دهید و سازه‌ای را در اطراف خاک‌برداری از فولاد مسلح نصب کنید. در انتها نیز برای افزایش مقاومت باید مخلوطی از سیمان و آب را با فشار بسیار زیاد روی آن اسپری کنید.

  • استخرهای بتونی

برای ساخت استخرهای بتونی می‌توان از روش‌های گوناگون و مختلفی بهره برد. دیواره‌های نگهدارنده‌ای که از قبل ساخته‌شده‌اند گران‌تر هستند.

این دیوار‌ها دارای اشکال مختلفی هستند و شما می‌توانید با توجه به نوع استخر بتنی که مدنظر دارید یکی را انتخاب کنید.

 

مراحل اجرایی ساخت استخر در ویلا

ساخت استخر در ویلا تابع قوانین خاصی است ک باید حتماً رعایت شوند. ساخت استخر در فضای باز ویلا با ساخت استخر در ساختمان‌های سربسته متفاوت است. اجرای درست مراحل ساخت استخر تضمین‌کننده عمر و کیفیت استخر شما است.

شما می‌توانید با توجه به میران بودجه‌ای که برای ساخت استخر در اختیار دارید، از مصالح مختلفی استفاده کنید. خوشبختانه برای این امر مصالح مختلفی وجود دارند و از این بابت جای نگرانی نیست.

مراحل اجرایی ساخت استخر در ویلا شامل موارد زیر می‌شود:

  1. طراحی ظاهری استخر براساس مکانی که در اختیار دارید.
  2. دریافت مجوزهای لازم برای ساخت
  3. گودبرداری و خاک‌برداری در مکان موردنظر برای ساخت
  4. صافکاری و شیت‌بندی قسمت کف استخر
  5. قراردادن سیستم لوله‌کشی
  6. آرماتوربندی
  7. و پیکربندی کف و دیواره‌های استخر
  8. کابل‌کشی برق در قسمت‌هایی از استخر که می‌خواهید بعداً چراغ داشته‌ باشند.
  9. ساخت دیواره‌های کنار استخر
  10. بتن‌ریزی مخصوص قسمت کف استخر
  11. آب‌بندی دیوارها برای استحکام
  12. پرکردن دیواره‌های پشتی  و پرکردن فضای داخل استخر
  13. طراحی ظاهر استخر با توجه به مکان موردنظر و کاربرد آن

طراحی ظاهری استخر

اولین‌گام و مهمِ‌ترین گامی که برای ساخت استخر باید مدنظر داشته‌ باشید، طراحی درست نقشه ساخت با توجه به فضایی است که در اختیار دارید. نقشه استخر باید براساس کاربردی که از آن انتظار دارید و فضایی که در اختیار دارید انجام شود.

استخرها معمولاً به‌ شکل مستطیل طراحی می‌شوند اما در حال حاضر در ویلاهای مدرن از طرح‌های مختلفی برای ساخت آن استفاده می‌کنند.

از جمله به‌ شکل دایره یا چندضلعی که شما می‌توانید به‌راحتی از طرح آن‌ها برای ساخت استخر مدنظر خودتان استفاده کنید.

در هنگام طراحی اولیه برای ساخت استخر حتماً توجه‌ داشته‌ باشید که تمام جزئیات استخر از جمله رنگ استخر، عمق و دیگر جزئیات به‌درستی مشخص شده باشند.

توجه‌ کنید که استخر هایی که طراحی پیچیده‌تر و غیرمعمول‌تری دارند، معمولاً به هزینه و زمان بیشتری برای ساخت نیاز دارند.

پس اگر برای ساخت استخر در ویلا عجله دارید طرح‌های ساده و ابتدایی را انتخاب کنید. همچنین اگر می‌خواهید برای تمرین شنا یا غواصی از استخر استفاده کنید، بهترین انتخاب برای شما استخرهای مستطیلی شکل است.

دریافت مجوز ساخت

تمام انواع استخرها برای ساخت، نیاز به مجوز دارند‌ و شما باید پیش از اقدام به ساخت براساس طرحی که برای ساخت آن مدنظر دارید برای دریافت مجوز مراجعه کنید.

برخی از افراد فکر می‌کنند که تنها استخرهایی که برای استفاده عموم هستند، نیاز به مجوز دارند. این تفکر کاملاً اشتباه است و تمامی انواع استخرها چه خانگی و چه عمومی برای ساخت نیاز به مجوز دارند. ساخت استخر بدون مجوز اصلاً توصیه نمی‌شود.

شکل و ساختار استخر

پس از اینکه مساحت در اختیار برای ساخت استخر و ابعادی که برای ساخت آن مدنظر دارید را مشخص کردید، نوبت به مشخص‌کردن امکاناتی می‌رسد که در استخر خودتان به آن‌ها نیاز دارید. امکانات و تأسیساتی که برای ساخت استخر به‌کار می‌روند با توجه به نوع استخر متفاوت هستند.

امکاناتی که شما می‌توانید در داخل استخرتان قرار دهید با توجه به نوع استخر و سرپوشیده یا سربازبودن آن متفاوت هستند. به‌طور کلی برخی از امکانات باید در تمام استخرها قرار داشته‌ باشند. این امکانات عبارتند از :

  • پمپ استخر
  • فیلتر استخر
  • کلرزن
  • مبدل گرمایش
  • پمپ گرمایش
  • نردبان استخر
  • سیلیس برای فیلتر آب

علاوه بر این موارد اگر قصد دارید تا به‌ صورت حرفه‌ای از استخر استفاده کنید به ابزاری برای تصفیه حرفه‌ای و تخصصی آب نیاز دارید این ابزار عبارتند از:

  • دستگاه کنترل کلر و کنترل  PH
  • نانودوزینگ پمپ
  • چراغ استخر
  • لوازم جکوزی
  • پمپ آب جکوزی
  • پکیج گرمایش و سرمایش استخر
  • اسکیمر استخر
  • کفشور استخر
  • رینگ استیل جکوزی
  • بلوئر جکوزی
  • اسکیمر جکوزی
  • گریل استخر
  • نازل جکوزی
  • سرجت جکوزی
  • چراغ جکوزی
  • هیتر مناسب برای سونای خشک

این‌ها مواردی هستند که وجودشان در تمام استخرها واجب نیست و شما می‌توانید بر اساس نیازی که دارید از این موارد در داخل استخر و در حین فرآیند ساخت استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

یکی از امکانات خوب برای ویلاها داشتن استخر است. اغلب ویلاهای امروزی که به سبک مدرن ساخته می‌شوند دارای استخر هستند. داشتن استخر در ویلا این امکان را به شما می‌دهد که در اوقات فراغت به‌ راحتی به تفریح بپردازید.

شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های معتبر و پیشرو در زمینه ساخت ویلا در شمال کشور به خصوص منطقه آزاد انزلی است. شما می‌توانید با هر مقدار بودجه‌ای که در اختیار دارید از این شرکت ویلای مناسب و معتبر تهیه کنید.

انواع ویلاهای دوبلکس، فلت، استخر دار و بدون استخر توسط این شرکت طراحس و سخاته می‌شوند همچنین شما می‌توانید از مهندسین این شرکت برای ساخت استخر در ویلای خودتان نیز مشورت بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×