گیلان، زیباکنار
0133416

همه‌چیز درباره زیبایی‌های ییلاق سوباتان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
ییلاق سوباتان

درباره ییلاق زیبای سوباتان یکی از توابع شهرستان تالش در استان گیلان بیشتر بدانید. گیلان یکی از زیباترین استان‌ها در ایران است که طبیعت بسیار زیبا و دیدنی دارد. در گیلان شما جاذبه‌های زیادی را می‌توانید پیدا کنید. یکی از جاذبه‌ها در این استان سرسبز، ییلاقات زیبا و خوش آب‌وهوا است. یکی از این ییلاق‌ها، ییلاق زیبای سوباتان است.

برای خرید ویلا در گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

موقعیت ییلاق سوباتان

قبل از هر چیز باید بدانیم که این ییلاق دقیقاً در کجا قرار دارد. ییلاق زیبای سوباتان از توابع شهرستان تالش در استان گیلان است. این ییلاق که در زبان تالشی «سووتون» خوانده می‌شود، در 22 کیلومتری ضلع غربی شهر لیسار قرار گرفته است که از توابع شهرستان سرسبز تالش است.

ییلاق در واقع در 36 کیلومتری شمال غرب شهر تالش قرار دارد و نیز در 21 کیلومتری جنوب شرقی دریاچه نئور است. این ییلاق زیبا از  شرق به جنگل‌های زیبا و انبوه تالش، از غرب به ییلاقات اردبیل، از شمال به روخانه لیسار و از جنوب هم ییلاق های آسبومار جوکندان وصل می‌شود.

برای رفتن به این ییلاق زیبا باید با خود وسایل مناسب برای در امان‌ماندن از باران به‌همراه داشته‌باشید. بهترین فصل برای رفتن به این ییلاق نیز از اواسط بهار تا اواسط تابستان است. در این زمان‌ها هم این ییلاق سرسبزتر و زیباتر است و هم هوای بسیار دلپذیری دارد که باعث می‌شود افراد بتوانند لحظاتی خوش و دل‌انگیز را سپری کنند.

جاذبه‌های ییلاق سوباتان

این ییلاق زیبا واقعاً جای سرسبز و زیبایی است و مناظری بی‌بدیل و زیبا دارد که انسان از دیدن آن‌ها سیر نمی‌شود. این ییلاق در ارتفاع 1900 متری تا 2500 متری از سطح دریا قرار دارد. روستایی که نزدیک به این ییلاق قرار دارد نیز سوباتان نام دارد و دارای دشت‌های شقایق بسیار زیبایی است.

زمستان‌های این ییلاق سرد است اما تابستان‌های معتدل و خنکی دارد. شما می‌توانید در زمانی که در این ییلاق در حال گشت‌وگذار هستید، اسب‌های وحشی و زیبایی را ببینید که در حال چریدن هستند. این یکی دیگر از جاذبه‌های این ییلاق است. اسب‌ها با خیال راحت در دشت به این طرف و آن طرف می‌روند و واقعاً صحنه‌های زیبایی از حیات وحش را شما می‌توانید در این ییلاق مشاهده کنید.

 در این ییلاق شما دشت‌های وسیع و زیبای سرسبزی را مشاهده می‌کنید که حال شما را دگرگون می‌کنند. در دل این دشت‌ها کلبه‌ها و خانه‌های چوبی و نیز ویلاها دیده می‌شوند.

افراد طبیعت دوست

افرادی که طبیعت‌دوست هستند بدون شک در این ییلاق می‌توانند لحظاتی زیبا و عالی داشته‌باشند. از جاذبه‌های دیگر این ییلاق زیبا کلبه‌های چوبی روستاییان است. شما می‌توانید این کلبه‌ها را در دل دشت‌های زیبا و سرسبز مشاهده کنید. در این ییلاق زیبا و دل‌انگیز از تکنولوژی خبری نیست و هیاهوی شهر در این ییلا وجود ندارد. شما گله گوسفندان را مشاهده می‌کنید که در حال چریدن هستند و چوپان‌ها در اطراف آنها در حال مراقبت هستند.

مراتع سرسبز و بزرگی که در این ییلاق وجود دارد می‌تواند برای افراد زیبایی و جذابیت داشته باشد.

در این ییلاق خبری از برق و امکانات شهری نیست بنابراین افرادی که می‌خواهند در این ییلاق به گشت‌وگذار بپردازند باید با خود وسایل و امکانات لازم را ببرند. تلفن همراه نیز در مناطق بسیاری از این ییلاق آنتن نمی‌دهد. حتی در تابستان هم در این منطقه باید لباس گرم با خود به‌همراه داشته‌باشید.

دشت‌هایی از گل شقایق

دشت‌هایی که از گل شقایق پوشیده شده است، نیز از جاذبه‌های دیگر این ییلاق است. شما می‌توانید در این ییلاق، عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید. دشت گل‌های شقایق واقعاً یکی از جاذبه‌های دیدنی این ییلاق است.

در این ییلاق همچنین آبشارهای زیبایی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها دیدن‌کنید. آبشار ورزان و آبشار ماهار دو آبشار زیبای این ییلاق رویایی هستند که می‌توان از انها دیدن کرد.

به جز آبشارها این ییلاق دارای دره‌های سرسبز و زیبایی است که چشم‌ها را می نوازد و می‌توان از آنها عکس‌های زیبا و بی‌نظیری تهیه کرد.

در کنار جاذبه‌های طبیعی این ییلاق شما  می‌توانید از بازارچه سنتی سوباتان و موزه مردم‌شناسی عشایر نیز دیدن‌کنید. در بازارچه شما می‌توانید صنایع‌دستی آن منطقه را ببینید و خریداری کنید. کالاها و محصولات دیگری نیز در این بازار وجود دارند که شما می‌توانید خریداری کنید. اگر توانستید در روستا حتماً صبحانه محلی بخورید. اگر اهل کباب هستید حتماً کباب بازارچه را امتحان کنید و لذت ببرید. در رستوران‌ها نیز می‌توانید غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید.

آبشارها و دشت‌های پهناور

در کنار آبشارها و دشت‌های پهناور و اسب ها و دره‌های سرسبز، شما چشمه‌ها و جوی‌های آب زلال و طبیعی را خواهید دید و می‌توانید از آنها لذت ببرید.

همچنین شما در این ییلاق می‌توانید به‌سراغ دریاچه نئور بروید که واقعاً دیدنی و زیبا است.

ییلاق سوباتان دارای پارک جنگلی آلچاق است که در قسمت شرقی سوباتان قرار دارد و دارای درختچه ها و بوته های زیبایی وجود دارد که در نوع خود زیبا و دیدنی هستند.

اگر می‌خواهید تا در سوباتان اقامت کنید می‌توانید خانه‌های محلی را اجاره کنید یا این که می‌توانید در طبیعت کمپینگ کنید. اگر نیاز به مواد غذایی و وسیله دارید هم می‌توانید از سوپرمارکت های روستا خرید کنید.

نتیجه‌گیری در مورد زیبایی‌های ییلاق سوباتان

همان‌طور که می‌بینید مناطق شمالی دارای زیبایی‌های بسیاری هستند. از همین رو اگر دنبال خرید ویلایی در مناطق شمالی هستید، شرکت انبوه‌سازان آرش می‌تواند کمکی عالی برای شما باشد. می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید تا بهترین مشاوره ها به شما عرضه شود.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×