گیلان، زیباکنار
0133416

هزینه ساخت کلبه‌چوبی در باغ

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
ساخت کلبه‌چوبی در باغ

هزینه ساخت کلبه‌چوبی در باغ با توجه به نوع تجهیزات، متراژ و متریال مورد استفاده در ساخت آن می‌تواند کاملا متفاوت باشد. کلمه کلبه مترادف با زندگی دنج، تعطیلات، و محیط‌های روستایی است. کلبه‌ها تاریخچه طولانی و متنوعی دارند. آنها اغلب به‌‌عنوان خانه‌های کارگری کوچک و از موادی که در شعاع کمی یافت می‌شد، ساخته می‌شدند. در نهایت، کلبه چوبی مترادف شد با هر خانه کوچک و دنج، که معمولاً در یک محیط روستایی یا وجود دارد.

امروزه، اصطلاح کلبه را بیشتر در مورد توصیف یک خانه کوچک و دنج با امکاناتی که برای زندگی راحت استفاده می‌کنند. برخی از افراد در شمال کشور و یا هر نقطه دیگری از کشور زمین دارند و حالا تمایل دارند برای استراحت در این زمین کلبه چوبی بسازند. ساخت کلبه چوبی در باغ هزینه‌های متفاوتی با ساخت ویلا دارد. به‌ همین دلیل در ادامه مقاله هزینه‌های ضروری برای ساخت کلبه چوبی در باغ را بررسی خواهیم کرد.

هزینه ساخت کلبه

هیچ اندازه کلبه یا سبک معماری واحدی برای کبه وجود ندارد. این به این معنی است که می‌تواند هزینه‌های زیادی برای ساخت یک کلبه داشته باشد. میانگین هزینه کلی برای ساخت یک کلبه 175000 تومان تا 350000 تومان است که اکثر آن‌ها حدود 260000 تومان برای 1500 فوت مربع پرداخت می‌کنند. کلبه‌ای با پی اسلب، نمای بیرونی چوبی و سنگی، و 1 و نیم طبقه. هزینه کم این پروژه 120000 تومان برای 800 فوت مربع است. کلبه پیش‌ساخته با پایه دال و نمای بیرونی زونا چوبی. هزینه بالا 500000 تومان برای 2000 فوت مربع است.

برای خرید زمین هکتاری در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کلبه‌ها را معمولاً به دو صورت می‌سازند. اولی ساخت چوب سنتی یا ساخت سفارشی است. در این مورد، کلبه با استفاده از نقشه‌های موجود در محل ساخته می‌شود و صاحبان خانه و پیمانکار طراحی نهایی را انتخاب می‌کنند. روش دوم یک کلبه پیش‌ساخته یا مدولار است. این روش معمولاً بر اساس مجموعه‌ای از طرح‌های آماده است و آن را قبل از سفر به مکان نهایی خارج از سایت می‌سازند. کلبه‌های پیش‌ساخته ارزان‌تر و سریع‌تر هستند، اما ممکن است فضای زیادی برای سفارشی‌سازی ارائه نکنند.

انواع مدل‌های ساخت کلبه‌چوبی در باغ

کلبه‌های پیش‌ساخته

این کلبه‌ها قیمتی بین 125 تومان 175 توام به ازای فوت مربع دارند. این‌ها همچنین سریع‌تر و اقتصادی‌تر هستند. به‌ طور معمول، شما از بسته‌های مختلف انتخاب می‌کنید که به شما امکان می‌دهد ویژگی‌های کلبه تمام‌شده را انتخاب کنید. کلبه خارج از محل را در یک یا چند قطعه می‌سازند. سپس به محل نهایی منتقل می‌کنند و قطعات روی فونداسیون مونتاژ می‌شوند. از آنجایی که همه‌ چیز در داخل خانه ساخته می‌شود، تاخیرهای آب‌وهوایی یا محدودیت‌های دیگر کم‌تری وجود دارد که ایجاد مشکل کند.

برای خرید ویلا در بابلسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

هزینه ساخت یک کلبه کوچک

هزینه ساخت یک کلبه کوچک بسته به اندازه و متریال از 75000 تا 250000 تومان متغیر است. یک کلبه کوچک معمولاً 1000 فوت مربع تعریف می‌شود. یا بیشتر کلبه‌های کوچک معمولاً بین 400 فوت مربع قرار دارند. و 1000 فوت مربع اکثر آنها یک طبقه یا 1 ½ طبقه با پایه‌های تخته‌ای هستند، اما همه در این دسته‌بندی‌ها قرار نمی‌گیرند. این بدان معناست که کلبه‌های کوچک طیف وسیعی از سبک‌ها، ارتفاع‌ها، اندازه‌ها و ویژگی‌ها را دارند که طیف وسیعی از هزینه‌ها را نیز ایجاد می‌کنند.

تفکیک هزینه ساخت کلبه

صرف‌نظر از اندازه کلبه و نحوه ساخت آن، اکثر کلبه‌ها روند ساخت مشابهی دارند. آنها مرحله برنامه‌ریزی را پشت سر می‌گذارند و به‌ دنبال آن آماده‌سازی سایت، ریختن فونداسیون، قاب‌بندی و … موارد زیر هزینه‌های متوسط ​​1000 فوت مربع را تقسیم می‌کند. اگر کلبه شما بزرگ‌تر یا کوچک‌تر باشد ممکن است هزینه‌های شما متفاوت باشد.

برنامه‌ریزی

 کلبه‌ها ممکن است کوچک باشند یا طوری طراحی شده باشند که فقط بخشی از سال را اشغال کنند، اما روند ساخت‌وساز دقیقاً همانطور است که برای هر خانه دیگری انجام می‌دهند. در مرحله برنامه‌ریزی پیش از ساخت، شما با یک معمار یا سازنده برای نهایی‌کردن نقشه‌ها کار می‌کنید. بسته به محل، می‌توانید از یک مهندس سازه در مورد خاک و نوع فونداسیون نیز کمک بگیرید. می‌توانید از طرح‌های آماده استفاده کنید یا طرح‌های سفارشی بکشید. سایت، مواد و چیدمان بر هزینه‌های نهایی شما برای این مرحله تأثیر می‌گذارد.

برای خرید ویلا مشاع در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آماده‌سازی سایت

هزینه‌های آماده‌سازی سایت بسته به‌ شرایط زمین از حدود 1600 تا 8000 تومان شروع می‌شود. کار آماده‌سازی برای ساخت یک کلبه مشابه چیزی است که هنگام ساخت یک خانه در طول سال انتظار دارید. اگر سایت از قبل آماده نشده باشد، زمین باید آماده شود. این ممکن است شامل قطع درختان و حذف کنده‌ها باشد. همچنین باید برق موقت راه‌اندازی کنید و مجوزهای ساختمانی را ترتیب دهید. حفاری و آماده‌سازی فونداسیون نیز برای اطمینان از هموار‌بودن کلبه انجام می‌شود.

بنیاد کلبه

دال پایه 1 برای 1000 فوت مربع هزینه ساخت کلبه 5000 تا 9000 تومان است. هر ساخت جدید با شروع بنیاد است که وزن ساختمان بالای آن است. این مسئول اطمینان از سالم‌بودن سازه ساختمان است.بیشتر کلبه‌ها بر روی یک پایه دال ساخته‌ شده‌اند. اما شما همچنین می‌توانید یک فضای خزنده یا زیرزمین کامل داشته‌ باشید. نوع فونداسیون تا حدی با موقعیت کلبه شما تعیین می‌شود. بسیاری از کلبه‌ها در نزدیکی آب و در مناطق روستایی ساخته‌ شده‌اند که پایه‌های دال را کاربردی‌ترین کار می‌کنند. با این حال، یک زیرزمین کامل ممکن است برای کلبه‌های شهری و حومه شهری امکان‌پذیر و مفید باشد.

برای خرید ویلا در بهدشت چمستان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کادربندی

هزینه قاب‌کردن یک کلبه 9000 تا 22000 تومان است. کلبه‌ها تقریباً از هر متریالی ساخته‌ شده‌اند و آن‌ها را منحصربه‌فرد می‌کند. قالب‌های بتنی، فلز، چوب، و خاک از مصالح ساختمانی معمولی هستند که در ساخت یک کلبه استفاده می‌شوند. با این حال، خانه‌های چوبی احتمالاً رایج‌ترین هستند.

ابتدا کادربندی خشن تکمیل می‌شود. اسکلت کلبه شامل دیوارهای داخلی و خارجی، سقف و ابتدای طبقات است. صرف‌نظر از اینکه خانه با چه چیزی تمام‌شده است، این قاب باید ابتدا بالا رود تا ساختار نهایی را پشتیبانی کند.

لوله‌کشی، برق و تهویه مطبوع

هزینه نصب لوله‌کشی، برق و تهویه مطبوع شما در یک کلبه جدید به‌طور متوسط 21000 تا 30000 تومان است. پس از تکمیل کادربندی، کلبه شما کار لوله‌کشی، برق و تهویه مطبوع خشن خود را قبل از نصب مواد تکمیل انجام می‌دهد. این شامل اجرای لوله‌ها و لوله‌کشی در کل خانه، سیم‌کشی هر اتاق، خشن‌کردن پریزها و کلیدها، و خشن‌کردن وسایل برقی و لوله‌کشی است. در این مرحله می‌توان کانال‌ها را برای هوای گرم اجباری و تهویه مطبوع مرکزی و یا لوله‌ها را برای سیستم بویلر اجرا کرد. اگر می‌خواهید یک شومینه به کلبه‌ خود اضافه کنید، برای هزینه اضافی 4500 تا 15000 تومان برنامه‌ریزی کنید.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

کار بیرونی

کار پایان کامل بیرونی از 30000 تا 70000 تومان متغیر است. تکمیل نمای بیرونی خانه شامل ابتدا عایق‌کاری و بسته‌بندی روکش برای ایجاد یک پوشش ساختمانی محکم است. پس از این، مواد نهایی بیرونی نصب می‌شود. کلبه‌ها را می‌توان با سایدینگ چوبی، گچ‌بری، سیمان الیافی، آجری یا چوبی پوشاند. سقف می‌تواند توفال آسفالتی باشد. اما ممکن است از جنس کاهگل، تخته سنگ یا سدر باشد. بسیاری از صاحبان خانه‌ها سقف فلزی را برای دوام انتخاب می‌کنند.کارهای بیرونی شما همچنین شامل پنجره‌ها، درها، ایوان‌ها، بالکن‌ها، رواق‌ها و سایر مواردی است که اضافه می‌کنید.

کار داخلی

متوسط ​​هزینه تکمیل فضای داخلی یک کلبه 57000 تا 106000 تومان است. لوازم داخلی شامل نصب عایق، تیغه، کف‌پوش، سقف به پایان رسید، و کار به پایان برسد. این کار شامل قالب‌گیری، تریم، در، طاقچه، کابینت، کمد، نقاشی و لوازم خانگی است. مانند هر خانه‌ای، کلبه‌ها را می‌توان با هر متریال یا سبکی، بسته به سلیقه، چیدمان و معماری، تکمیل کرد. کار تکمیل داخلی بسته به تعداد دیوارها، نوع کفپوش و سبک آشپزخانه از نظر هزینه بسیار متفاوت است.

برای ویلا جنگلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

کلبه‌ها را می‌توان از هر متریالی که خانه دیگری از آن ساخته شود، به علاوه موارد دیگر ساخت. بیشتر کلبه‌ها با اسکلت چوبی ساخته‌ شده‌اند. اما می‌توان آن‌ها را از کنده‌های چوب، چمن‌زار، کنف، بلوک‌های بتنی و مواد دیگر ساخت. ساخت کلبه چوبی در سال‌های اخیر در ایران به‌ دلیل اقبال مردم افزایش پیدا کرده است. در این مقاله انواع موارد مختلفی که باید برای ساخت کلبه چوبی در باغ مدنظر داشته‌ باشید را بررسی کردیم.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×