گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی نکات مربوط به ویلا دوبلکس در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-02-12
ویلای دوبلکس شمال

برای خرید ویلا دوبلکس در شمال و زیباکنار می‌توانید همین حالا با کارشناسان شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی و دهکده ساحلی ویلایی آرش تماس بگیرید.

رشد شهر نشینی در دنیای امروز افراد را به این فکر واداشته که نیاز خود برای آرامش را در جایی دیگر جز محل زندگی خود جستجو کند.در تقشه جغرافیایی کشور ما ایران سواحل دریای خزر یا همان شمال کشور چون نگینی می‌درخشد.تقریباً همه خاطرات خوشی از مسافرت به شمال کشور را دارند.

بعضی از افراد این توانایی را دارند که بتوانند صاحب ویلایی در شمال کشور باشند. ویلاها علاوه بر محیطی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت نوعی سرمایه‌گذاری هم می‌توانند باشند. معمولاً ویلا به محلی اطلاق می‌شود، که زیبا باشد. پس مهم است که بنای یک ویلا چگونه باشد. تا به حال به این فکر کرده‌اید که صاحب یک ویلای دوبلکس در شمال کشور باشید؟

شرکت انبوه‌سازان آرش با ساخت شهرک‌های ویلایی آرش نامی آشنا در زمینه فروش ویلا شمال، ویلا گیلان، ویلا انزلی و ویلا زیباکنار است. برای خرید ویلا دوبلکس در شمال می‌توانید از راهنمایی های شرکت انبوه‌سازان آرش استفاده کنید.

از دیرباز ویلای دوبلکس در شمال کشور ما یا هر مکان دیگر در دنیا طرفداران خاص خود را داشته است. در سال‌های دورتر طرح ویلاهای دوبلکس برای بناهایی به‌کار می رفت، که متراژ بالایی داشته‌اند. ولی امروزه ما شاهد این امر هستیم، که این نوع ساخت وساز در بناهایی با متراژ کمتر هم به‌کار می‌رود.

دوبلکس به ساختمانی گفته می‌شود، که در ظاهر یک طبقه است.اما در سطوح آن اختلاف وجود دارد می‌دانیم که این نوع اختلاف در سطح بنا باعث زیبایی منحصربه‌فردی می‌شود.بنابر این اختلاف سطح  معمولاً در ویلاهای دوبلکس نشیمن وپذیرایی در طبقه اول  وجود دارند، ودر طبقه دوم اتاق خواب های متعدد هستند.

راه‌پله‌ها بخش جذاب و لاینفک ویلاهای دوبلکس هستند.معماران از این ویژگی ویلاهای دوبلکس در شمال کشور ایران یا هرجای دیگری به نحو احسن استفاده می‌کنند. تا با پیاده کردن طرحی زیبا چشم مشتری راخیره کنند.راه‌پله‌های می‌توانند به اشکال مختلفی در یک ویلای دوبلکس اجرا شوند مثل چوب،فلز،شیشه البته راه‌پله‌های شیشه‌ای که جذابیت خاصی هم دارن

معمولاً در طراحی‌های مدرن داخلی به‌کار می‌رود و امروزه در سراسر دنیا این شکل از راه‌پله طرفدارن زیادی هم به‌خود جلب‌کرده خصوصا طرفدارن معماری مدرن، اما در کشور ما از این نوع راه‌پله با وجود زیبایی زیاد آن،  چندان استقبال نمی‌شود. ما بیشتر با راه‌پله‌های چوبی وفلزی در ویلاهای دوبلکس روبه‌رو می‌شویم.این را باید بدانید خیلی از افراد  به‌خاطر همین راه‌پله‌های فریبنده و زیبا جذب یک ویلای دوبلکس می‌شوند.

حال می‌پردازیم به یک رکن اساسی در ساختمان‌ها که همان نمای بیرونی است.این امر را نمی‌توان از نظر دور داشت که نمای بیرونی بسیار مهم است.معمولاً هرکسی در ابتدا با نمای بیرونی ساختمان مواجه می‌شود.نمای بیرونی ویلاهای دوبلکس می‌توانند بسیار جذاب وچشم گیر باشند.این به‌خاطر نوع ساختار ویلاهای دوبلکس وبه‌شکل کلی همه بناهایی از این دست است.

ما برای نمای بیرونی ویلای دوبلکس دو نوع تزیینات می‌توانیم به‌کار ببریم یکی کلاسیک ودیگری مدرن است.

ویلاهای دوبلکس در شمال کشور ایران وجود دارند که نمای بیرونی آن‌ها در هر دونمونه طراحی شده است اما خاطر نشان می‌کنیم برای کسانی که قصد دارند در شمال کشور ویلای دوبلکس بسازند هزینه نمای بیرونی کلاسیک چه در ایران چه در سراسر دنیا هزینه بسیار بالایی دارد.ناگفته نماند که هزینه بالا ضامن بقای طولانی نخواهد بود.هرچند اگر شما مایل به داشتن یک ویلا با این ویژگی‌ها هستید حتماً آن را خواهید یافت.

نمای مدرن در ویلاهای دوبلکس در شمال کشور یا هر کجای دیگر دنیا از ترکیب دو یاچند مصالح ساخته‌شده‌اند.ماشاهد این هستیم که در اغلب دیزاین‌های نمای بیرونی در ویلاهای دوبلکس از خطوط افقی وعمودی به‌شکل منظم یا بالعکس نامنظم استفاده کرده بدین‌صورت نماهای بسیار زیبایی را در ویلاهای دوبلکس شاهد هستیم.

شما اگر طالب یک ویلای دوبلکس تجملاتی هستید، مطمئناً طرفدار نمای کلاسیک هستید و اگر طرح شیک و راحت را می پسندید می‌توانید ویلاهای با نمای مدرن را در نظر داشته‌باشید.

علاوه برنمای بیرونی طرح دکوراسیون داخلی این نوع ویلا هم بسیار مهم است.همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم افرادی که طرفدار این سبک ساختمان یعنی همان ویلای دوبلکس هستند چه به‌شکل اخص در شمال کشور ما، و چه در همه دنیا می‌دانند که، طراحی داخلی ویلا یکی از ارکان اساسی آن است.

طراحی پلان و نقشه ویلای دوبلکس مهمترین بخش وقسمت آن است، شما با دیدن نمونه‌هایی از این ویلاها می‌توانید به صحت این مطلب پی ببرید.باید در طراحی فضای داخلی مواردی را از قبیل تقسیم فضا ها را با دقت بررسی کرد.اهمیت طراحی پلان در بنای دوبلکس از اهمیت بیشتری نسبت به بناهای دیگر برخوردار است.علاوه بر رعایت جانمایی فضاها در یک طبقه باید انسجام آنها را از طریق یک راه ارتباطی با طبقه فوقانی یا بلعکس را رعایت کنیم.

در اینجا هم باید اعتراف کرد، که معماری مدرن می‌تواند،زیبایی ویلاهای دوبلکس را چند برابر کرده حتی بر ارزش مادی اینگونه بناها بیافزاید.اما برخی از مردم هنوز دوست دارند که ویلا یشان یک محیط تجملی باشد.

در حال حاضر در شهرها وروستا های مختلف شمال ایران این سبک بناها به هرد و شیوه ساخته می‌شود، گاهی اوقات می‌بینیم که با تلفیق هر دوسبک ویلایی بسیار زیبا را به نمایش گذاشته‌اند.چه خریداران چه سازندگان باید در ابتدای امر بدانند که خواستار چه نوع طراحی هستند.

ممکن است شما یک زمین با متراژ کم را خریداری کرده باشید، شاید اگر در گذشته به یک تیم معماری در خواست تهیه نقشه برای ویلای دوبلکس در متراژ پایین را می دادید با شما موافقت نمی‌کرد اما در حال حاضر ما در شمال کشور شاهد ساخت ویلاهای دوبلکس نقلی هم هستیم این نوع طراحی به ما اجازه می‌دهد که به‌راحتی از فضا ها استفاده کنیم.همین طور اختلاف سطح در این نوع بنا می‌تواند  مزیت ها مختلفی داشته باشد. ویلاهای دوبلکس می‌توانند، این خاصیت را هم داشته‌باشند که در نقاط مختلف ساخته شوند در کنار ساحل یا جنگل فرق نمی‌کند،

به علت ساختار وطرز قرارگرفتن پنجره‌ها در هر دو صورت چشم‌انداز زیبایی را به شما ارائه می‌کنند. برای اینکه بتوانید یک ویلای دوبلکس در شمال کشور داشته‌باشید. باید نکات مختلفی که گفته شدرا از نظر بگذرانید.حتماً نمی‌خواهد شما مالک یک ویلا باشید. می‌توانید برای چند روز یک ویلای دوبلکس را در شمال کشور اجاره کرده واز مزایای این نوع بنا لذت ببرید. فضای موجود در این نوع ساختار مطمئناً اولین مزیت آن است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×