گیلان، زیباکنار
0133416

ویلا جنگلی بیشتر در کدام منطقه پیشنهاد می‌شود؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-11-28
ویلای جنگلی

ویلا جنگلی بیشتر در کدام منطقه شمال پیشنهاد می‌شود؟ شمال کشور ایران یکی از مناطق زیبا و بکر در کل ایران است و هر ساله تعداد زیادی از افراد برای گذراندن تعطیلات به این مناطق سفر می‌کنند.

تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که این مناطق به‌دلیل زیبایی طبیعی که دارند مورد توجه توریست‌ها نیز هستند و اغلب توریست‌هایی که ساکن کشورهای عربی هستند شمال کشور ایران و جنگل‌ها را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند.

در کشورهای عربی خصوصاً کشورهای حاشیه خلیج فارس جنگل بسیار کم به‌چشم می‌خورد و همین مسئله باعث می‌شود تا شهروندان این کشور ها به شمال کشور ایران جذب شوند.

برای اقامت در مناطق جنگلی نیاز به‌وجود ویلا است،ساخت ویلای جنگلی در تمام مناطق شمال ایران رایج نیست و اغلب مناطقی برای ساخت ویلای جنگلی انتخاب می‌شوند که زیباتر هستند و از نظر زمین و آب‌وهوا برای ساخت ویلا مناسب به‌نظر می‌آیند.

اگر شما هم به‌دنبال ساخت یا اقامت در ویلای جنگلی هستید در ادامه  ی مقاله همراه ما باشید تا تمامی مناطق جنگلی که در شمال ایران قرار دارند و برای ساخت ویلا مناسب هستند را با هم بررسی کنیم.

مناطق مناسب برای ساخت ویلا جنگلی

یکی از مناسب‌ترین مناطق برای ساخت ویلا جنگلی در شمال کشور مناطق جنگلی استان‌های گیلان و مازندران هستند. جنگل‌های موجود در این استان‌ها اغلب دارای خاک مناسب و شرایط اقلیمی بهتر برای ساخت‌وساز ویلای جنگلی هستند.

یکی دیگر از مناطق زیبا برای ساخت ویلای جنگلی در شمال کشور منطقه هزار جریب است. این منطقه بین دو استان گلستان و مازندران قرار دارد، کوه‌های سرسبز و دیدنی که در میان بخش‌های شهری مانند بهشهر، نکا، ساری و سوادکوه قرار گرفته است.

برای رفتن به هزار جریب راه نسبتاً طولانی در پیش دارید، بهترین و کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به این منطقه جنگلی مسیر بهر و بهشت فاطمه و علی تپه است، در ادامه باید منطقه‌ای به‌نام پاسند را رد کنید و در نهایت وارد هزار جریب شوید.

جاده پاسند به‌سمت هزار جریب به‌صورت ماسه‌ای است به‌همین دلیل در هنگام بارش باران و مرطوب بودن زمین سفر به این منطقه توصیه نمی‌شود.

درست است که هزار جریب جزو مناطق زیبا و بکر شمال کشور است اما اگر قصد سفر به این منطقه را دارید و بار اول است که به آن‌ها سفر می‌کنید حتماً با یک همراه وارد باشید تا در صورت بارش باران و گل شدن مسیر دچار مشکل نشوید.

پارک ملی بوجاق

پارک ملی بوجاق یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری زیبا کنار است. پارک ملی بوجاق از جمله مناطق حفاظت‌شده در شمال کشور به‌حساب می‌آید و در نزدیکی بندر کیاشهر، شهرستان آستانه اشرفیه استان گیلان است.پارک ملی بوجاق  نخستین «پارک ملی خشکی ـ دریایی» ثبت‌شده در ایران است  و بیش از  ۳۲۶۰ هکتار وسعت دارد.

حدود 1600 کیلومتر از پارک ملی بوجاق مناطق دریایی و 160 هزار هکتار آن محوطه خشکی و تالابی است. قسمت‌های خشک نیز به مناطق مختلف ساحلی
، جنگلی و علفزار تقسیم‌بندی می‌شوند.

پارک ملی بوجاق از شمال به دریای خزر و از جنوب به بندر کیان شهر، تأسیسات صدا و سیما در کنار روستای امیرکیاسر ادامه دارد و می‌توانید در کنار گشت‌وگذار در پارک ملی بوجاق از این مناطق هم دیدن‌کنید.

تالاب های پارک ملی بوجاق نتیجه تلاقی تالاب های کیاشهر در شرق، بوجاق در غرب و ۲۲ بهمن در مرکز همراه دلتای سفیدرود، جلگه‌ها و علفزارهای غرب دلتای سفیدرود و زمین‌ها و آب‌های ساحلی دریای خزر تشکیل می‌شوند. پارک ملی بوجاق از سال 81 در فهرست پارک‌های ملی ایران قرار گرفته است.

 

پارک‌جنگلی کیاشهر

یکی از زیبا ترین مکان‌هایی که در نزدیکی زیبا کنار قرار دارد پارک جنگلی کیان شهر است. پارک جنگلی کیان شهر به‌دلیل قرارگرفتن در کنار مرداب‌های طبیعی، ساحل دریا و پل چوبی مهم‌ترین منطقه گردشگری در نزدیکی کیان شهر به‌حساب می‌آید.

گونه‌های جانوری زیباکنار

زیبا کنار به‌دلیل آب‌وهوایی خاصی که دارد گونه‌های جانوری و گیاهی زیادی را در خود جای داده است. بر اساس تحقیق که در سال 84 و 85 در این پارک انجام‌شده است، بیش از 234 گونه پرنده از 49 تیره مختلف در این منطقه قرار دارند که 12 گونه به‌دلیل فضای نامناسب در معرض خزر قرار دارند.

همین تنوع بالای جانواران باعث‌شده است تا علاقه‌مندان به محیط ریست ترجیح دهند ویلایی در زیباکنار و نزدیکی این منطقه داشته‌باشند. از جمله پرندگانی که در زیبا کنار قرار دارند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

انواع قو، غاز، مرغابی، فلامینگو، آنقوت، چنگر (پرلا)، پرستوی دریایی، بوتیمار، قار، خوتکا، مرغ سقا، گیلانشاه، گیلار، کشیم، لک‌لک، کاکایی، باکلان، حواصیل، درنا، قرقاول، بلدرچین، چاخ‌لق، زنگوله بال، سلیم، خروس کولی، آبچلیک، ابیا، پاشلک، تلیله، جغد، چکاوک، دارکوب، هدهد، سبزه قبا، زنبورخوار، ماهی‌خورک و پرندگان شکاری مانند انواع عقاب، کورکور، سارگپه، سنقر، عقاب دریایی، هما، قرقی، طرلان، پیغو، ترمتای، دلیجه، لیل، بالابان، لاچین و بحری، سسک، پپت، زرده‌پره، توکا، قمری، چرخ ریسک، مگس‌گیر، دم جنبانک، سنگ چشم، بلبل، سینه سرخ، کوکو و چلچله از جمله پرندگان ساکن پارک ملی  بوجاق  و زیبا کنار هستند. در فصل مجهارت تعداد پرندگان در این ناحیه بیشتر می‌شود چون اغلب پرندگان مهاجر فصل زمستان را در منطفه زیبا کنار سپری می‌کنند.

علاوه بر پرندگان گوناگون تاکنون بیش از 50 گونه از آبزیان مختلف در منطقه زیبا کنار شناسایی شده‌اند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توانی مبه کپور، ماهی سفید، ماهی کاراس، سیم پرک، سرخ باله و فک خزری اشاره کنیم. فک خزری تنها پستاندار دریای خزر است.

با توجه به ماوردی که به آن‌ها اشاره کردمی پارک جنگل کیان شهر در زیبا کنار ازجمله منازقی است که ساخت ویلا در آن به‌شدت توصیه می‌شود اما به‌دلیل اینکه این پارک جزو آثاری است که به‌ثبت ملی رسیده است بهترین انتخاب برای افرادی که به‌دنبال سرمایه‌گذاری در این منطقه هستند ساخت ویلا در نزدیکی این منطقه است.

جنگل‌های بین جاده نور و نوشهر

اگر به شمال کشور سفر کرده باشید حتماً متوجه ساخت‌وساز انبوه ویلاها در بین جاده دو استان نور و نوشهر شده‌اید با اینکه میزان دسترسی این ویلاها به امکانات شهری کم است اما همواره مورد توجه و اقبال قرار دارند.

دلیل اصلی این اقبال در بین مردم داشتن چشم‌انداز زیبا و نزدیکی هم‌زمان به ساحل و جنگل است اغلب ویلاهای ساخته‌شده در این منطقه دارای چشم‌انداز هم‌زمان به‌روی دریا و جنگل هستند.

حتی برخی از این ویلاها بسیار نزدیک به جنگل ساخته‌شده‌اند و برای افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند بسیار مناسب هستند.

جنگل‌هایی که در این مناطق قرار دارند بسیار سرسبز و بکر هستند و دارای جاذبه‌های طبیعی از جمله غار هستند. غارها یکی از جاذبه‌های جذاب و طبیعی در جنگل‌های شمال کشور برای گردشگران هستند.

همه ما از کودکی دوست داشتیم تا وارد غار شویم و تجربه غار نوردی داشته باشیم اغلب این غارها کوچک هستند. علاوه بر غار کوه‌هایی که در این مناطق قرار دارند بسیار زیبا و استوار هستند و برای افرادی که علاقه‌مند به کوهنوردی هستند انتخاب مناسبی به‌شمار می‌آیند.

در این جنگل‌ها انواع گونه‌های جانوری نیز دیده می‌شود و به‌همین دلیل است که توصیه می‌شود در شب و بودن همراه وارد جنگل نشوید.

به‌طور کلی ساخت ویلا در جنگل‌های زیبا کنار به‌دلیل تمایل بیشتر مردم به اقامت در زیبا کنار و بیشتر بودن جنگل‌های محافظت‌شده در این مناطق بیشتر است. جنگل‌های موجود در زیبا کنار اغلب به‌صورت پارک جنگلی هستند و همین امر باعث می‌شود تا امنیت بیشتری نسبت به سایر جنگل‌ها در سایر نقاط داشته‌باشند.

نتیجه‌گیری

اغلب مناطق شمال کشور دارای جنگل هستند و دلیل وجود جنگل در این مناطق داشتن آب‌وهوای بارانی و شرجی است.

ساخت ویلا در خود این جنگل‌ها به‌دلیل وجود گونه ها مختلف جانوری در حال حاضر ممنوع است. اما در کنار تمام این جنگل‌ها مناطقی وجود دارند که ساخت‌وساز ویلا در آن‌ها بسیار رونق دارد و انتخاب مناسبی برای افرادی هستند که تمایل دارند نزدیک جنگل باشند و از جاذبه‌های جنگل بهره ببرند.

شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های معتبر و پیشرو در زمینه ساخت‌وساز ویلا در شمال کشور است.

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است.

مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ میباشد. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×